Dobrogea Nouă, mai 1956 (Anul 9, nr. 2421-2445)

1956-05-03 / nr. 2421

Organ al Comitetului Regional P. M. R. Constanța și al Sfatului Popular Regional Anul IX Nr. 2421 JOI 3 MAI 1956 4 pagini 20 bani } f a * sm* 9 în numărul de azi: In atenția crescătorilor de animale : Să folosim rațional pășunea naturală și conveierul verde pag. 2-a Viață de partid: Munca politică de masă — sprijin prețios în îndeplinirea sarcinilor pag. 3-a Cauzele neîndeplinirii la toți indicii a sarcinilor de plan la Întreprinderea de construcții 1001 Cernavoda pag. 3-a Poporul sovietic și cele ale țărilor de democrație populară au sărbătorit cu entuziasm ziua de 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc pag. 4-a Sarbătorirea zilei le 1 Mai In orașul și regiunea noastră Cuvîntarea tov. Vîlcu Vasile, prim-secretar al comitetului regional de partid Constanța -----~~------------------------------- —......................................................... Din cauza timpului nefavorabil mitingul și demonstrația oamenilor muncii din orașul nostru in cinstea sărbătoririi zilei de 1 Mai n-au putut să se țină. Oamenii muncii din orașul și regiunea noastră au fost salutați in numele comitetului regional de partid la stația de radioamplificare de tovarășul Vilcu Vasile, prim-secretar al comitetului regional P.M.R. Dăm mai jos cuvîntarea tovarășului Vîlcu Vasile. Tovarăși. Ia numele și din însărcinarea Comitetului regional al Partidului Muncitoresc Romîn, transmit oameniilor muncii din orașul și regiunea Constanța calde și sincere felicitări, cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua Solidarității Internaționale a oamenilor muncii de pretutindeni. Sărbătorirea zilei de 1 Mai anul acesta are o deosebită semnificație în lupta pentru unitatea și solidaritatea oamenilor muncii din întreaga lume pentru libertate, pace și progres social. Pentru oamenii muncii din țările lagărului socialist, ziua de 1 Mai este un nou prilej de a trece în revistă succesele uriașe obținute în construcția socialismului și comunismului. Popoarele sovietice sub conducerea gloriosului Partid Comunist obțin noi și noi realizări in construcția economică. In 1955 producția industrială a Uniunii Sovietice a fost de 3,2 ori mai mare ca în 1940 și de 27 de ori mai mare ca în 1913. Directivele celui de-al XX-lea Congres al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice constituie un măreț program al construirii comunismului. Alături de Uniunea Sovietică și cu sprijinul ei frățesc obțin succese remarcabile Republica Populară Chineză și celelalte țări de democrație populară în construirea socialismului și ridicarea bunăstării oamenilor muncii. In contrast izbitor cu situația din țările lagărului socialist se află țările capitaliste a căror economie se dezvoltă inegal și nestabil. Militarizarea economiei țărilor capitaliste face să crească exploatarea, șomajul și mizeria clasei muncitoare. Urmarea acestei situații este intensificarea luptei clasei muncitoare, a maselor de oameni ai muncii, pentru libertăți democratice și o viață mai bună. Comparînd cele două sisteme economice, capitalist și socialist, oamenii muncii de pretutindeni se conving de superioritatea sistemului socialist, de faptul că, din întrecerea pașnică cu capitalismul, socialismul va ieși învingător. Popoarele din țările coloniale și dependente nu mai vor să trăiască astăzi ca în trecut. Lupta de eliberare națională a căpătat în zilele noastre o amploare nemaiîntâlnită. Țări pînă mai ieri coloniale ca India, Birmania, Egipt, Tunisia și altele au scuturat jugul imperialist, pășind pe calea dezvoltării independente. Sistemul colonial al imperialismului se destramă. Țările lagărului socialist împreună cu o serie de țări nesocialiste din Europa și Asia formează în prezent o puternică zonă a păcii în care trăiesc aproape un miliard și jumătate de oameni. De această forță uriașă cercurile războinice imperialiste sunt nevoite să țină seamă. Tezele Congresului al XX-lea cu privire