Contemporanul, ianuarie-iunie 1983 (nr. 1-26)

1983-01-01 / nr. 1

Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU despre VIITORUL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA „Prin adoptarea în unanimitate a documentelor dezbătute, Conferinţa Naţională a trasat cu o claritate deplină un larg program de activitate în vederea dezvoltării, în continuare, economico-sociale a patriei noastre în următorii ani ai actualului cincinal, ridicării bunăstării întregului popor, întăririi forţei patriei noastre socialiste, a independenţei şi suveranităţii sale. Aceste hotărîri şi documente afirmă din nou direcţiile fundamentale pentru etapa următoare. Ele afirmă cu putere necesitatea înfăptuirii hotărîrilor Congresului al Xll-lea privind trecerea la un nou stadiu de dezvoltare şi realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii în toate domeniile". „Planul pe 1983 asigură baza materială necesară înfăptuirii prevederilor în toate aotoarele şi creează condiţiile pentru reapărea, în următorii trei ani ai cincinalului, a unui ritm mai înalt de dezvoltare decît în primii doi ani. Programele şi măsurile stabilite de Conferinţa Naţională sînt pe deplin realizabile. Acum, hotărîtoare este activitatea organizatorică, practică, unirea tuturor forţelor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor, în vederea realizării lor neabătute". „Trebuie să avem permanent în vedere că tot ceea ce facem în România, întreaga politică a partidului, esenţa societăţii socialiste este aceea de a asigura poporului, oamenilor, bunăstarea, fericirea !" „Ţinînd seama de realizările din primii doi ani ai cincinalului, cît şi de situaţia economică mondială, în următorii trei ani ai celui de-al Vll-lea plan cincinal vom pue în continuare accentul pe dezvoltarea intensivă a tuturor ramurilor de activitate, pe ridicarea calităţii producţiei şi creşterea eficienţei economice. Nu avem de gînd să încetinim mai mult viteza de înaintare sau să ne punem la adăpost pînă trece furtuna. Sîntem hotărîţî să luăm toate măsurile pentru a mări viteza de înaintare, chiar în aceste condiţii grele, chiar dacă nu vom putea realiza ritmurile înalte stabilite în planul cincinal, vom acţiona pentru o dezvoltare mai puternică decît în primii doi ani". „Se impune deci să înţelegem că dezvoltarea societăţii socialiste este nemijlocit legată de existenţa unui larg cadru democratic care să asigure participarea tuturor categoriilor sociale, a maselor largi populare, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor, la conducerea diferitelor sectoare de activitate. Trebuie să pornim de la faptul că socialismul este opera maselor populare, că el se înfăptuieşte cu poporul şi pentru popor, că democraţia socialistă constituie o necesitate obiectivă pentru afirmarea conştientă a maselor populare în conducerea tuturor sectoarelor de activitate. Trebuie să demonstrăm în practică superioritatea democraţiei socialiste, a participării directe a maselor populare la conducerea societăţii, faţă de orice formă a democraţiei burgheze". „Partidul nostru a demonstrat prin întreaga sa activitate că slujeşte fără preget interesele poporului, ale independenţei şi suveranităţii, ale păcii, că pentru el nu au fost şi nu există ţeluri mai mari decît acelea de a asigura dezvoltarea continuă a patriei, ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Tocmai de aceea partidul nostru se bucură de încredere şi stimă şi este urmat de întregul popor". „Depinde de munca noastră, a fiecăruia dintre noi, a întregului popor, ca viaţa să devină mai bună, mai îmbelşugată, ca societatea să fie tot mai înfloritoare, ca să facem noi paşi pe calea înfăptuirii Programului partidului, a întăririi forţei economice a patriei noastre, a independenţei şi suveranităţii naţionale a României". „Lichidarea contradicţiilor, stabilirea unei concordanţe cît mai depline şi dezvoltarea armonioasă a societăţii constituie o necesitate obiectivă pentru mersul ferm înainte în înfăptuirea Programului partidului, în ridicarea patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, în creşterea bunăstării generale, materiale şi spirituale a poporului, în întărirea suveranităţii şi independenţei României". „Am