Dobrogea Nouă, noiembrie 1955 (Anul 8, nr. 2264-2289)

1955-11-01 / nr. 2264

Anul VIII Nr. 2264 Mărfi 1 noiembrie 1955 4 pagini 20 bani Să întărim unitatea popoarelor în lupta pentru pace Principala trăsătură caracteristică a epocii noastre este creșterea coeziunii și nivelului de conștiință al maselor populare — adevărații făuritori ai istoriei. Masele populare înțeleg tot mai bine că tocmai ele sînt acea forță ,hotărîtoare, chemată să mențină și să consolideze pacea. Năzuința popoarelor spre pace a chemat la viață marea mișcare de masă a partizanilor păcii, care a avut un rol uriaș în lupta pentru destinderea încordării internaționale Voința de pace a popoarelor, întărirea colaborării tuturor forțelor iubitoare de pace au făcut posibilă și necesară convocarea conferinței de la Geneva a șefilor guvernelor celor patru puteri. Această istorică conferință a însemnat începutul unei importante cotituri spre îmbunătățirea relațiilor dintre state cu diferite sisteme sociale și economice, a schimbat profund întreaga atmosferă internațională. Dezvoltarea evenimentelor internaționale este influențată tot mai mult de „spiritul Genevei“ — spiritul colaborării pașnice și al înțelegerii reciproce.. Cu un sentiment de adîncă recunoștință Constată popoarele din lumea întreaga că la realizarea acestui important progres în relațiile internaționale au avut un rol cu adevărat de neprețuit Uniunea Sovietică, Republica Populară Chineză, toate țările lagărului socialismului și democrației — bastionul de neclintit al păcii. Promovînd fără abatere politica sa externă de pace, politică constantă de menținere și întărire a păcii, politică de colaborare internațională și dezvoltare a legăturilor economice și culturale cu toate țările, Uniunea Sovietică a contribuit într-o măsură decisivă la succesul conferinței de la Geneva, la consolidarea și dezvoltarea destinderii realizate. Uniunea Sovietică a arătat un măreț exemplu de felul cum „spiritul Genevei“ trebuie întruchipat în fapte concrete, de felul cum trebuie rezolvate problemele internaționale arzătoare. Hotărîrea guvernului U.R.S.S. cu privire la reducerea efectivului forțelor armate cu 640.000 de oameni; retragerea înainte de termen a trupelor sovietice din Austria ; stabilirea relațiilor diplomatice între Uniunea Sovietică și Republica Federală Germană; dezvoltarea colaborării frățești și a prieteniei adevărate dintre Uniunea Sovietică și Republica Democrată Germană; acordul sovieto-finlandez, încheiat din inițiativa guvernului sovietic, cu privire la lichidarea bazei maritime militare sovietice Porkkalla-Udd din Finlanda. — toate acestea și alte acte importante, îndreptate spre atenuarea continuă a încordării internaționale, constituie o mare contribuție la opera de consolidare a păcii. In scopul de a crea o atmosferă de încredere și înțelegere între popoare, Uniunea Sovietică lărgește pe toate căile legăturile politice, economice și culturale cu celelalte țări. Prin abordarea profund principială, elastică și realistă a rezolvării problemelor internaționale, prin toate actele sale, Uniunea Sovietică arată că principala ei preocupare este întărirea păcii în lumea întreagă. In interesul ar nuării încordării internaționale, a întăririi și dezvoltării „spiritului Genevei" a acționat și acționează Republica Populară Chineză, care-și continuă eforturile pentru reglementarea problemelor nerezolvate în interesul păcii și securității în Extremul Orient. Polonia, Cehoslovacia, Romînia, Ungaria, Bulgaria, Albania au făcut pași importanți în direcția slăbirii încordării internaționale reducînd efectivul forțelor lor armate. Aceste măsuri găsesc aprobare ș sprijin fierbinte în inimile a sute de milioane de oameni din lumea întreagă. De la conferința de la Geneva au trecut mai bine de 3 luni. Oamenii politici cu răspundere din țările occidentale au rostit în acest timp multe vorbe frumoase despre utilitatea păcii și a colaborării. Dar, deocamdată, ei n-au întărit aceste vorbe frumoase cu nici un pas real care să contribuie la o nouă destindere a