la coexistența pașnică, la posibilitatea preîntâmpinării războiului în epoca actuală și la formele noi de trecere la socialism însuflețesc pe oamenii muncii din întreaga lume în lupta pentru pace, democrație și socialism. Popoarele lumii întregi sunt convinse că pe calea tratativelor și înțelegerii pot fi rezolvate cele mai dificile probleme ale situației internaționale actuale. Vizita în Anglia a tovarășilor N. A. Bulganin și N. S. Hrușciov precum și rezultatele tratativelor desfășurate cu acest prilej constituie un succes remarcabil al eforturilor Uniunii Sovietice și al tuturor popoarelor pentru triumful principiilor coexistenței pașnice. Poporul nostru, constructor al socialismului și iubitor de pace își dă contribuția sa la cauza păcii și luptă pentru ca spiritul înțelegerii și tratativelor să învingă, pentru extinderea colaborării și prieteniei cu toate popoarele lumii. Tovarăși. Oamenii muncii din patria noastră sărbătoresc ziua de 1 Mai sub semnul luptei pentru înfăptuirea Directivelor celui de-al II-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român, al luptei pentru realizarea sarcinilor din primul an al celui de-al doilea plan cincinal. Sub conducerea partidului, poporul nostru a obținut succese mari pe calea construirii socialismului. In anii puterii populare, țara noastră s-a transformat într-o țară industrial-agrară în continuă dezvoltare. Producția industrială este astăzi de aproape 3 ori mai mare ca cea din 1938. Se produc mașini și instalații care nu se produceau în trecut. Industrializarea socialistă a țării și în primul rînd dezvoltarea cu precadere a industriei grele cu ramura ei principală industria constructoare de mașini a asigurat dezvoltarea industriei ușoare și alimentare precum și înzestrarea agriculturii cu tractoare și mașini agricole de înaltă productivitate. Politica leninistă a partidului de transformare socialistă a agriculturii, crearea bazei tehnico-materiale a marii agriculturi socialiste a determinat obținerea unor însemnate realizări în transformarea socialistă a satului. Sectorul socialist al agriculturii este în continuă creștere, tot mai mulți sunt țăranii muncitori care pășesc pe calea socialistă a agriculturii. Crește an de an producția agricolă vegetală și animală. In 1955 producția de cereale a fost cu aproape 3 milioane tone mai mare ca cea din 1938. Succesele obținute în dezvoltarea industriei și sporirii producției agricole au dus la ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii de la orașe și sate. Fapt este că astăzi oamenii muncii trăiesc și se îmbracă mai bine ca în trecut. Se înfăptuiește cu succes revoluția culturală. Analfabetismul, moștenire a regimului burghezo-moșieresc, este pe cale de a fi lichidat. Invățămîntul, cultura și știința, au devenit bunuri de neprețuit ale întregului popor muncitor. înfăptuirea programului construcției economice stabilit de cel de-al doilea Congres al partidului deschide perspective luminoase patriei și poporului muncitor. In lupta pentru realizarea minunatului țel — construirea socialismului — spre care ne conduce partidul nostru drag, merită să depunem toate eforturile, întreaga noastră capacitate de muncă. Tovarăși. Oamenii muncii din orașul și regiunea noastră, însuflețiți de Directivele celui de-al doilea Congres al partidului, avîntați în întrecerea socialistă au întîmpinat ziua de 1 Mai cu noi succese în îndeplinirea planurilor de producție. Numai în primul trimestru al acestui an producția globală pe ansamblul industriei republicane a fost realizată în proporție de 102,3 la sută, în industria locală cu 106 la sută, iar cea cooperatistă cu 104.2 la sută. Comitetul regional de partid felicită colectivele de muncitori, tehnicieni și ingineri din întreprinderile Șantierul naval, atelierele „23 August“, întreprinderea metalurgică de utilaj Medgidia, Fabrica de conserve de pește Tullcea, Centrul mecanic Constanța și altele care în lupta pentru traducerea în viață a sarcinilor stabilite de