Cotidianul, august 1994 (Anul 4, nr. 178-204)

1994-08-01 / nr. 178

TIDIANUL LUNI • 1 AUGUST 1994 OPINIA Ficțiunea prosperității va bântui electoratul Florin Gabriel Mărculescu După ce, printr-o politică abil filtrată, am fost aduși la sapă de lemn, guvernul Văcăroiu și-a pus în gând să ne îmbogățească peste noapte, antrenându-ne în privatizarea câtorva mii de societăți ale căror nume, cel puțin până la această oră, nu au fost date publicității, termenul stabilit în acest scop (15 iulie) fiind “momentul” dat uitării. Și chiar dacă lista unităților economice privatizabile ar fi fost difuzată, ce mare lucru ne-ar fi spus înșiruirea telegrafică a unor firme criptice, practic necunoscute celor mai mulți dintre noi. Creierul oficial al întregii operațiuni, dl Mircea Coșea, afișează un optimism de circumstanță, dar privindu-l îți dai seama că, acum, mai mult decât privatizarea îl interesează posibilitatea menținerii domniei sale pe scaun . In ultima vreme, ministrul fără drept de decizie al Reformei este tot mai îngândurat și pesimist. Bilanțul anului scurs de la numirea sa în funcție este, în planul realizărilor, negativ, chiar dacă, peste hotare, a reușit să producă o bună impresie, convingând cercurile marii finanțe că reforma este departe de a-și fi dat duhul pe meleagurile carpato-danubiano-pontice. Revenind la subiect, lista întreprinderilor aruncate în hora privatizării lipsește, deși normal ar fi fost ca acest prim pas să fie făcut în spiritul unei totale transparențe și onestități. Probabililor sau posibililor investitori - din țară și de peste hotare - ar fi trebuit să li se pună din timp la dispoziție bilanțurile fiecărei societăți, însoțite de radiografia perspectivelor. După cum se desfășoară, sunt ispitit să cred că “privatizarea în masă” face parte din strategia electorală a PDSR-ului. Oamenii sunt din nou amăgiți, plimbați cu zăhărelul. Fiecare muritor va primi un cupon nominal nenegociabil, în valoare de fix un milion de lei, pe care-l va putea transforma în acțiuni. Dar nu unde dorește. De prioritate se bucură în prima fază salariații și pensionarii fiecărei întreprinderi, după care, în limita a ceea ce mai rămâne, vin la rând ceilalți deținători de un singur cuponcertificat, și la urmă de tot sunt invitați și cei ce au agonisit (legal) mai multe certificate. De la 225.000 de lei (sumă stabilită în urmă cu o lună, pe temeiul reevaluării capitalurilor sociale), valoarea unui certificat (cupon) s-a ridicat brusc la un milion de lei. Explicația miracolului? Așa se vrea în scopuri, repet, propagandistice. Legea cererii și ofertei, știm bine, nu funcționează, pentru simplul motiv că nu avem încă economie de piață, iar bursa valorilor nu a fost pusă pe picioare. Dublarea valorii certificatelor putea fi motivată prin dublarea cotei privatizabile, de la 30 la 60%. împătrirea ei nu are nici o noimă, e doar așa, de ochii lumii, să i se dea omului iluzia unei nesperate îmbogățiri. Din momentul distribuirii cupoanelor, sărăcia va fi ștearsă de pe harta economică a României. Toți vom fi milionari, toți vom deveni (sau nu) acționari la societăți, multe dintre ele falimentare sau aproape, multe dintre ele în stare de semișomaj și prăbușire, tocmai bune pentru “mebotizare”. 