Cotidianul, februarie 1998 (Anul 8, nr. 25-48)

1998-02-02 / nr. 25

Președintele FPS, Sorin Dimitriu se află pe lista cu posibili premieri a președintelui Constantinescu. Până la sfârșitul lunii martie, președintele Emil Constantinescu va urmări cu multă atenție prestația țărănistului Sorin Dimitriu afirmă surse guvernamentale, care adaugă că “și alte persoane cu funcții de răspundere” se află în vizor pentru alegerea unui nou prim-ministru. (AMPress) Foto. C.V. Membrii AGA de la combinatul petrochimic Solventul din Timișoara au decis să ceară FPS lichidarea administrativă a societății. Motivele principale sunt lipsa resurselor financiare pentru a continua activitatea și datoriile foarte mari către Renel și Romgaz. (Mediafax) Van Velzen critică PD Episodul care a făcut să explodeze, din nou conflictul PNȚCD-PD s-a desfășurat sâmbătă, într-o conferință de presă susținută de președintele Uniunii Europene Creștin Democrate, Wim van Velzen, alături de liderii țărăniști. Velzen și-a afirmat, cu acest prilej, sprijinul deplin pentru actualul primministru și a opinat că “probabil conflictele interne din interiorul PD sunt cauza reală pentru ce se întâmplă în România”. Președintele UECD a ținut să precizeze că, pentru actuala criză, nu pot fi trași la răspundere actualul premier și PNȚCD. Deputatul în Parlamentul European a lăudat inițiativa țărăniștilor de a negocia un nou Protocol. “îmi este foarte greu să-mi explic situația în care se află PD, cu un picior înăuntru și cu un picior în afara Coaliției”, a mai afirmat Wim van Velzen. Liderul creștindemocraților declarase că a venit rapid în România, deoarece situația de criză a creat imaginea că România “nu se îndreaptă către continuarea reformei, ci spre instabilitate”. Fapt care, în opinia sa, ar duce la un aviz nefavorabil din partea UE, după succesul neașteptat de la Luxembourg. Velzen consideră că Ciorbea a îndeplinit cu strictețe programul de reformă și că trebuie să i se dea posibilitatea de a continua. în viziunea sa, reformă înseamnă în primul rând, restituire proprietăților, privatizarea și reforma administrativă. Președintele UECD a mai menționat că alegerile anticipate ar fi o catastrofă, deoarece nu s-ar mai realiza deloc reforma, manifestându-și totodată speranța ca PD să revină în scurt timp la guvernare. La rândul său, Victor Ciorbea, încurajat de sprijinul obținut de la van Velzen, a trecut, pentru prima dată de la declanșarea crizei, la atac: “Fără îndoială că adevăratele cauze ale actualei crize sunt în altă parte și dacă va fi necesar se vom examina peste câteva zile”. Deși acordul încheiat la Cotroceni prevedea ca ambele părți să se abțină de la declarații incendiare, Diaconescu considera că declarația lui Ciorbea vine în urma câtorva intervenții ale lui Petre Roman, la fel de dure la adresa PNȚCD. Premierul a prezentat cu această ocazie, în linii generale, politica de reformă pe anul 1998, precizând că până marți, 3 februarie, noii miniștrii trebuie să fie Ciprian Ranghel Wij van Velzen, președintele Uniunii Europene Creștin Democrate, a redeclanșat furtuna politică la București/ Foto. R.V. înfățișați Parlamentului. Remus Opriș s-a declarat sceptic în privința îndeplinirii acestui ultim termen. Sesiunea parlamentară ordinară debutează azi, după o vacanță agitată. După câteva zile și nopți de negocieri, se vor examina în comisii noii miniștri, după care vor fi validați de Parlament în ședință comună. Până atunci, Senatul și Camera Deputaților vor stabili și vor dezbate proiectele de Lege privind activitatea bancară, Legea de funcționare a Societății de Televiziune, precum și mult așteptata Ordonanță nr. 36, privind modificarea și completarea Legii învățământului. Dacă nu se va ajunge la o înțelegere între PNȚCD și PD, este posibil ca acesta din urmă să voteze alături de Opoziție pentru o moțiune de cenzură. In acest caz, CDR și UDMR nu vor reuși să obțină cele 243 de voturi salvatoare, și atunci Cabinetul Ciorbea va fi demis. Față de această situație, ieri la Davos, președintele Emil Constantinescu se declara “complet scârbit de