cel de-al doilea Congres al partidului , au obținut însemnate realizări în ridicarea productivității muncii, care în această perioadă a crescut între 16 și 90 la sută față de plan. Creșterea productivității muncii în aceste întreprinderi și altele ca : Energocombinat, fabrica de ulei „ARGUS“ etc. a asigurat reducerea simțitoare a prețului de cost al producției. Tot mai mare este numărul muncitorilor care aplică metode înaintate de muncă și obțin depășiri în producție. Noi ne mîndrim cu muncitori ca mecanicul Enciu Gheorghe de la Șantierul naval, ca strungarul Petrescu Zenovie de la Atelierele C.F.R. Palas, ca Munteanu Dumitru și Lefter Ion de la I.M.U.M. și mulți alții care dau însemnate cantități de produse peste plan, fiind pildă pentru toți muncitorii. Aceasta exprimă chipul omului nou, liber și stăpîn pe soarta sa, care știe că muncește pentru el și poporul său, pentru patria sa. Muncitorii și tehnicienii din S.M.T.-uri și G.A.S.-uri, colectiviștii și întovărășiții, țărani muncitori cu gospodărie individuală au întîmpinat ziua de 1 Mai cu noi realizări în lupta pentru transformarea socialistă a agriculturii, pentru aplicarea sarcinilor celui de-al doilea Congres al partidului. Astăzi, peste 65 de mii de familii de țărani muncitori unite în 520 gospodării agricole colective și întovărășiri obțin succese însemnate în sporirea producției agricole și ridicarea nivelului lor de trai material și cultural. Sectorul socialist al agriculturii în regiunea noastră reprezintă în prezent peste 80 la sută din suprafața arabilă. Felicităm pe țăranii muncitori din raionul Negru Vodă, primul raion al țării complet coorperativizat, pe cei din raioanele Hîrșova, Medgidia, Adamclisi unde cooperativizarea cuprinde 80-90 la sută, pe ceilalți țărani muncitori din regiune care au pornit cu încredere pe calea socialistă a agriculturii și le urăm succese în dezvoltarea și întărirea sectorului socialist, în ridicarea producției de cereale și animale. Luptînd pentru sporirea producției agricole de cereale-marfă, oamenii muncii din satele regiunii noastre, muncitorii din S.M.T.-uri și G.A.S.-uri, țăranii colectiviști și cu gospodării individuale, tineri și vîrstnici, bărbați și femei, romîni, turci, tătari, ucraineni, bulgari etc., avîntați în întrecerea socialistă și patriotică au obținut frumoase rezultate în campania însămînțărilor de primăvară, în frunte situîndu-se raioanele Negru Vodă, Tulcea, Istria și Fetești care au terminat însămînțările în cinstea zilei de 1 Mai. Condițiile create și succesele obținute în transformarea socialistă a agriculturii indică că avem posibilitatea pentru ca în 1958 să terminăm în linii mari cooperativizarea agriculturii în regiunea noastră, să obținem sporirea producției la hectar, să facem să crească productivitatea muncii agricole și să contribuim la realizarea celor 15 milioane tone cereale — sarcină pusă de cel de-al doilea Congres al partidului. In munca de transformare socialistă a agriculturii, de îndeplinire a campaniei însămînțărilor de primăvară și înfrumusețare a orașelor și satelor noastre, un rol deosebit l-au avut sfaturile populare. Felicităm lucrătorii din sfaturile populare și le uram noi succese în activitatea economică socială și gospodărească. I In întîmpinarea zilei de 1 Mai, masele muncitoare au dovedit din nou inițiativa lor creatoare în nenumăratele acțiuni patriotice în care un rol important l-au avut femeile. In acțiunea de înfrumusețare a orașelor și satelor din regiunea noastră, o largă contribuție au dat-o femeile. Aceasta dovedește că ele posedă o nesecată energie și joacă un mare rol în viața economică, culturală și obștească. Tineretul, caracterizat prin energia lui clocotitoare, din dorința aprigă de a-și închina viața unei înalte cauze, participă cu elanul lui tineresc la realizarea sarcinilor puse de partid, la înflorirea regiunii și a patriei noastre. La această mare sărbătoare a oamenilor muncii, felicităm femeile noastre muncitoare, pe gospodinele din