încordării Internaționale. Mai mult chiar, în ultimul timp, anumite cercuri occidentale au pornit o campanie zgomotoasă împotriva „spiritului Genevei“, căutînd să reînvie politica „de pe poziții de forță" și a „războiului rece", condamnată de istorie. In prezent privirile popoarelor sunt ațintite asupra Genevei, unde la 27 octombrie s-a deschis conferința miniștrilor afacerilor externe ai celor patru puteri. Această conferință are sarcina de răspundere de a continua opera începută de șefii guvernelor și, în concordanță cu directivele lor, să examineze și să propună măsuri eficace pentru rezolvarea problemei securității europene, a problemei germane, a problemei dezarmării și aceea a dezvoltării contactelor dintre Est și Vest. Toți oamenii de bună-credință așteaptă ca participanții la această conferință să aducă o nouă contribuție la cauza păcii. Brește, nimeni nu ignorează dificultățile serioase pe care le vor întîmpina miniștrii afacerilor externe la rezolvarea acestor probleme internaționale complicate. Dar aceste dificultăți pot fi învinse dacă toți participanții la conferință vor merge pe calea întăririi și dezvoltării spiritului Get «ei" vor da dovadă de bunăvoință în timpul tratativelor, nu vor căuta divergențe, ci vor căuta ceea ce apropie punctele de vedere, dacă vor tinde la colaborare și la realizarea unei înțelegeri, dacă se vor călăuzi de interesele întăririi păcii și ale securității internaționale. Popoarele tuturor țărilor sunt vital interesate în succesul conferinței miniștrilor afacerilor externe ai celor patru puteri. Și ele pot contribui într-o mare măsură la obținerea succesului dacă își vor exprima solidar și organizat voința, pe care nu poate s-o ignoreze nici un om de stat, nici un guvern. Ce așteaptă masele populare de la conferința de la Geneva a miniștrilor afacerilor externe? Care sunt revendicările lor imperioase ? Popoarele cer rezolvarea principalei probleme a relațiilor internaționale contemporane — problema securității europene. Experiența istorică ne învață că cele mai sîngeroase războaie au avut loc în Europa, că aici au început primul și cel de-al doilea război mondial, care s-au extins apoi asupra celorlalte țări și continente. Crearea unui sistem de securitate colectivă cu participarea tuturor statelor europene și a S.U.A. constituie garanția cea mai bună a asigurării păcii generale, a creării unor relații de încredere între state. Crearea unui sistem general european de securitate colectivă ar deschide un drum real spre o apropiere între cele două părți ale Germaniei, spre reunificarea Germaniei pe o bază pașnică și democratică. Opinia publică mondială împărtășește în totul punctul de vedere că problema restabilirii unității Germaniei este în primul rînd o problemă a germanilor înșiși. In preajma conferinței, miniștrilor afacerilor externe a fost larg propagată în Occident părerea că succesul acestei conferințe ar depinde de rezolvarea problemei reunificării. Germaniei. In fapt asemenea păreri nu înseamnă altceva decit că nu există dorința de a se ține seamă de faptele reale, că nu există dorința de a se preocupa nici de securitatea europeană, nici de rezolvarea problemei germane, denotă tendința de a duce la impas conferința de la Geneva. Nu este întîmplător faptul că această poziție este condamnată de cercurile largi ale opiniei publice din Europa, și nu numai din Europa. Popoarele cer rezolvarea problemei arzătoare a dezarmării, interzicerea armei atomice, a armei cu hidrogen și a celorlalte arme de exterminare în masă. Ele vor, așa cum se spune în recenta chemare a Biroului Consiliului Mondial al Păcii, ca „binele adus de destinderea încordării să se răsfrîngă asupra vieții fiecăruia, vor ca reducerea armamentelor sa aducă fiecăruia mai mult belșug și ca primejdia odioasă a armei atomice să fie înlăturată“. Ele nu se pot împăca cu faptul că reprezentanții S.U.A. în Organizația Națiunilor Unite frînează rezolvarea problemei dezarmării și a interzicerii armei atomice, deoarece o astfel de politică contrazice interesele vitale