Cuvîntul Nou, septembrie 1981 (Anul 14, nr. 2988-3013)

1981-09-15 / nr. 3000

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XIV, NR. 3000, MARŢI, 11 SEPTEMBRIE, 1981_____________4 PAGINI, 30 BANI Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in judeţul Dolj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România a început, luni, 14 septembrie, o vizită de lucru in judeţul Dolj, împreună cu secretarul general al partidului se află tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Ilie Verdeţ, alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu va participa, de asemenea, la deschiderea oficială a anului de învăţămînt 1981—1982, pe care o găzduieşte municipiul Craiova. Noua vizită de lucru pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o întreprinde în judeţul Dolj ilustrează, încă o dată, cu elocvenţă, rolul determinant al secretarului general al partidului în mobilizarea şi stimularea oamenilor muncii din întreaga ţară in înfăptuirea politicii partidului. Totodată, ea pune pregnant în lumină preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a se afla mereu în mijlocul făuritorilor de bunuri materiale, pentru a le cunoaşte mai bine viaţa, împlinirile, preocupările, a-i consulta în toate problemele construcţiei socialiste. Există un adevăr profund pe care îl ştim cu toţii, iar locuitorii acestei părţi de ţară îl reafirmă astăzi cu mindrie şi anume că tot ce s-a înfăptuit in ultimele cincinale pe întinsul judeţului lor, pe tot cuprinsul patriei este nemijlocit legat de numele şi personalitatea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de gîndirea şi acţiunea cutezătoare, de activitatea sa neobosită pusă în slujba dezvoltării multilaterale a României socialiste. Iată pentru ce oamenii muncii de aici transformă vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu într-o adevărată sărbătoare populară, într-o manifestare impresionantă a dragostei, stimei şi recunoştinţei faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. La coborirea din avion, pe aeroportul municipiului Craiova, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu sunt salutaţi ca cordialitate de tovarăşul Miu Dobrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. In uralele miilor de craioveni coloana oficială de maşini se îndreaptă de la aeroport spre întreprinderea de avioane din Craiova, unitate care deschide programul vizitei de lucru în judeţul Dolj. Secretarul general al partidului revine pentru a treia oară în această modernă unitate, realizată, la indicaţia sa, în urmă cu un deceniu. In secţia sculărie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi conducători de partid şi de stat sunt informaţi de către directorul întreprinderii, Constantin Rovenţa, că, în primele opt luni ale actualului cincinal, planul producţiei nete a fost depăşit cu 9,2 la sută, iar productivitatea muncii cu 8 la sută, în condiţiile în care angajamentele la export au fost onorate la nivelul întregului an. Prin colaborarea dintre specialiştii unităţii şi cercetătorii din acest domeniu, s-a reuşit asimilarea in fabricaţie a unui mare număr de maşini-unelte, ceea ce înseamnă o importantă diminuare a efortului valutar. Secretarul general al partidului s-a oprit, în continuare, in secţia de subansamble, unde este informat asupra programului de integrare, în întreprindere şi in unităţile cu care cooperează, a produselor, a diferitelor materiale, piese şi subansamble. Felicitînd colectivul unităţii pentru realizările obţinute, secretarul general al partidului a cerut să se ia măsuri pentru creşterea gradului de integrare a produselor, pentru ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al acestora. Vizita de lucru continuă in zona industrială de est a Craiovei unde, în ultimii ani, au fost construite puternice unităţi industriale din ramura constructoare de maşini, aici lucrînd în prezent un colectiv muncitoresc echivalent numeric cu cel existent în intreg municipiul in anul 1970, înfiinţată în urmă cu şase ani, la iniţiativa secretarului general al partidului, întreprinderea de utilaj greu urmează să producă, în momentul intrării în funcţiune a tuturor capacităţilor de producţie prevăzute în plan, o importantă gamă de