60% din capitalul social se va risipi între o puzderie de acționari neștiutori, simpli spectatori la deciziile luate de minoritatea celor 40%, fie că această minoritate va aparține în continuare statului, fie că ea va fi preluată de potentații zilei, de nomenclaturiștii deveniți miliardari prin corupție și speculă ordinară. Și, pentru a ne hotărî, vom avea la dispoziție o lună, după care, gata, ne pierdem drepturile. Dirijismul prefigurează o farsă de mari proporții, o mascaradă populisto-demagogică la capătul căreia “îmbogățiții” vor fi la fel de săraci ca și înainte. Statistic însă nimeni nu va mai putea afirma că 60% din populația României trăiește sub pragul sărăciei. Ficțiunea prosperității va domina o vreme peisajul electoral. Fac abstracție de nerealismul termenului fixat (45 de zile) pentru tipărirea și difuzarea celor aproximativ 16 milioane de cupoane. Deocamdată, cele de mai sus au valoarea unei schițe de privatizare. Materializarea ei depinde de amendamentele ce vor fi aduse legii marii privatizări adoptate în vara anului 1991, deci în urmă cu trei ani, fără să se fi clintit ceva din loc. Se spune că legea cu pricina va fi modificată la 1 septembrie. Vom avea, deci, dacă înțeleg cu bine, o sesiune extraordinară a Parlamentului în a doua jumătate a lunii august. In absența capitalurilor palpabile, șansa punerii în scenă a acestei parodii este cvasinulă. După cum nulă îmi pare a fi și posibilitatea atragerii investitorilor străini. Cine se hazardează să-și investească fondurile într-o țară în care dreptul de proprietate continuă să fie desconsiderat și umilit, cine se aruncă în hățișurile unei legislații confuze și instabile, cine îndrăznește să înfrunte o birocrație sufocantă, coruptă până-n măduva oaselor, a cărei unică preocupare este ciubucul? Există însă și unele certitudini. Astfel concepută, este sigur că de pe urma acestei parodii foloasele vor fi tot de partea mafiei securisto-comuniste. Noi, cei mulți, vom rămâne bogați pe sărăcia noastră. Dar ca acționari, răspunzători de mizerie! Adio revendicări! Adio proteste și greve! Gheorghe Fulga a lăsat la Parchet un dosar împotriva primarului din Brașov înainte de a-și ocupa postul de “consilier la Președinție în probleme de politică internă”. Gheorghe Fulga, fost prefect de Brașov, a donat Parchetului de pe lângă Tribunalul Brașov un dosar privind abuzurile săvârșite de dl Adrian Moruzi și Corneliu Popa, primar și, respectiv, viceprimar de Brașov, care reprezintă Convenția Democratică, însă, cu toate că acest dosar se află la Parchet, Justiția nu este dispusă să-i dea curs, considerând că ex-prefectul de Brașov nu face decât un joc al partidului de guvernământ, încercând să discrediteze opoziția. (ARPress). i Dumneavoastră între Sapi, <api invităm, *£ i răspundă ■ nwwmm21110163 211.01.64 București 100,2 FM STEREO 4 I PAGINA 2 Dl Mircea Ciumara a prezentat la cererea reporterului nostru, Anca Lăzărescu, un program care să conțină un pachet de măsuri pentru a relansa economia romanească. Este viziunea unuia din economiștii cunoscuți și recunoscuți ai PNȚCD, dar nu singura. 1. In domeniul financiar 1.1. Unificarea bugetului de stat prin reintegrarea în acesta a conturilor speciale, cu scopul de a asigura o politică bugetară unitară și imaginea corectă a importanței și eficienței fiecărui capitol de cheltuieli. 1.2. Reducerea impozitelor și taxelor ce alimentează bugetul de stat în următoarele scopuri: a. Prin reducerea gradului de impozitare pe persoană este stimulată activitatea de investiții, ceea ce face să crească numărul de plătitori de impozite, deci fără a afecta prea mult volumul total al veniturilor bugetare. b. Prin reducerea gradului de impozitare pe persoană rămân la dispoziția persoanelor fizice și juridice fondurile necesare investițiilor în întreprinderi cu precădere mici și mijlocii. c. Prin reducerea veniturilor totale ale bugetului statului se poate stimula descentralizarea (reducerea aparatului administrativ) și rentabilizarea economiei (reducerea subvențiilor pentru activități economice lipsite de orice perspectivă), precum și privatizarea; d. Prin reducerea impozitelor către bugetul de stat rămân disponibilități și pentru impozitele și taxele locale. 