Cuvîntul Nou, septembrie 1982 (Anul 15, nr. 3298-3323)

1982-09-15 / nr. 3310

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XV, No. 3310, MIERCURI, 15 SEPTEMBRIE, 1982 4 PAGINI, 50 BANI Vizita oficială de prietenie Republicii Federale Alhaji Shehu Shagari in Preşedintele Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari, a depus,, marţi dimineaţa, o coroană de flori la Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului şi a patriei, pentru socialism. ★ Marţi dimineaţă, preşedintele Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari şi persoanele oficiale care îl însoţesc, au vizitat Combinatul petrochimic Brazi şi întreprinderea „1 Mai“ Ploieşti, prilej de a cunoaşte în mod direct experienţa şi realizările colectivelor acestor reprezentative unităţi ale industriei româneşti. Directorul combinatului a prezentat oaspeţilor profilul acestui coplex de valorifica a preşedintelui Nigeria, ţara noastră re superioară a ţiţeiului. înalţii oaspeţi au fost invitaţi să viziteze o parte din instalaţiile combinatului. Adresând calde felicitări petrochimiştilor de la Brazi pentru realizările importante obţinute, preşedintele Nigeriei le-a urat noi succese în activitatea lor creatoare. în continuare, a fost vizitată întreprinderea „1 Mai“ din Ploieşti. Directorul întreprinderii a prezentat activitatea unităţii, dezvoltarea pe care a cunoscut-o uzina în anii din urmă. în continuare, oaspeţii au vizitat secţii productive de bază. Vizita s-a încheiat pe platforma de încercare, unde oaspeţilor le-au fost prezentate citeva instalaţii în stare de funcţionare. La sfîrşitul vizitei, preşedintele Republicii Federale Nigeria a mulţumit pentru primirea făcută şi a felicitat călduros colectivul unităţii pentru performanţele obţinute în munca sa. In cele două întreprinderi (Continuare în pag. a 4-a) Azi, transmisiuni directe radio și televiziune; în jurul orei 11,00 solemnitatea semnării documentelor oficiale româno-nigeriene; la ora 11,15 ceremonia plecării președintelui Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari. Lucrătorii din agricultura judeţului nostru s-au angajat ca în anul viitor să realizeze la griu o producţie medie de 3.500 kg la hectar, fapt pe deplin posibil, mai ales dacă avem în vedere că în acest an pe ansamblul judeţului producţia a fost de 3.178 kg la hectar, faţă de numai 2.753 kg la hectar în 1981. Aşa cum s-a subliniat la Consfătuirea spre lucru cu activul de partid f£in agricultura judeţului, unităţile agricole dispun de tot ce este necesar pentru a-şi îndeplini angajamentul asumat. Organele agricole judeţene s-au străduit, şi nu fără succes, să asigure tuturor unităţilor din judeţ seminţe din cele mai valoroase soiuri şi din categorii biologice superioare. De asemenea, menţionăm că în funcţie de condiţiile judeţului Covasna, s-a stabilit o judicioasă structură a plantelor premergătoare, structură care să asigure atit realizarea unor producţii mari, cit şi posibilitatea ca semănatul grîului să fie incheiat pînă lasfîrşitul acestei luni. Astfel, 45 la sută din suprafaţa ce se va însămînţa cu griu urmează după cartofi, 10 la sută după leguminoase, 8 la sută după porumb, 8 la sută după in, 5 la sută după sfeclă, 7 la sută după alte culturi prăşitoare, şi numai 17 la sută după cereale păioase. Ne-am propus ca, acum, la început de campanie de însăminţări să prezentăm modul în care se acţionează în unităţile care în acest an au realizat, la griu, producţii dintre cele mai bune. C.A.P. MARTINENI. In această unitate, în care in 1982 s-a obţinut o producţie de griu de peste 4.000 kg la hectar, in ziua de 13 septembrie, a început semănatul griului. După cum ne-a precizat tovarăşul Kojan Karol, preşedintele C.A.P., o bună parte din terenurile ce urmează a fi insăminţate cu griu sunt arate, astfel că între executarea araturilor şi semănat s-a asigurat o perioadă de cel puţin 10 zile. Terenul este bine pregătit, iar semănatul se face la uri înalt nivel agrotehnic. Semănătorile sunt