Dobrogea Nouă, iunie 1964 (Anul 17, nr. 4919-4943)

1964-06-16 / nr. 4931

* Pag. a 2-a = Cultură fizică și sport =Fotbal categoria A Farul, victorios la sarcele pri Evoluția celor două echipe victorioase in etapa precedentă era așteptată cu mult interes de publicul orădean care a umplut pină la refuz stadionul „Crișana“. Dar, spre regretul lui, partida nu a satisfăcut, fotbalul practicat mai ales de gazde fiind sub posibilitățile lor. Deși ambele echipe erau scutite de emoțiile retrogradării și aveau toate premizele să desfășoare un joc deschis, acest lucru nu s-a întâmplat. „Gliful“, sigur că nu-i va scăpa victoria ,câștigăse puncte prețioase în deplasare) a atacat încă din primele minute poarta constănțenilor, dar acolo s-au izbit de o apărare fermă, în care Ghibănescu și Tîlvescu au fost de netrecut. Atacurile fără orizont, individuale și mai ales sterile inițiate de jucătorii arădeni, echipa constănțeană le-a răspuns cu un joc calm, economicos, mai legat, cu acțiuni colective și cu contraatacuri periculoase. „Crișul“ a dominat, a tras mult la poartă, însă clarviziunea în fazele de finalizare i-a lipsit tînărului Damian care a ratat ocazii cu roata carului. Dominarea aceasta sterilă nu a creat multe probleme apărării, mai ales în situații în care Jacob și Solomon au încercat poarta de la distanță. „Farul“, spre deosebire de alte jocuri, a dovedit că știe ce vrea, că atunci cind se joacă colectiv se poate câștiga și în deplasare. Fără a minimaliza comportarea gazdelor după concepția de joc, după felul cum au fost concepute puținele atacuri constănțene, putem afirma că ..Farul" nu putea pleca învins de la Oradea. S-a reeditat jocul din tur de la Constanța, doar că s-au schimbat învingătorii și terenurile de joc. Această victorie obținută in fața unui adversar dificil nu trebuie să fie decit un stimulent pentru jocurile ce vor urma atît la Constanța, cit și cel cu „Progresul" la București. Să nu uităm că „Farul" este dator publicului de pe litoral și suntem convinși că își va plăti datoria. După aceste considerații, iată filmul jocului : In primele minute, orădenii atacă dezlănțuit, și în minutele 2 și 4 Ghibănescu se remarcă apărînd spectaculos șuturile lui Lakacs și Damian. Constănțenii vor încerca poarta apărată de Duca de la distanță, dar șuturile lui Ologu și șNeacșu nu nimeresc ținta. In min. 35 și 37 Iacob îl pune la grea încercare pe Ghibănescu. La un contraatac, in min. 38, Moroianu scapă pe extremă de Szakács II, trimite în careu la 8 m unde se află Ologu care luptează, mingea ajunge la Bukossy care trimite înspre colțul drept, dar Duca reține. In min. 40, Stanca execută o lovitură liberă de la 25 m care trece puțin peste poarta apărată de Duca. Repriza se încheie în plină dominare orădeană însă scorul rămîne alb. In repriza secundă, în minutul 47 Iacob ratează de la 6 m trăgind în portar. Un contraatac constănțean este irosit de Ologu care deși scăpat de sub supravegherea lui Georgescu, trage de la distanță, ușurînd sarcina portarului orădean. In min. 49, Tîlvescu acordă corner , execută Mănescu, mingea trece peste un buchet de jucători și ajunge la Damian care numai de la 5 m trage direct în Ghibănescu. In min. 58 Solomon expediază de la 30 m o bombă pe care Ghibănescu o reține greu. In min. 60 este rindul lui Duca să se remarce la un șut al lui Bukossy iar în min. 67 Damian creează emoții interceptînd o minge trimisă înapoi lui Gref, dar șutul lui nu va nimeri poarta. După o serie de schimburi la mijlocul