orașul Constanța și din satele regiunii, tineretul nostru drag, pentru activitatea lor patriotică și plină de entuziasm în lupta pentru realizarea politicii partidului. De asemenea, felicitam Intelectualitatea noastră legată de popor, pentru aportul ei în opera de construire a socialismului, pentru aportul ei în opera de culturalizare a maselor, de înfăptuire a revoluției culturale în țara noastră. Realizările obținute de oamenii muncii din regiunea noastră în cinstea zilei de 1 Mai dovedesc că însușindu-și chemările și îndrumările partidului, ei își desfășoară tot elanul lor creator pentru înfăptuirea politicii partidului, hotărîrea lor de a îndeplini importantele sarcini izvorîte din documentele celui de-al doilea Congres al partidului, de a ridica neîncetat productivitatea muncii și a reduce prețul de cost al producției, de a da un belșug de produse agricole marfă și pe această cale să contribuie la creșterea nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii de la orașe și sate. Tovarăși. In această zi poporul nostru strîns unit în jurul partidului își exprimă hotărîrea de a merge neabătut pe drumul pe care partidul nostru îl călăuzește, să facă să crească și să înflorească patria noastră — Republica Populară Romînă. Sărbătorind ziua de 1 Mai, ne exprimăm dragostea și recunoștința noastră față de marea prietenă a țării noastre, Uniunea Sovietică, prietenia noastră cu Republica Populară Chineză și celelalte țări de democrație populară, solidaritatea cu toate popoarele în lupta pentru triumful păcii, democrației și socialismului. TRAIASCA 1 MAI — ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC, ZIUA FRĂȚIEI MUNCITORILOR DIN TOATE ȚĂRILE! TRAIASCA GLORIOSUL P.C.U. S. $1 COMITETUL SAU CENTRAL LENINIȘTI TRĂIASCĂ P.M.R., FORȚA CONDUCĂTOARE ȘI ÎNDRUMĂTOARE A POPORULUI MUNCITOR, INSPIRATORUL ȘI ORGANIZATORUL VICTORIILOR NOASTRE ! SUB STEAGUL MARXISM-LENINIS MULUI, SUB CONDUCEREA PARTIDULUI, ÎNAINTE SPRE NOI VICTORII IN PATRIA NOASTRAl 1 Mai, în primul raion cooperativizat de lumina de ziuă cînd stropi mari de ploaie cădeau cu repeziciune. Dar pe drum, convoaie de camioane și căruțe încărcate pînă la refuz cu oameni ai muncii ce veneau din toate colțurile raionului se îndreptau spre Negru Vodă pentru a participa la sărbătorirea zilei de 1 Mai. Părea că ploaia nu-î stingherește prea mult, că nu împiedică să răsune cîntecul lor peste întinsul de necuprins al cîmpiilor îmbrăcate cu verdeața belșugului. De o parte și de alta a drumului, la casele proaspăt văruite, străjuiau drapele roșii și tricollore, lozinci și portrete. Pe drumul principal, coloane de muncitori din S.M.T.-uri și G.A.S.-uri, colectiviști și întovărășiți fruntași ai campaniei de primăvară, primii din raionul cooperativizat care au terminat însămînțările, pioneri cu zîmbetul primăverii pe buze s-au strîns în fața tribunei. La un moment dat ploaia a încetat, cu toate că norii plumburii păreau amenințători. La tribuna oficială au luat loc membri ai comitetului raional de partid, activiști de partid și de stat, muncitori, colectiviști și întovărășiți fruntași în muncă, care au fost întîmpinați cu aplauze puternice. Tovarășul președinte al sfatului popular al raionului Negru Vodă, Marin Mihai, deschide festivitatea dînd cuvîntul tovarășului prim-secretar al comitetului raional de partid Dumitrescu Mihai care, după ce arată istoricul și importanța acestei zile pentru oamenii muncii din lumea întreagă, arată că ziua de 1 Mai constituie un deosebit prilej de trecere în revistă a ținute 31" IPaCÍÍ" de afirmare a succeselor obținute. In continuare, vorbitorul a arătat 'pe linia hotărîrilor celui de-al II'ea Congres al P.M.R., la 13 aprilie 1956, un Negru vodă a raportat cu mîndrie Comitetului Central al P.M.R. și guvernului V.P.R. ca a terminat în întregime cooperativizarea agriculturii“. Cooperativizarea a fost posibilă muncii organelor de partid și de stat an colLT1 n 1 °0 Sirii organizațiilor de masă, electiviștilor și intovărășiților