maşini-unelte de mari dimensiuni, precum şi utilaje tehnologice complexe destinate industriei metalurgice, de prelucrare a lemnului şi a hîrtiei. Dialogul secretarului general al partidului cu factorii de răspundere, cu oamenii muncii de aici, cel de-al patrulea de la crearea întreprinderii, are în vedere aspecte esenţiale ale producţiei, realizarea integrală a sarcinilor de plan, asimilarea unor noi tipuri de maşini-unelte grele, de mare complexitate tehnică, dezvoltarea in continuare a unităţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a interesat îndeaproape de caracteristicile tehnice şi performanţele maşinilor-unelte realizate, cerînd să se intensifice ritmul executării noilor tipuri aflate în momentul de faţă în pregătire. Secretarul general al partidului a avut cuvinte de apreciere pentru buna organizare a fluxurilor productive, pentru măsurile luate în scopul creării unor condiţii optime de lucru. In secţia de montaj este prezentat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat, strungul greu cu comandă numerică ce poate prelucra piese cu diametre de pînă la 2,5 m, avînd greutate maximă de 150 tone. Secretarul general al partidului este informat cu privire la stadiul pregătirii fabricaţiei celui dinţii strung românesc gigant ce va putea prelucra piesele cu lungime de pînă la 30 m, în greutate de pînă la 300 tone şi cu diametrul de prindere de 3 m. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se revadă programul de asimilare a noilor produse, în scopul realizării unor utilaje de capacitate sporită într-un timp cit mai scurt. in acest context, secretarul general al partidului a cerut ministerului şi centralei de resort să asigure condiţii pentru fabricarea, in anul 1984, a presei gigant de 40.000 tone forţă. S-a cerut, de asemenea, specialiştilor să asigure utilizarea unor tehnologii cît mai economicoase la executarea rolelor pentru laminoare, unde se consumă încă, mult metal. Apreciind rezultatele obţinute de tînărul colectiv craiovean, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se ia măsuri pentru finalizarea intr-un timp cît mai scurt a lucrărilor de investiţii, pentru utilizarea judicioasă a spaţiilor şi a întregii capacităţi productive a întreprinderii. Vizita în unităţi economice de pe platforma de est continuă la „Electroputere", stea de primă mărime in industria electrotehnică românească. Vizita în această unitate începe la fabrica de maşini electrice rotative. Secretarului general al partidului i se raportează modul cum au fost îndeplinite sarcinile şi indicaţiile primite la vizita precedentă efectuată la „Electroputere“, evoluţia principalilor indicatori economici, stadiul îndeplinirii planului anual de producţie, despre acţiunile iniţiate pentru reducerea importului. Analizînd macheta de dezvoltare în continuare a unităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut specialiştilor să revadă proiectele de amplasare a noilor obiective prevăzute, situindu-le în strînsă conexiune cu fabricile existente, și asigurînd (Continuare in pag. o 4-a) Cu prilejul vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România din judeţul Dolj şi al deschiderii noului an şcolar şi universitar, astăzi va avea loc în municipiul Craiova o mare adunare populară. Manifestarea va fi transmisă direct la posturile de radio si televiziune in jurul orei 11:30. încheierea vizitei de prietenie a Alteţei Sale şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sahah, emirul statului Kuweit, in ţara noastră Duminică, Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al- Sabah, emirul statului Kuweit, a depus o coroană de flori la Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului şi a patriei, pentru socialism. Duminică dimineaţa au continuat, la Palatul Consiliului de Stat, convorbirile oficiale dintre preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi Alteţa Sa şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al- Sabah, emirul statului Kuweit. In cadrul noii runde de convorbiri, cei doi şefi de stat au reluat examinarea problemelor privind dezvoltarea relaţiilor româno-kuweitiene, posibilităţile existente în direcţia promovării unei cooperări fructuoase reciproc avantajoasă între România