Cuvântul Liber, martie 2019 (Anul 31, nr. 40-61)

2019-03-01 / nr. 40

vim:? I MARTIE an« • AXUL XXXI; ML 40 (7.501) • tc» # T« #, f,i ^ România se îndreaptă căznit către un totalitarism mascat... Asistăm la un nou asalt asupra justiţiei din partea grupării politice infracţionale călăuzite de Liviu Dragnea. Sfidarea Uniunii Europene şi modificarea legilor justiţiei printr-o ordonanţă de urgenţă, adoptată din nou pe furiş de Guvernul României, fără asigurarea transparenței decizionale privitoare la modificarea legislativă şi fără a exista avizul Consiliului Superior al Magistraturii, garantul constituțional al independenței justiţiei, reprezintă un act foarte grav, subminator la adresa statului de drept. Este desconsiderat, ocolit legislativ şi subminat Parlamentul României, se încalcă consecvent, cu bună ştiinţă, prevederile constituţionale în temeiul cărora ordonanţele de urgenţă trebuie să fie justificate de existenţa unor situaţii excepţionale, care impun adoptarea unor reglementări urgente. De fapt, asistăm la o imixtiune nepermisă în competenţa legislativă a Parlamentului, încălcându-se principiul suveran al separaţiei puterilor în stat. Asistăm la un afront făţiş al guvernanţilor la adresa Comisiei Europene şi a Comisiei de la Veneţia, câtă vreme Guvernului României i s-a transmis explicit şi imperativ să nu promoveze OUG pe Legile Justiţiei. Ordonanţa de urgenţă promovată de ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, reprezintă un act normativ chiar mai grav decât mult trâmbiţata amnistie şi graţiere, asigurând cadrul legislativ necesar pentru subordonarea politică totală a Justiţiei. Dragnea nu mai are nevoie de amnistie şi graţiere, când poate să-şi decidă procurorii şi judecătorii şi să stabilească orice sentinţă din România. România riscă acum posibilitatea activării Articolului 7 din Tratatul UE, în acest sens, Comisia Europeană a reacţionat prompt prin poziţia exprimată de Margaritis Schinas, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, anunţând că urmăreşte cu mare îngrijorare cele mai recente evoluţii privind statul de drept în România. „Atât conţinutul, cât şi procedura ultimelor modificări, folosind ordonanţele de urgenţă, fără consultări cu sistemul judiciar şi părţile interesate, par a fi în contradicţie directă cu recomandările Comisiei din cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare, aprobate de toate statele membre." Să nu uităm că premierul României s-a angajat ca, în relaţiile cu Comisia de la Veneţia, Comisia Europeană şi GRECO, orice modificare în legislaţia privitoare la Justiţie să se facă după consultări prealabile MARIUS PAȘCAN, deputat de Mureș (Continuare în pag. a 3-a) 1 martie, Ziua Forţelor pentru Operaţii Speciale Armata României sărbătoreşte astăzi, 1 martie, Ziua Forţelor pentru Operaţii Speciale. „De la înfiinţare şi până în prezent, structurile de Forţe pentru Operaţii Speciale au parcurs un amplu proces de transformare, au participat cu succes la diverse misiuni în teatrele de operaţii şi se prezintă astăzi ca un pachet de forţe redutabil şi pregătit să facă faţă provocărilor specifice mediului de securitate actual. în 2003, la Târgu-Mureş, se înfiinţează Batalionul 1 Forţe Speciale „Vulturii", prima unitate de Forţe pentru Operaţii Speciale din Armata României. Anul acesta, la 1 martie, Batalionul 51 Operaţii Speciale „Vulturii" împlineşte 16 ani de la înfiinţare. Cu acest prilej, astăzi, 1 martie, începând cu ora 10, la sediul unităţii din Târgu-Mureş (Strada Nicolae Bălcescu numărul 23), se organizează activităţi specifice, dedicate momentului. Evenimentul se adresează elevilor din clasa a Xl-a şi a Xll-a din cadrul liceelor din judeţul Mureş şi îşi propune să promoveze domeniul forţelor pentru operaţii speciale în mediul civil, precum şi consilierea celor interesaţi de o carieră militară în domeniu", aflăm de la Iulian Turcu. (R.L.) OYÎX 'hlA  Dr. DORIN FLOREA - primarul municipiului’ Târgu-Mureş ■ Stimate doamne şi domnişoare, îmi doresc ca zilele de 1 şi 8 Martie să vă regăsească într-o deplină armonie şi fericire. Luna Martie este o lună a sensibilităţii, a frumosului şi echilibrului, sentimente care să vă însoţească pe tot parcursul Activitatea A _ „întâlnire cu femeia din tine la Reghin Primăria şi Consiliul Local Reghin, Muzeul Etnografic „Anton Badea" Reghin organizează marţi, 5 martie 2019, de la ora 17.00, un eveniment cultural extrem de interesant, intitulat sugestiv „întâlnire cu femeia din tine. Cum să ne reinventăm?". La evenimentul care va avea loc la Muzeul Etnografic „Anton Badea" Reghin vor participa invitaţi din domeniile: psihologie, arte, frumuseţe, aromaterapie. FLORIN BENGEAN U - -------------------------------------------------------"| Rolivalenta/j Ibonnicklam fy miercuriii SBS teb 'Qgife (gog) lţjQ03®______ Itecinea ©afe BBta® te Qtoflfelte@DaSIteD,B // r Un gând bun, preţuire şi respect doamnelor şi domnişoarelor din Târgu-Mureş, în prima zi a primăverii! CLAUDIU MAIOR, consilier al primarului