modul în care aceste dispute politice afectează interesele țării”. Ceea ce l-a determinat pe președinte să-și mărturisească atât de tranșant amărăciunea este agravarea crizei politice din țară, după ieșirea miniștrilor PD din Guvern și plecarea sa la Forumul Economic Mondial de la Davos. Miercuri, premierul Ciorbea era optimist declarând că până luni va nominaliza noii miniștri, în condițiile încheierii unui nou protocol de colaborare parlamentară cu PD,în cadrul Coaliției. Până ieri seară nu avusese loc, încă, nici o discuție la nivel oficial între protagoniștii crizei, PD renunțând să mai participe la rundele de negocieri ce urmau a se desfășura vineri și sâmbătă, pentru a ajunge la o înțelegere de susținere a Cabinetului. După ce Partidul Democrat s-a consultat la Strasbourg cu Internaționala Socialistă, care aprobă, conform afirmațiilor vicepreședintelui PD, Victor Babiuc, poziția și măsurile democraților lui Petre Roman, sâmbătă, la București, liderul Uniunii Europene Creștin- Democrate, Win van Velzen cerea partenerilor PNȚCD să susțină Guvernul condus de Victor Ciorbea. Considerând că venirea în țară a președintelui UECD este o greșeală, liderii democrați au amenințat că își pun în mod serios problema ieșirii din Coaliție. Contradicții există, însă, și în Partidul Democrat. Vineri, Adrian Severin revenea în ziarul “Azi” cu acuzații dure la adresa liderului PD, Petre Roman. El consideră că Roman trebuie să-și asume în fața partidului întreaga răspundere pentru erorile imputabile PD în criza guvernamentală. Petre Roman a ocolit un răspuns direct la aceste critici: “Ceea ce mă preocupă este soarta partidului, a zecilor de mii de militanți, de membri simpatizanți ai PD, iar nu cea personală”. Ieri circulau zvonuri că spre seară miniștri PD își vor depune în scris demisiile la Guvern și că premierul Ciorbea ar urma să-l întâlnească pe președintele Constantinescu — care a revenit în țară în jurul orei 23:00 pentru definitivarea componentei Guvernului. Ioana Lupea, Gina Artenie PD îl critică pe Van Velzen Negocierile privind protocolul de colaborare și funcționare a coaliției aflate la putere, ce trebuia să demareze sâmbătă, 31 ianuarie a.c., au fost cel puțin pentru moment - suspendate. Decizia a fost luată de către conducerea PD, în urma declarațiilor făcute sâmbătă dimineață, într-o conferință de presă extraordinară, de către Wim van Velzen, președintele Uniunii Europene Creștin Democrate (UECD). Reacțiile democraților la afirmațiile lui van Velzen au fost extrem de dure: “Este lamentabil că un partid care se pretinde câștigător al alegerilor a ajuns să utilizeze sprijin străin pentru a fi susținut în țară. PD nu este impresionat de cele declarate de Wim van Velzen” (Traian Băsescu). “După cele afirmate de președintele UECD, ne punem serios problema dacă PD mai poate să susțină Guvernul Ciorbea în Parlament” (Victor Babiuc). Revenit în țară sâmbătă după-amiază, după un turneu european, liderul PD, Petre Roman, a fost și el categoric: “Eu nu înțeleg de ce PNȚCD are nevoie să-și susțină cauza proprie prin intermediul altora, care sunt din străinătate. Dacă ar avea argumente valabile, probabil că nu ar mai recurge la opinii din străinătate, care să le dea dreptate din afară. Mie mi se pare că e o temă internă și că orice fel de acuzații venite din afară sunt rău văzute de populație”. Sâmbătă noaptea, Consiliul Politic al PD a hotărât să nu participe la negocierile privind viitorul coaliției până ce nu vor primi explicații oficiale din partea PNȚCD. Supărarea podiștilor ne-a fost explicată de Alexandru Sassu: “Suntem supărați pentru că a venit să-și dea cu părerea despre ce se întâmplă în România și în interiorul unor partide, în speță PD. Wim van Velzen a semnalat doar părțile bune ale activității Guvernului, dar a omis părțile negative. A încălcat toate regulile democrației, susținând ce trebuie să se facă în continuare la noi, de pe o poziție părtinitoare”. Democrații din Modrogan consideră că nu ei au încălcat moratoriul, deși țărăniștii le aduc acuze în acest sens: “Noi am semnalat, ei