Cuvântul Libertății, ianuarie 2012 (Anul 24, nr. 6741-6763)

2012-01-26 / nr. 6759

20 / cuvântul libertății sport ____________________joi, 26 ianuarie 2012 Pagină realizată de COSMIN STAICU Scoasă din joc de un patron falit și demagog, cu participarea extraordinară a șefilor corupți din fotbalul românesc, Universitatea respiră prin supapa oferită de fanii săi, nostalgici după echipa de suflet. Practic, pentru Știința au evoluat suporterii în stagiunea de criză 2011-2012. Protestele au fost sporadice, cu mesaje afișate în diverse locuri, iar de anvergură a fost doar unul, în vara trecută (foto 1). Atunci, circa 500 de fani au mărșăluit scandând numele echipei și înjurându-l pe Mititelu de la Universitate și până sediul clubului. Craiova nu era dezafiliată în acel moment, ci doar retrogradată, atât pe teren, cât și din cauza licențe groparul ei se numea Mititelu. De când alb-albaștrii au fost scoși de pe „dreptunghiul verde”, fanii nu au reacționat în masă, purtând doar un război de gherilă. Dacă timișorenii au ieșit cu miile în oraș pentru a-și apăra la decizia retrogradării dictate de FRF un brand Contestat de mulți din cauza originii „AEK Bragadiru”, Craiova nu a fost invadată de fanii alb-albaștrii, care au reacționat izolat. Meciurile naționalei au prilejuit apariția unor mesaje și scandări, Mititelu și FRF fiind blestemați la unison. „Știința nu moare ale, pleacă brutarule!” s-a scandat la meciul din preliminariile Euro 2012 România - Belarus de pe „Național Arena”, dar și la amicalul de la Liege cu Belgia. Mesajul în limba franceză „FRF + LPF, cancerul fotbalului românesc” a tronat pe „Maurice Dufresne” alături de fularele alb-albastre și banner-ul „Cu Știința până la moarte” (foto 2). Paradoxal, echipa pierdută a Craiovei nu a mai fost invocată decât o dată „pe teren propriu”: în luna octombrie a anului trecut, un grup de fani a arborat pe gardurile Universității din Craiova o serie de pânze vopsite care îi „incriminau” pe Mititelu, Sandu și Dragomir (foto 3). „Sandu, Dragomir, Mititelu, Știința nu moare... Muriți voi javre ordinare!” sau „Pleacă Mititelu”, „Pleacă brutare” sau „Știința suntem noi” se putea citi în amiaza mare în centrul Craiovei. Un protest constant a avut loc însă la meciurile echipei care reprezintă în acest moment cel mai bine Oltenia. Pandurii nu au galerie la meciurile de acasă, în schimb un grup de ultrași ai Științei din Târgu Jiu și-au strigat supărarea la fiecare joc de pe „Municipal” (foto 4). „Prezenți pentru Craiova”, „Toți priviți cu nepăsare cum Craiova noastră moare” sau „Știința trebuie să renască” au fost mesajele gorjenilor cu sânge alb-albastru, o singură dată aceștia fiind împiedicați să protesteze, de observatorul Aurică Beldeanu, prietenul de nădejde al lui Adrian Mititelu. Prezenți la handbal și la mitingurile politice Mesaje care invocau drama Universității Craiova au putut fi zărite și la alte evenimente. Recent, la meciul de handbal România Belarus disputat în Sala Sporturilor din Capitală fanii Științei din București s-au prezentat cu un banner pe care scria „Universitatea Craiova 1948- ...cannot die”, adică „Universitatea Craiova nu moare” (foto 5). De asemenea, la protestele împotriva Guvernului Boc și președintelui Băsescu desfășurate în aceste săptămâni în București au fost și grupuri de fani ai Științei, printre pancartele din Piața Universității fiind remarcate și unele care vizau echipa din Bănie (foto 6). „Știința nu moare” a fost mesajul transmis de olteni și cu acest prilej. De asemenea, tocmai din nordul Europei, la mitingul românilor din Danemarca, echipa fanion a Olteniei a fost menționată pe anumite bannere (foto 7). Mesajele „Mi-e dor de Știința” sau „Știința nu moare” s-au regăsit în arsenalul protestatarilor din Peninsula Scandinavă. Cu drama oltenilor au empatizat și suporterii Petrolului, care au afișat în turul campionatului la un meci de acasă mesajul „Craiova fii tare/Știința nu moare!”. Mesajele de protest au abundat pe parcursul sezonului fără Universitatea în fotbalul românesc Fanii, protest „de gherilă” pentru Știința Versurile „Din Olt și pânâ-n Dolj și pânâ-n Vâlcea și pânâ-n Gorj și până-n Mehedinți" au fost înlocuite în această perioadă de mesajele arborate din Belgia pânâ-n Danemarca și de la Târgu Jiu panâ-n Piața Universității întăriri de la campioana României SCM Craiova a transferat-o pe Roxana Han de la Oltchim Actuala „lanternă roșie” a Ligii Naționale feminine de handbal, SCM Craiova, a făcut ieri un transfer important chiar de la campioana României, Oltchim Rm. Vâlcea. Astfel, formația pregătită de Bogdan Burcea o va avea în componență pentru etapele rămase din tur și pentru perioada returului pe Roxana Han, centrul formației vâlcene și al naționalei României ani de-a rândul. Roxana Han, fostă Gatzel, care va împlini anul acesta 32 de ani, este originară din Bănie, fiind crescută la CSȘ Craiova sub comanda lui Aurelian Roșca, iar între 2001 și 2006 a evoluat pentru Silcotub Zalău, formație pe care SCM Craiova o va întâlni la sfârșitul acestei săptămâni. într-o ședință care a avut loc marți seara, la Rm. Vâlcea, conducerea Oltchimului a hotărât să renunțe la două dintre jucătoare: centrul Roxana Han și interul dreapta Melinda Geiger. Dacă Han a optat să revină acasă, Melinda Geiger are oferte de la HCM Roman, CSM București, HCM Baia Mare, Corona Brașov, dar și de la campioana Germaniei, Thüringer HC, antrenată de fostul antrenor de la Rulmentul Brașov, Herbert Muller. După 11 etape, SCM Craiova a acumulat doar 2 puncte în clasament, câștigând un singur meci.