terenului, cind nimeni nu se aștepta, minutele se scurgeau cu repeziciune și scorul rămânea alb, Zamfir pleacă pe cont propriu, driblează doi apărători și, găsind un culoar, se strecoară, trimite balonul în poarta lui Duca pe lângă acesta ieșit in întimpinare în min. 72. Toată lumea pare mulțumită și schimbările survenite în cele două echipe nu înviorează jocul care s-a desfășurat anost, constănțenilor convenindu-le să joace lent și să măsoare fiecare minut pentru a încheia victorioși partida. Spre surprinderea generală, și jucătorii de la „Crișul" se resemnează, și fluierul final al arbitrului Aurel Bentu — București — care a condus corect un joc ce nu i-a ridicat probleme, consfințește victoria echipei constănțene. CRIȘUL : Buca — A. Georges- 0u, Solomon, Pojoni, Szakács II — Damian, Vlad — Bakos, Szakács III, lacob (E. Naghi. min. 75), .»rail eseu. FARUL : Ghibănescu — Costin, Tîlvescu, Gref, Stancu — Neacșu, Zamfir — Moroianu, Tufan, Bukossy, Ologu (Manca, min. 75). Ing. CORNEL POPA. colaborator al ziarului nostru La lupte clasice R. P. Romina B — Japonia 44 Un rezultat valoros a obținut duminică seara reprezentativa secundă de lupte clasice, care, in compania redutabilei selecționate a luptătorilor japonezi, a reușit să obțină un rezultat de egalitate care confirmă din plin buna pregătire a sportivilor români înaintea confruntărilor internaționale ce se anunță în acest sezon, culminate cu marea întrecere de la Tokio. Dar, să revenim la întrecere. La Constanța, luptătorii japonezi veneau după un excelent turneu susținut în țările europene, turneu la care victoriile obținute completau cartea de vizită a luptătorilor niponi (vezi rezultatele din Bulgaria, Franța, Iugoslavia). Reprezentativa lor, în componența căreia intrau Ichiguchi Masamitsu, campion mondial, Hanahara Tsutomu, Kazani Sadao și Nakaura Akira, câștigători ai turneului preolimpic din 1963 și Sakurama Koti, campion olimpic, constituia pentru tinerii noștri, reprezentanți cel mai greu obstacol întîlnit în confruntările sportive din ultimii ani. întrecerile de duminică au fost deschise de disputa dintre Turturea Cornel (campion balcanic) și Hanahara Tsutomu. In prima repriză, reprezentantul nostru are avantaj, el luptă mai atent și obține în min. 4 un splendid tur de cap, pavat însă de sportivul japonez prin „pod“ (procedeu bine pus la punct de către oaspeți). In repriza secundă, Turturea nu mai este combativ, fapt de care profită adversarului care egalează situația prin același procedeu pentru ca apoi mai bine pregătit fizic să obțină victoria la puncte. La categoria 57 kg, Alionescu Ion l-a întîlnit pe campionul mondial Ichiguchi Masamitsu. Posesorul titlului mondial a condus lupta chiar din primul minut ; după o întoarcere laterală îl obligă pe reprezentantul nostru să piardă prin „tuș“ în min. 4. Borocan Marin și Sakurama Koji s-au întîlnit la 63 kg, întâlnirea s-a terminat la egalitate, după ce sportivii și-au împărțit frățește și reprizele de luptă. Prima a aparținut lui Sakurama, iar cea secundă lui Borocan. La categoria 70 kg Gabor Ion, ciștigător al speranțelor turneului olimpic de la Belgrad, s-a intilnit cu Sawauchi Toshiaki. A fost o luptă de uzură, nespectaculoasă, terminată de justețe la egalitate. Kazama Sadao la categ. 