au atacat direct. Tot la capitolul atacuri se înscrie și ieșirea în presă a lui Remus Opriș, ce a impus condițiile de negociere a protocolului”. Alexandra Ardelea Lucian Gheorghiu Astăzi începe în Parlament o sesiune hotărâtoare pentru Guvern Brei Comparații în România, o criză politică bine rezolvată începe prin a nu exista și sfârșește prin a se acutiza. Este și cazul crizei dintre PD și PNȚCD care, după ce a fost omologată la Cotroceni, a devenit un adevărat război. Faptul că președintele Constantinescu a declarat la Davos că medierea sa a dus la un rezultat bun și “criza a luat sfârșit” reprezintă una din acele exagerări patriotice care pot trece drept autoamăgiri. Din nefericire, realitatea contrazice violent declarațiile liniștitoare pe care le dau peste hotare dnii Constantinescu și Roman. Astfel, declarația dlui Roman de la Paris (“Le Monde”) că “vom continua să susținem guvernul în Parlament” se transformase, după numai două ore de zbor, într-o opinie contrară exprimată chiar la aterizarea pe Otopeni unde social-democrații au început brusc “să se întrebe dacă e cazul să mai susțină guvernul în Parlament”. Ce se întâmplase, în fapt, într-o conferință de presă extraordinară a PNȚCD, președintele Uniunii Europene Creștin-Democrate, Wim van Velzen își afirmase sprijinul pentru premierul Ciorbea considerând că “trebuie să înceteze atacurile la adresa premierului” și apreciind că “probabil conflictele interne din PD sunt cauza reală pentru ceea ce se întâmplă în România”. Reacția PD a fost atât de disproporționată - dl Băsescu a atacat toată doctrina creștindemocrată considerând că aceasta pălește în Europa în fața social-democrației încât arată că observația dlui Van Velzen n-a fost tocmai în van ci a nimerit în plin. De altfel, ea a fost confirmată de faptul că dl Adrian Severin îi reproșa, într-un interviu, dlui Petre Roman (alături de dnii Constantinescu și Ciorbea), incapacitatea de a se sacrifica pentru salvarea coaliției guvernamentale. Comunicând, în ultima vreme printr-o telepatie perfectă cu PD, PDSR a reacționat și mai violent pretinzând PNȚCD “să ceară scuze poporului român” întrucât apariția televizată a dlor van Velzen și Diaconescu a reprezentat un atentat la suveranitatea României. PDSR îl consideră pe dl Van Velzen “un fel de comisar politic, replica creștin-democrată a celebrului Vîșinski”. Bine trebuie să-i fi mers dlui Iliescu pe vremea lui Vîșinski dacă-l confundă pe Van cu Ivan reducând odioasa prezență și sinistra influență a armatei roșii la nivelul a două vizite și a câtorva fraze rostite de Van Velzen la București! Ce bine era dacă Vîșinski venea și el la două conferințe de presă ale PCR, își spunea părerea și pleca! Astăzi, nici n-am fi știut de dl Iliescu. Tia Șerbănescu PDSR pretinde scuze publice PDSR solicită PNȚCD “să ceară scuze poporului român” pentru declarațiile televizate, de sâmbătă, ale președintelui Uniunii Europene Creștin- Democrate, Wim van Velzen; într-un comunicat difuzat sâmbătă, PDSR afirmă că apariția televizată a lui van Velzen, însoțit de Ion Diaconescu, a fost o “mascaradă”, un grav pericol la adresa suveranității și independentei României și un grav atentat la demnitatea poporului român. “Este de-a dreptul sinistru ca anul cel mai sinistru din punct de vedere al nivelului de trai al populației țării, anul 1997, să fie prezentat drept o culme a reformei iar toți cei care-l critică pe dl Victor Ciorbea să fie etichetați drept iresponsabili”, se afirmă în comunicat. PDSR îl consideră pe președintele UECD “un fel de comisar politic, replica creștin-democrată a celebrului Vîșinski” (comisarul sovietic la București, imediat după cel de-al doilea război mondial - n.n.). PDSR cere, de asemenea, conducerii TVR, să ofere explicații Parlamentului în legătură cu difuzarea declarațiilor președintelui UECD. (Mediafax) De la slujbă la negocieri . Ieri, la Catedrala Sf. Spiridon a avut loc un parastas pentru comemorarea lui Iuliu Maniu, Ion Mihalache și Corneliu Coposu. în 5 februarie se vor împlini 45 de ani de la moartea iluștrilor înaintași Iuliu Maniu