astfel reglate incit să asigure o densitate de 600—650 plante pe metru pătrat, norma de săminţă fiind stabilită în funcţie de puterea de germinaţie a seminţelor. I. TOMA (Continuare în pag. 2—3) A Insămînţarea orzului şi griului de toamnă • A început semănatul griului • Lucrări la un înalt nivel agrotehnic • Respectarea amplasamentelor stabilite • Densitate mare - producţie mare • Atenţie sporită la adîncimea de semănat • încheierea însămînţării grîului pînă la 28 septembrie! ÎN ACTUALITATE: Şcoala generală din Sita Buzăului la un nou început de drum. . Foto: KOVÁCS LÁSZLÓ Un nou an şcolar cu obligaţii şi exigenţe sporite Debutează astăzi un nou an de învăţămînt, începe o nouă etapă în drumul de formare a tinerei generaţii pentru viaţă. Este un moment cu semnificaţii deosebite pentru şcoala românească pornită de cîţiva ani pe un făgaş nou, acela al politehnizării sale, al legării mult mai strînse de activitatea direct productivă. Totodată, începem un ciclu de învăţămînt cu responsabilităţi sporite izvorînd din hotăririle şi documentele Congresului educaţiei politice şi culturii socialiste şi ale Plenarei lărgite a C.C. al P.C.R. din 1-2 iunie a.c. Avem datoria de a ne aduce o contribuţie mult mai însemnată la educarea multilaterală a tuturor elevilor, răspunzând astfel cu cinste sarcinii puse în faţa şcolii de tovarăşul Nicolae Ceauşescu atunci chnd spunea : „In activitatea politico-educativă de formare a omului nou, de educare a tineretului un rol important revine şcolii, învăţămîntului de toate gradele, incepînd de la invăţămintul preşcolar şi pînă la invăţămintul universitar, copiii, tinerii trebuie crescuţi şi educaţi în spiritul dragostei de patrie, al devotamentului faţă de socialism, faţă de partid, în spiritul muncii, înarmîndu-i cu cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi cunoaşterii umane“. Pornim la drum beneficiind de o bază materială excelentă, de condiţii de muncă şi educaţie deosebite ca urmare a grijii permanente manifestate de partidul şi statul nostru faţă de întregul învăţămint. Toate acestea ne obligă să acţionăm în viitor cu şi mai OPREA IOLANDA, inspector general al Inspectoratului şcolar judeţean (Continuare în pag. 23) Prevederile legale trebuie respectate cu stricteţe! Lucrătorii ogoarelor, toţi cetăţenii din mediul rural sunt plenar angajaţi in marea bătălie ce se desfăşoară pentru recoltarea si depozitarea in cele mai optime condiţii a producţiei agricole. Această deosebit de importantă acţiune se desfăşoară sub semnul înaltelor răspunderi civice de care dă dovadă imensa majoritate a cooperatorilor, mecanizatorilor, specialiştilor din agricultură, elevii, ca şi mulţi alţi cetăţeni din judeţ, care se achită cu cinste de îndatoririle ce le revin. In pofida acestei laborioase atmosfere, mai întilnim cazuri în care unii încalcă flagrant prevederile legale. Este, de asemenea, cunoscut faptul că prevederile DECRETULUI 306 DIN 9 OCTOMBRIE 1981, sancţionează aspru sustragerile de produse agricole de pe cimp, de la locurile de depozitare, din mijloacele de transport, chiar şi în cantităţi mai mici. Totuşi, unii se pretează, în continuare, în a dijmui recolta. (Continuare in pag. 2-3) La I.A.S. Catalina, pentru reducerea timpului de staţionare a mijloacelor de transport, s-au organizat echipe de încărcători. BIBLIOTECA JOi.ji.A. A — LOVASBA — SF. GHEOGHe — Telefon 1 36 09 „Dacă nu le iau eu, te ia altul...“ Mai există (din păcate) asemenea oameni. Şi nu puţini. Aproape zilnic, la Inspectoratul judeţean al M.I. sunt raportate cazuri de furturi din avutul obştesc, furturi de pe cimp, sustrageri din munca altora, din bunuri care tentează pe răufăcători. Am publicat şi vom publica în coloanele ziarului nostru asemenea cazuri, cu dorinţa sinceră de a constata un efect direct: scăderea la minimum a numărului acestor cazuri, dispariţia unor asemenea mentalităţi străine eticii noastre. Vom fi bucuroşi să putem spune că nu mai există sau că D. BISTRITEANU (Continuare in pag 2—3)