Cuvântul Nou, iunie 2008 (Anul 19, nr. 5163-5183)

2008-06-02 / nr. 5163

Pagina 2 ■ Anul XIX Nr. 5163 La Intorsura Buzăului Valorificarea materiei prime din zonă se realizează la nivel superior Pentru că una din bogăţiile oraşului Intorsura Buzăului o constituie pădurile de care este înconjurată localitatea, unii dintre micii întreprinzători din zonă s-au gândit să valorifice într-un fel sau altul aceste daruri ale naturii. Şi dacă se poate face eficient acest lucru, creându-se, în acelaşi timp şi noi locuri de muncă, mai cu seamă că posibilităţile de angajare sunt semnificativ mai mici faţă de alte părţi, de ce nu? Pe orice locuitor din Ţara Buzaielor l-ai întreba unde se află Fabrica de mobilă, îţi îndrumă paşii spre zona industrială a oraşului. Aşa am procedat şi eu, ajungând la fosta „Fabrică de scaune”, desfiinţată acum mai bine de un deceniu, în locul ei funcţionând acum o firmă de prelucrare a lemnului numită S.C. Tracon, cu sediul central tocmai în Brăila. Pentru a afla mai multe detalii despre domeniul de activitatea al societăţii, l-am rugat pe dl. Petruş Surdeanu, directorul unităţii din Intorsura Buzăului, să ne ofere câteva informaţii. „într-adevăr, firma îşi are sediul central la Brăila, beneficiarii principali aflându-se în zona Constanţa, unde există un punct de lucru care, probabil, va deveni cartierul principal. Activitatea de bază a firmei o reprezintă construcţiile, însă la Intorsura Buzăului s-a deschis o secţie unde facem tot ce înseamnă lemnărie pentru locuinţe, inclusiv structura de rezistenţă pentru acoperiş. în principiu, tâmplăria este din lemn stratificat, iar materia primă o procurăm din zonă. Produsele finite obţinute nu sunt valorificate direct, ci constituie materia primă pentru construcţii gen case, vile, hoteluri etc. Avem 50 de angajaţi, dar pentru că secţia a fost dotată cu utilaje moderne pentru producţie, aproape tot procesul tehnologic este automatizat, aşa putem să compensăm lipsa de personal cu care ne-am confruntat şi noi în ultimii ani. Roxana GABOR /V Aburii alcoolului i-au tulburat intr-atât mintea unui individ, încât s-a dus la restaurant cu... toporul! Despre întâmplări ieşite din comun am mai scris, ceva similar cu cele ce urmează petrecându-se anii trecuţi, când un personaj „celebru” în zonă a făcut prăpăd cu o „drujbă” la acelaşi restaurant central din Sfântu Gheorghe, în data de 26 mai a.c. la orele 20.45, un echipaj de jandarmi ce executa o acţiune de patrulare a fost sesizat de către un cetăţean, despre faptul că un bărbat în stare de ebrietate, se află în faţa unui local cunoscut şi ameninţă cu un topor oamenii de ordine ai restaurantului. Deplasându-se la faţa locului jandarmii au găsit, într-adevăr, persoana turbulentă şi agresivă, ce avea în mână un... topor şi care continua să ameninţe angajaţii. Altercaţia se ivise pe fondul unui conflict apărut din cauza faptului că fusese scos din restaurant deoarece se afla sub influenţa băuturilor alcoolice şi deranja consumatorii, fapt confirmat de mai mulţi martori. Jandarmii i-au întocmit acte premergătoare cercetării penale Aşa după cum ne-a relatat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Jandarmi „Gheorghe Doja” Covasna, lt.col. Sorin Barbu, patrula a trecut la identificarea celui în cauză, aflând că se numeşte R. Attila, are 54 de ani, şi domiciliază în Sf. Gheorghe. Pentru comportamentul său turbulent i s-au întocmit actele premergătoare pentru săvârşirea infracţiunii de ameninţare. Horia C. DELIU Verde la drumul mare URMARE DIN PAGINA 1 Un alt punct negru în această privinţă îl constituie modul în care se respectă în Covasna o lege ce viza crearea unor drumuri paralele cu şoselele naţionale sau judeţene şi destinate exclusiv transportului agricol, ca să spunem aşa: tractoare, căruţe, combine etc. Acestea n-ar mai avea voie să circule pe respectivele şosele, ci numai pe drumuri comunale. S-a amenajat însă vreun asemenea drum în județ? Noi n-am auzit de o astfel de minune, dar nici să se aplice amenzi celor care n-au pus în aplicare legea. Cu alte cuvinte, avem încă o lege care nu se respectă deoarece nimeni nu are interesul să procedeze în consecință. Am amintit doar două aspecte ce ar trebui de-acum încolo să stea în atenția celor pe care i-am ales. Dar mai sunt încă destule, parte amintite în treacăt printre promisiunile din campania electorală. Noi vom fi cu ochii pe ei, vorba lui N.C. Munteanu, dar nu asta-i important, ci să se realizeze câte ceva în interesul cetățeanului. Altfel, vom