Cotidianul, mai 2000 (Anul 10, nr. 2653-2678)

2000-05-02 / nr. 2653

.é s * Isărescu calcă pe urmele lui Stolojan la capitolul încredere IMAS a realizat pentru Antena 1 un sondaj de opinie care a căutat să măsoare intențiile de vot ale românilor pentru alegerile prezidențiale și generale. în esență, sondajul IMAS arată că, dacă alegerile generale ar avea loc acum, PDSR ar câștiga majoritatea mandatelor parlamentare, iar în finala scrutinului prezidențial, Ion Iliescu s-ar confrunta cu Teodor Meleșcanu. Lucrarea relevă faptul că, dintre personalitățile scenei noastre politice, de încrederea cea mai mare se bucură Mugur Isărescu. Cu toate acestea, majoritatea locuitorilor cred că țara se îndreaptă într-o direcție greșită. Sondajul mai evidențiază și faptul că românii își pun cele mai multe speranțe în Cabinetul actual decât în cel precedent. Această amplă cercetare este cea de-a cincea dintr-o serie realizată la cererea ANTENEI 1. pagina 3 Iosif Boda și Carina Crețu preferă doctorii israelieni Pentru a-și vindeca boli mai mult sau mai puțin grave, VIP-urile autohtone nu mai apelează la serviciile medicale românești și nici la renumitele spitale pariziene. Personalitățile politice au schimbat ruta spre Ierusalim. După Radu Vasile, care pentru a-și repara dantura a inaugurat seria „călătoriilor de sănătate" în Israel, a venit rândul vicepreședintelui Apo Iosif Boda și a consilierei lui Ion Iliescu, Corina Crețu, să-și caute vindecarea la Ierusalim. pagina 3 Cadoul Metrorex de Paște - majorarea tarifelor Metrorex a majorat de ieri tarifele la călătoria cu metroul ca urmare a preluării influenței inflației pe lunile decembrie-martie. Cartela cu două călătorii costă 7000 de lei (față de 6000 de lei, cât era până la 30 aprilie), cartela cu 10 călătorii - 30.000 de lei, abonamentul lunar - 90.000 de lei, iar cartela cu valabilitate de o zi - 10.000 de lei. Sărbătorile de Paști le-au oferit și în acest an românilor ocazia de a semna armistițiu cu foamea, refugiindu-se în tradiții ca să uite pentru câteva zile de necazurile vieții de zi cu zi Personalitățile politice nu s-au afișat la Patrichie în noaptea învierii La biserica Domnița Bălașa, Regele Mihai a rostit tradiționalul salut pascal Credincioșii au strigat lozinci pro-monarhiste Personalitățile publice au preferat alte lăcașuri de cult Patriarhiei pentru a asculta slujba de înviere, în Dealul Mitropoliei au fost prezenți doar câțiva candidați la Primăria Capitalei, deputatul independent Adrian Severin și Paul Lambrino. Departe de mulțimea de oameni care a „invadat“ Dealul Mitropoliei, VIP-urile au luat Lumină primele, în biserică. Mai multă agitație a fost la Biserica „Domnița Bălașa“, unde din mulțimea de trei mii de credincioși cei mai mulți veniseră pentru a-l vedea pe Majestatea Sa Regele Mihai I. Acesta a ieșit din biserică alături de preoți, provocând rumoare în mulțime. El a rostit, invitat de preot, tradiționalul salut pascal, iar credincioșii i-au răspuns cu entuziasm. La plecarea fostului suveran, câțiva credincioși au strigat lozinci pro Andreea Esca a avut o nuntă de vis După ce miercuri, 26 aprilie, Andreea Esca a devenit doamna Eram, spunând „da" la starea civilă, departe de ochii presei și ai curioșilor, cei doi și-au unit destinele sâmbătă și în fața lui Dumnezeu, la Catedrala Sfântul Iosif din București, începută la ora 15.00, slujba simplă, dar foarte emoționantă, desfășurată după ritualul catolic, a durat mai bine de o oră. Rochia miresei, care a costat câteva mii bune de mărci, a fost creația Doinei Levintza, care a mai îmbrăcat-o pe Alina Snop, cea mai apropiată prietenă a Andreei. pagina 12 4 * Ministerul Transporturilor anulează reducerile pe CFR pentru elevi și studenți Ministerul Transporturilor va suspenda, începând de miercuri, acordarea facilităților la transportul elevilor și al studenților pe calea ferată, ca urmare a faptului că suma, reprezentând datoriile Ministerului Educației Naționale pentru acoperirea reducerilor, nu a fost virată în contul societăților feroviare. „Deoarece până în prezent instituțiile responsabile nu au asigurat virarea sumei restante de 165 de miliarde de lei, (...) acordarea reducerilor la transportul feroviar pentru elevi și studenți va înceta începând cu data de 2 mai, ora 24.00, în conformitate cu legislația de transport în vigoare, dar și cu Acordul din 18 aprilie 2000, încheiat cu sindicatele studențești", se precizează în comunicatul Ministerului Transporturilor remisieri publicității. Pentru ca elevii și studenții să aibă cât mai puțin de suferit de pe urma acestei decizii, MT le recomandă să își procure din timp, respectiv înainte de ridicarea facilităților, de la agențiile de voiaj, biletele de călătorie pentru perioada 2-7 mai, la trenurile care au regim de rezervare. " I ' Politic Revizuirea Constituției devine posibilă pagina 2 Eveniment Sindicatele feroviare au cedat în fața lui Băsescu pagina 3 Investigații Ministerele de Interne din România și din Rusia își vor înființa reprezentanțe la Moscova și București Externe OSCE face recensământul populației din Kosovo pagina 5 Cultură Vernisaj controversat la Muzeul Luvru Dialog româno-român S.O.S. românii din Peninsula Balcanică pagina 6 Economic Negocierile dintre autoritățile române și experții FMI vor continua și în această săptămână pagina 7 pagina 9 paginau •• Colegiu ministerial restrâns, în care se va analiza starea conflictuală de la Teatrul Național din Cluj-Napoca (Ministerul Culturii) - 10.00 •• Clubul Român de Presă organizează o dezbatere despre libertatea presei în România. Sunt invitați președinții de partide și liderii grupurilor parlamentare și ai partidelor reprezentate în Parlament (WTC, sala Mexico-Seul) -12.30 • întâlnirea săptămânală cu presa a reprezentanților clubului de fotbal Sportul Studențesc (stadionul Sportul Studențesc-Regie) - 13.00 •• Regele Mihai și Regina Ana participă, la sediul băncii ING Barings, din șos. Kiseleff nr. 11-13, la o evocare a Reginei Mame Elena a României, ocazie cu care editura Humanitas lansează traducerea românească a volumului „Elena, Regina Mamă a României", de Arthur Gould Lee -18.00 ••• de urmărit cu sufletul la gură •• de urmărit cu interes • nimic de așteptat TOPUL EVENIMENTELOR 1. Isărescu calcă pe urmele lui Stolojan la capitolul încredere 2. Sindicatele feroviare au cedat în fața lui Băsescu 3. Românii au uitat de 1 Mai 4. VIP-urile au schimbat spitalele autohtone cu cele din Ierusalim ------------------------------B?*R-----------------------------------------------------------------------------—— .......................................................*--------------------------------------------------— ..............................................................................................................................................................................__________________________.. 4 hR8SCA IMIPELANA NIONASA -COOPERATIVA DE CREDIT- a ‘ A