78 kg a avut in Stroe Petre un adversar cu puțină experiență, fapt ce i-a ușurat victoria în min. 9 prin „tuș“. La categoria 87 kg, Regleanu Grigore ciștigă prin neprezentarea sportivului japonez. La categoria 97 kg, Gheorghe Popovici, campionul țării, și-a atacat adversarul chiar de la început obligîndu-l la o apărare disperată, Nakaura încetand doar in min. 5 o acțiune de atac, parată însă de reprezentantul nostru. In repriza secundă, lupta este ceva mai echilibrată, totuși, avantajul este net de partea lui Popovici care ciștigă la puncte. La categoria peste 97 kg, Martinescu Nicolae a făcut în compania masivului Nojima Akio o adevărată demonstrație punctată la fiecare acțiune cu aplauze. Posesor al unei forțe deosebite, Martinescu și-a plimbat adversarul pe toată salteaua, lăsîndu-l în cele din urmă cu umerii la pamint. Victorie prin „tuș“ în min. 6. Scor final : R.P. Romina—Japonia 4—4. Intilnirea a fost bine condusă de Hirano Nobuaki, Kobaiasi Masayoseki (Japonia), Staicu Ion și Banday L. (R.P. Romină). LIVIU BRUCKNER Campionul mondial Ichiguchi Masamitsu într-o acțiune caracteristică stilului său. întreceri în etapa a doua a spartaehiadei Sportivii școlari constănțeni s-au intilnit duminică pe mai multe stadioane constănțene intr-o competiție sportivă de mare amploare dotată cu trofeul Spartaehiadei republicane. Rezultatele lor la atletism, baschet, handbal, lupte au fost de bun nivel tehnic, demonstrînd că acolo unde se muncește cu sirguință rezultatele nu întârzie sa apară. Dintre succesele obținute, remarcăm pe cele de la atletism, bunul nivel tehnic al intîlnirilor de baschet și handbal. De altfel, iată și rezultatele obținute : gimnastică fete: locul I — Școala medie nr. 3, iar la ansamblu, cîștigătoare a ieșit Școala medie nr. 7 ; baschet băieți: Școala medie nr. 2, Școala medie nr. 6, Școala medie nr. 5, Școala medie nr. 3 ; fete: Școala medie nr. 6, Școala medie nr. 3, Școala medie nr. 2; handbal băieți: Școala medie nr. 3, Școala medie nr. 4, Școala medie nr. 5 ; fete : Școala medie nr. 4, Școala medie nr. 3; atletism: 100 m băieți: Vișinescu T. (11,6 sec.), Ciocan Ion (11,7 sec.), Marica V. (12,2 sec.); 100 m fete: Nemțeanu Doina (14,1 sec.), Rădulescu Lucia (14,3 sec.), Chirilă Elena (15,3 sec.); 400 m băieți: Boanță Mihai (61,4 sec.), Bocșa Ion (64,8 sec.), Voicu Gh. (66,7 sec.); 1.300 m băieți: Marica Dan (5,17 min.), Toader Ștefan (5,20 min.), Ciobanu Ion (5,21 min.); 390 m băieți: Cristea Dumitru (44 sec.), Braniște Dumitru (44,1 sec.), Lemnarii Gheorghe (44,3 sec.); disc: Ciubotaru V. (42,96 m), Ruse V. (41,20 m), Nicolae Mihai (40,61 m) ; lungime băieți: Ciobanu Ion (6,52 m); lungime fete: Țuțuianu L. (4,42 m), Rădulescu L. (4,33 m) ; greutate fete: Trașcă Leca (8,85 m), Țuțuianu L. (8,39 m); 800 m fete: Cioadă Marcela (2,38 min.), Borcea Florina (2,40 min.). Handbalul, un sport preferat printre școlari. Iată o fază din intilnirea din cadrul spartachiadei, etapa a II-a. Spectacol de ansamblu in etapa a II-a a Spartachiadei republicane la gimnastică. In loto, echipa ei^igatoare — Școala medie nr. 7. Rezultatele fazei în terasociații în raionul Hîrșova asociații sportive din raion. Pe centre de desfășurare, au participat la Hîrșova 486 de sportivi, la Fâgârașu — 249, la Pantelimoiu de Sus — 237, iar la Casimcea — 246. Pe ramură de sport, au fost înscrise următoarele participări : atletism — 199 de sportivi, gimnastică — 168, tir — 125 de tineri, înot — 62, trîntă — 57, tenis de masă — 75, iar la sporturile cu echipe, cele mai bune rezultate ,a obținut la fotbal. 