Drapelul Roşu, septembrie 1978 (Anul 34, nr. 10449-10474)

1978-09-15 / nr. 10461

ANUL XXXV NR. 10.461 VINERI, 15 SEPTEMBRIE 1978 4 PAGINI: 30 BANI VIZITA TOVARĂȘULUI DE LUCRU A NICOLAE CEAUȘESCU ÎN JUDEȚELE CARAȘ-SEVERIN ȘI CLUJ In cea de-a doua zi a vizitei de lucru în Județul Caraș-Severin, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit cu noi colective de oameni ai muncii din unități industriale și agricole. In cadrul acestei noi și exigente analize au participat reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, conducători ai unor ministere economice, specialiști, împreună cu secretarul general al partidului, la vizită participă tovarășii Iosif Banc, Virgil Cazacu, Gheorghe Radulescu și Ilie Verdeț. Dialogul de lucru din cea de-a doua zi a vizitei a început la întreprinderea de construcții metalice Bocșa. La aterizarea elicopterului, din mii de piepturi au izbucnit urale și ovații. S-a scandat „Ceaușescu — P.C.R. 1“, „Ceaușescu și poporul !“. Exprimind marea bucurie a cetățenilor Bocșei de a-l avea ca oaspete drag, primarul orașului, Gheorghe Avram, a urat tovarășului Nicolae Ceaușescu, la coborîrea din elicopter, un călduros bun-venit, sănătate, viață lungă și putere de muncă în fruntea partidului și statului nostru. O gardă militară a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Un grup de pionieri, de tineri și tinere în costume naționale l-au înconjurat cu emoție și bucurie pe secretarul general al partidului, oferindu-i buchete de flori. A urmat un moment de adîncă semnificație : minerul Vasile Rudăreanu a adus, în numele acestui detașament de frunte al clasei noastre muncitoare, un salut revoluționar conducătorului partidului primului și statului nostru — miner de onoare al țării. De aici, tovarășul Nicolae Ceaușescu se îndreaptă spre primul obiectiv al vizitei — întreprinderea de construcții metalice. La sosirea în incinta întreprinderii, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost salutat de Ioan Avram, ministrul industriei construcțiilor de mașini, Dimitrie Galu, directorul uzinei, de reprezentanți ai Consiliului oamenilor muncii, de numeroși muncitori, în fața unor grafice și machete, gazdele înfățișează evoluția întreprinderii, dinamica principalilor indicatori economici.în discuția care are loc, gazdele prezintă tovarășului Nicolae Ceaușescu realizările lor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu apreciază succesele obținute de colectivul unității și subliniază necesitatea de a se continua acțiunea de diversificare și înnoire a producției. Secretarul general al partidului a atras, totodată, atenția asupra necesității de a se lua măsuri pentru o creștere mai substanțială a producției și devansarea termenelor de intrare în funcțiune a noii capacități. In timpul vizitei tovarășul Nicolae Ceaușescu a stat de vorbă cu numeroși muncitori, s-a interesat de condițiile lor de muncă și de viață. . La Berzovia, o frumoasă comună înscrisă în itinerarul vizitei, tovarășului Nicolae Ceaușescu, celorlalți conducători de partid și de stat li se face o primire călduroasă. Aici se vizitează complexul de creștere și îngrășare a taurinelor și ovinelor și se continuă analiza problemelor agriculturii din județul Caraș-Severin, începută în ziua precedentă, de data aceasta in centrul dezbaterilor aflîndu-se programul de dezvoltare a zootehniei. După cum se știe, județul Caraș-Severin are o veche tradiție și bogată experiență în creșterea animalelor. Tovarășul Ceaușescu, apreciind Nicolae rezultatele obținute, cere organelor de specialitate să acționeze mai eficient in direcția creșterii producției de lapte, acest lucru fiind facilitat de existența în județ a mari suprafețe ocupate unor cu pășuni și finețe naturale. Au fost prezentate rezultatele obținute inapoi cadrul asociațiilor economice intercooperatiste de creștere a animalelor. Apreciind rezultatele și experiența dobîndite de crescătorii de animale de aici, secretarul general al partidului cere specialiștilor să introducă noi elemente ale progresului tehnic menite să asigure obținerea unei eficiențe sporite. De asemenea, recomandă Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare să vegheze ca proiectarea viitoarelor commplexe să se asigure o mai bună folosire a spațiului. Tot aici au fost prezentate rezultatele Asociației economice de creștere a vacilor de la Caransebeș. Secretarul general al partidului cere specialiștilor să grăbească acțiunea de ameliorare a rasei Bălțata românească, larg răspîndită în această zonă. La sfîrșitul vizitei, secretarul general al partidului apreciază că județul Caraș- Severin dispune de condițiile necesare ca sarcinile cuprinse în programul de dezvoltare a zootehniei să fie îndeplinite și depășite. Vizita în județul Caraș- Severin se încheie — ca și alte întîlniri de lucru ale secretarului general al partidului cu oamenii muncii — cu o mare și însuflețită adunare populară. Adunarea este deschisă de tovarășul Nicolae Bușui, prim-secretar al Comitetului județean Caraș-Severin al P.C.R., președintele Consiliului popular județean. Au vorbit, apoi, tovarășii Constantin Savu, director general al Centralei industriale siderurgice Reșița, Costache Rusu, miner, secretar al Comitetului de partid la mina Anina, Maria Scheffer, secretară a Comitetului de partid la întreprinderea de confecții — Reșița, Nicolae Bogoevici, prorector al Institutului de