1.3 Actualul impozit pe terenul agricol, numit impropriu “pe venitul agricol”, va fi transformat într-un adevărat impozit pe venitul agricol, și astfel aplicat încât să nu frâneze consolidarea gospodăriilor țărănești. 1.4 Subvențiile alocate prin buget pentru agricultură vor fi dirijate pentru consolidarea gospodăriilor agricole particulare, obligând sectorul agricol de stat să se rentabilizeze sau să se privatizeze și punând capăt concurenței neloiale pe care sectorul de stat o face sectorului privat cu ajutorul subvențiilor bugetare. 1.5. Cheltuielile pentru economie vor fi dirijate spre ample programe de investiții în infrastructură și îmbunătățiri funciare. 1.6. Cea mai mare parte a cheltuielilor bugetare va fi dedicată Sănătății, învățământului, Culturii, Apărării naționale și Ordinii publice. 1.7. Se vor reglementa prin lege finanțele locale și bugetele locale, pentru a departaja clar responsabilitățile administrației centrale de responsabilitățile administrației locale. 2. în domeniul bancar și al asigurărilor 2.1. Vor fi propuse proiecte de legi care să favorizeze înființarea de cât mai multe bănci particulare, în condiții de egalitate pentru investitorii români și străini, capabile să elimine poziția de monopol a actualelor bănci comerciale. 2.2. Vor fi sprijinite în mod deosebit băncile particulare care finanțează întreprinderile mici și mijlocii. 3. In domeniul agriculturii 3.1. Se va încheia într-un termen foarte scurt acordarea titlurilor de proprietate, apelând la justiție (dacă este cazul) pentru a obliga să se respecte legea. 3.2. Subvențiile de la bugetul statului pentru agricultura privată vor fi acordate în așa fel încât să stimuleze introducerea progresului tehnic. Nu vor fi subvenționate prețurile produselor agricole, ci dobânzile la credite și prețurile utilajului agricol, semințelor selecționate, substanțelor chimice, consultanței asigurate de specialiști etc. 3.3. Se vor adopta măsuri speciale de sprijinire a gospodăriilor țărănești din zonele de munte, prin scutiri de impozite, subvenționări la prețurile de achiziție a materialelor de construcție, subvenționări de dobânzi, precum și sprijin legislativ și consultanță pentru completarea veniturilor agricole cu venituri din turism, industrie locală etc., pe baza unor programe de dezvoltare locală întocmite de către administrațiile județene cu ajutorul Guvernului. 3.4. Va fi sprijinită asocierea gospodăriilor țărănești în asociații specializate pe servicii, practic fiecare gospodărie putând face parte din mai multe asociații, în funcție de serviciile pentru care se asociază. Studiile sociologice demonstrează că actualele forme de asociere mențin structuri și tehnologii depășite și nu permit manifestarea atitudinii de proprietar a familiilor țărănești. 3.5. Un program guvernamental va trebui să asigure, pe bază de asentiment personal al fiecărui specialist, reorientarea specialiștilor agricoli care efectuează în prezent activități administrativbirocratice către lucrările de îmbunătățiri funciare, camere agricole și diferite societăți de consultanță și constituirea de ferme prin arendare sau împroprietărire. De șapte decenii, partidul nostru susține proprietatea de muncă, adică dreptul de a fi împroprietărit pentru a munci pe măsura capacității personale. Datorită competenței lor, specialiștii agricoli au dreptul să fie împroprietăriți cu suficient pământ pentru a constitui ferme moderne, în care să se utilizeze numai ocazional muncă salariată. 