Curentul, august 1933 (Anul 6, nr. 1974-2004)

1933-08-01 / nr. 1974

2 MICA PUBLICITATE Iunelurile se rpsesc la Aiinsinistraţia ziarul Str. Samira? 4 dela 8-12,15-20 Telefon 375138 Cdidii de Je domnişoara cunoscând perfect germana, franceza, engleza, lucrări de birou caută post. Adresaţi ziar ,, Orion”. STRĂINĂ, persoană plăcută, gospodină, caută post menajeră Domn serios, poate avea copil. La ziar ,,Străină"IV 31693 INGERESE și guleriste la lingerie bărbătească angajează Adam Victoriei 93. 12100 FIAT 509 vând parțial demontat eftin Stănciulescu. Calea Victoriei 132. 31689 CUMPĂR argintărie, pianine, covoare, mobile fine,portei aburi, bronzuri. Weber, Stela 25, 2-31687 TABLOURI I ! splendide, pictori cunoscuți cu re-, i putație, vând cu pre’iH'i ax« mai convena- ] colecție mare, | ! I iram de redusabil ca ori unde, ■ » sursa cea mai eftimi vizitat spre convingere Vizibil zilnic numai între 2 o! . Duminica, sărbători toată ziua» »Sf. Turturele 3 (prin Labirint, I Tramvai 16 (staţia Tabacu) VÂND 200 mtr- faţada 14, centru, fix 600000, poziţie splendidă pentru prăvălii, apartamente. Informatiuni Calniy, Piata Goncsordiei 2. 31691 ! PLEŞUVIA, mătreaţă, mâncărimile capului dispar prin întrebuinţarea loţiunii Petrol Egger. La farmacii şi drogherii. , 30000 I »•♦——•—»a———«*» CAMERA elegant mobilată acces la bae închiriez, eventual provincial, Biserica Enei 14 et. II dreapta. CAMERA bine mobilată închiriez la persoană serioasă. Luterană 9. 28311 CAUT mic apartament, una sau două camere, antreu, bucătărie, teracotă, electricitate. Ziar N. C. 28313 (LICEUL LAZAR) B-dul Elisabeta 39, II, intrarea Silfidelor 6, cameră baie ,mobilată, curată, liniște confort 28327 GAUT, cameră goală, eventual Si bac, în plin centru, pentru birou A se adresa la ziar sub B. PENTRU, cameră simpatică, intrare separată, parchet, acces bae, casă, cartier liniştit, preţ modest închiriez domn. Informatiuni depozit sau Raiovel 5. 31698 DIVERSE I leu cuvântul BARBATI slabi (impotenţi) comunicaţi adresa Dvs. Şi trimit gratuit prospectul asupra invenţiei mele senzaţionale. Adresaţi „PATENT 603”, Cluj. Căsuţa Poştală No. .1. 21500 ECONOMIŞTI 50% adresându-vă „Depozitul Central” din Bd. Academiei No. 24 care posedă cel mai perfecţionat atelier mecanic pentru reparat orice sistem de maşini de scris şi de calculat. Secţiune specială de abonamente anuale pentru întreţinerea în permanenţă a măşinelor de scris. p CASATORII I leu cuvântul MARIAJURÎ urgente rezolv în toată ţara, partide abolut situate ,,Maria" Stradela General Ipătescu 22 A etaj III prin Calea Moşilor Bucureşti, Adunarea blocului pensionarilor din întreaga vale a Prahovei ‘ PLOEŞTI. Peri dimineaţa, s-a ţinut în sala „Paiaţă“ de str. Buna Vestire, oraşul nostru, o mare întrunire a blocului pensionarilor publici din Ploeşti şi judeţul Prahova, de sub preşedinţia d-luî Al Vintilescu. Erau prezenţi aproape 2000 de pensionari de toate categoriile. întrunirea s-a deschis la orele 11 amiază, de către d. Al. Vintiescu care a salutat pe d. N. Schina, Drăniceanu, Enescu, Negulescu, Nichita, Alexandrescu, Manoliu, C. Adam, şi Eugen Craioveanu, comisarul guvernului pe lângă asociaţia solidară a pensionarilor din