şi Kuweit în diferite domenii. A fost subliniată importanţa constituirii unei comisii mixte de colaborare tehnico-ştiinţifică, apreciindu-se că acest lucru va servi dezvoltării celor două ţări, cauzei cooperării şi înţelegerii internaţionale. În timpul convorbirilor, preşedintele Nicolae Ceauşescu şi emirul statului Kuweit, şeicul Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al- Sabah, au continuat schimbul de vederi privind unele probleme internaţionale actuale. Duminică dimineaţa, la reşedinţa rezervată înaltului oaspete, Alteţei Sale şeicul Jaber Al- Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, emirul statului Kuweit, i s-a inminat, intr-un cadru festiv, cheia oraşului Bucureşti. Duminică dimineaţa, după încheierea celei de-a doua runde a convorbirilor oficiale la nivel înalt româno-kuweitiene, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi emirul Kuweitului, şeic Jaber Al-Ahmad Al-Jaber Al-Sabah, au făcut o vizită în judeţul Prahova, în unităţi economice reprezentative pentru nivelul de dezvoltare atins de industria şi agricultura românească. După entuziasta primire in municipiul Ploieşti, preşedintele României şi emirul Kuweitului au fost invitaţi să viziteze întreprinderea de utilaj petrolier 1 Mai, cea mai mare producătoare de instalaţii de foraj petrolier din ţara noastră. La plecare, şeicul Jaber Al- Ahmad Al-Jaber Al-Sabah a notat in cartea de onoare a fabricii următoarele: „Vizita noastră la Uzina 1 Mai pentru producerea de utilaj petrolier este o manifestare convingătoare şi plecută pentru noi de ceea ce înseamnă utilizarea tehnologiilor înaintate. Este şi o dovadă a condiţiilor bune pe care le au cei care lucrează aici, activitate in care se asociază atît in(Continuare in pag. a 4 a) * ♦ * Şcoala - principal (actor de progres economic şi social încă se porneşte de la realitatea că aproape toată populaţia ţării este implicată direct sau indirect în învăţămînt, ajungem la concluzia că şcoala este cea mai populară instituţie, cu legături in toate ___________ straturile sociale şi în toate vîrstele ţării. In anul şcolar care a trecut asemenea învăţămintului românesc şcoala covăsneană a obţinut rezultate importante în perfecţionarea conţinutului procesului instructiv-educativ şi în activitatea generală de instruire şi educare a tinerei generaţii, rezultate reflectate, în primul rînd, in procentele de promovabilitate superioare anului şcolar 1979- 1980. în perioada care urmează, în faţa şcolii se pune, cu deosebită pregnanţă, sarcina sporirii calităţii învăţămintului. Se cuvine schimbată în primul rind, optica educatorilor despre ca____________ racterul de masă al invăţămintului. Aceasta înseamnă că m____________ treaga generaţie trebuie pregătită, identic, promovabilitatea să devină o realitate, iar nota să aibă întotdeauna acoperire in cunoştinţele elevului, este necesar ca toate cadrele didactice SORIN TEODORESCU, inspector general in Ministerul Educaţiei şi învăţămintului (Continuare in pag 2-î) DESCHIDEREA NOULUI AN DE ÎNVĂȚĂMÎNT SITUAŢIA EXECUTĂRII ARĂTURILOR DE ÎNSĂMÎNŢARE LA 13 SEPTEMBRIE Suntem la mijlocul lui septembrie, cind arăturile pentru însămînţări deja trebuiau să fie terminate. Realizările sunt însă necorespunzătoare deşi in ultimele zile ritmul executării acestor lucrări a crescut simţitor, totuşi, nu putem fi mulţumiţi cu ceea ce am realizat pînă acum. Trebuie luate măsuri hotărite care să asigure integral folosirea tuturor tractoarelor, acestea trebuie folosite şi in timpul nopţii, asigurînd astfel praful tuturor suprafeţelor planificate pentru însămînţările de toamnă, lucrare ce trebuie terminată pină la 20 septembrie. Menţionăm însă, că viteza sporită ce se impune nu poate diminua calitatea lucrărilor. Trebuie urgentată şi aplicarea îngrăşămintelor chimice, pe baza hărţilor agrochimice stabilind doza optimă pentru fiecare parcelă. Multe cooperative agricole de producţie nu au ridicat încă necesarul de seminţe, de aceea se impune ca toate unităţile agricole să-şi asigure întreaga cantitate de sămînţă de care au nevoie în această campanie. Consiliul Realizat % Baraolt 55 Bodoc 38 Covasna 43 Sfîntu Gheorghe 43 Tirgu Secuiesc 40 Sînzieni 51 MEDIA C.A.P. 44 TRUST I.A.S. 58 MEDIA JUDET 44