Drapelul Roşu, septembrie 1982 (Anul 38, nr. 11688-11713)

1982-09-15 / nr. 11700

ANUL XXXIX NR. 11.700 MIERCURI, 15 SEPTEMBRIE 1982 4 PAGINI, 50 BANI Printr-o organizare temeinică a muncii și mobilizarea totală a forțelor umane și mecanice SA ASIGURĂM DEPĂȘIREA RITMURILOR ZILNICE LA LUCRĂRILE AGRICOLE DE SEZON • La recoltatul porumbului ș i eliberatul terenului să se acționeze din zori ți pînă în noapte, iar echipele speciale se adune operativ știuleții râmași în urma combinelor • Respectarea graficelor de livrare a sfeclei de zahăr, sarcină obligatorie pentru fiecare unitate agricolă • Activitate neîntreruptă la executarea arăturilor pentru însămînțâri în condițiile efectuării unor lucrări de bună calitate , în toate unitățile agricole să se asigure neîntîrziat întreaga cantitate de sămînța de orz și cjrîu, din categorii biologice superioare, condiționată și tratată corespunzător . Se cere mai multă operativitate la strînsul și însilozarea furajelor SPRIJIN ACTIV ÎN CAMPANIA DE TOAMNA Puternic mobilizați de îndemnurile adresate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R. din 19-20 august a.c., de măsurile stabilite la plenara Comitetului județean de partid cu acul din agricultură, lucrării ogoarelor timișene, locuitorii satelor și orașelor participă masiv la roadelor toamnei, la strînsul efectuarea celorlalte activități de sezon. In acest context, o amplă mobilizare de forțe am întîlnit pe ogoarele cooperativei agricole de la Giulvăz la recoltatul sfeclei de zahăr, cultivată pe 70 de hectare — lucrare care se efectuează numai manual. Alături de 90 de țărani cooperatori erau și 36 de săteni din alte sectoare de activitate. Muncindu-se din zori și pînă în noapte, s-a adunat producția de pe 15 hectare, respectiv, peste 400 tone de rădăcini. Concomitent se transportă din cîmp frunzele și coletele pentru a fi însilozate în amestec cu cocenii de porumb. — Ca urmare a respectării tehnologiei stabilite, a efectuării la timp și de calitate a tuturor lucrărilor,recolta din acest an este bună — ne spunea tovarășul Nicolae Mezin, președintele cooperativei agricole de la Giulvăz. Bunăoară, la sfecla de zahăr depășim cu cite două tone la hectar prevederile de plan. La porumb, cultivat pe 295 hectare, producția medie va fi — după evaluările noastre — de 5.300 kg boabe, cea mai mare din ultimi 30 de ani, cu 200 kg superioară celei planificate. Țin să precizez că toate acestea se realizează pe soluri mai puțin fertile ca lăcoviști, aluviuni și sărături. Avem însă greutăți cu eliberatul terenului în vederea executării ară ing. A. RACHITOVAN (Conf. in pag. a ll-a) Transpunînd în viață hotărîrea plenarei Comitetului județean Timiș al P.C.R. cu activul din agricultură, oamenii muncii din întreprinderile industriale, instituții și unitățile cooperației participă în mod organizat, sub conducerea comitetelor de partid și a consiliilor oamenilor muncii, la recoltarea, transportul și depozitarea produselor din unitățile agricole la care au fost repartizați. Folosind din plin timpul bun de lucru în cîmp personalul muncitor de la mai multe întreprinderi a terminat recoltatul porumbului, transportul știuleților, tăiatul cocenilor și eliberatul terenului. Bunăoară, la C.A.P. Giroc muncitorii de la I.R.E.T., I T.A., întreprinderea pentru industrializarea cărnii, întreprinderea de piele și mănuși au strîns producția de porumb și au eliberat terenul de coceni pe 25 hectare urmînd să sprijine și alte cooperative agricole. De asemenea, personalul muncitor de la I.S.I.M. Timișoara a recoltat porumbul, transportat știuleții tăiat cocenii de pe 8 hectaștre la C.A P. Utvin și a cules știuleții de mult de jumătate din pe mai cele 30 hectare repartizate C.A.P. Ferendia. Și lucrătorarii de la I.C.S.A.P. au recoltat și transportat porumbul de pe 20 