3.6. Va fi sprijinită dezvoltarea comerțului cu ridicata a produselor agricole pe baze private concurențiale, cu luarea unor măsuri care să prevină monopolizarea și sărăcirea exploatărilor agricole. Vor fi preferate forme asociative ale producătorilor agricoli de comercializare cu ridicata. A 4. In domeniul minier 4.1. Consiliile județene, cu sprijinul Guvernului, vor elabora programe de dezvoltare complexă a zonelor în care predomină activități miniere. Pe măsura dezvoltării altor activități neminiere, către care să se deplaseze de bună voie forța de muncă, din lipsă de personal va fi restrânsă activitatea la exploatările miniere cele mai puțin rentabile. 4.2. Prin normalizarea prețurilor la produsele industriei miniere se vor asigura venituri suficiente pentru a putea restrânge subvențiile guvernamentale fără a afecta volumul de activitate. 5. In industria prelucrătoare 5.1. înființarea de noi întreprinderi mici și mijlocii în toate ramurile de activitate trebuie să capete o asemenea amploare încât să resoarbă șomajul real (o parte din actualul șomaj este fals și trebuie eliminat prin corectarea legislației) și să ofere locuri de muncă sigure și mai bine plătite pentru excedentul de salariați care mai există în unele mari întreprinderi. Numai așa va fi asigurată o bază reală pentru creșterea salariilor în marile întreprinderi. 5.2. Normalizarea sistemului de prețuri (liberalizarea prețurilor resurselor primare care actualmente sunt controlate de Guvern, aducerea prețurilor de pe piața internă cel puțin la nivelul prețurilor din alte țări, iar unde se poate chiar mai mici pentru a putea alcătui un program de restructurare realist. La actualele prețuri de pe piața internă nu se poate ști care întreprinderi sunt viabile și care nu, deci nu se poate elabora o politică de restructurare. 5.3. Programul de restructurare industrială, bine precizat calendaristic și pe obiective, va fi pus de acord cu sindicatele, va fi asigurată informarea permanentă a acestora asupra gradului de îndeplinire și vor fi analizate operativ sugestiile sindicale de ajustare a respectivului program. 5.4. în temeiul proprietății de muncă menționate mai sus, se va da prioritate vânzării către propriii salariați ai întreprinderilor cu mari reduceri de preț și subvenționarea dobânzilor la creditele luate de salariați în vederea cumpărării de acțiuni. 5.5. Pe măsura realizării punctelor 5.1.5.3., salariile vor fi eliberate de încărcătura socială, devenind realmente preț al muncii. 5.6. Se vor preciza activitățile industriale de interes strategic național pentru care se va asigura o protecție adecvată. 5.7. Se va urmări permanent demonopolizarea economiei și controlul strictă a statului pentru cazurile în care există un monopol natural. 5.8. Se vor asigura condiții egale pentru investitorii români și străini. Din lecturarea măsurilor de mai sus se poate vedea că singurul partid care le poate aplica este PNȚCD, în primul rând, pentru că membrii acestui partid nu sunt recrutați din rândurile aparatului birocratic de stat, deci nu au interese personale de conservare a vechilor structuri, în al doilea rând, pentru că în întreaga sa istorie acest partid a susținut proprietatea privată și dreptatea socială. Prin susținerea proprietății private ne distanțăm de partidele de stânga, iar prin susținerea dreptății sociale ne distanțăm de partidele de dreapta. Nici o altă doctrină politică nu îmbină dreptatea socială cu proprietatea privată. Măsurile menționate mai sus sunt corelate între ele, se completează reciproc. De aceea nu ne satisface dacă un alt program de guvernare aplică una dintre măsuri, dar nu îi asigură completul necesar preconizat prin alte măsuri. Evident însă că acest schelet de program poate fi completat cu alte măsuri sau corelat și cu alte exigențe. Dr. Mircea Ciumara  V Să fie propuse legi care să favorizeze înființarea de bănci Intoleranța este refuzul la libertate .Regimuri politice care nu au nici o legătură cu democrația se intitulează democratice. Nu se poate concepe un regim democratic care să nu aibă la bază măcar toleranța. Majoritatea conduce, dar trebuie să tolereze minorității toate drepturile ei” - a arătat dl Ion Diaconescu, vicepreședintele PNȚCD, cu prilejul simpozionului cu tema “Toleranța - Valoare universală”, organizat de Cartel , în deschiderea Campaniei Europene de Luptă împotriva Rasismului, Xenofobiei și Intoleranței. Intr-un fel, simpozionul a reușit să refacă atmosfera Pieței Universității 1990, reunind intelectuali de marcă și personalități politice: Părintele Iustin Marchiș, Ion Diaconescu - PNȚCD, Sergiu Cunescu - PSDR, Constantin Avramescu - PSDR, Radu Gheciu - PSDR, Gheorghe Ceaușescu - AC, Stere Gulea - PAC, Dan Amedeo Lăzărescu - PNL, moderator fiind Petrișor Peiu - PNȚCD. “Suntem puși în fața unor simptome alarmante de intoleranță, de violență verbală și nu numai. Intoleranța este refuzul la libertate al celui de lângă tine. Este refuzul la diferență” - a spus dl Radu Gheciu. Domnia sa a adăugat: “Toleranța este un fapt de cultură, de educație, educație religioasă și umanistă. Este o victorie asupra celulei primitive”, încheiem tot cu cuvintele dlui Diaconescu: “Societatea românească este și la ora actuală bolnavă, dezorientată, efect al jumătății de secol în care nu am fost noi înșine. Acceptăm ideea de a ierta, dar nu acceptăm ca societatea să fie condusă în continuare de cei vinovați de ce s-a întâmplat”. Diana Georgescu Dl Paler respectă votul celor din TVR Scriitorul Octavian Paler a acceptat votul salariaților Televiziunii Române, prin care a fost propus pentru Consiliul de Administrație al instituției. Propus de Sindicatul Liber pentru Consiliul de Administrație al Televiziunii, inițial dl Octavian Paler a anunțat într-un articol publicat de cotidianul “România Liberă” că refuză. Totuși, el a fost prezent pe lista propusă salariaților la vot de către SLTVR. Dl Paler a întrunit voturile necesare dar a anunțat că nu renunță la hotărîrea sa. Potrivit unor surse din TVR, decizia de acceptare a dlui Octavian Paler s-a datorat faptului că scriitorul a considerat că trebuie să respecte dorința salariaților care l-au votat. (ARPress) UDMR din Ciuc cere revizuirea atitudinii față de Convenție Surse apropiate conducerii zonale Ciuc a Uniunii Democratice a Maghiarilor din România ne-au relatat intenția organizațiilor din teritoriu de a cere Biroului Executiv aparținând acestei formațiuni politice să-și revizuiască atitudinea față de Convenția Democratică. Este vorba despre protocoalele pe care cele două forțe politice le-au încheiat și care se refereau la activitatea lor comună în spectrul politicii interne și externe. Vor fi vizate cu insistență aspecte legate de strategia unor alegeri generale și locale anticipate, activitățile ce se vor desfășura în cadrul unei sesiuni parlamentare extraordinare, mediatizarea corectă a liderilor politici, elaborarea unor noi proiecte de legi și ale unor proiecte-pilot în combaterea “festivismului găunos al Guvernului”, intensificarea contactelor cu alegătorii în zone considerate ca periclitate datorită extremismului în creștere.De asemenea, se vor cere explicații tuturor partidelor din cadrul Convenției Democratice legate de absența unei conduite mai ferme a membrilor ei și față de Legea învățământului, a minorităților sau acțiunile în cazul redemarării lucrărilor șantierului arheologic din Cluj. Claudiu Liviu Balaș “Vadim Tudor încearcă un joc la două capete” Surse apropiate Guvernului ne-au declarat că recentele declarații ale conducerii PRM împotriva politicii primului ministru și a partidului de guvernământ nu sunt altceva decât o încercare