subingineri din Reșița, Pavel Madina, șef de fermă la C.A.P. Glimboca, secretar al comitetului comunal U.T.C. și Moise Da(Continuare în pag. a Iv-a) ASTĂZI LA RADIO ȘI TELEVIZIUNE Cu prilejul vizitei tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general Partidului Comunist Koalmán, președintele Republicii Socialiste România in județul Cluj, și al deschiderii anului școlar universitar 1978-1979, asstăzi va avea loc în municipiul Cluj-Napoca o mare adunare populară. Posturile de radio și televiziune vor transmite direct această manifestare care va avea loc în jurul orei 12,30. Astăzi începe un nou an de învățămint. Sub semnul calității superioare, etapă de muncă exigentă Invățămintul timișean a cunoscut, in ultimii ani, progrese însemnate indernizarea structurilor și moconținutului său, în corelaarea tot mai strînsă a cu imperativele vieții, școlii ale științei și culturii, în sporirea necontenită a eficienței procesului instructiv-educativ. Sub îndrumarea atentă, permanentă, a Comitetului județean Timiș al P.C.R., Inspectoratul școlar, ducerile unităților de conînvățămînt au acționat cu însuflețire pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor Congresului al XI-lea, ale Conferinței Naționale a partidului pe coordonatele dezvoltării și perfecționării învățământului, a așezării acestuia pe baze noi, revoluționare îndeplinind astfel misiunea de mare încredere cu care au fost investiți de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Anul de învățămint care debutează astăzi a fost precedat de o fertilă pregătire, desfășurată, în marea majoritate a școlilor, ritmic, cu rezultate bune, bucurîndu-se de sprijinul organelor locale de partid și de stat, al colectivelor de cadre didactice, al elevilor, al comitetelor cetățenești ale părinților. începem noul an de muncă cu multiple spații destinate unui învățămint integrat, larg deschis spre producție : 487 ateliere școală, 458 de laboratoare, 378 de cabinete, 144 loturi școlare, 1084 de locuri pentru practică în incinta întreprinderilor industriale Anul de învățămint timișene. 1978- 1979 va marca, prin grija organelor locale de Partid și de stat, darea în folosință a noi spații moderne destinate creării unor optime de învățătură, condiții că și viață: 1020 locuri maiîn grădinițe, 99 săli de clasă, 8 laboratoare, 2189 locuri în internate, 520 locuri în cantinele școlare. Prin absolvirea cursurilor de perfecționare, a examenelor de definitivat și respectiv, de grad, susținute tot în perioada vacanței de vară, peste 2000 de cadre didactice și-au îmbogățit sfera cunoștințelor de specialitate, dobîndind o calificare superioară, cu repercusiuni favorabile asupra calității viitoarei lor munci la catedră. Sub același însemn al muncii s-a desfășurat și o parte din vacanța elevilor noștri , peste 10.000 de tineri timișeni au depus o rodnică activitate pe șantierele naționale, la Canalul Dunăre- Marea Neagră, Rogojelu, pe cele județene, șantierul combinatului petrochimic „Solventul“, la întreprinderea de zahăr, „Fructus“, pe șantiere locale, la construcția noilor școli, internate, cantine etc. Sunt acestea doar citeva din premisele care dă inaugurarea unei noi anuafe prof. PETRU RADU, inspector general al Inspectoratului școlar județean Timiș (Continuare in pag. a Ilt-a) Inpag. a ll-a: • SEPTEMBRIE, LUNA HOTARÎTOARE PENTRU\ REALIZAREA CONSTRUCȚIILOR \ ZOOTEHNICE • CASA NOASTRĂ \ CA O FLOARETM hnTmxummumwmxmwmwnini în sălile Bastionului Cetății, expoziția Progres tehnic, eficiență, calitate” s ..."S-ar părea, la prima vedere a impresionantelor standuri din sălile Bastionului Cetății, că pășești intr-o expoziție menită să prezinte doar un bilanț al succe _____ serii industriei timișene. Cifrele —sinteză din panouri vorbesc despre dezvoltarea economico-socială a județului, in actualul cincinal și in perspectivă. Mai departe te intimpină machete, grafice, mostre, diagrame — zeci și sute de exemple vii din registrul amplu al vertiginoasei mișcări spre progres tehnic, spre înaltă eficiență și calitate. Treptat, prima impresie dispare , nu te afli intr-o expoziție, consfătuire ci la o mare de lucru — deschisă acum, la mijlocul acestui tumultuos cincinal, din necesitatea alinierii stricte la exigentele revoluției tehnico-științifice. Pentru că, in acest dens dialog despre ceea ce am înfăptuit dar mai ales despre ceea ce vom înfăptui, realizările industriei timișene se prezintă dina l mic, viu, iar axa acestui dinamism așezată tocmai pe transimiterea bogatei , experiențe a u rnor colective de muncă fruntașe, trebuie să-și a fie, cit mai rapid, coordonate majore în toate întreprinderile și instituțiile specializate ale județului. Fiecare sector industrial ține printr-o largă diverși i țacăre de exponate, să-și precizeze contribuția, firească și necesară, la pulsația întregului MIȘEL BRATEȘ (Continuare în pag. a II-a) • Imagine viguroasă a dezvoltării și modernizării industriei, a inteligenței, elanului constructiv și puterii de dăruire a oamenilor muncii timișeni • O modalitate eficientă de generalizare a experienței pozitive, de stimulare a creativității tehnico-științifice „Electrotimiș“ — una dintre principalele unități expozante, care face dovada concretă — prin machete, licențe și diagrame — a preocupărilor asidue pentru ridicarea continuă a parametrilor tehnico-economici ai produselor destinate industriei electrotehnice românești.