România, ca delegaţi din partea centrului. A propus apoi ca preşedinte al Intrunîrei pe d. Schina.. D. Schina, primind preşedinţia Spune: „Sper că vom găsi soluţiu- nile necesare pentru nevoile noastre în atmosfera caldă şi solidară,ce domneşte în mijlocul dv“. Aducem elogii presei care întotdeauna a ţinut să dea concursul ei neprecupeţit pentru susţinerea revendicărilor acestei clase năpăstuite şi pentru apărarea ce a luat-o întotdeauna pensionarilor. CEI PREZENŢI AU OVAŢIONat pe directorul gazetei “NOASTRE. Dă cuvântul d-lui Al. Vintilescu, preşedintele blocului din Prahova, care a arătat scopul şi rostul înfiinţărei acestui bloc, după care a făcut un expozeu al înfiinţării şi al activităţei acestuia. A dat citire unei moţiuni care a fost aprobată de cei prezenţi. Punctele esenţiale ale acestei moţiuni care va fi prezentată d-lnui ministru de finanţe de către o delegaţiune de pensionari, sunt: restanţele pe anul 1931 şi 1932 să fie plătite în numerar, iar nu în bonuri pensionarilor din Ploeşti şi valea Prahovei, să li se plătească pensiile de categoria întâia, întocmai ca celor din Bucureşti, deoarece Viaţa este mult mai scumpă decât în Capitală; armonizarea pensiilor în legătură cu salariile funcţionarilor, primindu-se pensia salariuluigradului, după anii serviţi; cota de şase la suă, aplicată astăzi pensiilor să se calculeze şi să se reţie numai din scumpete, respectânduse pentru orice sume, minimul de două mii lei şi să se aplice numai în acest an; pensia nefind un venit şi numai un drept al reţinerilor de multe decenii, cere să fie scutită deimpozitul global şi de taxele de 4 şi 8 la suă care au mai fost aplicate salariilor. D. Al. Nicolescu, a criticat guvernul care nu-şi respectă obligaţiunile şi a cerut contopirea tuturor într-o Federaţie. D. colonel D. Rădulescu, avocat, preşedintele „Uniunii subofiţerilor ,pensionari reangajaţi din întreaga ţară“, a explicat lipsa fondurilor destinate pensiilor. A arătat cum se lucrează la casa de pensii şi a încheiat spunând că moravurile puţin NEW-YORK, 30 (Rador). Se comunică din localtaea Deluth (Minnessota) că aviatorul Mattem a sosit acolo la ora 11 şi 30 (ora locală) şi a plecat imediat mai deonorabile de astăzi, ce domnesc la o parte spre Toronko această instituţie, vor dăinui atâta timp cât pensionarii de toate categoriile şi din întreaga ţară, nu se vor uni. D. JVIORCOVESCU a propus înfiinţarea în fiecare judeţ a unei asociaţiuni de pensionari publici şi cari să depindă de un comitet central, cu sediul în Capitală, care va da dispoziţiuni în toate privinţele. D. GH. VRANCEANU, preşedintele soc. subofiţerilor pensionari din întreaga ţară, aduce salutul acestora. D. ST. ENESCU, vice-președintele comitetului central, a spus că drepturile trebuesc cucerite, deoarece guvernele demagogice de astăzi, nu au timpul să se ocupe de nevoile pensionarilor. D. consilier I. C. NICULESCU a vorbit despre starea economică. D. MANTESCU, președintele filialei Câmpina, a adus salutul acesteia. D. DRANICEANU-Bucuresti, vorbit despre chestiunea restantelor, ei despre aducerea unui nou regim al pensiilor, cari sunt cele mai arzătoare chestiuni la ordinea zilei. D. EUGEN CRAIOVEANU, comisarul