de șantaj. PRM-ul nu intenționează să retragă sprijinul partidului de guvernământ, ci vizează posturi în Guvern, în eventualitatea unei remanieri a echipei conduse de Nicolae Văcăroiu. Pe de altă parte, PRM-ul ia distanță acum de PDSR, deoarece se teme că dacă se vor declanșa alegeri anticipate alegătorii își vor aminti că acest partid a susținut până în ultima clipă politica Guvernului. “Vadim Tudor încearcă un joc la două capete, de teamă că ar putea rămâne pe dinafară dacă vom avea alegeri anticipate”, ne-a declinat o persoană din Executiv care dorește să-și păstreze anonimatul. C.T. 4 7.08.1994, mizează la Peștera Unchii Munții Apuseni “Tabăra de Vară a Tineretului PNȚCD”. Acțiunea face parte din proiectul in ale temei. Și-au anunțat PNȚCD și taleri din multe i PRM atacă violent Procurorul Dan Ioan Mirescu, secretar al Partidului România Mare, a declarat, susținut fiind de Mircea Hamza, vicepreședintele partidului, că se impune o restructurare a Guvernului, miniștrii vizați fiind Ioan Oancea - ministrul Agriculturii și Marin Sorescu - ministrul Culturii, acuzat de a nu fi un bun organizator. Mirescu l-a atacat în continuare foarte violent pe Gavril Iosif Chiuzbaian - ministrul Justiției, despre care a spus că nu este un jurist adevărat, că a fost judecător doar câteva luni în întreaga lui viață și că a fost mâna dreaptă a Suzanei Gâdea la Consiliul Culturii și Educației Socialiste. Ultimul pe lista neagră a PRM pare a fi Procurorul General al României, Vasile Manea Drăgulin - calificat drept fost informator al Securității, incompatibil cu conducerea unei asemenea instituții. Acest atac împotriva Puterii, cel mai puternic înregistrat de PRM, a venit în contextul în care, în debutul aceleiași conferințe de presă, Mircea Hamza precizase că “este evident că PRM a procedat corect hotărînd să susțină guvernul Văcăroiu, în care a văzut soluția potrivită pentru scoaterea României din criză”. (Diana Georgescu) Privatizare ceaușistă Programul de privatizare propus de guvernul Văcăroiu a fost criticat de dl Constantin Avramescu, vicepreședintele Partidului Social Democrat Român, care l-a calificat drept “ceaușist”. Astfel, domnia sa a precizat că prin acest program se va realiza o împroprietărire a populației, prin care însă oamenii nu vor deveni acționari semnificativi, având loc un proces de atomizare a capitalului. în plus, banii obținuți din vânzarea ulterioară a acțiunilor vor reveni în proporție de 30% întreprinderilor emitente, restul mergând la FPS, acest sistem fiind total defavorabil întreprinderilor, care au nevoie de infuzie de capital. Adăugând și faptul că termenele prevăzute în program sunt foarte scurte, imposibil de respectat, (astăzi trebuia publicată lista societăților care se privatizează), dl Avramescu a concluzionat că programul constituie o nouă cacealma a Guvernului. (D. G.) i / * / tuc cu u zi de finetä Demonismul politic Liviu Ioan Stoiciu Acum, că a trecut neliniștea națională provocată de operarea “Președintelui ales pentru liniștea noastră”, care a declarat săptămâna trecută, ferm, prin intermediul Radioului și Televiziunii, că totul e în bună regulă cu “organismul său uman” și că “nu e vorba despre nici un fel de cancer”, gata, putem să respirăm ușurați că știm noi cine moare de grija altuia! Drept care e cazul să ne întoarcem la necazurile personale și fiecare din noi să rămână la convalescența lui postrevoluționară, așa cum l-a lăsat Dumnezeu în România postcomunistă, în fapt, “progresând foarte mult latura negativă”, după cum ne asigură Părintele Argatu, exorcist celebru de la Mănăstirea Cernica (vezi fascinantul interviu publicat în “România liberă”/30 iulie, preluat de pe o peliculă a Fundației Anastasia, prezentată