pierde cu siguranță încă patru ani. O preformanţă de neinvidiat Am ajuns pe “podium” în clasamentul judeţelor cu cele mai ridicate rate ale şomajului Alarmant este faptul că din totalul celor 6464 şomeri aflaţi în evidenţa Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Covasna, 5146 erau neindemnizabili, 4700 dintre aceştia având, după cum menţiona directorul executiv al acestei instituţii, dl. Kelemen Tibor, în cadrul unei recente conferinţe de presă, un nivel de instruire şcolară şi profesională scăzut. Deci majoritatea lor nu deţineau o calificare profesională. Este unul din motivele principale pentru care cei mai mulţi dintre ei nu reuşesc să-şi găsească locuri de muncă. Pe de altă parte, mulţi dintre URMARE DIN PAGINA 1 angajatorii covăsneni chiar dacă au venit cu oferte de locuri de muncă, inclusiv la bursa generală a locurilor de muncă care a avut loc nu demult, au făcut-o, se pare, mai degrabă pentru a testa piaţa forţei de muncă din judeţ. Această opinie fiind susţinută de faptul că din sutele de persoane venite la bursă pentru a-şi găsi locuri de muncă, chiar şi din rândul celor care au fost selectate pentru a susţine ulterior probe de lucru, din datele deţinute de AJOFM rezultă că foarte puţine au fost angajate. Fără îndoială însă că numărul mai mult decât insuficient de locuri de muncă, raportat la cel al şomerilor din judeţ, este consecinţa nestimulării, ba chiar a descurajării de multă vreme încoace de către unele administraţii locale, în primul rând cea a municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi de către cea a judeţului, a investitorilor din alte judeţe şi a celor străini, de a investi capital în dezvoltarea economico-socială a judeţului Covasna. Consecinţa este aceea că acum ne numărăm printre judeţele subdezvoltate ale ţării, în care mulţi locuitori apţi de muncă sunt nevoiţi să-şi găsească de lucru în alte judeţe sau în alte ţări, îndeosebi din Uniunea Europeană. Social - Politic Pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice Pentru ca turul unu de scrutin al alegerilor locale ce a avut loc ieri să se desfăşoare fără incidente, conducerea Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna, în colaborare cu Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Gheorghe Doja” Covasna au luat din vreme măsurile ce se cuveneau, sporind efectivele din teren, pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice. S-a asigurat paza tuturor secţiilor de votare din mediul urban şi rural, s-au efectuat misiuni de patrulare, pentru ca totul să decurgă normal, iar populaţia să-şi poată exercita nestingherită dreptul la vot. In afara legii Agenţi din cadrul Poliţiei Sfântu Gheorghe, în colaborare cu lucrători din cadrul Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu au efectuat un control la un centru de colectare a fierului vechi de pe raza localităţii, ocazie cu care s-a constatat faptul că unitatea respectivă funcţiona fără autorizaţii eliberate de A.P.M. Covasna şi Instituţia Prefectului Covasna. S-a stabilit faptul că la unitatea respectivă se achiziţionau de la persoane fizice deşeuri metalice neferoase, fiind găsite cantităţile de 130 kg. deşeuri de aluminiu şi 40 kg. deşeuri din cupru. Având în vedere cele constatate, s-a luat măsura sancţionării contravenţionale a proprietarului unităţii conform O.U.G. 195/2005, respectiv O.U.G. 16/2001, valoarea sancţiunilor ridicându-se la suma de 7.500 RON. Minor suspect de furt în data de 28.05.2008, în jurul orelor 13.30, un angajat al Primăriei Târgu Secuiesc l-a sesizat pe ofiţerul de serviciu de la Poliţia municipală despre faptul că persoane necunoscute au sustras un grilaj metalic ce acoperea o gură de canal din incinta serei. în urma verificărilor efectuate de poliţişti a fost identificat în scurtă vreme principalul suspect, un minor în vârstă de 11 ani, domiciliat în comuna Breţcu. Prejudiciul, în valoare de cca. 120 Iei, a fost recuperat integral în natură şi predat părţii vătămate. Atenţie participanţi la traficul rutier ! în această perioadă se efectuează lucrări în partea carosabilă pe Drumul Naţional 12, pe raza localităţilor Olteni şi Micfalău, dar şi pe strada Ciucului din municipiul Sf. Gheorghe, în zonă circulaţie fiind restricţionată. Conducătorii auto, ca şi alţi participanţi la trafic ce se deplasează prin zonă sunt invitaţi de către Poliţia Rutieră Covasna să manifeste atenţie sporită, pentru a nu se produce vreun incident neplăcut. Rubrică realizată de Horia C. DELIU