Cuvântul Liber, mai 2008 (Anul 20, nr. 85-106)

2008-05-20 / nr. 97

Ciprian Dobre: Locuri de muncă mai bine plătite pentru cei din Iernut Candidatul la funcţia de Preşedinte al Consiliului Judeţean Mureş, Ciprian Dobre, s-a aflat astăzi, 16 mai, în oraşul Iernut. Aici, Ciprian Dobre s-a întîlnit cu peste 1.500 de oameni cărora le-a vorbit depre proiectele sale. Ciprian Dobre şi-a expus proiectele privind sprijinirea construcţiei autostrăzii Braşov-Oradea, care va asigura un număr însemnat de locuri de muncă. De asemenea, extinderea Parcului Industrial Vidrasău - Ungheni cu cel puţin încă 100 de hectare, proiect care va începe în perioada imediat următoare, va asigura locuri de muncă bine plătite inclusiv pentru locuitorii temutului. Dobre le-a arătat interlocutorilor săi cum, prin proiecte ale Consiliului Judeţean Mureş, vor fi atrase investiţii serioase, care vor asigura locuri de muncă bine plătite. „îi ajutăm pe investitori să investească şi aducem bani în judeţul nostru, pentru ca fiecare mureşean să îşi poată alege un loc de muncă demn şi cât mai bine plătit", a spus Dobre. Candidatul la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Mureş, Ciprian Dobre, le-a amintit locuitorilor Iernutului despre proiectul construcţiei unui spital orăşenesc modern, proiect iniţiat în timpul mandatului său de prefect. Echipa de campanie candidat CIPRIAN DOBRE • Pasajul subteran - realizat în proporţie de peste 80% A • In premieră naţională - primul bloc cu 10 etaje în curs de reabilitare termică (Urmare din pag. 1) ce urmează a fi închiriate unor întreprinzători particulari. Pasajul are trei intrări / ieşiri, respectiv spre Poşta Mare (C.E.C.), Administraţia Financiară şi Complexul Mureş Mail, înlesnind în mod considerabil circulaţia pietonală din zonă. Pasajul va dispune de aproximativ 11 spaţii comerciale, primarul Dorin Florea avansând ideea înfiinţării, în incintă, şi a unei librării. Se doreşte realizarea unui nivel de finisaj superior, din punct de vedere calitativ, încât spaţiul să fie unul agreat de târgumureşeni, în nota ambientală modernă a municipiului. Menţionăm că, pentru accesul şi deplasarea în pasaj, persoanele cu dizabilităţi fizice vor beneficia de o bandă specială în acest scop. Tot în cursul zilei de ieri, edilul-şef al municipiului a vizitat blocul de locuinţe din strada Braşovului nr. 4, ale cărui lucrări de reabilitare marchează o premieră naţională, fiind vorba de primul bloc cu 10 etaje care este reabilitat din punct de vedere termic. De asemenea, este primul bloc la care 1/3 din costurile de execuţie sunt suportate de către proprietarii de apartamente,în medie de 6.000 de lei/apartament. Costul lucrărilor este de 808.992 lei, din care 266.967 lei din bugetul local, termenul de finalizare fiind 14 iulie 2008. Menţionăm că, pentru reabilitarea tuturor celor cca. 45.000 de apartamente din Târgu-Mureş, costurile estimate pentru reabilitare suntde 211 milioane euro, din care 66 milioane de euro din bugetul local. . CUVÂNTUL MARȚI, 20 MAI 2008 Prof. univ. dr TRAIAN GEORGESCU Nu cred că pot fi găsite cuvinte pentru a fi exprimate regretul şi durerea tuturor celor care l-au cunoscut pe inegalabilul OM, prof. dr. Traian Georgescu, medic, cadru didactic şi fost sportiv. A văzut lumina zilei la 20 martie 1931, în localitatea Ploieşti, jud. Prahova și a absolvit Facultatea de Medicină din Cluj în 1956. A fost medic stagiar la Spitalul nr. 2 din Cluj, între 1956-1957, preparator universitar (1957-1962), respectiv asistent universitar (1962-1970), la UMF Cluj-Napoca. Din februarie 