Cotidianul, iulie 2000 (Anul 10, nr. 2705-2730)

2000-07-18 / nr. 2719

Guvernul laburist britanic este depășit de problema imigrației și a criminalității . Laura Grigoraș nu-l iartă pe Meleșcanu Laura Grigoraș, fostă vicepreședintă a ApR, i-a răspuns ieri lui Teodor Meleșcanu care, săptămâna trecută, luând act de demisia acesteia, nu a avut altceva de spus decât că este „tâmpită". Laura Grigoraș încearcă să demonstreze, expediindu-ne trei scrisori pe care le-a trimis în 1998 liderului ApR, că a atras atenția asupra greșelilor politice comise de Alianță. Chiar dacă frezele tinerei Laura Grigoraș seamănă izbitor cu cele ale omului de afaceri Adrian Costea, cel care a descoperit-o și a propulsat-o în ierarhia de partid, ea se face în acest moment purtătoarea unui mesaj critic la adresa lui Teodor Meleșcanu care mai are, cu siguranță, susținători în ApR. pagina 3 Standard Poor's trimite România la coada Europei Agenția de rating Standard Poor's consideră destul de improbabilă aderarea la Uniunea Europeană a României și a Bulgariei în următorul deceniu, întrucât ambele țări trebuie să aplice reforme macroeconomice și structurale substanțiale pentru a se pregăti pentru integrare și a se adapta standardelor europene. România are cel mai slab rating dintre țările în tradiție și este inclusă în categoria inferioară („noninvestment grade"): în urmă cu câteva luni, reprezentanții S&P's comparaseră economia României cu a statului Zimbabwe și apreciaseră că țara noastră va intra în curând în incapacitate de plată. pagina 3 pagina 9 Cotidianul Fondator IONRATIV_________ Anul X, numărul 2719, marți, 18 iulie 2000,12 pagini, două ediții, 3000 lei Emil Constantinescu s-a retras din cursa pentru Cotroceni Emil Constantinescu: „Dragi compatrioți, mă adresez în această seară dvs., cetățeni ai României, pentru a vă aduce la cunoștință decizia mea de a nu candida pentru un nou mandat de președinte al României în alegerile din noiembrie 2000. Sunt dator să vă fac cunoscute argumentele care m-au determinat să iau această decizie. în urmă cu patru ani, am promis cetățenilor României că voi lupta împotriva corupției și a hoției. Când am început această campanie am descoperit că în România se crease un sistem mafiot în care caracatița firmelor paravan era beneficiara unui sprijin de înalt nivel din instituții de stat. Așa au fost posibile devalizarea băncilor, distrugerea flotei, pagubele imense produse de mafia petrolului, a îngrășămintelor chimice, creșterea neîngrădită a corupției. Un număr mic de profesioniști din Poliție, Parchet, Justiție și Curtea de Conturi a reușit, în ciuda unor presiuni enorme, să adune dovezi și să conducă investigațiile până la inculparea și, în unele cazuri, condamnarea făptuitorilor direcți, permițând dezvăluirea întregului sistem. Acum se încearcă prezentarea continuării acțiunilor din Justiție ca o campanie electorală negativă la adresa adversarilor politici, ca și cum așa s-ar schimba fondul problemei: îmbogățirea nemăsurată prin acțiuni ilegale a unora pe seama populației furate și mințite. Neangajându-mă în campania electorală, voi putea continua imparțial și ferm lupta cu cei care fură sau înșală, până în ultima zi a mandatului de președinte al României, indiferent că printre vinovați sunt foști sau actuali parlamentari, participanți la guvernare, magistrați sau reprezentanți în alte instituții publice. Așa cum am spus și cum am procedat și până acum, nu accept nici un fel de intervenții și nici un fel de presiunii din partea vreunei persoane sau a oricărui grup de interese." (...) 17 iulie 2000 Isărescu nu o lasă pe Remeș să demisioneze Primul-ministru, Mugur Isărescu, nu acceptă cererea de demisie a lui Decebal Traian Remeș, din funcția de ministru al Finanțelor, pe motiv că acesta „a dus o bună parte din greul deciziilor economice necesare, dar nepopulare“, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Gabriela Vrânceanu Firea. Isărescu consideră că Remeș nu poate părăsi Guvernul în acest moment „când încep să se simtă efectele pozitive ale creșterii economice". pagina 2 Unificarea Marilor Loji Naționale ale României a consfințit sâmbătă Eliminarea acțiunilor separatiste din Masoneria Română Marea Lojă Națională din România, prin purtătorul ei de cuvânt Horia Nestorescu Bălcești a emis ieri un comunicat în care se afirmă că Marii Maeștri ai Marilor Loji Masonice din România au semnat un protocol în vederea unificării. Care sunt datele și informațiile ce se ascund în spatele acestui comunicat laconic? Istoria ultimilor ani nea oferit din abudență amănunte din activitatea frământată a Masoneriei Românești. Se pare că nici acest ultim comunicat nu face abstracție de zbuciumul lojilor din România pentru unificare și respingerea tendințelor federaliste. Ba chiar, am putea spune, că acest foarte scurt comunicat pune cruce activității celui mai detestat personaj din Masoneria Română: Andre Szakvary. pagina 6 Președintele FC Dinamo, Nicolae Badea, a fost lovit și jefuit Președintele Consiliului de Administrație al lui FC Dinamo, Nicolae Badea, a fost duminică seara victima unui jaf, în jurul orei 23.45 în timp ce se îndrepta spre casă după ce fusese oaspete al Clubului Polo, alături de Cristi Borcea și Tică Dănilescu. Mercedesul în care se afla Badea a fost lovit din spate de o mașină în dreptul stației de taximetre din Piața Aviatorilor. Badea