guvernului, pe lângă asociaţia solidară a pensionarilor, spus că este de partea lor, atâta timp cât acţiunea pentru revendicările lor va fi dusă cu demnitate şi pe căi paşnice. A încheiat arătând că o cauză a desconsiderărilor din partea guvernanţilor, este lipsa de unitate. Au mai vorbit d-nii C. Adam Bucureşti, Petre Obanovici şi Lahovari-Ploeşti. D. N. SCHINA, preşedintele asociaţiei şi al marelui consiliu a pensionarilor din România, a încheiat seria cuvântărilor, spunând că scopul acestei cruciade are de scop desvoltarea conştiinţei pensionarilor. Liniştea şi ordinea în ţară se vor restabili prin acordarea revendicărilor pensionarilor, cari de acum încolo vor şti ca prin solidaritate şi unire, să-şi apere drepturile- A expus programul şi rostul Asociaţiei, după care a arătat că pensionarii au două feluri de revendicări: de ordin profesiona şi social-politic. Şi obţinerea revendicărilor a încheiat d-sa nu va pute fi câştigată, decât prin reprezentarea asociaţiei în parlamentul ţarei. A urmat apoi o masă comună, cu care ocazie d. N. Schina, a toastat pentru M. S. Regele. , D. general Constandache a fost numit preşedintele consiliului de administraţie, al Cercului Militar din Capitală. Eri a avut loc la sediul din calea Griviţei 240, o întrunire a comercianţilor din sectorul IV Verde, sub preşedinţia d-lui Temistocle Alexandrescu. »Şi Au vorbit d-nii: Petre Modreanu (droguist), loanin, advocat), Ghiţă Peiu, comerciant, s. a. O delegaţie a „Gărzii apărării proprietăţii”, de sub preşedinţia d-lul prof. universitar Em. Antonescu,a vizitat ori plăţile Panttelimon şi Fierbinţi, unde s’a expus sătenilor noul program al „Gărzei pentru apărarea proprietăţii”. jpjjggj PARIS, 30 (Rador). — înmormântarea marelui rabin al Parisului, J. H. Dreyfuss, a fost celebrată azi dimineaţă la sinagoga din rue de la Victoire. Rugăciunle rituale au fost spuse de marele rabin Julien Weill. înmormântarea a avut loc la cimiirul Montparnasse. Discursul la mormântul deschis a fost pronunţat tot de rabinul Weill. HOLLYWOOD, 30 (Rador). — John O’Conel junior, fiul cunoscutul bogătaş cu acelaşi nume, care fusese răpit de bandiţi in ziua de 7 Iulie, va fi eliberat în 24 ore, deoarece părinţii au depus răscumpărarea de 45.000 dolari, cerută de răpitori. BUENOS AYRES, 30 (Rador). Federaţia universitară argentană a proclamat greva generală In semn de protest împotriva sosirei unei delegaţiuni hitleriste. Greva generală este declarată cu începere de la 1 August. BUDAPESTA, 30 (Rador). — DStockinger, ministrul de comerț al Austriei, a sosit aici la amiază. Raidul Iul Haftern 0 Citere a absolvenţilor şcoaleior t de comerţ O delegaţie de absolvenţi ai şcoalelor de comerţ din ţară, s’a prezentat aseară la redacta ziarului nostru, pentru a protesta împotriva tratamentul nedrept ce I- a’a aplicat cu ocazia examenelor pentru intrarea în şcolile pregătitoare de ofiţeri de administraţie şi guarzi de geniu. Ei roagă atât ministerul Apărării Naţionale, cât şi Ministerul Instrucţiunei să vină cu un comunic;.