fruntași, ca... °ri,dactice Și comisiilor de femei, care desfășurat o muncă rodnică în rîndul țărănimii muncitoare explicîndu-le posibiliate, Și avantajele mari pe care le au muncind pămîntul în comun pe întinderi mari și cu mijloace mecanizate. In încheiere, după ce a enumerat importantele succese obținute in adrul raionului, vorbitorul a aratat ca și pe viitor trebuie să se muncească cu aceeași rîvnă pentru ca sub conducerea partidului succesele să crească și să duca la întărirea și dezvoltarea statului nostru democrat,popular, pe drumul pacii și socialismului... Printre cei care ovaționează pentru socialism, pentru o viață mai bună zărești fruntași m producție, harnici constructori ai socialismului ca: Hudițeanu președintele G.A.C.-ului din Comana Nicolae, Voinescu Nicolae din G.A.C. Plopeni, Dumitra C. Ilie, colectivistă, Lupu Gheorghe, șef de brigada, Cocoșel Anica și Simion Arina, muncitoare la topitoria de in din Mangalia, care au depășit norma cu 125 la sută, respectiv cu 130 la sută și alții. In continuare a luat cuvîntul tova:.“ș"l Grigore Ion, inginer mecanic, la S.M.T. Topraisar, care a oglindit însemnatele succese obținute de muncitorii, inginerii și tehnicienii din S.M.T. pentru îndeplinirea obiectivelor de plan pe stațiune cît și pe fiecare tractor în parte, ceea ce a făcut ca planul în campania de primăvară să fie îndeplinit în procent de 103 la sută. Pe viitor trebuie să se lupte cu mai multă hotărîre pentru întărirea muncii organizatorice, pentru reducerea prețului de cost — a spus în încheiere vorbitorul — ca astfel să se contribuie la transpunerea în viață a mărețelor sarcini ce revin din documentele celui de-al doilea Congres al P.M.R. Apoi a luat cuvîntul tov. secretar al comitetului regional P.M.R., Nițescu Anton, care în numele comitetului regional de partid a adus felicitări și un salut fierbinte, tovărășesc, oamenilor muncii din primul raion care a terminat în întregime cooperativizarea, cît și campania însămînțărilor de primăvară. In încheiere vorbitorul a spus: „Sîntem siguri că raionul Negru Vodă va ști și pe viitor să se achite cu cinste de toate sarcinile ce-î stau în față pe calea transformării socialiste a agriculturii și creșterii producției la hectare. După ce mitingul a luat sfîrșit, participanții s-au îndreptat spre pădure unde în muzică, cînt și veselie au sărbătorit măreția acestei zile. B. V. La Hîrșova Ziua de 1 Mai a găsi orașul Hîrșova îmbrăcat în haina marilor sărbători. încă de dimineață au început să sosească delegați ai mecanizatorilor, colectiviștilor, întovărășiților și țăranilor muncitori de pe întreg cuprinsul raionului pentru a participa la sărbătorirea acestei zile și pentru a raporta cu mândrie partidului realizările obținute în cinstea zilei de 1 Mai. Spre locul unde avea să aibă loc mitingul, cînd soarele nici nu începuse să mijească, grupuri, grupuri de oameni ai muncii se îndreptau spre tribuna din centrul orașului. Printre aceștia puteai vedea pe mecanizatorii de la S.M.T. Pantelimonu de Sus, care veniseră să raporteze că și-au îndeplinit planul pe campanie pînă la 30 aprilie în proporție de 116 la sută, pe utemistul Chivu Petre, tractoristul fruntaș de la acest S.M.T. care a reușit să realizeze în această campanie 100 de lanuri peste plan, pe colectiviștii din Stupina, Horia, Crucea, Rahmanu, care și ei veneau să raporteze că și-au îndeplinit angajamentul luat de a termina campania însămînțărilor de primăvară pînă la data de 29 aprilie. Muncitorii, inginerii și tehnicienii întreprinderii piscicole Hîrșova care n-au precupețit nici un efort pentru a da viață angajamentelor au reușit să se prezinte la măreața sărbătoare cu un bilanț de realizări destul de frumos: 151,4% plan realizat. In mijlocul harnicilor pescari care veneau să-și exprime dragostea lor față de ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii, se aflau Ustin Echimov, Simion Echim, Epifan Vasile și alții, care au dat peste planul lunar 4.000 kg. de pește. Ziua de 1 Mai în Hîrșova a constituit o trecere în revistă a realizărilor obținute în acest raion în toate sectoarele de activitate. Astfel, în cele 4 luni ale acestui an peste 4.000 de familii de țărani muncitori au pornit pe calea arătată de partid intrînd în G.A.C.