și Ion Mihalache și, pentru acest fapt, PNȚCD și Fundația Maniu Mihalache au ținut să le cinstească memoria. Au participat Ion Diaconescu, Gabriel Țepelea, Victor Ciorbea, Remus Opriș, Virgil Petrescu, Alexandru Herlea, Viorel Lis. Cu excepția lui Remus Opriș, toți ceilalți lideri PNȚCD au asistat la slujbă chiar în fața altarului, în slujba pe care a ținut-o, preotul a amintit faptul că aceasta “trebuie să fie slujba împăcării și a iertării”, amintind credincioșilor de Cuvântul lui Iisus. După aproape două ore, atât Ion Diaconescu, cât și Victor Ciorbea i-au mulțumit preotului și, imediat după aceea, au revenit la problemele politice care îi frământă, stabilind o întâlnire pentru ieri după-amiază, pentru a găsi o poziție comună la eventualele discutii cu PD și ce au de făcut în actuala conjuctură. Ion Diaconescu: “Păi, câți suntem?” Victor Ciorbea: “ Suntem noi, mai e Remus (Opriș - n.r.), Țepelea...” Fără a se lansa în declarații care să pericliteze negocierile cu democrații lui Roman și Severin, liderii PNȚCD și-au afirmat disponibilitatea pentru dialog. Remus Opriș: “Dacă vor să discute serios, să vină să ne întâlnim”, întrebat cum comentează ultimele declarații ale PD- iștilor (de sâmbătă la aeroport), Ion Diaconescu a afirmat: “Eu nu le-am auzit. Am lipsit din București. Am venit aseară târziu. Acuma încerc și eu să mă informez, să văd despre ce este vorba, în așa fel încât mâine, când veniți la conferința de presă, să vă pot spune...” După aceste scurte declarații, liderii PNȚCD s-au urcat în mașini și s-au îndreptat, așa cum am dedus dintr-o discuție în șoaptă între Țepelea și Opriș, către locuința lui Victor Ciorbea. Cristian Șuțu Opoziția se URR pește 18 formațiuni politice neparlamentare - cu excepția PUNR - și asociații civice au pus bazele unei noi uniuni: Uniunea pentru Renașterea României (URR). Grupate în jurul Uniunii Vatra Românească, inițiatoarea noii alianțe, formațiunile membre au întocmit deja o platformă-program și și-au fixat intenția: formarea unei alianțe care să câștige alegerile. Platforma-program conține 12 puncte, care prevăd: respectarea și protejarea actualei Constituții și, implicit, a republicii ca formă de guvernământ; •protejarea proprietății private și acordarea de despăgubiri foștilor proprietari (în bani sau acțiuni); eliminarea actualei politici de desnaționalizare a românilor în propria țară; promovarea unei politici externe de deschidere (dar, după cum ne-a declarat deputatul PUNR Valentin Iliescu, “o politică externă mai demnă, nu în genunchi, cum face Guvernul Ciorbea”); egalitatea între investitorii străini și cei autohtoni; elaborarea unei strategii naționale privind reîntregirea României prin integrarea Basarabiei și Bucovinei de Nord etc. în următoarele șase luni, Uniunea pentru Renașterea României (URR) va fi condusă de președintele Vetrei Românești, Zeno Opriș. URR se va înscrie la tribunal până la sfârșitul lunii februarie. O altă formațiune care e posibil să se alăture URR este PDSR, care a lipsit însă de la ședința de vineri. Sunt așteptate să-și prezinte o poziție PSM și PRM. (Gina Artenie) “Problema Severin este colaterală” Articolul intens remediatizat “Trei, Doamne, și toți trei”, semnat de Adrian Severin în “Azi”, în care este criticat și Petre Roman, nu a stârnit cel puțin în aparentă furtună în PD. “Este vorba de punctul de vedere al lui Adrian Severin, spus încă o dată în afara partidului. Este o problemă colaterală, care nu a făcut obiectul discuțiilor noastre”, ne-a declarat Alexandru Sassu imediat după întrunirea conducerii partidului sâmbătă noapte. Contactat de reporterul nostru, vicepreședintele PD, Adrian Severin, a declarat: “Nu înțeleg de ce presa vede sau vrea să vadă conflicte peste tot. Eu mi-am exprimat poziția în «Azi» și nu am nimic de spus. Acolo totul este foarte clar”. întrebat dacă și-a schimbat poziția - cunoscut fiind faptul că a fost unul dintre partizanii ieșirii de la guvernare, Severin a precizat: “Ca vicepreședinte al PD, am mers pe linia adoptată de partid, în ziar am scris că, din funcția pe care o