* lămuritor pentru clarificarea situaţiei întrucât în timp ce absolvenţii liceelor şi şcolilor de arte şi meserii sunt admişi la examen, celor de la şcolile comerciale li se cere diplomă de absolvire. Examenul începând chiar mâine, cele două ministere sunt rugate să ia măsură urgentă pentru a repune peabsolvenţii şcolilor de comerţ în aceeaşi situaţie cu ceilalţi absolvenţi. Hippism REZULTATUL TECHNIC AL ALERGĂRILOR DE ERI PR. CASSEROLARD: Dragoș (Cristea), Fus, Băi, 7 cai . Cota. C. 40. PI. 33, 37. PR. MEDELSTONE: Hai (Csilag), Belette, 5 cai. C. 12. PI. 12 ,13 PR. PEIRL JAUE: Țin’te bine (Chevalier), Oglinda, 5 cai. C 27. PI 12, 11. PR. URICANI: Le Premier (Hanson), Fraga II, 8 cai C. 22. PI. 21, 16, 17. PR. MARGHILOMAN: Lido (Cristea), Kinokoenig. 5 cai C. 76. al. 41 5._ PR. MONARQUIE: Marchiz (Csilag), Pan. 3 cai. C. 15. Dela Uniunea generală a reeţionarilor particulari ori s’au adunat la sediul Uniunei Generale din str. Blănari 14, comitetele tuturor asociaţilor ce fac parte din Uniunea Generală. D. IOAN NICOLAESCU, preşedintele Uniunei generale, face un expozeu de toată activitatea desfăşurată de către organizaţia centrală a Uniunei. D. MARCEL MELICSON, secretarul general, arată importanţa unificărei asigurărilor sociale şi a judecătoriilor de muncă. D. NIŢA POPESCU ROMANUL din partea Asociaţiei generale a agenţilor comerciali, arată înfăptuirile pe care această asociaţie le-a făcut până în prezent. D. S. SILBERMANN, din partea asociaţiei funcţionarilor de la societăţile de asigurări, desvoltă programul ce noua asociaţie şi-l propune. D. IOAN SAMUR, preşedintele asociaţiei generale a funcţionarilor din alimentaţie, descrie starea precară a funcţionarilor din această branşă. D. SCHLANGER-CALAFETEANU şi M. GRUENBERG, arată situaţia neagră a funcţionarilor din bănci. Mai vorbesc d-nii: N. K. Constantinescu, Georgescu-Ştefăneşti, Mandy, Valeria Tatu, Ştefan Ştefanescu, Virgil Grideanu ş. ar CURENTUL Consfătuirile la statul Banaram Constituirea secţiei fabricanţilor de oţet Fabricanţii de oţet din Capitală au avut o consfătuire la Sfatul Negustoresc unde au discutat diferite probleme şi deziderate ce interesează această ramură de industriaşi. Fabricanţii s’au constituit într’o organizaţie profesională ca secţie a Sfatului Negustoresc, trimiţând circulari la toţi fabricanţii din ţară pentru a-şi da adeziunile lor pe adresa Sfatului Negustoresc Bucureşti I, b-dul Academiei 2, pentru secţia fabrotet. Totodată comitetul provizoriu a întocmit unele memorii cuprinzând doleanţele lor, memorii ce urmează a fi înmânate celor în drept pentru satisfacere. Fabricanţii din Transilvania au hotărât convocarea unei adunări generale la Bucureşti în prima jumătate a lunii August Data convocării a rămas să fie fixată şi anunţată de comitetul de iniţiativă. Constituirea secţiei Sfatului Negustoresc din Urziceni Comercianţii din oraşul Urziceni au pus bazele unei secţiuni a Sfatului Negustoresc, alegând un comitet compus din 30 comercianţi fruntaşi. Preşedinte al secţiunii a fost ales d-l Gogu Mihăilescu, vice-preşedinte d-nii E. Cristescu şi V. Georgescu, secretar d-1 Const. Negrea şi casier V. Grosman. O delegaţie a secţiei s-a prezentat la Bucureşti d-lui Brătescu, director general al Monopolului Alcoolului, căruia i-a înmânat un memoriu privitor la modul ilegal cum garda financiară dresează procese-verbale