6 echipe, printre care „Dunărea“ Ciobanu, „Pescărușul“ Hîrșova și G.A.S. Runcu, la volei, de asemenea, 6 echipe, printre care :.Dinamo" Hîrșova. ..Spicul" Stupina, S.M.T. Topologu și altele. Au participat cu un număr important de sportivi la principalele disciplina echipele : Mârașu, Ghindărești, Gîrliciu, Dăleni, la înot, „Dunărea“ Ciobanu, „Rapid“ S.M.T. Pantelimonu, „Flamura roșie" Hîrșova, la trîntă., asociațiile sportive din cadrul școlilor medii Hîrșova și Topologu, la gimnastică, echipele de băieți și fete de la școlile medii din Hîrșova și Topologu, la handbal, și altele. Iată și cîțiva dintre primii clasați : la înot : Bălan I. de la Mărașu ; la tir : Moraru Petre de la „Dinamo” Hîrșova și Stroe Petre de la G.A.C. Crucea : la atletism: 100 m. băieți : Vișinescu Paul din Hîrșova, Țuțuianu Vasile de la „Știință“ Topologu și Adam Ion de la S.M.T. Pantelimonu ; la înălțime : Comărnici Cornel din Hîrșova, Adam Ion de la S.M.T. Pantelimonu de Sus și alții. COTOROBAI GHINEA, președintele comisiei de propagandă și educație de pe lingă U.C.F.S. Hîrșova Recent, în patru centre de comune din raionul Hîrșova, s-a desfășurat faza interasociații a Spartachiadei republicane. Rezultatele obținute în cadrul întrecerilor au demonstrat o dată mai mult nivelul de dezvoltare la care a ajuns sportul de masă din raionul Hîrșova. La această fază, s-au întrecut.218 sportivi din toate cele 57 de Campion și recordman republican la aruncarea greutății juniori. Luchian George a avut în acest an o comportare excelentă în concursurile republicane și școlare, situîndu-se pe un loc fruntaș în ierarhia aruncătorilor din țara noastră. FRUMOASA COMPORTARE A CICLIȘTILOR CONSTĂNȚENI ÎN CONCURSUL DE LA BRĂILA După cum am anunțat, cicliștii constănțeni au fost invitați să participe, duminică, 14 iunie, la un important concurs, pe circuit, în orașul Brăila. La acest concurs — dotat cu „Cupa primăverii“ — au luat parte echipe de tineret din București, Ploiești, Azuga, Brăila etc. întrecerea s-a desfășurat pe străzile orașului dunărean, pe un circuit de 1.560 metri, care a fost acoperit de 40 de ori, cu sprint (adițiune de puncte) la fiecare 4 tururi. Echipa A. S. Portul, alcătuită din Ilie Mihai, Dumitru Letea, Marian Stancu, Ilie Nicolae și G. Tamaș (antrenor, Cr. Țuțuianu), a avut o comportare frumoasă, ocupînd locul II, în clasamentul pe echipe și, de asemenea, locul II în clasamentul individual, prin lise Mihai. Rezultatele. Individual. 1. Grigore Constantin (Voința București); 2. Ilie Mihai (A. S. Portul Constanța); 3. C. Ghiță (Voința Brăila). Pe echipe : 1. C.S.C. Brăila; 2. A. S. Portul Constanța; 3. Textila Azuga. I. E. Campionatul regional de fotbal Cu etapa de duminică, 14 iunie a.c„ campionatul regional de fotbal a luat sfîrșit. Și în această etapă, ca și de-a lungul întregului campionat, au avut loc partide interesante, viu disputate și în nota unei depline sportivități. Joi, săptămâna ce a trecut, restanța dintre „Tractorul" Horia și „Spartac“ Constanța a fost cîștigată prin neprezentare de prima formație. REZULTATELE ULTIMEI ETAPE Victoria—Spartac Ideal—Petrolul Callatis—Stuful U.S.R.S.—Cimentul Recolta—Dinamo 4—0 (1—0) 1—0 (1—0) 2—0 (1—0) 0—0 0—1 (0—0) Răsăritul—Marina Tractorul—C.F.R. 1—1 (1—0) 1_0 (0—0) CLASAMENTUL Marina 26 17 54 62 16 39 Stuful 26 15 56 62 32 35 Cimentul 26 15 47 49 32 34 Ideal 26 14 57 35 26 33 Victoria 26 13 2 11 42 34 28 Callatis 26 11 4 11 48 38 26 Petrolul 26 8 10 8 39 41 26 U.S.A.S. 26 10 5 11 39 42 25 Recolta 26 10 4 11 46 44 24 Răsăritul 26 9 6 11 39 39 24 C.F.R. 26 9 4 13 38 51 22 Dinamo 26 9 3 14 33 55 21 Tractorul 26 6 6 14 31 64 18 Spartac 26 33 20 17 68 9 DOBROGEA NOUA nr. 49311 INFORMAȚIE