hectare la C.A.P. Stamora Română. La fel, muncitorii de la I.M.M.R. — au cules știuleții de pe 5 hectare la C.A.P. Mehala. O contribuție însemnată la campania agricolă aduc muncitorii de la Electromotor care culeg știuleții pe 23 hectare la C.A.P. Ciarda Roșie și s-au prezentat în (Conf. in pag. a Ill-a) \ mimumioninaM E OAMENI AI MUNCII DIN AGRICULTURĂ din Participați cu toții, zori și pînă în noapte, folosind fiecare oră buna de lucru, pentru a realiza și depăși viteza zilnică stabilită la recoltatul porumbului, sfeclei de zahăr, legumelor, fructelor, cartofilor, la executarea arăturilor, însămînțarea culturilor de toamnă, furajelor, însilozarea Prin efectuarea tuturor lucrărilor la un înalt nivel calitativ asigurați adunarea fără pierderi a toamnei roadelor și punerea bazelor unei recolte mari de orz și grîu în anul viitor. l LA START, U NOU AN DE ÎNVĂȚĂMÎNT Mii de flori vestesc, astăzi, sărbătoarea din fiecare toamnă a școlii, începutul anului de muncă și educație în care sunt cuprinși, intr-un coroborat efort, cadre didactice, oameni ai producției, părinți, organizații de tineret, realizînd laolaltă inaltă misiune formativă încredințată lor de conducerea partidului și statului, de părintele drag al tuturor tinerilor din România socialistă, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Noul învățămint debutează, nu de înîntreaga țară, sub semnul înnoirilor calitative, rate de substanțiale prefigiiînnoiri ale bazei didactico-materiale, semn al grijii și atenției constante de care se bucuri de venirea tinerei generații in patria noastră. Școala timișeană vine la startul anului de învățămint 1982-1983 cu bucuria unor prefaceri materiale de mare importanță care vor asigura condiții mereu mai bune de învățătură, de cercetare și producție, îmbogățind o zestre materială considerabilă, modernă, de mare funcționalitate. învățămîntul preșcolar, general, gimnazial, liceal din județtl Timiș și-a amplificat dotarea cu material didactic de peste 3,5 milioane lei se inaugurează astăzi, sau pe parcursul săptăminilor care vin, importante spații de invățămînt la Timișoara, Lu (dorit, tn pag. a ll-a) Vizita oficială de prietenie a președintelui Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari Marți, dimineață, președintele Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari și persoanele care îl însoțesc, au oficiale vizitat Combinatul petrochimic Brazi și întreprinderea „1 Mai“ Ploiești, prilej de cunoaște în mod direct exaperiența și realizările colectivelor acestor reprezentative unități ale industriei românești. Directorul combinatului a prezentat oaspeților profilul acestui complex de valorificare superioară a țițeiului: înalții oaspeți au fost invitați să viziteze o parte din instalațiile combinatului. Adresînd calde felicitări petrochimiștilor de la Brazi pentru realizările importante obținute, președintele Nigeriei le-a urat noi succese în activitatea lor creatoare. In continuare, a fost vizitată întreprinderea „1 Mai“ din Ploiești. Directorul întreprinderii a prezentat activitatea unității, dezvoltarea pe care a cunoscut-o uzina în anii din urmă. In continuare, oaspeții au vizitat secții productive de bază-Vizita s-a încheiat pe platforma de încercare, unde oaspeților le-au fost prezentate cîteva instalații în stare de funcționare. La sfîrșitul vizitei, președintele Republicii Nigeria a mulțumit Federale pentru primirea făcută și a felicitat călduros colectivul pentru performanțele unității obținute în munca sa. In cele două întreprinderi vizitate, solii poporului nigerian s-au bucurat de o caldă manifestare de simpatie, pretutindeni fiind întîmpinați cu deosebită cordialitate și prietenie. La amiază, șeful nigerian și persoanele statului care l-au însoțit în această vizită s-au întors în Capitală. La Palatul