1970 devine cadru didactic titular al universităţii noastre, asistent universitar, apoi şef de lucrări (1972-1990), conferenţiar universitar (1990-1992), profesor universitar, conducător de doctorat (1992-2001). După pensionare, din 2001 până în 2005, a fost profesor consultant, înalta sa competenţă în domeniul chirurgiei, prestigioasa sa activitate ştiinţifică, stagiile de perfecţionare în ţară şi străinătate, munca perseverentă de decenii, l-au situat între personalităţile medicale de prim-plan ale comunităţii noastre academice. A fost un profesionist desăvârşit, plin de solicitudine, un medic şi un pedagog de mare clasă, servind drept model pentru discipoli. Cei care au avut bucuria de a-i fi colaboratori, colegi şi prieteni, studenţi sau rezidenţi, doctoranzi şi specialişti, au fost impresionaţi de domnul profesor Traian Georgescu, prin inteligenţa şi străduinţa sa. Ştiind că a suferit cu discreţie şi demnitate o sentinţă împotriva căreia a luptat cât a putut de mult, şi a plecat decent când totul s-a prăbuşit pentru el, durerea şi sentimentele de neputinţă sunt cu atât mai mari, cu cât am fost mai apropiaţi de domnul profesor Traian Georgescu, în numele Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie din Târgu-Mureş, al cadrelor didactice, studenţilor şi al întregului personal al Universităţii, îi aducem un ultim şi pios omagiu profesorului dr. Traian Georgescu, păstrându-i o amintire veşnică. Prin dispariţia şi mutarea sa în eternitate, întreaga lume medicală şi universitară suferă o mare pierdere. Dumnezeu să-l odihnească! Profunde condoleanţe familiei îndoliate. Biroul Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie din Târgu-Mureş Maşina candidatului PNL la Primăria Cozma, incendiată Ieri dimineaţă, în jurul orei 3, un grup de persoane necunoscute a incendiat maşina lui Petru Ormenişan, candidatul PNL la Primăria Cozma, chiar în faţa locuinţei acestuia. „ Soţia mea a auzit zgomote şi m-a anunţat că maşina este în flăcări. Cu ajutorul unui vecin, am reuşit să sting focul şi am împiedicat o explozie care ar fi putut provoca victime omeneşti. In acel moment, în casă erau 7 persoane, între care şi o fetiţă de 8 ani, a declarat Petru Ormenişan. Comandantul Inspectoratului Judeţean de Urgenţă „Horia" Mureş, a confirmat posibilitatea producerii unui incendiu. „In momentul în care maşina era aproape de casă şi exploda datorită benzinei din rezervor, exista un mare risc de producere a unui incendiu în respectiva clădire", a declarat comandantul Mihai Chiorean. Poliţia are deja un cerc de suspecţi pe care a început să-i verifice. „In această noapte, autori necunoscuţi au încercat să incendieze maşina unei persoane din comuna Cozma. S-a deschis o anchetă, pentru că este vorba de o infracţiune de distrugere prin incendiere. Avem un cerc de suspecţi pe care am început să-i verificăm", a declarat comisar Vasile Oltean, de la Poliţia Reghin. Miercuri, 14 mai, acelaşi grup de persoane necunoscute, a încercat să-l intimideze pe candidatul PNL la primăria Cozma, incendiindu-i terenul din faţa casei cu un amestec de benzină şi ulei. „Nu am mai avut astfel de evenimente la noi în comună. Este de-a dreptul îngrijorător", a mai spus candidatul PNL. Comuna Cozma este în prezent cea mai săracă localitate din judeţul Mureş şi nu a mai avut parte de astfel de evenimente îngrijorătoare privind siguranţa cetăţenilor din localitate. GRUP INFRACŢIONAL DIN UNGARIA, PRINS ÎN FLAGRANT, LA TÂRGU-MUREŞ 7 . (Urmare din pag. 1) situat la parterul unei societăţi comerciale de pe strada Gheorghe