Dobrogea Nouă, iulie 1958 (Anul 11, nr. 3088-3114)

1958-07-01 / nr. 3088

Pag. 2-a „AMINTIRI despre Engels“ (apărută în EDITURA POLITICA) .Volumul încape cu articolul lui Lenin scris la moartea lui Engels și cuprinde relatări ale unor tovarăși de luptă apropiați ai marelui dascăl și conducător al proletariatului. Franz Mehring, August Bebel, fruntași ai mișcării social-democrate, subliniază rolul important pe care l-a avut Engels în dezvoltarea mișcării, își deapănă amintirile Paul Lafargue, unul din întemeietorii partidului muncitoresc din Franța ; Wilhelm Liebknecht — denumit de social-democrații germani „bătrînul soldat al revoluției“; Friederich Lesner, muncitor apreciat de Marx și Engels ca proletar înaintat, care arăta cit de bine cunoștea Engels situația muncitorilor, cit de mult îi plăcea să se întîlnească și să stea de vorbă cu el. Din amintirile lui G. A. Lopatin, ca și din cele ale lui N. S. Rusanov, A. Voden ș. a.* reiese ci de mult a apreciat Engels mișcarea revoluționară din Rusia. Toate aceste relatări, ca și altele cuprinse în volum întregesc imaginea pe care cititorul român și-a făcut-o despre revoluționarul dîrz, savantul care n-a cunoscut compromisul cu falsificatorii științei, conducătorul iubit al mișcării muncitorești internaționale, prietenul bun și generos care a fost Friederich Engels. 188 pag. 3,50 lei Hărnicie Membrii gospodăriei colective,7 Noiembrie“ din satul Galeșu, raionul Medgidia, au căutat să pună în aplicare toate îndrumările primite de la tehnicieni, în scopul obținerii unor recolte bogate. Ei au efectuat pina acum două prașile la toate culturile prășitoare. Paralel cu aceste lucrări, ei au executat recoltatul și treieratul rapiței de toamnă pe o suprafață de 30 ha. Producția obținută au și predat-o bazei de recepție. De asemenea, au recoltat și treierat întreaga suprafață cultivată cu orz de toamnă. Ei au predat la baza de recepție din Basarabi orzul datorat în contul muncilor S.M.T., primind chitanța pr. 1 pe raion. Au lucrat cu multă însuflețire membrii brigăzilor I-a și a II-a de cîmp, conduse de Seceleanu Ion și respectiv Idäel Peta. Dintre colectiviști, s-au remarcat ȘuCuri Sedamet, Ferat î. Ferat, șeful echipei de tineret, Vasilică Istrate și alții. SECELEANU NICOLAE, coresp. întreprinderea 1009 producție industrială CONSTANȚA Șos. Mangaliei nr. 6 Angajează imediat 3 fochiști cazan cu aburi pentru centrala termică a Poligonului de prefabricate Palas. La angajare, se va prezenta autorizația de fochist. DIRECȚIUNEA Ce m-a învățat pedagogia — sovietică ---- Cînd am citit, în 1949, „Poemul pedagogic“ al lui Makarenko, am avut impresia că pătrund într-o lume nouă. Și așa era. Dacă în lucrările de pedagogie, pe care le citisem înainte, bătaia era recomandată — în unele — ca mijloc educativ, dacă altele făceau apologia unei educații individualiste sau a educației bunului plac, de data aceasta mi s-a oferit prilejul să urmăresc procesul de transformare a unor derbedei in oameni adevărați, numai pentru că marele lor educator reușise să descopere grăuntele de bunătate pe care inima fiecăruia îl cuprindea ascuns în cine știe ce ghiozură, să-l scoată la lumină și să-i creeze prielnice condiții de rodire. Makarenko m-a introdus în lumea minunatelor cuceriri ale pedagogiei sovietice. De la © 1 am învățat că toți puii de om pot fi educați dacă le arătăm încredere, dacă le creștem încrederea în ei, dacă le dezvoltăm simțul demnității și al respectului reciproc ; aici am înțeles că cea mai tare forță educativă este colectivul, care, o dată închegat și îndrumat spre împlinirea nobilelor scopuri ale vieții, devine un pedagog de o neasemuită dibăcie. Prin 1950, am fost atras de o cărticică cu copertă albastră, „Școala satului“ de Salivanov. Experiența frumoasă a pedagogilor din satul Fediochino de lingă Moscova, care au reușit să ridice — prin munca lor cultural-educativă — conștiința colhoznicilor la nivelul cerințelor dezvoltării spre comunism a societății socialiste, elanul cu care ei au chemat la munca de răspîndire a cunoștințelor științifice înaintate în masa colhoznicilor, pe toți intelectualii, inițiind astfel - cu sprijinul organelor de partid — o adevărată mișcare a intelectualității sătești pentru ridicarea nivelului cultural al satului, mi-au deschis ochii asupra rosturilor noi ale pedagogului de tip nou: cîmpul de activitate nu mai poate fi limitat numai la școală, ci el se lărgește, cuprinzind satul tot, cu toată frămîntarea lui. Lucrările lui Kairov și Novikov m-au învățat că înțelegerea principiilor procesului instructiv-educativ, cunoașterea și folosirea unor cet mai variate metode, organizarea chibzuită, dar riguroasă, a activității sunt elemente care duc cu precizie spre succese evidente în activitatea pe care pedagogul o are de desfășurat cu copiii. „Cartea pentru părinți“ a lui Makarenko și mai tîrziu „Clasa mea“ de Vigdorova m-au ajutat să înțeleg complexele probleme ale educației în familie și să văd căile de transformare a familiei intr-un prețios ajutor în munca noastră de educare comunistă a elevilor. Sînt doar cîteva exemple — aș putea da mai multe — ale ajutorului pe care l-am primit, prin cărți, de la oamenii sovietici. Experiența lor ne ajută să descoperim la timp căile mersului școlii noastre noi și să pornim cu încredere, cu hotărîre pe aceste căi. De aceea, cu prilejul acestor întâlniri prietenești, încerc să-mi mărturisesc dragostea fată de poporul de la care am învățat cum să ne construim viata nouă, cum să zidim fericirea copiilor noștri. Și să-i asigur pe prietenii noștri sovietici că una din marile noastre strădanii este aceea de a face ca în inimile elevilor noștri dragostea de patrie și de popor să se împletească strips cu dragostea și admirația pentru oamenii sovietici și patria lor ca și cu dorința de a cunoaște și folosi experiența lor, pentru a putea contribui la desăvîrșirea zidirii vieții socialiste în țara noastră. Prof. ION BĂDICA Băile de soare moderate și consecințele abuzului In timpul băilor de soare, radiațiunea solară acționează direct asupra pielei. Unii cercetători au demonstrat că această energie desprinde unii electroni din atomii care alcătuiesc celulele pielei. Desprinderea electronilor duce la o tulburare a echilibrului electric din piele și modifică funcționarea acestor celule. Acest dezechilibru are influență asupra scoarței creierului prin intermediul căreia este influențat întreg organismul, (în bine dacă expunerea a fost moderată și nu s-a produs un șoc prea mare, în rău dacă expunerea a fost abuzivă și a produs leziuni ale pielei). Așadar, în timpul băilor de mare, radiațiunea solară acționează direct asupra pielei. Circulația sîngelui prin vasele sanguine din piele este intensificată și se realizează ceea ce a fost denumită „inima periferică“ , adică in acest mod se obține o îmbunătățire a circulației sanguine în tot cornul. De aceea, orice suferință a pielei, prin intermediul sistemului nervos are răsunet în întreg corpul central, va duce la indispoziție generală, frisoane și chiar febră. Pentru a se evita accidentele curei la soare ce fac următoarele recomandări : - Pentru oamenii sănătoși cele mai bune ore pentru plajă sunt între 7 și 1i dimineața și între 16 și 1S după-amiază, cînd se poate obține o acțiune satisfăcătoare a radiației ultraviolete. - In expunerea la soare se urmărește, în principiu, obișnuirea treptată cu radiația solară. De aceea se recomandă ca în primele zile ședințele să fie cît mai