ale oamenilor muncii, care poartă pe umerii lor povara cheltuielilor destinate cursei înarmărilor. Popoarele cer să fie desființate barierele care împiedică contactul liber și comerțul pașnic, cer să fie realizate contacte și legături libere și reciproc avantajoase. In aceste zile se intensifică în toate țările activitatea vie a partizanilor păcii, lupta lor pentru destinderea continuă a încordării internaționale, pentru crearea unei atmosfere care să favorizeze succesul tratativelor dintre miniștrii afacerilor externe. Opinia publică va urmări cu atenție și vigilență mersul tratativelor; ea nu va îngădui ca un dezacord la Geneva asupra vreunuia din punctele de pe ordinea de zi să constituie un pretext pentru anularea rezultatelor obținute și pentru un insucces al conferinței. Acțiuni, acțiuni și încă o dată acțiuni — iată ce se cere ! Activitatea și acțiunile maselor pot contribui în mod substanțial la succesul conferinței de la Geneva. Luptătorii pentru pace din toate țările consideră că sarcina lor este de a uni strîns puternicul front al apărătorilor păcii împotriva ațîțătorilor la un nou război, de a atrage în acest front mase populare tot mai largi, de a întări vigilența lor față de uneltirile dușmanilor păcii. Apărătorii păcii din toate țările ridică tot mai sus steagul luptei pentru pace și pentru colaborare pașnică între popoare. Pacea va fi menținută și consolidată dacă popoarele vor lua în propriile lor mîini cauza menținerii păcii și o vor apăra pînă la capăt . Articol de fond din „Pentru pace trainică, pentru democrație populară nr. 43 (364) Mai mult ciment patriei Pînă la 2S octombrie, colectivul de muncitori al fabricii de ciment „Ideal" din Cernavodă și-a depășit planul lunar la clincher cu 3,9 la sută, realizînd totodată la ciment 97,3 la sută din plan. Răspunzînd chemării fruntașilor în producție din întreprinderile capitalei, muncitorii de aici s-au angajat să întîmpine cel de-al II-lea Congres al partidului cu noi realizări. Peste 240 de muncitori sînt antrenați în prezent în întrecerea socialistă pentru a da patriei cît mai mult ciment și de cît mai bună calitate. Respectîndu-și angajamentele. utemiștii Ion Pușcașu și Ion Ratozei, participînd la întrecerea pentru titlul de „cel mai bun morar“, luptă să dea zilnic peste plan două tone de ciment. Luptînd pentru noi realizări Peste tot se muncește cu însuflețire în aceste zile — pretutindeni oamenii muncii se străduiesc să dea în dar Congresului partidului tot ce au ei mai bun, mai valoros în munca lor. încă de la începutul lunii octombrie, stația de utilaj naval și hidromecanizare din Cernavodă și-a îndeplinit planul anual de transporturi și lucrări. In frunte s-a situat secția hidromecanizare, care a realizat un important volum de lucrări. De pildă, draga „N.r. 12“ condusă de comunistul Remus Banciu și-a îndeplinit planul pe luna octombrie în numai 15 zile. Spornic lucrează întregul colectiv de muncă de aici, hotărît a întîmpina Congresul partidului cu noi realizări. ÎN CUPRINSUL ZIARULUI  IN INDUSTRIA CIMENTULUI. Aplicarea metodei de lucru sovietice Goldstein duce la creșterea productivității morilor de ciment pag. 2-a — LUNA PRIETENIEI ROMÂNO-SOVIETICE. Roadele experienței și ajutorul sovietic în raionul nostru pag. 2-a — Cronica sportivă pag. 2-a — VIAȚA DE PARTID; Din munca de partid da la S.M.T. Chirnogeni pag.. 3-a — Urme materiale care vorbesc despre viața in Dobrogea antică feudală pag. 3-a — Consfătuirea colectivistelor fruntașe din regiunea Constanța pag. 3-a — CONFERINȚA DE LA GENEVA A MINIȘTRILOR AFACERILOR EXTERNE AI CELOR PATRU PUTERI: - Problema securității europene și a Germaniei în dezbaterea celei de a 3-a ședințe ; Cuvîntarea rostită de V. M. Molotov pag. 4-a Chemarea femeilor colectiviste fruntașe participante la consfătuirea regională Noi colectivistele fruntașe în creșterea producției agricole vegetale și animale din regiunea Constanța, întrunite în consfătuirea pe regiune din 30 octombrie a.c. dezbătînd problemele legate de rolul femeilor în dezvoltarea economico-organizatorică a gospodăriilor agricole colective, apreciem că în ultimii ani și îndeosebi în acest an, ca urmare a extinderii aplicării regulilor înaintate agrotehnice și sprijinului efectiv al organizațiilor de partid și sfaturilor populare, au fost obținute importante succese de către multe gospodării colective pe linia întăririi și dezvoltării lor. Astfel, G.A.C.