Cuvântul Liber, februarie 2017 (Anul 29, nr. 20-39)

2017-02-01 / nr. 20

,-----------------------------ininmixt . HELLO, MR. PRESIDENT!!! „Cine învinge fără primejdie triumfă fără glorie” (DON RODRIGO, în „Ciclul” de Pierre Corneille) Conform definiţiilor medicale, „amnezia este pierderea totală sau parţială a capacităţii de memorare a informaţiei şi de reamintire a informaţiei înmagazinate". La câteva ore doar după ce premierul Justin Trudeau deschidea, cu larg entuziasm, graniţele canadiene migranţilor refuzaţi de preşedintele american Donald Trump, duminică seară, doi bărbaţi înarmaţi au intrat într-un centru cultural islamic din Québec, unde au deschis focul şi au ucis şase credincioşi dintre cei circa 50 de musulmani adunaţi pentru rugăciune. Grupările naţionaliste din Québec - „vinovatul de serviciu" - s-au delimitat imediat de cei doi atacatori, arestaţi de poliţie la scurt timp după atac, precizând: „Violenţa nu este soluţia noastră!". FQS, un grup care se prezintă drept „naţionalist", dar nu de extremă-dreaptă, pe afişele căruia scrie, cu litere de-o şchioapă: „în faţa islamizării, opriţi complet imigraţia!" şi „Atalante Québec", o altă mişcare ce promovează „renaşterea identitară la Québec", au reluat acelaşi comunicat, considerând că „numai persoane profund tulburate" ar putea comite un asemenea atac. Grupul La Meute „condamnă orice acte de violenţă împotriva oricui", subliniind: „Québecul este o societate non-violentă". Acest grup, care susţine că are aproape 3.000 de membri, afirmă că protejează valorile şi fundamentele naţiunii, „pentru ca viitorul copiilor noştri să nu ajungă în mâinile islamului radical pro-Sharia". Criticat cu regularitate de aceste grupări naţionaliste, premierul Justin Trudeau a reamintit, duminică seară, că „toleranţa religioasă este o valoare (...) dragă" canadienilor şi că „Musulmanii canadieni constituie un element important al ţesutului nostru naţional". Aşa o fi! Numai că..., una-i una şi alta-i alta! Grăbit să condamne „un atentat terorist îndreptat împotriva musulmanilor care se aflau în acest loc de cult şi de refugiu", premierul nu a precizat de cine se refugiau acolo bieţii oameni. în final s-a dovedit că - după cum punctează, judicios, jurnalistul Bogdan Calehari - „«extrema dreaptă», care a strigat «Allah Akbar!»în timpul atacului, a fost formată din 2 «refugiaţi» sirieni ajunşi săptămâna trecută în Canada! Cei 2 terorişti, care au fost arestaţi, sunt Hassan Matti şi Bashir Al-Taweed." Iaca poznă! Sinistră! Vineri, 27 ianuarie, preşedintele american Donald Trump tocmai semnase, la Pentagon, ordinele executive care vizează interzicerea intrării pe teritoriul SUA a musulmanilor - cum le-a promis americanilor în campanie, când spunea că vrea să transforme politica azilului, în bună parte, într-o strategie de luptă împotriva terorismului. Decretele semnate pe 27 prevăd suspendarea primirii refugiaţilor timp de 120 de zile. MARIANA CRISTESCU 3-a)| V (Continuare în pag. a STIMAU CITITORI! Nu uitaţi să vă reînnoiţi abonamentul la cotidianul „CUVÂNTUL LIBER"! Preţul pe o lună este de 16 lei pentru persoane fizice şi 25 de lei pentru persoane juridice, plus 3,38 lei taxe poştale suplimentare, aplicate de Poştă. Menţionăm că abonamentele se fac la sediul oficiilor poştale. Folosiţi cu încredere serviciile de publicitate ale cotidianului Chiar şi Lech Walesa? Stupoare! Fostul şef al istoricului sindicat „Solidaritatea", de la Şantierul Naval Gdansk, electricianul Lech Walesa, care a stârnit atâtea valuri în zona comunistă, europeană, de atunci, a colaborat cu poliţia politică poloneză (SB), la începutul anilor '70! Aşa afirmă şefii Institutului Memoriei Naţionale (IPN), pornind de la concluziile experţilor grafologi. Şeful acelei comisii speciale pentru anchetarea crimelor contra naţiunii poloneze, care face parte din IPN, procurorul general Andrzej Pozorski, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că „nu există niciun dubiu că Walesa, fost lider al sindicatului «Solidaritatea» (1980-1990) şi preşedinte al Poloniei (22 decembrie 1990-22 decembrie 1995), urmaşul generalului Wojciech Jaruzelski, a colaborat cu SB". El a făcut trimiteri la mai multe documente doveditoare, în manuscris, atribuite lui Walesa (angajamentul, semnat cu numele conspirativ „Belék", 17 chitanţe pentru sumele de bani, primite de el, de la SB). O autenticitate demonstrată de experţi ai institutului şi de experţi juridici de la Cracovia, care „au comparat înscrisurile cu diverse documente aflate în arhiva oficială (solicitările de carte de identitate, permis de conducere, paşaport). De reţinut că fostul preşedinte al Poloniei, laureat al Premiului Nobel pentru Pace (1983), cu vreo 50 de ordine şi medalii, subiect şi autor de cărţi, „a refuzat să pună la dispoziţia experţilor o mostră de înscris!". Acuzaţiile aduse, că ar fi fost colaborator al poliţiei politice, în perioada comunistă, au fost, mereu, negate de Walesa, care, de data aceasta, nu a putut fi contactat, aflat în drum spre capitala Columbiei, pentru a lua parte la o reuniune organizată de Comitetul Nobel. Avocatul Jan Widacki, reprezentantul lui Walesa, susţinea, la televiziunea „Polsat News", că „problema nu a fost definitiv tranşată", aşa că „va cere o nouă expertiză grafologică!". Doamne, cât de ciudate pot fi, uneori, întâmplările vieţii! Chiar şi Lech Walesa?! (Surse: AGERPRES, Wikipedia, Enciclopedia liberă) LAZĂR LĂDARIU ( secvenţa) Sediul EON Gaz Târgu-Mureș Pe locuri, fiţi gata, START!, la serviciile oferite de Administraţia Piscinei „ing. Mircea Birău” De la redeschiderea Piscinei „ing. Mircea Birău" şi până în prezent, peste 3.000 de persoane au accesat serviciile oferite de către piscina municipalităţii. Reamintim celor interesaţi că tarifele şi orarul de funcţionare rămân nemodificate, piscina oferind publicului 2 bazine de apă, unul cu o lungime de 25 de metri şi o adâncime de 1,85 de metri şi altul pentru începători, o sală de fitness, saună şi solar. SERVICIUL RELAŢII PUBLICE INTERNE ŞI INTERNAŢIONALE (Continuare în pag. a 3-a) ______________________________