Contemporanul, ianuarie-iunie 1988 (nr. 2-26)

1988-01-08 / nr. 2

ers Nr. 2 (2 147) 8 IANUARIE 1988 16 PAG. 3 LEI „La începutul anului 1988 să ne angajăm solemn că vom acţiona cu toată răspunderea, în spirit revoluţionar, în vederea înfăptuirii neabătute a planurilor şi programelor de dezvoltare continuă a patriei noastre, că vom face astfel încît în anul în care intrăm să obţinem cele mai bune rezultate din acest cincinal şi să asigurăm înfăptuirea neabătută a obiectivelor strategice stabilite de Congresul al Xlll-lea al partidului. Fie ca noul an să aducă poporului român noi şi noi realizări în înaintarea fermă a patriei noastre pe calea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, spre înalte piscuri ale civilizaţiei comuniste !“ NICOLAE CEAUŞESCU (Din Mesajul de Anul Nou adresat intregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune) Zi DE SĂRBĂTOARE. Compoziţie plastică de Vasile Pop Negreşteanu Pentru ţară, pentru oameni UN FEL DE BUCURIE în stare pură semnifică gesturile oamenilor adunate atît de miraculos în haloul de taină al Anului Nou abia atins de aripa primei secunde, a celei din care se vor întrupa alte 366 de zile. Savantele discuţii despre timp şi trecerea lui, se transformă de la sine în atît de spontanele urări „La mulţi ani”, „Noroc", sau „Sănătate”. Astfel, mii de pagini tipărite, sau care urmează să vadă lumina tiparului devin, iată, prin reducţie, in noaptea de Anul Nou, doar citeva cuvinte... Ne dăruim in aceste clipe, care se însumează atît de Frumos şi durabil vîrstei, asemenea cuvinte fulgerate de lumina viitorului, de acea lumină mereu mai încăpătoare decit cea prezentă. Primele zile ale anului sînt asemănătoare pragurilor de casă părintească, pridvoarelor cioplite în azur. In praguri de casă şi in pridvoare ne aflăm acum... In faţă, promiţătoare, aurită, visătoare ni se arată, mereu în creştere, lumina viitorului. Lumină pentru om şi pentru ţară. Lumină din care se frămîntă piinea, din care se arcuiesc construcţiile, din care se nasc cuvintele. Cuvinte precum „La mulţi ani", „Noroc", „Sănătate"... Fiecare an nou este o promisiune a sensibilităţii umane, a lucidităţii. 1988 ne va apropia, cu siguranţă, de hotarul unor certitudini noi, născute deopotrivă, din sensibilitate şi luciditate. Semnele bune ale Anului Nou, cele din strămoşeasca noastră urare, se cuvin de acum — anul cel nou şi-a început mersul ! - transformate în, primii muguri ai viitoarelor recolte, fie ele de griu, de energie, de poeme. Pentru că urările sînt, prin rostul lor, şi cuvîntul bun pentru ce a fost, dar şi cuvîntul de îndemn pentru viitor. „c * SCRISOAREA adresată tovarăşei ELENA CEAUŞESCU , de Comitetul Politic Executiv al CC. al P.C.R. Mult stimată tovarăşă ELENA CEAUŞESCU, Cu cele mai alese sentimente de stimă, respect şi preţuire, dorim, la aniversarea zilei dumneavoastră de naştere, să vă adresăm, din adincul inimilor noastre, calde felicitări ţi urări de sănătate ţi fericire, de ani mulţi ţi luminoşii plini de satisfacţii ţi impliniri, alături de tovarâşul Nicolla Ceauşescu — strălucit conducător al partidului ţi statului nostru, genial ctitor ţi strateg al inaintării României moderne pe drumul victorios al socialismului şi comunismului, proeminentă personalitate a lumii contemporane. Ne este tuturor deosebit de plăcut ca, in această zi aniversară, să vă aducem un fierbinte omagiu şi să vă exprimăm, împreună cu toţi comuniştii, cu întreaga noastră naţiune, înalta cinstire ce o dăm rodnicei şi îndelungatei dumneavoastră activităţi în mişcarea comunistă şi muncitorească, dăruirii patriotice exemplare pe care aţi manifestat-o şi o manifestaţi în lupta pentru eliberarea socială şi naţională a patriei, pentru transformarea revoluţionară a societăţii ţi făurirea noului destin al României socialiste, pentru întărirea independenţei şi suveranităţii sale, ridicarea patriei pe culmi superioare de civilizaţie, progres şi bunăstare. întregul nostru partid ţi popor dau o deosebită ţi unanimă apreciere activităţii dumneavoastră de militant de frunte al partidului ţi statului ţi eminent om de ştiinţă, contribuţiei determinante ce o aduceţi ca membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim viceprim-ministru al guvernului ţi preşedinte al Consiliului Naţional al Ştiinţei ţi invăţămintului , la fundamentarea ţi punerea în aplicare a măreţelor planuri de dezvoltare economico-sociala a ţării, a importantelor programe de organizare şi modernizare a producţiei, de creştere a productivităţii muncii şi a eficienţei economice, la realizarea obiectivelor noii revoluţii tehnico-ştiinţifice şi noii revoluţii agrare, la înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism. Imbinind armonios vocaţia muncii de creaţie ştiinţifică cu patosul activităţii revoluţionare, dumneavoastră oferiţi membrilor partidului, întregului popor un luminos ţi unuit exemplu de savant-cetăţean ţi om politic multilate-Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român (Continuare in pag. 2) — HARGHITA — VF BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ Proletari din toate ţările, uniţi-vă !