-ul din comuna Nisipari, raionul Medgidia dispune în prezent de 42 vaci și junei, 182 porcine, 1.349 ovine, 966 păsări, cea din Cegani, raionul Fetești dispune de 39 vaci cu lapte, 51 tineret, 240 porcine, 1.237 ovine. In acest an majoritatea G.A.C.-urilor muncind pentru a da viață Hotărîrii Biroului Politic al C.C. al P.M.R., au obținut însemnate producții de cereale. G.A.C.-ul din comuna Straja, de pildă, a realizat în medie 1.700 kg. griu la hectar și 2.675 kg. orz de toamnă. Producții asemănătoare au obținut multe gospodării colective din regiunea noastră. Ca urmare a dezvoltării și întăririi gospodăriilor colective au crescut și veniturile familiilor colectiviste. De pildă, colectivistul Opriș Ion din G.A.C.-ul Potîrnichea, raionul Negru Vodă, pentru cele 720 zile,muncă efectuate împreună cu familia sa a primit numai griu la avansul de 40 la sută peste 5.000 kg., iar colectivista Gheorghe Marin din G.A.C.-ul Faclia, raionul Medgidia pentru 536 zile,muncă efectuate cu familia sa a primit la avansul de 40 la sută, peste 2.500 kg. cereale și 536 lei. Realizările obținute de gospodăriile colective și creșterea veniturilor colectiviștilor dovedesc cu prisosință superioritatea și avantajele muncii în comun. Totodată ele ne arată că cu cît vom dezvolta mai mult ramurile anexe din G.A.C.-uri, cu cît vom participa mai activ la muncile din gospodărie și vom aplica regulile agrotehnice înaintate, cu atît producția va fi mai mare și odată cu aceasta, va crește nivelul de trai al colectiviștilor. Partidul Muncitoresc Român ,și Guvernul Republicii Populare Române, oamenii muncii din țara noastră, apreciază și prețuiesc munca femeilor din toate domeniile de activitate în opera măreață de construire a socialismului în patria noastră, stimulează și creează condiții pentru ca ele să-și dezvolte aptitudinile lor. Femeile colectiviste, participante active la construirea socialismului, la înflorirea și întărirea Patriei noastre dragi, au un rol important în dezvoltarea pe mai departe a succeselor obținute pînă acum în gospodăriile colective. De aceea, în cinstea zilei de 7 Noiembrie și a celui de-al doilea Congres al Partidului Muncitorsc Român. CHEMAM: Femeile colectiviste, inginere, tehniciene din comunele și satele regiunii Constanța, să-și sporească eforturile în lupta pentru întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor colective, să lupte pentru sporirea producției agricole vegetale și animale, pentru ridicarea nivelului de trai material și cultural al poporului muncitor. Comisiile de femei din G.A.C. să lupte pentru ca nici o colectivistă să nu fie sub 150 zile-muncă pe an. In scopul însușirii regulilor agrotehnice, participați în număr cît mai mare la cursurile și cercurile agrotehnice, luptați pentru extinderea aplicării regulilor înaintate în vederea creșterii productivității muncii în domeniul vegetal și animal, luptați pentru creșterea efectivului de animale de rasă spre a asigura și depăși sarcinile legii nr. 6. Pentru aceasta asigurați buna îngrijire și hrana animalelor pentru creșterea productivității lor. Luptați pentru obținerea a cel puțin 1.500 litri lapte anual de la fiecare vacă furajată. Luptați pentru înmulțirea de stupi de albine, pentru dezvoltarea sectorului sericicol (viermi de mătase) în care scop plantați un număr mai mare de duzi, contribuiți din plin la dezvoltarea sectorului pomicol și viticol. Creșteți în gospodăria personală cel puțin 60-70 păsări diferite, contractați și valorificați cît mai multe produse prin cooperație. Fiți în primele rînduri la acțiunile gospodărești pentru înfrumusețarea comunelor și satelor noastre. Luptați din toate puterile pentru a da viață Sarcinilor ce