scurte. După acomodare (1-3 zile), timp în care se fac băi de aer la umbră sub cort, sau se stă pe plajă mai mult îmbrăcat cu o îmbrăcăminte ușoară și de culoare deschisă, se poate aplica următoarea metodă, destul de rapidă și anume : - In prima zi se va sta la soare 3 minute pe față și 3 minute pe spate; în total 1s1 minute în 3 ședințe a cite 6 minute fiecare. Intre ședințe se face Pauză la umbră sub cort sau umbrelă, cite 11 minute. Pentru restabilirea echilibrului fiziologic. In următoarele zile se crește treptat, timpul de expunere la soare, cu cite 7-ș minute pentru fiecare ședință, cină aiurisem la no de minute zilnic. Apoi se continuă zilnic cu cite 1 ore expunere totală la soare. In timpul băilor de soare este bine să stăm culcați, ferind captă de razele directe și avînd grijă să expunem pe rînd toate părțile corpului. Orice abuz duce la acțiuni inverse, care se manifestă tîrziu din oboseală, muleseră, neam me,duceri de cap etc. Pentru a evita fenomenele congestive cerebrale se recomandă să se poarte neconfiniere de pînză albă sau pălării de paie. Dr. SORIN MUȘAT Trustul alimentației publice Constanța anunță deschiderea marelui restaurant și braserie „CAZINO MAMAIA“ Bucătăria, bufetul și barul pun la «repoziția i» consumatorilor un bogat sortiment de mmîncaruri calde și reci, precum și băuturi alese . Prafuri moderate ® în fiecare seară concertează orchestra maestrului IUGA IOSIF Refrene vocale : MICȘUNICA GHEORGHIU Transportul este asigurat pînă la ora 2 noaptea prin autobuse și taxiuri --------=. ' .= '. Cele mai harnice încă de la începutul anului, comisia comunală de femei din comuna Țăndărei, sprijinită îndeaproape de sfatul popular și comitetul comunal de partid, a întreprins o serie de acțiuni, social-culturale, menite să ducă la ridicarea nivelului cultural al oamenilor muncii din comuna noastră. In unele adunări, gospodinele au fost îndrumate să se ocupe mai mult de creșterea viermilor de mătase și în special de creșterea păsărilor. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, a fost organizată o întrecere, la care au fost antrenate multe gospodine din comună. Dintre cele mai harnice, care prin străduința lor au reușit să crească în acest an între 100 și 130 pui de găină, amintim pe Georgica Eugen, Ionița Radu, Victoria A. David, Rița Iursenescu, Dida Voicu, Milica Andrea, Mashev Maria, Marieta David, Maria Bărbușelu, Milica Barbu și Milica Sinteș. Cuvinte de laudă în acest sens revin și tovarășelor Andrei B. Jana și Tanța Mușat, care au crescut prima 220 pui găină, iar a doua 190. A. VALERIC A, coresp. Direcția regională P. T. T. R. Constanța ANA MȚA că la magazinele, ghișeele filatelice și la toate oficiile poștale SE PRIMESC ABONAMENTE LA MĂRCI POȘTALE PENTRU COLECȚII și PLICURI ROMÂNEȘTI „PRIMA ZI A EMISIUNII“. Taxa anuală este de 5 lei pentru o grupă de cinci serii. Se fac reduceri de 50 la sută pentru abonamentele ce sunt făcute colectiv prin cercurile filatelice locale. INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot cere la toate unitățile P. T. T. R. DIRECȚIUNEA TEATRUL DE VARĂ DIN VASILE ROAITĂ Pe urmele materialelor publicate . Din partea Întreprinderii metalurgice de utilaj Medgidia am primit un răspuns pe marginea a materialului critic „La I.M.U.M. b se pot totuși economisi metalele“. A apărut în ziarul nostru din 0 iunie a.c. In notă se subliniază printre altele că pentru lichidarea lipsurilor existente conducerea întreprinderii a emis instrucțiuni scrise asupra modului cum 1 trebuie să se țină evidența acestator economii, instrucțiuni clire ll au fost difuzate în toate sectoare rele pentru a se putea lua cunoștință de ele și că primele rezultate nu vor întîrzia să se arate. / Q ★A Sub titlul „însemnări critice“, e ) a apărut în nr. 3073 al ziarului 10 nostru o informație care scotea în evidență tărăgănarea de care se dau dovadă I.L.L. și T.R.C.L. < Constanța în ce privește lucrările de reparații a imobilului din : strada Ecaterina Varga nr. 7. In 1ă răspunsul pe care redacția noastră l-a primit din partea I.L.L.