Consiliului de Stat au continuat, marți, 14 septembrie, convorbirile oficiale între președintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, și președintele Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shagari.. In timpul noii runde de convorbiri, membrii delegațiilor au informat pe președinții Nicolae Ceaușescu și Alhaji Shehu Shagari, despre rezultatele întîlnirilor de lucru avute, în ziua precedentă, în cadrul cărora au discutat căile și modalitățile concrete de transpunere în viață a orientărilor și indicațiilor date de cei doi șefi de stat cu privire la intensificarea și diversificarea schimburilor comerciale, extinderea cooperării economice și tehnico-științifice, amplificarea colaborării în domeniul învățămîntului, al formării cadrelor și în alte sectoare de activitate. hi • SUCCESE IN RECUPERAREA MATERIALELOR REFOLOSIBILE. In cele 8 luni care au trecut de la începutul acestui an, colectivul întreprinderii județene pentru recuperarea și valorificarea materialelor refolosibile — I.J.R.V.M.R. Timiș și-a depășit sarcinile de plan cu peste 5,6 milioane lei la producția globală. Printre altele, au fost colectate în plus față de plan 38 tone alamă, 73 tone bronz, peste 15,5 tone cenuși de cupru, 32 tone plumb și 72,5 tone cenuși de plumb, aproape 30 tone zinc, 160 tone cenuși de aluminiu, 68 tone cărămizi refractare, 28 tone hîrtie, aproape 12.300 bucăți anvelope, din care circa 1.200 sînt bune pentru resapat . PREMII ȘI MENȚIUNI. La faza națională a sesiunii de referate și comunicări științifice ale elevilor, desfășurată recent la Craiova, reprezentanții județului nostru au avut o comportare meritorie, obținînd trei premii și trei mențiuni. Aceștia sînt: Mioara Cocora, premiul I biologie, Ligia Secoșan, premiul II, științe sociale, Tudor Oprea, mențiune, chimie, toți de la Liceul de filologie-istorie, Nicolae Suciu, premiul III, matematică, Rothenstein Albert, împreună cu Ionuț Mirel, mențiune la fizică și frații Eugen Marius Beleuță, mențiuși de la electrotehnică, de la Liceul de matematică fizică „C.D. Loga". (Al. Mangu) • VENITURI SUPLIMENTARE DIN LEGUMICULTURA. La cooperativa agricolă de la Tomnatic bilanțul ciclului I de producție din sere consemnează un venit de peste 7.676.000 lei, adică un plus de aproape 400.000 lei față de plan. Pînă în prezent s-au livrat 220 tone tomate, 509 tone castraveți, cite 20 tone gulioaie și salată, 4.409 kg ardei iuți, 245.000 fire garoafe. După cum ne informează tovarășa ing. Corina Salon, șefă de fermă, acum se lucrează la întreținerea celor 13,25 hectare de roșii din sere, care promit un rod bogat, urmînd ca la începutul lunii octombrie să înceapă livrarea de-a doua producții celei din acest an. De asemenea, RATORI IN STAȚIUNI BALNEOCLIMATERICE. In primele opt luni ale acestui an, aproape 1.100 de țărani coooperatori din județul nostru au fost trimiși la tratament în stațiunile Buziaș, Amara, Geoagiu Băi, 1 Mai — Oradea, Olănești, Techirghiol. De asemenea, la vilele de la Băile Herculane aparținînd C.A.P. Lenauheim, Giulvăz Jimbolia peste 500 de țăși rani cooperatori au fost cazați în bune condiții pentru a-și reface sănătatea. țăranii și în continuare, cooperatori pot solicita bilete de tratament prin Oficiul de asigurări sociale și pensii pentru țărănime. Gronița timișeană de trei ori pe săptămînă Printre spațiile universitare recent intrate în circuitul se trimit flori la diferite didactic se numără și corpul de laboratoare al Institutul magazinelui agronomic din Timișoara. (Foto, N. CLUJEANU) « ȚARANI COOPE (Conf. în pag. a IV-a) Azi, transmisiuni directe la radio și televiziune : — In jurul orei U.00 , solemnitatea semnării documentelor oficiale româno-nigeriene : — La ora 11,45 ceremonia plecării președintelui 6 Republicii Federale Nigeria, Alhaji Shehu Shaji , gări.