ne revin din proiectul de Directive al celui de-al ll-lea Congres al P.M.R și a Hotărîrii Biroului Politic al C.C. al P . R cu privire la dezvoltarea agriculturii în regiunea Constanța. Fiți în primele rînduri ale luptei pentru creșterea permanentă a condițiilor de viață ale oamenilor muncii din țara noastră, pentru construirea socialismului în scumpa noastră țară, Republica Popular Romînă. PARTICIPANTELE LA CONSFĂTUIRE Angajamentele colectivului de la I. M. U. M. Muncitorii, inginerii,, tehnicienii și funcționarii întreprinderii metalurgice de utilaj Medgidia, hotărîți a întîmpina cu cît mai frumoase succese cel de-al II-lea Congres al partidului, răspunzînd chemării fruntașilor în producție din întreprinderile Capitalei și-au luat însuflețite angajamente în întrecerea socialistă. Printre altele, ei s-au angajat să resizeze o reducere a prețului de cost pe întreaga producție-marfă cu 3 la sută față de prețul de cost planificat, iar la poziția reparații tractoare cu 10 la sută față de trimestrul I al acestui an; — să sprijine campania de reparare a tractoarelor prin: repararea în plus peste plan a 60 tractoare I.A.R., executarea reparațiilor la timp și de bună calitate a tuturor tractoarelor și diverselor accesorii cerute și economisirea materialelor de regie în valoare de 4.000 lei; — să termine planul anual la oțel lichid pînă la 14 noiembrie a.c.; — să dea 15 tone oțel lichid peste plan, din care 9 tone piese turnate lucrate; — să reducă rebuturile la plăci senilă tractor cu 2 la sută sub procentul admis; — să depășească planul la piesele turnate din fontă cu 15 la sută — să depășească planul la piesele forjate cu 1 la sută. Atît pentru asigurarea îndeplinirii angajamentelor luate, cît și pentru ca realizarea sarcinilor de plan pe anul 1956 să se desfășoare în bune condițiuni chiar din primele zile ale anului, colectivul de aici s-a angajat să pregătească liniile de fabricație la reperele de mare serie și să creeze peste tot condiții tehnice materiale și organizatorice; de asemenea, s-au luat măsuri pentru extinderea numărului brigăzilor de producție pînă la 35 față de 24 existente, pentru organizarea unui atelier pentru ascuțirea cuțitelor de strung și confecționarea unui dispozitiv pentru ascuțirea sculelor tăietoare ...și ale unităților Băncii de Stat a R.P.R. din regiunea noastră Lucrătorii unităților Băncii de Stat a R.P.R. din regiunea Constanța au hotărît ca în cinstea celui de-al II-lea Congres al partidului să intensifice controlul asupra activității economice a întreprinderilor în vederea realizării planului de producție și de circulație a mărfurilor, pentru reducerea prețului de cost și a cheltuielilor de circulație, pentru întărirea disciplinei de plan și financiare în scopul unei mai bune aprovizionări a oamenilor muncii și a realizării de către întreprinderi a acumulărilor socialiste peste plan. Pentru înfăptuirea acestor obiective, ei și-au luat angajamentul de a realiza pînă la 15 decembrie a.c următoarele: — să efectueze controlul tuturor stocurilor de materii, materiale și mărfuri ce formează garanția creditelor acordate de bancă; — să verifice la întreprinderi utilizarea fondului de salarii pe trimestrul III pînă la 10 decembrie ac.; — să contribuie la realizarea de economii la plățile de cheltuieli de deplasare și cheltuieli administrativ-gospodărești; — să analizeze la toate întreprinderile indicii economici și financiari pe baza dărilor de seamă contabile din trimestrul III; — să se organizeze la trei unităti ale băncii din regiune conferințe pentru pregătirea ideologică, politică și tehnică a cadrelor tinere. In afară de acestea, mai mulți lucrători și-au luat individual angajamente pentru a contribui la buna desfășurare a muncii și la îndeplinirea rolului băncii în cadrul economiei naționale. ELEVUL STRUNGARULUI INOVATOR O grijă deosebită se acordă in întreprinderile noastre creșterii de noi cadre temeinic calificate Clișeul nostru înfățișează pe cunoscutul strungar inovator Bărbat Marin de la I.M.U.M. tn timpul lucrului împreună cu