- ului se spune că față de realitatea oglindită în ziar, I.L.L. immpreună cu T.R.C.L. au luat l a măsuri urgente pentru reînceperea lucrărilor. In prezent s-a dat drumul lucrărilor de primă necesitate, continuîndu-se în ritm accelerat și la restul construcției. 5 VEDERE DIN PORTUL CONSTANȚA CRUCEA ROȘIE A R.P.R. Comitetul orășenesc Constanța ANUNȚĂ CA TRAGEREA TOMBOLEI ORGANIZATĂ IN ORAȘUL CONSTANȚA, care trebuia să aibe loc duminică 29 iunie, SE AMÎNĂ PENTRU DATA DE 17 august a. c. Biletele rămîn valabile. * Comitetul forul Constanța Știința lași l (O-o) Cu două ore înainte de începerea mingea. In această perioadă semna PP.iului îl Î.DDADIK t nlíiüin ímr.nlom nimro nnnrii. nln ____ lăm cîteva ocazii ale Științei pe care însă portarul nostru le apără. O astfel de ocazie este demnă de semnalat. Ohmian vrînd să degajeze mingea o trimite spre poartă. Un înaintaș ieșean intervine în traiectoria ei și de la 4 metri trage. Printr-un reflex extraordinar Stafie apără: Rezisînd jocul periculos al Științei, constănțenii se retrag cu toții în apărare lăsind pe linia de centru doar pe Ispas și uneori pe Popa. Această situație durează pînă spre sfîrșitul reprizei a doua cînd, datorită unui accident, Bărbosu este nevoit să părăsească terenul. Din acest moment Farul Constanța pune stăpînire pe joc și atacă cu insistență poarta apărată de Florea. La un astfel de atac, Zinculescu, pus în poziție de șut de către Sever, reușește să ridice scorul la 2-0. In continuare jocul pierde din rapiditate, coechipierii ambelor formații fiind obosiți datorită efortului depus de-a lungul celor 80 de minute de joc care se scurseseră pînă atunci. meciului a început o ploaie torențială, care nu s-a întrerupt decit la începutul primei reprize a întâlnirii Știința Iași—Farul Constanța. In această situație se cerea din partea jucătorilor ambelor echipe un efort în plus, o condiție fizică corespunzătoare cu care să poată face față terenului alunecos. în ciuda acestei deficiențe, jucătorii de la Știința Iași au opus o dîrză rezistență constănțenilor, punînd de multe ori în pericol poarta apărată cu mult succes de către Stafie. Trebuie arătat faptul că constănțenii, așa cum au început jocul, au lăsat impresia că vor să obțină cu orice preț un meci nul. Ei au jucat la început mai mult în apărare, nefiind posibilitate decit rareori ieșenilor să se apropie de poarta lor. Abia în minutul 30 cînd Vasilescu de la Știința Iași este nevoit să părăsească terenul, constănțenii încep să atace la Început timid și apoi cu impetuozitate. Totuși, în ciuda atacului constănțean nu se reușește să se deschidă scorul. La acest atac Știința a dat riposta cuvenită. Deși a jucat în zece oameni ea a căutat să echilibreze raportul de forțe. Stafie, însă, apără cu succes toate mingile trase la poartă. De altfel, fiindcă vem vorba de felul în care s-a comportat Stafie pe teren, trebuie să arătăm, fără a diminua rolul și aportul adus de către ceilalți jucători, că a fost unul din jucătorii de bază ai echipei constănțene. El a intervenit cu succes ori de câte ori a fost nevoie, dovedind mult curaj. . După pauză, aspectul jocului se schimbă. Cei care atacă sunt constănțenii. Atacul lor se bazează pe incursiunile lui Sever, Ispas și Zinculescu — mai puțin Popa și Moroianu — care au fost în permanență un sprijin prețios al apărării. La o astfel de incursiune Ispas reușește să concretizeze superioritatea echipei