a coborât din mașină pentru a vedea ce s-a întâmplat, moment în care una dintre persoane a coborât din automobil, lovindu-l cu o rangă în cap. După ce și-a revenit, Badea a constatat furtul automobilului, acesta ajungând apoi plin de sânge singur acasă, cu ajutorul unui autofac. Președintele dinamovist l-a sunat imediat pe Cristi Borcea pentru a-i relata cele întâmplate, acesta transportându-l apoi la Spitalul de Urgență Floreasca. Badea a fost internat la etajul patru, la clinica particulară Biomedica, cu mai multe traumatisme, aflându-se însă în afara oricărui pericol. Cazul va fi anchetat de Poliția Capitalei, care a strâns toate datele pentru a demara ancheta. pagina 3 TIPR Odonanța 95/2000 va fi modificată în două, trei zile Mult controversatele liste cuprinse în OUG 95/2000, privind stingerea datoriilor către stat a unor societăți private sau de stat, care furnizează produse și servicii pentru instituțiile din sistemul de apărare, vor fi drastic modificate, a declarat Gabriela Vrânceanu Firea, purtătorul de cuvânt al Guvernului, în urma unei întâlniri care a avut loc ieri la sediul Guvernului, primul-ministru, Mugur Isărescu, a ajuns la concluzia că a fost alcătuită o listă exagerat de mare, care a deteriorat efectul dorit de OUG 95/2000. pagina 3 Colegiul Medicilor asaltat de pacienții tratați de vraci Colegiul Medicilor din București a dat publicității un comunicat prin care avertizează publicul asupra proliferării industriei vindecărilor miraculoase. O dată cu înmulțirea celor care folosesc masaje bioenergetice, terapii manuale și alte practici care nu țin de medicina tradițională pentru tratarea a numeroase afecțiuni începând de la reumatism până la cancer, au început să se îndesească și plângerile la Poliție și sesizările pe adresa Colegiului Medicilor din partea unor pacienți care au ieșit de pe mâinile vindecătorilor mai bolnavi decât au intrat. Ministerul Sănătății recomandă evitarea acestor locuitori, avertizând că nici unul nu are aviz de practică și atrăgând atenția că biodiagnosticarea, masajul bioenergetic și terapia manuală nu sunt recunoscute ca specialități medicale. pagina 4 Șomerii care doreau să muncească în Germania au protestat în fața MMPS Câteva zeci de persoane care doreau să plece la muncă în Germania au protestat, ieri în fața sediului Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS), după ce au aflat că numărul locurilor de muncă în străinătate și condițiile de ocupare a acestora nu corespund cu cele anunțate în presă. Veniți din mai multe județe ale țării pentru înscrierea la concurs de preselecție, oamenii intenționau să plece în Germania să lucreze ca viticultori sau asistenți La înscriere, aspiranții la un post de viticultor au constatat că trebuiau să aibă experință în agricultură, carnet de conducere pentru tractor și să cunoască limba germană. Generalul Mircea Chelaru, afirmă: „Securitatea României nu e numai problema României, e o problemă a Europei, a SUA“ pagina 6 Politic PNȚCD și UFD 99 au înghețat contractele cu liberalii Investigații Marina Militară plătește „oalele sparte” de un marinar francez pagina 2 Social La ASE s-au înscris 8865 de candidați pentru 3190 de locuri finanțate de stat Cultura Cine se teme de Paul Goma? pagina 4 pagina 6 Economic MMPS dă asigurări că fondurile universale de pensii administrate privat vor avea un grad scăzut de risc Externe 50 de morți - bilanțul 9 9 tragediei aviatice din India pagina 7 pagina 9 pagina 10 Cancan ... 9 Femei frumoase cu un coeficient de inteligență mare pagina 12 Viorel Simuț, directorul general al SNCFR, a fost demis Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, l-a demis ieri pe Viorel Simuț, director general al Companiei Naționale CFR SA, în locul acestuia fiind numit directorul Regionalei CFil Iași, Mihai Nicolliciuc. Viorel Simuț, considerat „unul din strategii restructurării SNCFR", a fost destituit după ce, în urmă cu puține zile, a participat, alături de ministrul Boagiu, la inaugurarea primului tren particular de marfă. Așa cum au afirmat surse din cadrul Ministerului Transporturilor, se pare că pe „lista de transferuri" a ministrului Boagiu se mai află și alți „titulari" ai fotoliilor de șefi ai diferitelor societăți din cadrul ministerului. pagina 4 I ———————— în plină acțiune a Primăriei de ridicare a mașinilor parcate ilegal în zona Pieței Obor Hoții de buzunare au vrut „să împrumute“ portofelul primarului Sectorului 2 Primarul Sectorului 2, Neculai Onțanu, a declanșat ieri acțiunea de ridicare a mașinilor parcate ilegal în zona Pieței Obor. Neculai Onțanu a fost înconjurat imediat de o sumedenie de cetățeni, dintre care unii erau interesați mai mult de portofelele persoanelor din alaiul primarului. Avertizat de înghesuiala din jurul său și de fețele dubioase care se îngrămădeau cât mai aproape de el, primarul Sectorului 2 a luat-o la picior, printre tarabe, dând ordine scurte. După controlul amănunțit al pieței, Neculai Onțanu a declarat că va limita vânzarea produselor nealimentare în Obor și îi va stimula pe agricultori să vină în număr mare să-și vândă recolta în piețe. Primarul Sectorului 2 a anunțat că în cel mult o lună îi va muta pe toți tarabagiii din imediata apropiere a magazinului Obor. Adrian POPESCU TOPUL EVENIMENTELOR 1. Emil Constantinescu s-a retras din cursa pentru Cotroceni 2. Ordonanța 95/2000 va fi modificată