Curierul Administrației Sălăjene, 2006 (Anul 8-9, nr. 1-22)

2006-01-01 / nr. 1

Supliment bilunar al Monitorului Oficial al județului Sălaj PROIECTE 2006 Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean Sălaj. Proiectele Consiliului Județean sunt pentru anul 2006 în principal în zonele noastre de responsabilitate și ele ar fi următoarele: partea socială - asigurarea condițiilor pentru persoanele care au nevoi speciale și mă refer atât la copii cât și la adulți, dar și a persoanelor vârstnice. Prin modificările legislative, Consiliilor județene le revin tot mai multe responsabilități în zona socială. De aceea, pe de o parte va trebui să dezvoltăm infrastructura care să suplimenteze numărul de locuri pentru cei care au nevoie de asistență socială în instituții de tip rezidențial, iar pe de altă parte să dezvoltăm parteneriate cu autorități locale, cu primării, cu ONG-uri sau cu alți actori care pot să contribuie într-un parteneriat public-privat, la acordarea unor servicii sociale mai simple, de genul unor case de zi sau a oferirii unor servicii de asistență socială la domiciliu. O altă zonă este cea a infrastructurii, și aici lucrurile pot fi împărțite: infrastructura rutieră județeană este în administrarea Consiliului județean. Sumele care vor fi alocate în acest an sunt ceva mai mari decât în anul trecut, dar încă total insuficiente, și vă pot da ca și o comparație faptul că aceste sume nu acoperă nici măcar degradarea exprimată în termeni valorici a dinmurilor județene ca și uzură anuală. * T Deci, nu reușim cu acești bani nici să menținem, într-un cuvânt, starea drumurilor județene, darmite să o mai îmbunătățim. Este cunoscut faptul că un proiect de reabilitare a unei porțiuni de drum județean între Vîrșolț și Ciucea, este pe lista celor care au fost selecționate, sigur pe un toc de rezervă, de către Agenția de Dezvoltare Nord-Vest în continuare în pag.2 Jurământ de credință După ce miercuri, 4 ianuarie a.c. prefectul județului, ANDREI TODEA, a depus jurământul de credință în fața primului ministru, Călin Popescu Tăriceanu și ministrului Administrației și Internelor, Vasile Blaga, vineri, 6 ianuarie 2006, a venit rândul celor doi subprefecți -Vogh Alexandru și Marin Nițu - să depună, în fața prefectului, jurământul de înalt funcționar public. Rubrica școlii pgg2 • a ♦ . CONGRES INTERNAȚIONAL. LA ZALĂU Președintele CJS Tiberiu Marc și vicepreședintele Mircea Ghiurco s-au întâlnit, în data de 4 ianuarie a.c., la Consiliul Județean Sălaj, cu reprezentanți ai instituțiilor implicate în organizarea celui de-al 2-lea "Congres Internațional despre instrumentele antice de iluminat Zalău - Cluj-Napoca", eveniment ce se va desfășura în perioada 13-18 mai 2006 cu sprijinul Consiliului Județean Sălaj și sub patronajul Ministerului Culturii și Cultelor. Congresul va cuprinde o serie de comunicări științifice tematice precum și ateliere de lucru organizate pe Limes și la Porolissum, alături de expoziții la care vor participa reprezentanți ai muzeelor și institutelor de arheologie, ai unor universități de profil din țară și străinătate: Muzeul Național din Alger, Muzeul Luvru Paris, Muzeul Culturii Bizantine Salonic, Muzeul Național de Istorie a României București. Președintele Consiliului Județean Sălaj, Tiberiu Marc, și-a exprimat dorința ca acest eveniment să fie un prilej de a face cunoscut județul Sălaj în spațiul cultural european. .. La întâlnire au participat reprezentanți ai International Technological Association, Muzeului Județean de Istorie și Artă Zalău, Muzeului Național de Istorie a Transilvaniei Cluj-Napoca. Bugetul și lista participanților vor fi definitivate la următoarea întâlnire programată pentru începutul lunii februarie 2006. BIBLIOTECILE PUBLICE DIN SĂLAJ ÎNTRE REALITATE ȘI NECESITATE "Nu sunt vremurile supt cârma omului, ce bietul om supt vremi", spunea cronicarul. Bibliotecile publice au traversat perioade mai mult sau mai puțin prielnice, soarta lor fiind influențată în mare măsură de modul în care autoritățile finanțatoare le-au înțeles importanța în viața comunității. Un alt aspect la fel de important a fost pasiunea și dăruirea slujitorilor cărții, a bibliotecarilor, care, prin profesionalism și inițiativă au influențat vremurile, dăruind lumina științei celor însetați de