sale, înscriind un gol dacă nu frumos, cel puțin destul de important pentru echipa sa. După acest gol constănțenii caută să tragă de timp. Stafie ține cu mai mult timp Nu putem incheia fără a evidenția jocul caîțîtiv practicat de către cchipa F^I Constanța, fără a arăta că cei mai buni oameni ai constănțenilor au fost Stafie, Stancescu, Sever si Zinculescu. Aceștia au fost M prezistanență în atac și in apărare, au izvîlit majoritatea atacurilor pe care le-au ini Mat ieșenii. Nu înseamnă însă luc,pî acesta mertecum că ceilalți actitori nu au merite deosebite în obținerea acestei victorii care le-a netezit calea mai rituît ca oricînd spre categoria A: Laude se Cuvin Întregii echipe. Formațiile întrebuințate au fost următoarele: FARUL CONSTANȚA : Stafie, Doicescu, Stăncescu, Ciuncan, Coidum, Pană, Moroianu Sever, Ispas, Popa, Zinculescu. ȘTIINȚA IAȘI: Florea, Păun, Duțescu, Cernea, Dascălu, Don, Lucaci Bărbos«, Bedivan, Ciurugă, Vasilescu. A arbitrat cu oarecare ezitări V. Măicănescu — București. S-au remarcat la Știința Iași Barbești și Vasilescu. C. GHINEA VOLEI. O nouă victorie a localnicilor Intîlnirea de duminică de pe terenul „Feroviarul“, din campionatul republican categ. B a opus formației locale Feroviarul echipa ploieșteană Aurul Negru. Meciul nu a oferit un volei calitativ, în schimb a fost disputat și a avut numeroase faze în special în seturile III și IV cînd luptîndu-se pentru fructificarea unor mingi, spectatorii au asistat la o pasionantă dispută. Primul set constănțenii îl încep nesiguri, ușor timorați. Oaspeții conduc cu ușurință pînă la 12-3, cînd localnicii își revin, forțează jocul și acumulează 5 puncte. Un serviciu greșit redă mingea ploieștenilor, care reușesc să fructifice pînă la 15, cîștigînd astfel primul set. In setul II constănțenii sînt cei care au avantaj reușind să conducă după disputarea a 35 de mingi servite cu 6-3. Sînt egalați la 6, conduși cu cite un punct diferență pînă la 12-12 cînd mai deciși jucătorii noștri punctează de trei ori egalînd situația seturilor (1-1). Seturile III și IV sînt mai dramatice și se cîștigă mult mai greu punctele. Cu toate acestea echipierii Feroviarului avînd mai mult calm în momentele decisive reușesc să cîștige ambele seturi la același scor (15-12), obtinînd astfel și victoria finală cu In această partidă localnicii s-au prezentat ceva mai slab decitm jocurile trecute, fiind deficitari la blocaje și preluări. In plus coeziunea echipei a fost mai slab pronunțata^, jocul lor căpătînd o ușoară nuanță de luptă individuală. DOBROGEA NOUĂ Nr. 3088 Ciclism : Concurenților nota BI JVE Organizatorilor — INSUFICIENT Duminică pe șoseaua care duce spre Eforie și Vasile Roaită s-a disputat tur-retur, cu plecarea din Constanța, o cursă ciclistă de control contra-cronometru, rezervată bicicletelor cursiere și semicursiere. Au concurat 5 cicliști din colectivul sportiv I.M.U. Medgidia, 2 din colectivul sportiv Farul la categoria cursiere și 2 din colectivul sportiv Voința și din colectivul sportiv Farul la categoria semicursă. Tot la semicursă a mai concurat și o singură fază, reprezentantă a colectivului Voința—Mucenic Elena. Organizarea concursului a fost dată de către comisia regională de ciclism colectivului sportiv Farul, care nu s-a achitat de sarcina ce-i revenea, lăsând concursul să se desfășoare cam la voia întâmplării. Comisia regională va trebui să tragă la răspundere secția de ciclism a colectivului sportiv Farul pentru neglijența ce a arătat-o luînd chiar și măsuri organizatorice. Nu este admis ca un colectiv organizator să nu se îngrijească nici de cele mai elementare condiții tehnice necesare bunei desfășurări a unui concurs chiar dacă numărul participanților a fost atît de redus. Rezultate