-uri, iar 1.500 de familii în întovărășirile agricole. Astăzi, 23 de sate sînt complet colectivizate iar procentul pe raion de cooperativizare a ajuns la 97 la sută. Bilanțul realizărilor a scos în evidență și succesele obținute în campania agricolă de primăvară în întregul raion, care s-a încheiat în seara zilei de 30 aprilie. Alături de ceilalți oameni ai muncii s-au prezentat și lucrătorii din cooperative, care au îndeplinit planul de achiziții pe luna aprilie pînă la data de 27 aprilie în proporție de 115 la sută. Succesele obținute vor constitui un imbold pentru activitatea de viitor. Acest lucru a fost scos în evidență de către muncitorii, mecanizatorii și colectiviștii din raionul Hîrșova care au luat cuvîntul la mitingul organizat în cinstea zilei de 1 Mai. La tribună, s-au perindat mai mulți delegați ai mai multor comune, care s-au angajat că vor munci cu același elan pentru ca pe viitor să obțină succese și mai însemnate. Printre aceștia a fost și directorul stațiunii de mașini și tractoare de la Pantelimonu de Sus. El s-a angajat în fața celor peste 1.000 de participanți ca S.M.T.-ul pe care-l conduce să muncească și mai departe cu același elan, pentru a fi mereu fruntaș pe raion. Mitingul a luat sfîrșit. In centrul orașului sutele de participanți s-au prins într-o horă frățească și sărbătorirea zilei de 1 Mai a continuat pînă seara tîrziu. f4- 1-t-f 4.4____________ ______îl In orașul E I Mail... Locuitorii orașului dunărean cea au așteptat cu neasemuită bucurie sosirea acestei zile a primăverii. Flori, steaguri roșii și tricolore, oameni îmbrăcați înainele cele mai bune cu zîmbetul fericirii Pe buze, zîmbetul vieții noi și libere, sunt marturi ale dragostei purtate Zilei solidarității internaționale a celor ce muncesc dintr 19-Grupuri de «on din diferite domenii de activitate se îndreapta spre parcul „Leningrad". Aici va avea loc mitingul închinat marii sărbători — 1 Mai. La masa prezidiului, pe lângă activiști de partid și de stat iau loc oameni ai muncii fruntași în lupta pentru traducerea în viața a sarcinilor celui de-al doilea plan cincinal. Printre aceștia pot fi văzuți harnicii pescari Mihai Platon și Cubanțov Vasile, primul decorat cu Medalia Muncii fruntașele în producție de la halele frigorifere din Tulcea: Guleai Ileana, Maria Rebacov ș.a. Mitingul este deschis. Tovarășul Gavrilă Constantin, secretar al comitetului raional de partid, vorbește participanților despre Mai, despre realizările cu care oamenii muncii au întîmpinat această zi. Cu un frumos bilanț al realizărilor se prezintă la acest 1 Mai cei ce lucrează în sectorul industrial al raionului și orașului Tulcea. Bravii pescari de la secția piscicolă -Mila 23“ și-au realizat planul pe luna aprilie în procent de 140 la sută. Aici, printre alții, cu mult spor a lucrat și comuniștii Trofimov Cornei. De asemenea, muncitorii de la fabrica de conserve, în rîndul carora se numără pricepuții lucrători I Gurachevschi, S. Iani și C. Radion, au dat cu procente mai mult peste planul lunar, reducînd în același timp prețul de cost cu 1,77 la sută și mărind productivitatea muncii pînă la 133,7 la sută. Amintind de realizările din raion se poate arăta și faptul că tot mai mulți țărani muncitori cu gospodării mici și mijloc a au pornit în ultimul timp pe calea lucrării in comun a pămîntului. Numărul gospodăriilor agricole colective a crescut anul acesta cu încă 11, iar toți oamenii muncii pescarilor de pe ogoarele raionului au obținut în cinstea zilei de 1 Mai un frumos succes fiind pe sfîrșite cu însămînțările de primăvară. Printre fruntașii în aceste munci se numără gospodăria agricolă colectivă din Dunăvăț, întovărășirea agricolă din Murighiol, brigada a 15-a M.T.Z. de la