Cutezătorii, 1987 (Anul 21, nr. 1-52)

1987-01-08 / nr. 1

nunat, socialist si comunist în libertate si independenta (Orale si aplauze puternice, îndelungate, se scandează: „Ceauşescu si poporul"), tuturor le adresez urare.vieun An Nou cu împliniri tot mai mari in toate domeniile! Să faceţi astfel, dragi tovarăşi, incit anul 1987 să marcheze o nouă etapă în ridicarea patriei noastre din toate punctele de vedere, ca ţara noastra sa devina mai puternică, mai bogată, ca viaţa poporului să devina mai frumoasă! (Urate şi aplauze puternice; se scandează indelung: „Ceauşescu să trăiască. România sa-nflorească!“). Ne concentrăm forţele spre realizarea noilor obiective ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice, ale revoluţiei agrare şi ale revoluţiei de dezvoltare a patriei noastre, pornind de la faptul ca numai pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei, ale cunoaşterii umane vom edifica noua societate vom asigura dezvoltarea şi înnoirea continuă a patriei noastre socialiste. (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung: Ceauşescu — eroism, România — comunism!“). Câd m-am adresat tuturor categoriilor sociale, întregului popor, am cuprins fără îndoială şi femeile, dar totuşi doresc să le adresez acum, în noul an, o urare specială ca participante active la tot ceea ce realizam dar şi ca mame, urîndu-le de a face totul pentru a contribui la educarea şi formarea tinerelor generaţii, a copiilor, pentru ca patria noastră sa aibă copii mulţi. Tineretul, copiii sînt viitorul poporului nostru şi trebuie să faceţi, dragi tovarăşe, totul ca să avem copii mai mulţi, mai sănătoşi, mai frumoşi! Aceasta va reprezenta viitorul poporului român, al întregii naţiuni! (Urale şi aplauze puternice, se scandează: „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria!“). Mă adresez tineretului cu chemarea de a urma, în toate împrejurările, Partidul Comunist Român — forţa politică conducătoare a naţiunii — de a fi întotdeauna buni utecişti, de a se afla în primele rînduri ale luptei pentru transformarea revoluţionară a patriei noastre, de a sărbători 65 de ani de la crearea Uniunii Tineretului Comunist în România prin fapte de muncă şi realizări în toate domeniile de activitate. Să fiţi prezenţi pe noile şantiere care asigură dezvoltarea patriei noastre, să învăţaţi în şcoli, în facultăţi, să vă însuşiţi cele mai noi cunoştinţe ale ştiinţei, ale tehnicii, ale cunoaşterii umane, sa deveniţi buni oameni, cu înaltă pregătire profesională, tehnică şi ştiinţifică! Să nu uitaţi nici un moment că făurirea societăţii socialiste şi comuniste progresul general al patriei şi astf •r ^er tineri, cetăţeni cu înalte cunoştinţe in toate domeniile. învăţaţi, însuşiţi-vă fără preget tot ce este mai nou. Munciţi, faceţi totul ca sa demonstraţi atît tinereţea, cît şi forţa minunată pe care a reprezentat-o şi o reprezintă şi astăzi — şi o va reprezenta întotdeauna — tineretul, care e dornic de mai bine, de nou, e dornic de o societate a oamenilor liberi, egali în toate drepturile, de libertate şi independenţă!(Urale şi aplauze puternice; se scandează: „Ceauşescu — P.C.R.I“, „Ceauşescu — tinerii!“). Mă adresez tuturor copiilor patriei noastre cu chemarea de a învăţa, a învăţa şi iar a învăţa, de a face totul pentru a-şi însuşi tot ce este mai nou în toate domeniile, de a cunoaşte şi istoria, şi trecutul, şi prezentul poporului nostru, de a învăţă din toate acestea şi de a urma întotdeauna calea indicată de Partidul Comunist Român, care a făcut şi face totul pentru a asigura poporului nostru, pentru a va asigura vouă, dragi copii, cele mai minunate condiţii de viaţa. Trebuie să învăţaţi şi să munciţi! învăţătura şi munca trebuie să constituie preocuparea şi ţelul vostru permanent. Societatea noastră e o societate a muncii vipere Tot ceea ce am realizat nu se poate înfaptuidecît prin munca ce mai avem de realizat şi ce trebuie să facem. întotdeauna vom înfăptui prin munca bazată pe cele mai noi cunoştinţe în toate domeniile de activitate. Cred că toţi copiii mă vor înţelege, dîndu-te un sfat, să ascultaţi pe părinţi pentru că ei v-au născut, ei vă cresc, ei vă asigură viitorul, înfăptuind politica partidului, muncesc ca voi să duceţi o viaţă îmbelşugată, fericită! (Aplauze şi urale puternice, se scandează indelung: „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria!“). Anul acesta, în viaţa internaţională au fost multe probleme grele. Deşi anul 1986 a fost proclamat drept „An al Păcii", din păcate nu s-au depus eforturi reale din partea tuturor statelor de pretutindeni pentru a marca Anul Păcii cu realizări concrete, în toate domeniile. România a hotărît să reducă cheltuielile militare. Prin referendumul, la care a participat şi tineretul de la 14 ani, întregul nostru popor s-a pronunţat pentru dezarmare şi pace. Am dori ca anul viitor să aducă o înseminare în viaţa internaţională, să se poată obţine paşi reali pe calea dezarmării nucleare, a dezarmării convenţionale, a eliminării forţei din relaţiile dintre state, spre pace şi colaborare între toate naţiunile lumii! Acum, în pragul Noului An, în numele poporului nostru, adresez încă o dată chemarea tuturor naţiunilor europene şi întregii lumi de a acţiona împreuna, cu toata răspunderea faţa de popoarele noastre, faţă de copiii popoarelor noastre, de copiii întregii lumi, pentru a le face cel mai minunat şi frumos dar: acela de a reduce armamentele şi cheltuielile militare. Să facem astfel încît copiii să poată să crească fără teama ca vreo armă nucleară sau chimică le va lua viaţa! în numele vieţii, al copiilor, să facem totul pentru dezarmare şi pace! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează: „Ceauşescu — pace!“, „Dezarmare — pace!“). încă o dată, doresc să vă exprim cele mai vii mulţumiri pentru urările ce ni le-aţi adresat şi să vă urez vouă, tuturor tinerilor şi copiilor, întregului nostru popor, un An Nou cu împliniri în muncă şi viaţă, cu rezultate cît mai bune în toate domeniile de activitate! Multă sănătate şi fericire! La mulţi ani, dragi prieteni şi tovarăşi!Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung: „Ceauşescu — la mulţi ani!“, se cîntă „La mulţi ani, cu sănătate!“. Toţi cei prezenţi ovaţionează minute in şir intr-o atmosferă de puternică însufleţire pentru Partidul Comunist Român — forţa politică conducătoare a naţiunii noastre — pentru secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU). CUV@NTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU . .? • i