Duncan M. Weatherstone, lordul primar al orașului Edinburgh din Scoția — Marea Britanie — a făcut o vizită protocolară în ziua de 13 iunie a.c. la sediul Sfatului popular al orașului Constanța, unde a fost primit de tovarășul Petre Nicolae, președintele Comitetului executiv al Sfatului popular oraș Constanța și de unii membri ai comitetului executiv. Cu această ocazie, tovarășul Petre Nicolae a arătat cum s-a dezvoltat pînă în prezent orașul Constanța și perspectivele lui de dezvoltare. In continuare, oaspetele a vizitat litoralul și Stațiunea experimentală viticolă de la Murfatlar. A VII-a premieră La secția de proză a Teatrului de stat, se repetă piesa „Paharul cu apă“ de Eug. Scribe, în regia lui Const. Dinischiotu, scenografia fiind semnată de Aurel Fierea. Aceasta va fi a VII-a premieră din actuala stagiune. Din distribuție fac parte : Ileana Ploscaru, Jan Ionescu, Marcela Sassu, Marieta Mihalcea, Șerban Cantacuzino și alții. Premiera v a avea loc în ultima decadă a lunii Noua școală generala de 8 ani din comuna Dealu, raionul Istria." Foto: G. CIOROBEA Din activitatea sfaturilor populare înfăptuind propunerile alegătorilor Locuitorii din comuna Dealu, raionul Istria, sînt cunoscuți ca fiind oameni harnici, buni gospodari. Nu-ți trebuie prea mult să te convingi de acest lucru. Străbătînd comuna de la un capăt la altul, noul e prezent în toate străzi frumos amenajate și aliniate, gardurile model împrejmuiesc curțile oamenilor, trotuare, podețe aproape la fiecare locuitor, cămin cultural, școală, dispensar, rețea electrică, lucruri despre care acum două decenii nici nu se putea vorbi. Oamenii de aici, îndrumați de organele de partid și de stat, au pus umărul pentru a face din comuna lor o comună model, frumos gospodărită, specifică orăduirii noastre socialiste. Pe zi ce trece in comună se mai găsesc multe de făcut pe linia gospodăririi. Bunăoară, în comună existau în toamna anului trecut cișmele care erau stricate, poduri care nu mai corespundeau, unii locuitori nu-și terminaseră construcțiile gardurilor modei, trotuarelor și altele de ordin gospodăresc. Cu ocazia adunărilor populare și a intîlnirilor cu deputații, alegătorii din circumscripțiile electorale au făcut prețioase propuneri pe această linia. Astfel, alegătorul Halam Dumitru a propus repararea cișmelelor din comună, Baciu Ștefan să se continue construcția de trotuare în circumscripția iot care locuiește cu încă 200 mp. Ionescu Ion să se construiască două poduri mari, iar Huță Vasile să se termine construcția de trotuare, în circumscripție. Asemenea propuneri au mai făcut și alți alegători, însumîndu-se 19 propuneri pe comună. Comitetul executiv al sfatului popular (președinte, Barbu Hristu) s-a întrunit într-o ședință de lucru unde a analizat posibilitățile de realizare a acestor propuneri, întocmind totodată un plan concret cu măsuri. Au trecut mai bine de 5 luni de la adunarea populară, timp în care comitetul executiv s-a străduit să înfăptuiască la timp, cu sprijinul larg al maselor, propunerile făcute de alegători. Strădania comitetului executiv, a deputaților Ghiuri Tănase, Baci Ștefan, Tora Gheorghe, Premciu Gheorghe e concretizată în fapte. Din cele 19 propuneri, inițial făcute, s-au înfăptuit 15 dintre ele. Pînă mai zilele trecute în comună s-au construit peste 209 m garduri model, se aliniaseră 1.500 m străzi, se construiseră 1 .200 mp trotuare, un pod mare, 5 fîntinî, 2.000 m șanțuri, amenajîndu-se peste 6.000 mp spații verzi. Valoarea tuturor acestor