de contravenție debitanților. Minam aromam» de autobuze Eri d. a., asociaţia proprietarilor de autobuze, a ţinut o mare întrunire în strada D. Racoviţă No 20, pentru revendicarea intereselor lor profesionale. Prezidează d. Ion Beştoiu, preşedintele asociaţiei, care face o expunere a situaţiei în care se află azi proprietarii de autobuze. D. Velicu Staicu luând cuvântul arată că din cauza impozitelor impovăratoare, proprietarii de autobuze trec printr’un greu impas. Asociaţia trebuie să intervină la Ministerul de finanţe să arate că nu s’a făcut unificarea taxelor promisă de minister. Arată că legea de 8 ore de muncă a lucrătorilor nu se poate aplica în transporturile cu autobuze, tot aşa cum se întâmplă la Căile ferate.e sti Propune alegerea unui comitet vrea să intervie la Ministerele de Finanţe şi Muncă pentru soluţionarea, problemei dintre patroni şi şoferi, ajungându-se astfel la o soluţie împăciuitoare. -Di . D. Alexandru Comânescu, propune ca şoferii să fie angajaţi pentru 24 de ore lucrătoare, având apoi 24 libere. Propunerea a fost admisă de comitet. D. Aurică V Nichita protestează împotriva taxelor excesive. D-nii G. Trancă şi N. Ionescu, cer să se ajungă la o împăciuire mulţumitoare cu şoferii salariaţi. D. Spirea Argeşeanu arată serviciile aduse de proprietarii automobilişti, atât comunei cât şi populaţiei Capitalei. D. Ilie Popovici arată că taxele pe care Ie plătesc patronii de autobuze se ridică la cifra de aproape 60.000 anual de autobuz. D. advocat Raul Vasilescu, face o expunere asupra activităţii asociaţiei, în chestiunea celor 8 ore de muncă. Propune ca din sânul asociaţiei să se formeze o societate anonimă pentru exploatarea autobuzelor. Se alege o delegaţie, care se va prezenta Ministerului de Finanţe, Muncă, Interne şi Primării. D. preşedinte Beştoiu încheie seria cuvântărilor apelând la solidaritatea membrilor asociaţiei. CAPITALA Şofer hoţ D. Ion Tarehe, proprietarul automobilului 11929, a reclamat poliţiei că pe ziua de 19 ort. a încredinţat maşina d-sale şoferului Anton Simion. De atunci şoferul nu s’a mai prezentat stăpânului dispărând fără urme. Şoferul a fost pus în urmărire. Uub comerciant victima pungaşilor de buzunare D. Aristide Costea, comerciant în piaţa Bibescu Vodă, a reclamat poliţiei că ori după amiază pe când era culcat pe o tarabă din faţa prăvăliei sale un răufăcător i-a tăiat cu o lamă, buzunarul de la spate furându-i portofelul cu suma de 4500 lei, încercări de sinucidere Constantin Ionescu, de 38 ani, domiciliat în b-dul Alexandru I Cuza 47, subșef de birou la primăria sectorului IV, a încercat să se sinucidă bând 120 de grame de spirt rafinat în care dizolvase o cantitate de opium și mai multe prafuri. In stare gravă Constantin Ionescu a fost dus la spitalul Filantropia Asupra lui s’a găsit un bilet pe care era scris ua sinucid fără bănuială. Comerciantul Niculae Georgescu, din calea Griviţei 405, pe când se afla pe b-dul I. C. Brătianu, colt cu str. Batiştei, a băut 200 grame spirt denaturat. La spitalul Coltea, unde a fost internat, comerciantul a declarat că a recurs la disperatul act deoarece comercianţii vecini îi fac concurenţă. — Femeea Maria Molnár, servitoare