Doja, bancomat supravegheat de camere video, ce nu funcţionau. Cei patru, trei bărbaţi şi o femeie, constituiau un grup infracţional periculos, care a acţionat în mai multe rânduri în ţări vecine Ungariei, dar şi în România, prezenţa lor fiind semnalată, în mai multe rânduri, inclusiv în municipiul Târgu-Mureş, pentru a se documenta asupra stării bancomatelor, pentru că, trebuie menţionat, cei patru operau doar după ce se asigurau că sistemele de supraveghere și control nu-i vor putea da în vileag. Modul de operare era, am spune, destul de simplu: ei tăiau alimentarea cu curent electric a bancomatelor, după care, cu ajutorul unor scule, de la clești la flex, tăiau bancomatele din care sustrăgeau apoi banii. De data acesta, însă, li s-a înfundat: cei patru au fost reţinuţi imediat ce au forţat uşa de acces în magazinul unde se afla bancomatul de la care au secţionat cablul electric de alimentare. La percheziţia efectuată asupra lor şi în cele două autoturisme cu care se deplasau, au fost găsite mai multe dispozitive pentru efracţie şi forţare a uşilor, ca şi obiecte folosite la mascarea locului faptei şi a identităţii lor. In speţă, este vorba de un individ,K.Lajos, de 54 de ani, capul grupului infracţional, care are condamnări ce însumează peste 30 de ani, ultima eliberare din penitenciar fiind în anul 1989, B. Endre, de 34 de ani, S. Attila, de 27 de ani şi o femeie, S.Maria, de 26 de ani, cu toţii cetăţeni ai Republicii Ungaria. Cei patru au fot reţinuţi preventiv pentru comiterea infracţiunii de tentativă de furt calificat, furtul calificat fiind sancţionat cu pedeapsa închisorii cuprinsă între 3-15 ani, pe numele lor Judecătoria Târgu-Mureş emiţând mandate de arestare preventivă, pentru perioada 18 mai-15 iunie 2008. Dacă şi de data aceasta acţiunea infracţională a celor patru ar fi reuşit, ei ar fi sustras suma de 250.000 de lei, care se afla în bancomatul menţionat. Din datele pe care le deţin poliţiştii români, în urma informaţiilor furnizate de colegii lor din Ungaria, cât şi ale celor din mai multe judeţe ale ţării, precum şi de la alte instituţii abilitate, se pare că cei patru sunt autorii mai multor spargeri de bancomate, existând toate premisele ca şi furtul celor peste două miliarde de lei vechi de la un bancomat din Luduş, în noaptea de 22/23 aprilie a.c., să fi fost săvârşit tot de aceştia. In intenţiile infractorilor erau şi alte atacuri la alte bancomate din judeţele ţării, ei documentându-se în vederea viitoarelor infracţiuni, întocmind şi anumite schiţe, pe traseul Oradea- Cluj-Turda-Luduş-Târgu-Iu Mureş-Miercurea-Ciuc- Sovata-Reghin. Din relatările domnului chestor de poliţie, Nicolae Ioan Căbulea, şeful IPJ Mureş, care a coordonat acţiunea de prindere în flagrant a infractorilor, rezultă că aceştia acţionau în mod profesionist, dovadă faptul că şi la ultima lor acţiune au studiat cu atenţie imobilul pe care l-au escaladat, ca, în final, să pătrundă prin efracţie în acesta, pentru a ajunge la bancomat. Numărul mare de forţe de intervenţie, inclusiv de luptători DIAS, a fost justificat prin existenţa unor informaţii privind periculozitatea infractorilor, a violenţei acestora, care nu s-ar fi temut să folosească orice mijloace pentru a nu fi prinşi. Din fericire, de data aceasta, ei nu erau înarmaţi, şi, dată fiind intervenţia în forţă, au fost pur şi simplu timoraţi de forţele de intervenţie. Rămâne ca, în continuare, organele ele anchetă să evidenţieze întreaga activitate infracţională a grupului, ei fiind apoi judecați pentru infracțiunile de pe teritoriul României.