lucrări se evaluează la suma de 68.500 lei. Realizările obținute pînă acum de harnicii gospodari de aici silit grăitoare, ceea ce confirmă dragostea pe care o au față de comuna lor de a o gospodări șî înfrumuseța mai bine. Activele lărgite ale sfatului popular, comitetele de cetățeni mobilizate de deputați au reușit să antreneze în întrecerea patriotică un număr tot mai mare de cetățeni, contribuind astfel la buna gospodărire și înfrumusețare a comunei. Nume ca: Merca N. Tașcu, Teodorescu Gheorghe, Mihale Elena, Pintile Ion și alții sunt bine cunoscute de toți locuitorii de aici ca fiind oameni cu multă inițiativă și gospodari destoinici. V. GAȘPAR In strînsă legătură cu nevoile producției (Urmare din pag. I) gospodărie comunală, Autobaza I.R.T.A., Ocolul silvic Cerna și altele, sarcinile de producție au fost îndeplinite și depășite. Numai pe primul trimestru al anului, ele au realizat aproape 600.000 lei economii la prețul de cost și peste 400.000 lei beneficii. O contribuție importantă la obținerea acestor rezultate o aduc tovarășii Ir— su Ion și Matache Dumitru de la I.E.R. Macin, Augustin Francisco și Țăranii Vasile de la cariera Iacob-Deal, Dincu Petre și Hofer Aurel de la Autobaza I.R.T.A., Rotaru Gheorghe și Oprea Ion de la G.A.S. Macin și alți evidențiați în întrecerea socialistă. In raionul nostru, sunt insă și comitete ale sindicatelor care se ocupă slab de organizarea consfătuirilor de producție, a adunărilor grupelor sindicale și a întrecerii socialiste. Unele grupe sindicale de la Navrom, Ocolul silvic Macin, Cariera Turcoaia, G.A.S. Traianu și altele nu țin cu lunile adunări, deși ar avea multe probleme de rezolvat. Tov. Furtună Mihai de la cariera Iacob-Deal, Mocaniță Stan de la coloana Turcoaia, Neghirneac Sergiu de la G.A.S. Traianu și alți conducători de unități nu sprijină și nu participă la adunările lunare, nu-și aduc contribuția la organizarea și desfășurarea întrecerii socialiste. In unele unități, nu se ține întotdeauna cont de propunerile făcute de muncitori în consfătuirile de producție, nu se urmărește rezolvarea lor. Aceasta duce la scăderea interesului muncitorilor pentru rezolvarea unor probleme ale producției sau din domeniul social-cultural. Unii președinți ai comitetelor sindicatelor, ca Bakai Ismet de la Autobaza I.R.I T.A.i Spînoche Marin de la „Navrom”, Martac Gheorghe și Țăranu Vasile de la carierele Turcoaia și Iacob-Deal, Cristea Ilie de la Ocolul silvic Cerna și alții, tărăgănează rezolvarea sarcinilor încredințate. Dacă în activitatea unor comitete ale sindicatelor sunt deficiențe în ceea ce privește organizarea și desfășurarea consfătuirilor de producție și a întrecerii socialiste, o lipsă revine și membrilor biroului executiv al Consiliului local al sindicatelor, care nu au ajutat insuficientă măsură comitetele sindicatelor de care răspund. Este cazul tovarășilor Nichifor Gheorghe, care a răspuns de comitetul sindicatului de la S.M.T. Horia, Mînzălescu Paraschiva, Tiron Ștefan și altora. Toate aceste neajunsuri din activitatea noastră au fost larg dezbătute cu prilejul unei plenare a Consiliului local al sindicatelor care a avut loc de curînd și s-au stabilit măsurile corespunzătoare. Cu ajutorul Comitetului raional de partid și al organizațiilor de bază, activitatea sindicatelor în raion se va îmbunătăți Contru, va spori contribuția lor la realizarea sarcinilor ce stau în fața omenilor muncii în această perioadă. LAZAR STELIAN, președinte al Consiliului local al sindicatelor Măcin X Á