la d. Franckel, din b-dul Lascar Catargiu 25, fiind bănuită de stăpânii ei c’ar fi furat a încercat să se sinucidă bând o cantitate de spirt denaturat. După ce un intern al Salvărei i-a dat îngrijirile necesare servitoarea care ţinea morţiş să moară a băut o cantitate de acid fenic. De astă dată, în stare gravă a fost dusă la spitalul Colentina.D-na Sara Elenbogen, în etate de 88 ani, de foi din Cernăuţi, neobţinând autorizaţia de a pleca în Palestina, aseară pe când se afla la sediul organizaţiei sioniste, din strada Carol 81, a luat o cantitate de acid sulfuric. Cu ambulanţa Salvărei a fost dusă la spitalul Brâncovenesc. Accident Tânărul Duţu Grunberg, de 19 ani requisiter la Teatrul Nou, din calea Văcăreşti, pe când se afla pe acoperişul scenei, alunecat căzând de la o înălţime de 8 metri. El s-a ales cu mai multe coaste fracturate şi a fost dus la spitalul Colţea. onsfătuirea comercianţilor din sect. IV Verde Comercianţii din sectorul IV verde au ţinut o consfătuire la Sfatul Negustoresc din sector. A prezidat d-l EREMIA MUNTENESCU care a făcut o descriere a situaţiei critice prin care trece comerţul în general şi a cauzelor care au contribuit la aducerea lui în această situaţie. Spune că cel puţin şi acest al doisprezecelea ceas, e de datoria tuturor comercianţilor şi industriaşilor de a se grupa şi uniţi a cere celor în drept să vină cu o urgentă revizuire generală a întregului sistem de impunere. Mai iau cuvântul d-nii: Voiculescu, Rosenberg, Barasch, Avramescu T. Iliescu, A. Batinescu, I. Constantinescu, N. Schwartz şi alţii. ■Mrin Tr**t*»**’M Candidaţii pentru poştei de agent de poliţie admişi la oral şi cari urmează se prezenta la examen în ziua de 1 August 1933, ora 10 dimineaţa in str. Varşovia No. Îs Florian Teodor, Ivan M. Ion, David S. Gh. Apostu I. Pavel, Mitroaia Şt., Du ....•1%! — ——& '•tar, UifM—l Wll 4— A apărut Antifil No. 111 cu următorul sumar: încotro? La Karlsbad Note şi ecouri din marea staţiune balneară Cehoslovacă Vilegiaturistul inhalat şi papucîi. Sterilizarea Film în patru episoade Un oficiu pentru încurajarea turismului politic Partif, c’est vivre un peu.„ Plecarea din partid va fi organizată. Mari înlesniri pentru turiştii politici. Un congres al turiştilor politici. Redactori: Victor Rodan, Tudor Şoimaru, L. G. Legrel 12 pagini ilustrate de Dragoş şi I. Val Zei tof. 1 August 1933 i famixiilahniei» In noaptea de 31 Iulie C- D- Roşu, calea Moşilor 45 tel. 346/21); Em- Schuster, calea Vidanei 128 (tel. 221/54); N- S- Georgescu, Calea Griviţei 823 (tel. 348/09) D. Nicolau, calea Rahovei 79 (tel- 325/30); W. Greaser, calea Moşilor 272 (tel- 254/12); A. Solomon, calea Dudeşti 28 (tel- 306/64); N- Sterescu b-dul Elisabeta 34 (tel- 363/94); M. Paleacu, b-dul Col. Ghica 77; St. M- Antonescu, sos. Stefan cel Mare 166 (tel. 214/06); L- I- Ratiu, stradal Luni 31 Iulie 1933 894 m. BUCUREȘTI 13-00: Bursa, cota apelor Dunării. Muzică uşoară (plăci). 13-45: Radio-Jurnal. 