deplina convingere că dezbaterile şi hotărîrile Conferinţei Naţionale vor da o orientare şi perspectivă clare pentru munca partidului, a întregului nostru popor, în vederea ridicării continue a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, întăririi independenţei şi suveranităţii patriei şi conlucrării cu toate statele lumii pentru o politică de destindere, independenţă şi pace". „Subliniind permanent, în activitatea politico-educativă de formare a omului nou, superioritatea socialismului, a umanismului revoluţionar, a relaţiilor de producţie socialiste şi a repartiţiei produsului social şi naţional în spiritul eticii şi echităţii socialiste, să veghem, totodată, la afirmarea neabătută în viaţă a acestor principii în toate domeniile de activitate". V „Realizarea sarcinilor de mare răspundere din următorii ani, dezvoltarea economico-socială a ţării cer o activitate susţinută în domeniul cercetării ştiinţifice şi învăţămîntului, o concentrare mai puternică a forţelor din institutele de cercetare în vederea soluţionării problemelor tehnice şi tehnologice ce se pun în faţa întreprinderilor şi economiei naţionale, a perfecţionării tehnologiilor, reducerii consumurilor, ridicării nivelului tehnic şi calitativ al produselor". „Să subliniem permanent că umanismul nostru revoluţionar, întreaga noastră societate pun pe primul plan omul, bunăstarea şi fericirea lui, afirmarea personalităţii umane, realizarea condiţiilor de manifestare şi afirmare egală a fiecărui cetăţean, fără deosebire de naţionalitate. Trebuie să acţionăm cu hotărîre ca în toate domeniile să se manifeste cu putere aceste principii, combătînd, luînd poziţie hotărîtă împotriva oricăror tendinţe de nesocotire sau încălcare a lor". „Putem fi mîndri de felul cum am asigurat rezolvarea problemei naţionale, creînd condiţii de participare la dezvoltarea societăţii socialiste a oamenilor muncii de diferite naţionalităţi, a întregului popor. Am dori ca naţionalităţile conlocuitoare din toate ţările să se bucure cel puţin de aceleaşi drepturi şi libertăţi ca cele existente în România". „Să pornim permanent de la necesitatea întăririi continue a unităţii oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, în calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari, de constructori conştienţi ai socialismului ! Este necesar să desfăşurăm o activitate susţinută în vederea întăririi unităţii întregului nostru popor în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea forţei politice conducătoare a societăţii - Partidul Comunist Român". „Sarcini de mare răspundere revin partidului, organizaţiilor de masă şi obşteşti, uniunilor de creaţie, presei, radioteleviziunii, tuturor organismelor educative din societatea noastră. Sub conducerea partidului, ele trebuie să desfăşoare o activitate susţinută în vederea ridicării nivelului politico-ideologic al cadrelor, formării conştiinţei revoluţionare, socialiste a maselor, înarmării întregului nostru popor cu arma revoluţionară de luptă pentru socialism, pentru comunism, pentru o societate a dreptăţii şi egalităţii sociale". „Pentru dezvoltarea prieteniei şi încrederii între popoare trebuie intensificate contactele între masele populare, colaborarea în domeniul ştiinţei şi culturii. Un rol de seamă revine în această privinţă mijloacelor de informare în masă, presei, radioteleviziunii, care, în spiritul rezoluţiilor Organizaţiei Naţiunilor Unite, trebuie să acţioneze pentru cunoaşterea şi apropierea popoarelor, pentru educarea popoarelor, îndeosebi a tineretului, în spiritul principiilor de pace, de prietenie, de colaborare". (Din Raportul prezentat la Conferinţa Naţională a Partidului din 16-18 decembrie 1982) Al tău sînt, ţară, cu atîta trup cit viaţa mea ţi-a dislocat din stup; tot сi-am rămas, o mină de cuvinte ofrandă ţi-s, de dor şi griuri sfinte. Cu semnele puterii tale, steme umplînd pe ape marile trireme cu sîngele culorilor din steag liman ne eşti şi timp trăit şi prag. la-mi versurile ; totu-ţi aparţine, şi lasă-le, sporindu-se la preţ de numele tău cast să se-nlumine. Un lan ce-nghite cal şi călăreţ, văzduhul tău mi-e casă şi ştiu bine: sunt scris cu tine ca un Voroneţ. Gheorghe TOMOZEI CONTEMPORANUL !