tehnice: la semicursă băieți a cîștigat Stanciu Gheorghe (Farul) cu o oră și 6 minute. La semicurse fete, Mucenic Elena a înregistrat timpul de o oră, 12 minute, 37 secunde. La cursiere pe locul I a sosit Avram Ion (Farul) cu o oră, 6 minute, 15 secunde. El a fost urmat de Broască Aurel (I.M.U.M.) cu o oră, 8 minute, 35 secunde și Limbas Tamazis (I.M.U.M.) o oră, 12 minute, 37 secunde. Gimnastică „Turneul celor patru“ Duminică, în organizarea U.C.F.S. oraș Constanța, s-a disputat în sala de gimnastică a Școlii medii nr. 1 intîlnirea din etapa a II-a a competiției masculine și feminine „Turneul celor patru“. Au participat echipele feminine din Orașul Stalin, București și Constanța, echipa ploieșteană anuințînd din timp retragerea sa din concurs. La băieți și-au disputat întâietatea echipele reprezentative din Orașul Stalin și București, constănțenii neprezentîndu-se, iar ploieștenii retrăgîndu-se din concurs. In general concursul s-a desfășurat în condiții bune, raportat la capacitatea sălii, care totuși nu poate face față unor competiții de talia celei disputate. Că totuși desfășurarea a corespuns e un merit al organizatorilor, ca și al gimnaștilor care au evoluat disciplinar în limitele sportivității. Din punct de vedere tehnic concursul rezervat băieților a atins un nivel mai înalt remarcîndu-se la categoria I-a Molnar Arpad (Dr. Stalin), Gliga Nicolae (București - a evoluat în afara concursului), iar la categoria a II-a Vînturici Nicolae și Niculescu Nicolae (București). O mențiune deosebită revine garniturii masculine a Orașului Stalin care s-a comportat excepțional îndeosebi la probele liber alese la sol, bară, sărituri. Concursul rezervat fetelor a scos în evidență pregătirea remarcabilă și de valoare apropiată a componentelor ce au reprezentat orașul nostru, care de altfel au obținut și locul I în clasamentul general. Individual s-au remarcat la catedra a I-a, Țăranu Aurelia, care a evoluat cu mult calm și siguranță și Scorțea Emilia (Orașul Stalin), iar la categoria a IX-a Dima Margareta (București) și Dumitriu Georgeta (Constanța). Ne permitem să menționăm atitudinea complet lipsită de seriozitate și de disciplină a conducătorului tehnic Scherer, al echipei bucureștene de băieți, care prezentînd acte de legitimare a concurenților incomplete și conform regulamentului neavînd dreptul să participe cu respectivii sportivi în concurs oficial, a protestat aducînd injurii organizatorilor și juriului de concurs. Contrar comportării sale, gimnaștii bucureșteni au avut meritul că atunci cînd au concurat, chiar nu în afară de concurs, au evoluat la un nivel tehnic superior și în deplină sportivitate. REZULTATE TEHNICE : clasamentul general pe echipe. Fete 1. Constanța 391,23 puncte; 2. Or. Stalin 390,27 puncte; 3. București 247,58 puncte. Băieți: 1. Or. Stalin 357,50 puncte ; 2. București 157,74 puncte. INDIVIDUAL COMPUS : fete categoria î-a : Scirțea Emilia (Or. Stalin) 84,48 puncte ; Terehoi Ținea (Constanța) 34,43 puncte; Țăranu Antoaneta (Constanța) 83,59 puncte. Categoria a II-a: Babeș Nicoleta (Or. Stalin) 50,45 puncte; Dumitriu Georgeta (Constanța) 48,46 puncte ; Iorintz Elisabeta (Or. Stalin) 48,22 puncte. Băieți categoria I-a: Molnár Arpad (Or. Stalin) 106.38 puncte. Categoria a II-a: Vînturici Nicolae (București) 54,05 puncte. DIN MUNCA MEA DE ANTRENOR Pentru formarea unei secții de box puternice în cadrul colectivului sportiv Voința Constanța, m-a preocupat în mod deosebit mobilizarea tinerilor. O dată rezolvat acest punct, am pus accent pe procesul de instruire. In procesul de instruire aplic cele mai bune metode de pregătire, în așa fel incit tinerii înscriși în secția de box să participe cu regularitate la ședințele de antrenament