deține, Petre Roman putea lua și alte decizii”. (Lucian Gheorghiu) Meleșcanu critică și la stânga, și la dreapta în discursul prezentat sâmbătă în fața Consiliului Național al ApR, Teodor Meleșcanu a criticat toate părțile implicate în actuala criză politică: “Cred că PD a manevrat într-o manieră derutantă, vizând deopotrivă critica Puterii dar și păstrarea avantajelor ei. (...) PD s-a trezit la viață abia după conflictul pe care l-a avut în Guvern ministrul Băsescu. Ne întrebăm dacă analiza pe care democrații o fac astăzi guvernării derivă din preocuparea lor pentru bunul mers al lucrurilor sau este un simplu pretext care maschează conflicte de interese politice și economice. CDR trebuie condamnată pentru că se încăpățânează să susțină un prim-ministru indecis și un Guvern neperformant, care a reușit performanța să rateze noile oportunități pe care România le avea după alegerile din 1996. La rândul său, președintele României a contribuit la tergiversarea rezolvării crizei, deoarece nu a făcut ceea ce trebuia să facă, adică să medieze conflictul apărut.” (C.R.) Dan Radu Rușanu, secretar de stat la Ministerul Finanțelor, estima că, având în vedere faptul că la produsele agricole și alimentare majorarea cotei de TVA a fost de 2%, de la 9% la 11 %, prețurile reprezentând coșul zilnic ar trebui să crească în aceeași măsură. “Influența în prețuri poate atinge un nivel de 3%”, a precizat Rușanu. (Mediafax)/Foto: C.V. Președintele Emil Constantinescu a declarat, duminică, la Forumul Economic Mondial de la Davos că este “scârbit” de modul în care evoluează criza politică generată de conflictul dintre PNȚCD și PD și îngrijorat de consecințele acestei situații. “Sunt complet scârbit de această situație și de modul în care aceste dispute politice din România afectează interesele țării”, a afirmat Constantinescu, precizând: “Aici se fac lucruri serioase. Noi discutăm lucruri serioase, care privesc viitorul economiei țării, și din țară aud nefericite ecouri”. Președintele României i-a avertizat pe cei implicați în perpetuarea crizei politice din România că vor fi direct răspunzători pentru consecințele actualei crize. “Dacă nu vor înțelege toți să terminăm odată cu această dispută nefericită, vor fi, în modul cel mai direct, răspunzători pentru sacrificarea intereselor României. Este ceva inadmisibil ceea ce se întâmplă și va trebui ca poporul român să îi tragă pe toți la răspundere”, a precizat Constantinescu. (Mediafax) / Foto: O.T. PAR se așteaptă la două portofolii Ieri, s-a desfășurat o ședință a Comitetului Director Național al PAR, unde s-a decis să se accepte o eventuală ofertă ministerială. “Neoficial, prin surse prezidențiale, conducerea noastră a fost informată că vom primi ministerele Mediului și Cercetării. Oficial, din partea premierului sau a colegilor din CDR, nu am primit nici un semnal”, ne-a declarat vicepreședintele Adrian Iorgulescu, care a adăugat că “PAR nu dorește să fie un înlocuitor la guvernare, într-un surogat de guvern, până când PD se va întoarce în Executiv”. “Noi nu avem oameni de sacrificat. Am pregătit pentru cele două portofolii personalități recunoscute atât în țară, cât și în străinătate”, a afirmat Varujan Vosganian, care a precizat că miniștrii nu vor fi aleși dintre parlamentarii partidului. PAR și-a exprimat regretul pentru reînceperea “ostilităților” în coaliție în urma încălcării moratoriului stabilit la Cotroceni. Se consideră drept inoportună intervenția președintelui UECD, Wim van Velzen. (L.G.) Banca Internațională a Religiilor pune astăzi la dispoziție populației certificate de depozit pe trei luni cu dobândă de 76% pe an. Certificatele au valori nominale de 100.000, 500.000, 1.000.000, 5.000.000 lei. Aceste certificate pot fi cumpărate doar astăzi de la sediile băncii, emisiunea fiind lansată cu ocazia sărbătorii întâmpinării Domnului. Unul dintre oficialii băncii ne-a declarat ieri că, deși se numesc certificate de depozit pentru credincioși, ele pot fi cumpărate de către oricine, nefiind necesară dovada că este practicant al unei religii. (R.M.) « La miniștri