cunoaștere. Cum se prezintă bibliotecile publice din județul Sălaj la final de an 2005?! Cu realizări și nemulțumiri, dar multe vise și speranțe. Nu ne-am propus să prezentăm cifre, doar câteva idei. Biblioteca Județeană "I.S. Bădescu" Sălaj (cu adresabilitate către 248.015 posibili utilizatori), având și rol de bibliotecă municipală (populația municipiului Zalău - 62.097 locuitori), este azi cea mai vie instituție de cultură din județ, serviciile și activitățile culturale organizate de un colectiv profesionist, unit și pasionat, atrăgând toate categoriile de populație, indiferent de vârstă, pregătire, pasiuni și interese. JSK prof. FLORICA POP continuare în pag.6 Bugetul pe anul 2006 - în centrul atenției Joi, 5 ianuarie 2006, în sala de ședințe din Palatul administrativ al județului, a avut loc o întâlnire de lucru cu primarii și contabilii unităților administrativ-teritoriale, condusă de către dl.TIBERIU MARC, președintele Consiliului județean. După ce dl. vicepreședinte CSÓRA TIBERIU prezentat detaliile tehnice de specialitate, a subliniind că "nimeni nu va primi mai puțin decât în 2005", au urmat discuții pentru lămurirea unor importante probleme. Au avut intervenții: Marina Ida Magdolna -primarul comunei Boghiș, Emeric Pop - primarul comunei Crasna, Veronica Sándor - directorul Trezoreriei Sălaj, Keresztes Zoltán - primarul comunei Sărmășag, Ioan Meseșan - primarul comunei Coșeiu, Viorica Meseșan - directorul executiv al Direcției Economice din cadrul Consiliului Județean, Maria Cojan - Direcția Muncii, Comel Lung - primarul comunei Sânmihaiu Almașului, Ioan Abrudan- inspectorul general al Inspectoratului Școlar al județului, Iuliu Nosa - deputat, Tiberiu Marc - președintele Consiliului Județean, gjși Bilanțul lucrărilor de întreținere și reparații executate pe drumurile aflate în administrarea Consiliului Județean Sălaj pag.3 tip.1 i* f ■ * >" Managerul public - agent al schimbării în administrația publică din România urmate din nr. 22 în cadrul autorităților sau instituțiilor publice în care-și vor desfășura activitatea, managerii publici au rolul de a sprijini politicile de reformă ale Guvernului României prin accelerarea reformei administrației publice și implementarea legislației armonizate cu acquisul comunitar, în scopul integrării în structurile Uniunii Europene. Responsabilitățile și atribuțiile ce urmează a fi detaliat prezentate prin fișa postului managerului public, pe baza O.U.G. nr. 56/2004 modificată prin O.U.G. nr. 6/2005, vizează coordonarea de programe, proiecte și activități menite să accelereze modernizarea administrației și a serviciilor publice cu scopul de a crește calitatea actului administrativ și a serviciilor furnizate cetățeanului, în realizarea atribuțiilor și responsabilităților sale managerul public va beneficia de sprijinul direct al superiorului său ierarhic înaltul funcționar public sau funcționarul public cu cea mai înaltă funcție din instituția publică în care-și desfășoară activitatea. Faptul că managerul public se subordonează, de regulă, direct înaltului funcționar public se justifică tocmai prin aceea că în realizarea atribuțiilor sale el are nevoie să colaboreze cu funcționari din diverse departamente și care nu i se subordonează dar care, de cele mai multe ori, sunt subordonați, continuare în pag.2 Impozitul agricol, de zece ori mai mare! Joi, 5 ianuarie 2006, secretarul de stat în Ministrul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale domnul NICOLAE FLAVIU LAZIN, a fost oaspetele D.A.D.R. Sălaj,în cadrul unei conferințe de presă, secretarul de stat în MAPDR a prezentat principalele strategii ale ministerului pe 2006. Vorbind despre creșterea impozitului pentru terenurile agricole, care a crescut de cel puțin zece ori, se aprecia că "este un însemn că vor urma măsuri și mai dure pentru a impulsiona agricultorii să-și lucreze terenurile, deoarece suprafețe foarte mari de teren rămâneau,an de an, nelucrate". A fost abordată importanta problemă a subvențiilor, subliniindu-se că vor fi alocate și în acest an ajutoare substanțiale pentru activitățile și culturile care au piață de desfacere.. Asupra acestor probleme, vom reveni în numărul viitor al ziarului. (IV) NORME METODOLOGICE de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului pag.4 - 5 =4