utemistul Mateescu Constantin, elev în anul III al școlii profesionale metalurgice din Medgidia, repartizat lui pentru a-și completa practic cunoștințele din școală. Și are multe de invățat elevul de la „profesorul" său. Viitorul strungar iși dă toată silința pentru a-și însuși cu mai bine frumoasa meserie. \ gsgggBKg: I Și ei au terminat însămînțările Membrii gospodăriei agricole colective „Lazăr Grünberg“ din comuna Fîntinele, raionul Istria, au terminat însămînțările de toamnă. Au fost însămînțate aci, la timp și în bune condițiuni 520 ha. grîu, 50 ha. secară, 35 ha. orz de toamnă și altele. Colectiviștii Elena Gh. Ioniță, Fania Pătru, Ilie Șerban, Petre Nica și Iovu Ilie din brigada a Il-a de cîmp s-au situat fruntași în muncile de însămînțări. BOTOȘANU GHEORGHE, coresp. Și-au îndeplinit o sarcină patriotică Prima grijă a membrilor gospodăriilor agricole colective cît și a țăranilor muncitori cu gospodărie individuală este în aceasta perioadă aceea ca odată cu recoltatul porumbului, să predea și cotele respective datorate statului. Țăranii muncitori din comuna Alimaru, raionul Adamclisi, printre care Dudu S. Dumitru, Gheorghe E. Ștefan, Florea Liviu și alții au fost primii care au dus și predat la baza de recepție din comuna Oltina cotele de porumb pe acest an. V. ȚINȚAREANU, coresp. Munca voluntară la recoltatul porumbului Tovarășul Rotaru Vasile, șeful serviciului administrativ al sanatoriului T.B.C. Mangalia, a inițiat în ziua de 25 octombrie o acțiune de muncă voluntară pentru recoltatul porumbului la gospodăria anexă a sanatoriului TB C. Vasile Roaită. In 9 ore de muncă, 32 țărani care au luat parte au cules porumbul de pe o suprafață de circa 4 hectare, după care s-au tăiat și cocenii. In fruntea acestei munci a stat în permanență șeful echipei, tovarășul Drăghici Gheorghe. De asemenea, s-au mai evidențiat în această acțiune tovarășele Arnăutu Maria, Gănescu Paraschiva, Barbu Maria și Voinea Ioana. DELIMAN ION, coresp. ----©---- O expoziție cu vînzare ieri dimineață O.C.L. Produse Industriale a deschis în orașul nostru o expoziție cu vînzare. Aici sunt expuse bogate sortimente de confecții de damă, bărbătești și de copii, mantouri, sacouri, balonzarde, costume bărbătești etc. Afluența de cumpărători din primele ore de vînzare, arată încă odată creșterea nivelului de trai al celor ce muncesc Construcții de seama în comuna Oltina in prezent, în comuna Oltina, raionul Adamclisi, se execută o serie de construcții noi cu caracter social-cultural și economic. Astfel, este pe terminate construcția căminului cultural, o construcție aspectoasă, din piatră și cărămidă, compusă dintr-o mare sală de festivități cu capacitate de circa 1000 persoane, sală de lectură, cabină de proiecție pentru prezentarea filmelor și altele. Datorită interesului ce l-au acordat acestei construcții cetățenii din comună, în frunte cu comitetul de cetățeni compus din tovarășii Cicu Stoian, Duma Gheorghe, Simionescu Dumitru, Botală N. Vasile și alții, s-au transportat în mod voluntar 120 metri cubi de piatră pentru fundație, 120.000 bucăți cărămidă, 70 metri cubi nisip, etc. De asemenea, s-a procurat materialul necesar și s-a făcut instalația electrică interioară a căminului, procurîndu-se și un grup electrogen pentru electrificarea comunei, în prezent lucrîndu-se la fundația uzinei. La baza de recepție din comună, s-a început construcția a 15 pătule mari, care sînt terminate în cea mai mare parte. La aceste construcții au adus un aport serios meseriașii din cuprinsul raionului și în special cooperativa meșteșugărească din comuna Ostrov, evidențiindu-se tovarășii Delicostea Marin, Călin Vasile, Nicolae, Ion Petrescu, Burcă Iordan, Pisică Lefter, Gaie Dumitru și alții, care au înțeles că este o datorie patriotică aceea de a termina construcțiile în timpul cel mai scurt. In scopul dezvoltării întreprinderii „I.C. Frimu“ din această comună, în țiglărie se construiesc în prezent două mari șoproane unde să fie adăpostită țigla și unde să se poată lucra și în timpul iernii. GH. RĂDULESCU. corcrfl. H