14.00: Muzică de orchestră (plăci). Uvertură la Cavaleria Rusticană de Mascagni, executată de orchestra simfonică din Berlin, dirijată de Petre Mascagni (0). Nocturnă de Chopin şi Eroticon de Grieg executate de Dimitrescu Petre, Arsenescu I. Al, Cristea Ii Filip, Velehorschi Euchestra de cameră Andreas Weissgergen, Moisescu N. Gh., Mureşanu Vasile, Truta Ion, Teodorescu N., Tudorie Iordache, Moldoveanu C, Roşea V. N., Nistoran Em., Neagoe P. Gh., Green I. Gh., Dimitriu S. Șt., Lăzărescu V. N., Dușmănescu Mihai, Lustig Ana, Popescu Al., Crăciun Vasile, Tenescu Toma, Nicolescu C. Ion. -ber. (Hom): Valsul Sirenelor de Waldteufel ?1 Rândunele din Austria de Joh. Strauss, executate de orchestra Columbia (C). 1800: Orchestra Gică Ionescu: Muzică uşoară şi românească. d$&kk-19,00: Radio-jurnal-19,15: Orchestra Gică Ionescu: Muzică uşoară şi românească. 20,00: Lectură din scriitorii români. 20,20: Muzică vocală (plăci): Arii din Mme Butterfly Şi Tosca de Puccini, cântate de Traian Grozâvescu (O); Bohema de Puccini Şi Oraşul mort, de Korngold, cântate de Lotte Lehmann (O); Maria, cântec popular italian şi Declaraţie de dragoste, de Thoma, cântate de Tauber (O). 20,40: D. prof. I. Petrovici: Aniversarea lui Franţois Coppée. 21-00: Octet de Schubert, executat de octetul Lanner (plăci). 21.40: D. Perpessicius: Carte 21.55: D-nii Ebner și Villnov (la 2 pine); Villnov: Totul din iubirefoxtrot; Slearow*: Vei fi a mea-tango; Grothe: Iubita mea, unde eşti?-slawox; Villnov: La vals și la vin-vals; Noel Gay: Micul Vis-a-vis-foxtrot; Villnov: Aștept sărutul tău-tangol Kuczowsky: Miss, dulce miss; Villnov: Azi am să te întreb ceva; Hans: May: Când omul e iubit-mar? rostrot. 22,25: M-elle Ren^e Raveau-cantoi Duparc: Cântec trist; Chitrier: Imaginez que je vous aime; Tiarko Riehepin: Ma cherre Chantrler: Oul, c’est vous Chan trier: Prés de toi. 22,45: Radio-jurnal. STRAINATATEA GRUPUL DE NORD (Milano, Florenta, Torino, Genova, Trieste). 21.15 Muzică pentru radio amatori. 22.15: Fiica Doamnei Argot, operă in 3 acte de Lecocq. MÜHLACKER. 21: Cabaret instrumental 22: Povesteşte camarade, ora veteranilor. 22.15: Emisiune teatrală. 23.25: Filarmonică din Mannheim. 23.45: Concert nocturn. VIENA. 19.30: Causerie ţinută de dr. Anton Klima- 20: Concert distractic 21.45: ,,Vise de nopţi de vara‘‘. BUDAPESTA 18: Concert de piano. 18.30: Lectură. 20.80: Opere de Brahms. 21.15: Muzica de țigani. VARŞOVIA. 16-10: Comunicate. 16.15: Plăci. 17: Concert distractiv. 18: Causerie în limba franceză. 18.15: Concert de soliști. 19.85: Concert de, plano. 21: ,,Hotel Imperial'* opereta în 3 acte de Gilbert. ’ ^.... m■*ll— XT Carnetul filei endar Luni 31 Iulie 1933 ORT.: Sf. Eudochim. CAT.: Sf. Ign. de Loyola. PROT.: Germania. EVR.: 8 Av. 5693. MAHOM.: 8 Rebi et-Ahir 1352. TEATRE! CARABUS: „Cărăbuşul cântă”. GRADINA FOSTA MARCONI .Satirul“. JIGNITZA: „O nuntă la ţară“. NORA: „Ginerele d-lui prefect". TEATRUL NOU: „Femei de noapte“. „ARENA“ din Piaţa Brătianu: „Extemporalul“. STRANDUL KISELFFF: Plajă 3 bazine, apa zilnic schimbată. STRANDUL MOARA CIUREL: Apă curgătoare, pădure, duşuri muzică, dans. CINEMATOGRAFE CAPITOL: „Copii în faţa justiţiei“ cu Ellen Schwanneke, Paul Otto, H. Spellmans Complectări. TRIANON PALACE: „Chandu” (Regele fachirilor) cu Bela Lugosi, Edmond Love şi Miss America. SELECT: „Misterul camerei galbene“ şi „Parfumul d-nei în negru“, ambele filme cu Huguette Duflos şi Roland Tourain. REGAL: „Trei băeţi şi o secretară“ cu Max Hausen şi Gizelle Werbezirk. COLOS: „Zeul Alb" cu Paul Richter, Rudolf Klein Rogge şi un sketch nou cu numere de atracţie. STETELEŞANU: „Amicul meu guvernatorul“ cu Mickey Ronney şi Tom Mix şi o nouă revistă „De ce?