teoretice și practice. La antrenamente țin cont de particularitățile fizice și psihice ale fiecărui tînăr și lucrez cu fiecare separat, aplicînd cele mai bune metode de învățare și perfecționare a tehnicii boxului. Baza pregătirii boxerilor începători este însușirea corectă a noțiunilor simple ca : poziția picioarelor, garda, deplasările, loviturile simple la cap și corp cu ambele brațe de pe loc și din mers. După ce am perfecționat acestea, trec la învățarea mijloacelor de atac, lovituri în serii, combinații de lovituri variate la corp și figură, învățîndu-i cum să se apere de contraloviturile trimise de adversari. Epuizînd și acest capitol trec la mijloacele de apărare și atac ca : deplasările, eschivele, blocajul, fenta, toate cu riposta respectivă : contraatac, lovituri de întîmpinare și oprire a atacului adversarului și serii de lovituri la corp și figură etc. în Din punct de vedere tactic aplic funcție de stilul adversarului lupta la distanță, semidistanță și lupta corp la corp. O dată ajuns cu aceste lecții la perfecționare, boxerii fac cunoștință cu antrenamentul propriu-zis : box cu umbra, lucru la sac, lecții la mănuși cu antrenorul, lupta condiționată și liberă, apoi meciurile publice. Paralel cu pregătirea tehnică și tactică nu neglijez pregătirea fizică generală, care constituie baza și asigură calitățile tehnice și tactice. Aceasta o realizez prin exerciții de viteză, forță, rezistență și îndemînare. Sistemul , de lucru pe care l-am aplicat în decursul anilor din 1952 pînă în 1958 a adus rezultate bune. Am format elemente de valoare care au obținut performanțe foarte bune. Din numărul mare de elevi ce s-au perindat prin sala de antrenament au ieșit în evidență următorii boxeri : Văduva Ion, Văcaru Ștefan, Mustață Dobre, Preda Constantin, Săram Alexandru, Dumitru Vasile, Cătălin Ion, Amet Nuni, Neagu Cosma, Smochină Dumitru, Tanase Pintilie, Dinu Ion, Jipa Paul, Ciuca Ion, Bădilă Dumitru și alții. Meciurile susținute de elevii pe care i-am antrenat in decursul anilor duc la următoarea constatare : 738 meciuri dintre care 427 victorii, 189 înfrîngeri și 122 zile, 19 întîlniri pe echipe, dintre care « victorii, 7 înfrîngeri, 1 egală, 14 titluri regionale, 5 titluri de zonă, 2 titluri R.P.R., 2 boxeri s-au clasat pe locurile 4 în campionatele R.P.R unde participă boxeri de categoria I-a și maeștri ai sportului. CAMPIONATELE R.P.R. DE JUNIORI : 21 titluri regionale, 8 titluri de zonă, un boxer clasat pe locul II, 4 campioni R.P.R. CAMPIONATELE U.C.E.C.O.M: 25 titluri pe țară. INTILNIRI INTERNATIONATE: 9 meciuri în U.R.S.S., R.P. Polonă, R.D. Germană etc. La aceste întîlniri au luat parte boxeri ca Văduva Ion, Văcaru Ștefan, selecționat în lotul R.P.R. In lotul U.C.E.C.O.M. au fost selecționați boxerii Amet Nuri, Neagu Cosma, Cătălin Ion și Preda Constantin. In momentul de față sunt în cantonament boxerii Amet Nuri și Dinu Ion, selecționați în lotul R.P.R. de box, în vederea întîlnirii cu R.P. Ungară la data de 3 iulie 1958. Dintre boxerii antrenați de mine au mari perspective de viitor juniorii Dinu Ion, cu calități excepționale, Tănase Pintilie, Jipa Paul, Ciuca Ion și Bădilă Dumitru, care sper că vor obține rezultate foarte bune în campionatele R.P.R. din anul 1959. Seniorii au și ei un cuvînt de spus în calificări. Cînd spun aceasta mă refer la Neagu Cosma, Smochină Dumitru și Cătălin Ion. Musca Amet Nuri și semimijlociul Dumitru Vasile au și ei un cuvînt de spus în campionatele R.P.R. de box individuale seniori. Eu mă voi strădui și am să fac uz de tote cunoștințele mele de antrenor pentru ca boxerii pe care îi pregătesc să obțină rezultate cit mai bune. BUZA NICOLAE,", ,, antrenor de box categoria I-a, la colectivul sportiv Voința Constanța