noi, prețuri noi Executivul a aprobat în ședința sa de vineri propunerile Oficiului Concurenței de majorare a prețurilor și tarifelor la unele produse și servicii. Șeful Oficiului Concurenței, Mihai Miron Biji, susține că aceste majorări la produsele și serviciile ale căror prețuri se află încă sub controlul statului, se impun ca urmare a creșterii indicelui prețurilor de consum cu peste 5% și a devalorizării leului în raport cu dolarul cu peste 9%, de la ultima ajustare din noiembrie 1997. Astfel, de ieri, 1 februarie, tarifele la transportul de marfă pe calea ferată s-au majorat cu 9%, iar la transportul de călători cu 12,7%. Prețul unei călătorii pe ruta București-Ploiești la accelerat, clasa I, este de 19.800 lei față de 17.600 până acum, iar la clasa a II-a, 9100 față de 8100 lei. Pe ruta București-Constanța, tot la accelerat clasa I, o călătorie costă de ieri 56.500 lei față de 41.300 lei. Pe aceeași rută, la rapid, călătoria este de 62.800 lei la clasa I și 42.900 lei la clasa a II-a. Tarifele la transportul urban (RATB și metrou) cresc în medie cu 11%. Rretul unei călătorii la RATB, începând de ieri, este de 1200 lei, iar al unui abonament lunar pe toate liniile, de 78.000 lei (față de 71.000 lei). Rămân valabile în continuare reducerile de tarife pentru studenți și pensionari. S-a scumpit de asemenea și călătoria cu metroul. O cartelă cu două călătorii costă 2700 lei, iar cea cu 10 călătorii 12.500 lei. Conducerea Metrorex spune că majorarea tarifelor era necesară pentru a finanța lucrările de întreținere și reparații, dar că, în același timp, s-a datorat și creșterii TVA-ului de la 18 la 22%. Oficiul Concurenței a aprobat majorarea de tarife și pentru distribuția apei și canalizare cu 9%. Dacă e să ne luăm însă după directorul general al RGAB Victor Rossi, majorările nu vor intra în vigoare în luna februarie, ci probabil prin martie. Serviciile prestate populației de către Ministerul de Interne, cum sunt eliberarea de pașapoarte, carnete de conducere, buletine sau alte acte, fac și ele obiectul ajustării de preț cu aproximativ 9%. în privința medicamentelor de producție internă, prețurile lor vor crește cu aproximativ 11%. Guvernul a mai aprobat vineri și majorarea accizelor la benzină și motorină. La benzină Premium, Regular și Normal accizele au fost stabilite la 85 ECU/tonă, la benzina fără plumb la 80 ECU/tonă, iar la motorină 45 ECU/tonă. Se estimează că aceasta ar putea determina creșterea prețurilor la produsele sus-menționate cu cel mult 200 de lei. Societatea Națională a Petrolului, care include benzinăriile de stat, nu intenționează să majoreze deocamdată preturile la carburanți. E posibil însă ca distribuitorii particulari să ia astfel de măsuri. Executivul a hotărât să nu modifice preturile la energie electrică și termică și nici la gaz metan. (A.T. R.M.) Remus Opriș despre protocol: “Protocolul va marca modul în care va funcționa Coaliția după retragerea miniștrilor PD. Se va confirma sprijinul politic acordat Cabinetului Victor Ciorbea de către celelalte formațiuni care rămân să fie proiectate la nivelul Executivului. Se vor stabili niște reguli clare privitoare la modul în care se va concretiza acest sprijin parlamentar. Evident, avem nevoie de o certitudine din partea PD, că sprijinul parlamentar se va exercita la nivelul comisiilor de specialitate, cât și la nivelul grupurilor parlamentare. Iată de ce dorim ca această colaborare să nu rămână doar un angajament al liderilor partidelor, ci să se adâncească în profunzime și, de ce nu, să existe o bună colaborare la nivel teritorial; în plus, trebuie să avem certitudinea că declarații duplicitare, amenințarea cu participarea la moțiuni de cenzură nu pot să existe, astfel încât să avem de-a face cu un guvern majoritar, un guvern stabil. Am încredințarea că a sosit un moment al lucidității, în care singura decizie e aceea favorabilă țării. Sperăm să ne încadrăm în timpul pe care l-au acceptat, adică până luni (azi - n.n.), cel târziu după-amiază, să avem protocolul, pentru a fi semnat de președinții partidelor”. (C.R.) I*