“ VOX: „Amicul meu guvernatorul“ cu Mickey Romney şi o nouă revistă. BD. PALACE: „Piciul“ cu Jackie Cooper şi „Legea haremului“ cu José Mojica. FEMINA: „Generalul Yen“ cu Barbara Stanwick şi comedie. CORSO : „Visul din Schoenbrun" cu Martha Eggerth şi „Scampolo“ cu Dolly Haas. FORUM: „Regele Jazzului“ şi „Măgarul lui Buridan“. LIDO: „îndrăzneţul“, cu Martha Eggerth şi Hans Albers şi „Socrul întinerit“ cu Fritz Schulz şi Georg Alexander. OMNIA : ,,Femeia spânzuratului" cu Ita Rina şi „Musca spaniolă“ cu Fritz Schulz. A. R. P. A. (Sala Franklin): „Toţi o vor pe Erika“ cu Lya Mara şi „Femeia Spânzuratului“. A. R. P. A. (Sala Episcopiei); „Prinţul Orlov“ cu Liane Haid şi Ivan Petrovici şi „Ah, Kitty“. MARNA: „Floarea din Mexic“ em Dolores del Rio, Jurnal, Miki- Maus şi Serbarea apelor, film românesc. GRADINA ŞI SALA VOLTA BUZEŞTI: „Dragoste şi Durere“ (Liebeler), cu Magda Schneider, „Parada cea mare“ şi trupa de reviste G. Rădeşeanu, Giugaru Sandi-Huşi. MARCONI: „Femeea fatală“ cu Pola Negri şi „Hai să divorţăm" cu Loretta Young şi Ricardo Cortez. MODEL: „M.“ şi „Victoria şi al ei husar" cu Ivan Petrovici, Verebes şi Gretl Theimer. LIA (Griviţa 190): „Roma Express“ cu Conrad Veidt şi „Dragostea creiază moda“ cu Renatte Mueller şi Georg Alexander. AMERICAN (grădină): „Domnişoara face armată“ şi „Inimă de copil“. SPLENDID: „Craii de la Maxim“ şi „Marion“. TOMIS: „Sora Angelica“ cu Suzanne Marville şi Hugo Haas şi „Milady“ cap. II din „Cei trei muşchetari“. SCALA (grădină): „Justiţia de noapte“ cu Anita Page şi „Camerista Conicei“ cu Lucie Emglisch, Szőke Szakáll. MILANO: „Flirt“ cu Ramon Novarro, „Arsene Lupin“ şi revista „Balcaniada-Milano“, cu N Stroe, V. .Vasilache. RAHOVA: „Nibelungii“ cu Margareta Schoen şi Paul Richter şi „Dragoste şi sport“ cu Max Adalbert şi Eveline Holt. ISBANDA: „Inimă de copil“ cu Jackie Cooper şi „Simfonia Junglei“. ILEANA (Luna Park-Moşi): „Sânge păgân“ şi „Goana după femei“. LYON: „Luana“ en Dolores del Rio şi revistă. TERRA: „Vampirul“, filme cu Douglas Fairbanks, Tom Mix şi trupa Juvenal. KISELEFF: „Letty Lynton“ şi „Hai să însurăm pe Alteţa Sa“ H . Două vile spade la Sinaia SINAIA. — In oraşul nostru, au avut loc în decursul ultimelor nopţi, două spargeri de vile : una a d-nei Procopiu, pe calea Codrului, şi una ai d-lui arhitect Enescu, pe b-dul Fer- dinand. Din ambele vile, hoţii au furat tacâmuri de valoare însemnată şi obiecte casnice. Organele poliţiei locale fac întinse cercetări spre ai descoperi banda de spărgători care a operat aceste furturi ! Ne folosim de această ocazie spre a atrage atenţiunea onor. ministerului de interne că întregul oraş, care are o lungime de 8 km. şi lărgime 2—3 km., cu vile care ascund destule bogăţii, este păzit noaptea numai de 1—8 sergenţi. Un sergent la 3 km. pătraţi înseamnă a nu avea nici o pazăa avutului şi a vieţii cetăţenilor. Cu un aşa mic număr de gardieni hoţii pot opera oricând nestingheriţi.