S.M.T. Valea Nucarilor condusă de Palade Stelian și așa mai departe. Acestea de fapt nu pot constitui decît cîteva sumare aspecte ale muncii spornice depuse în cinstea marii sărbători. Ele oglindesc însă cu prisosință lupta dusă de cei ce muncesc sub conducerea partidului drag, pentru a întîmpina așa cum se cuvine ziua de 1 Mai. In cadrul mitingului la care a domnit în permanență o atmosferă de entuziasm, au mai luat cuvîntul și colectivistul Vintilă Voinea din satul Tudor Vladimirescu, Butuza Iilie, directorul întreprinderii de exploatare mecanică a stufului, întreprindere creată în primele luni ale celui de-al doilea plan cincinal, și Onescu Pavel de la I.P.S. „Delta“. Ei au arătat realizările obținute, realizări de neconceput în vremurile apuse cînd domneau cei străini poporului muncitor. Oamenii muncii din orașul Tulcea au fost salutați din partea comitetului regional de partid Constanța de către tovarășul secretar Onica Vasile. In încheierea mitingului, ansamblul artistic al Casei de cultură raională Tulcea a prezentat un frumos și variat program artistic, îndeosebi a plăcut mult participanților interpretarea de către echipa corală a cîntecelor ruso-ucrainene. După-amiaza zilei de 1 Mai, locuitorii orașului Tulcea și-au petrecut-o în diferite feluri. Unii au participat la manifestațiuni artistico-culturale, alții au luat parte la diferite întrlniri sportive sau excursii etc. Indiferent însă de felul în care au petrecut în această zi, cert este un singur lucru: toți s-au bucurat de viața liberă și plină de roade care în anii de democrație populară devine tot mai înfloritoare, mai familială, mai veselă. GH. AL. POPESCU (Continuare în pag. a II-a) In raionul Razele soarelui au învins întunecimea norilor ca să întimpine așa cum se cuvine ziua de 1 Mai, înveselind fețele oamenilor muncii din orașul și raionul Medgidia adunați să sărbătorească această zi. O dată cu razele soarelui au apărut în centrul orașului, în fața tribunei ornată cu steaguri și flori, pionierii, vestind cu sunetul trompetelor și tobelor începutul zilei de sărbătoare, zi de bilanț al realizărilor pentru oamenii muncii din raion, încoronați, purtînd cu mîndrie panouri ce vestesc realizările înfăptuite în cinstea măreței zile, apar muncitorii de la I.M.U.M. mîndri că și-au realizat planul pe trimestrul I 1956 în procent de 116,29 la sută. Echipa artistică a întreprinderii, în frumoase costume naționale, a apărut și ea în ritmul unei sîrbe, iar sportivii au încheiat coloanele muncitorilor de la I.M.U.M. Rînd pe rind au sosit la miting muncitorii de la fabrica „Cimentul păcii“, Depoul C.F.R. care au remorcat peste 63 de trenuri în loc de 10, sporind tonajul cu 4.949 tone, cadrele didactice, elevii, funcționarii și alți oameni ai muncii din orașul Medgidia. Și în timp ce în tribuna oficială iau loc tovarășul Ionescu Ilie, șeful secției economice Medgidia a comitetului regional de partid Constanța, primul secretar al comitetului raional de partid, Iordănescu Dumitru, primul secretar al comitetului orășenesc de partid, Vasilescu Traian și alți activiști de partid și de stat, fruntași din întreprinderile raionului și din unitățile socialiste agricole, corul școlii medii, de 10 ani și orchestra intonează Imnul Republicii noastre și al Uniunii Sovietice. Declarînd mitingul de 1 Mai deschis, tovarășul Vasilescu Traian, primsecretar al comitetului orășenesc de partid,a dat cuvîntul tovarășului Iordănescu Dumitru, prim-secretar al comitetului raional de partid Medgidia, care a felicitat în numele comitetului raional de partid pe muncitorii, tehnicienii, funcționarii și ceilalți oameni ai muncii din orașul și raionul Medgidia cu prilejul Zilei internaționale a oamenilor muncii — 1 Mai. In cuvîntul său, tovarășul Iordănescu a arătat realizările oamenilor muncii din întreg cuprinsul raionului obținute în cinstea măreței zile. I.M.U.M., fabrica „Ideal“ din Cernavoda, „Speranța" din Saligny și-au realizat pianul înainte de termen. La depoul C.F.R. Mcd