public), o Românie în care “aș putea spune că 50% sunt cei ce apelează la vrăji”, la farmece și legături malefice, “un întreg infern abătut cu violență asupra vieții”, o Românie în care face ravagii demonologia și în care cei ce au știința alungării dracilor din noi sunt numărați pe degete. Deși, cu voință politică de stânga extremistă și nu cu voință divină, ai putea crede că autoritățile românești au mare grijă de poporul îndrăcit să-l elibereze de Cel Rău prin aducerea sa la sapă de lemn și la canoane - într-adevăr, cam jumătate din populația acestei țări fiind pusă să confirme că “jertfa postului”, forțată (postul negru al sărăntocului - depinde de care demon ești stăpânit, dacă ai salariu, ești șomer sau ai rămas fără nici un ajutor social, demoni “șerpi”, “scorpii” sau “căpetenii”, cu dezlegări din două în două zile sau la 16 zile odată), reprezintă un remediu al tămăduirii de diavol, în marea sa credință, și nu un barometru al nivelului de viață ajuns la limitele subzistenței? Mergând până acolo că de săptămâna trecută întâmplarea face că rețeta publicată, a scoaterii demonilor, funcționează și în persoana libercugetătorului Ion Iliescu, postoperatoriu, prin aceea că e obligat să țină post și să facă rugăciuni de întrebare pe termen scurt, să preîntâmpine inclusiv anunțarea rezultatelor examenului anatomo-patologic, de laborator, asupra colecistului extirpat, rezultate care ar putea să schimbe diagnosticul îngeresc inițial, legate ruman de ceea ce au spus deja deștepții de la Mediafax că are cine știe ce boală diavolească... Sigur, nu e târziu nici acum să se convertească de la ateism la ortodoxismul Ion Iliescu, acum, când e atât de încercat de soartă și, eventual, dacă nu are puterea să facă rugăciuni, măcar să bea agheasmă și să ia anafură dimineața (după aceleași sfaturi ale Părintelui Argatu) de aici înainte, să se apere împotriva bolii diavolești (marxist-leniniste) atât de rău înrădăcinate în domnia sa, prin genă părintească, să nu mai recidiveze patologic, neiertător, când îi e lumea mai dragă... Altfel, trăim într-o fericire cotidiană toți cei ce nu avem parte de concediu din lipsa banilor (banul, ochiul dracului, firește!), toți fiind preocupați de îngrijirea sănătății, fiecare după posibilități - veți fi aflat! Săptămâna trecută, după ce primul ministru N. Văcăroiu, căzut în fandacmie, “după vizitarea președintelui Iliescu la spitalul Elias”, de necrezut, “s-a dus pe jos la serviciu”, mergând agale pe șoseaua Kisseleff (în urma sa, pe trotuar, cu trei mașini “ce rulau încet” și cu “opt luptători SPP”, după relatarea SF a ziarului “cu cel mai mare tiraj”) - ce credeți? Tot pe jos, cu miile, joi, departe, de la Rovinari la sediul Regiei Lignitului din Tg. Jiu, minerii au mers 25 de kilometri! După ce au intrat în grevă generală, la exact șase luni de când Curtea Supremă de Justiție le suspendase greva (“și de atunci Regia nu a reușit să soluționeze nici una din revendicările noastre”) pentru ce grevă? Pur și simplu pentru “păstrarea puterii de cumpărare cu salariile actuale”... Vă dați seama ce condiție fizică pe capul românilor, să meargă pe jos, în neștire, fie el român de vârf în Guvern, fie el prostul târgului! Și nu numai atât, sătui de atâta bine făcut de Cel Rău, de la Putere, vreo câteva zeci dintre liderii minerilor au intrat acum în greva foamei la Tg. Jiu - grevă a foamei care e o nouă probă de purificare prin “jertfa postirii”, exorcizantă, împotriva diavolilor neocomuniști ce ne-au cotropit, ocupând funcțiile-cheie din stat și de care doar Părintele Argatu, dacă și-ar pune mintea, ne mai poate scăpa? La câte vrăji malefice ne face nouă Puterea, ai crede că nici Dumnezeu nu ne mai poate salva sufletele... .~