Epoca, februarie 1926 (Anul 43, nr. 1-24)

1926-02-19 / nr. 16

'% Un apel către cetățenii Capitalei Candidații opoziției imite au lansat următorul apel către alegătorii :in municipiul București. Cetățeni ai Capitalei Guvernul îți bate joc de dreptul vostru, tând de faptul că sunt azi încă la Primărie, AU Candidații lui, profiGURAT MII DE CARTI DE ALEGATORI. Cetățenii cari s-au dus la percepțiile comunale să-și ridice cărțile de alegător și s-au găsit înscriși în liste, când să-și ridice cartea , s'a dat răspunsul stereotip că le-a fost trimisă acasă. Cunoscând minciuna s-au reîntors la percepție și și-au reclamat zadarni dreptul. Cetățenii n'au disperat. S-au dus, cu începere de eri, la judecătorii. Acolo au reînceput aceleași manopere. In primul rând judecătoriile au refuzat să elibereze cărțile de alegători Martinși Miercuri dimineața, rezervând numai după amiezile. In al doilea rând, ca să poarte cetățenii pe drumuri au schimbat continuu circumscripțiile de la o judecătorie la alta. In sfârșit, când cetățenii se găseau înscriși, căpătau și la judecătorie acelaș răspuns: nu există cartea. Avem listă de sute de cetățeni, cărora li s-au furat cărțile de alegător prin asemenea mijloace ticăloase. Am reclamat zadarnic autorităților. Facem un apel călduros către toti cetățenii, cărora li s-au furat cărțile de alegător, să fie prezenți in fata localurilor de votare TOATA ZIUA DE ALEGERE, VINERI. Cetățeni ai Capitalei. Veniți astăzi la judecătorii să cereți duplicate. Vom fi alăturide voi ! Fiți Vineri toată ziua la localurile de vot ca să împiedecați pe hoții cărților voastre să voteze în jocul vostru. * ’ ' ' ,,f Candidații opoziției unite. Maramureșul pus sub teroare Fruntașii opoziției trimiși sub escortă la Cluj Ticăloșiile a căror regim trăiete județul Maramureșenu încoace și-au atins de patra culmea prin samavolniciile ce se săvârșeu cu prilejul actualelor alegeri. Nu a fost de a june, ca acest colț de străveche viață românească a fost dat pe mâna celor mai numernici impostori și tuturor aventurierilor ei contrabandiștilor, acum brutalisán Io și arestările se săvârșesc șiua namiaza mare pentru • asigura guvernului liberal • reușită pe care țara întreagă și acest județ secătuit l-o refuză cu ooarbă. Mihail Peter și Mihali Sabot, «noi faimosul renegat care la parlamentul ungar protestezn contra declarațiilor de indepentență ale românilor ardeleni ffipute de către d-nul Vaida Voevod, celălalt proprietarul renegat care aici in familia n’a știut pre in limba românească și care întotdeauna a foat o slugă ungurească în contra neamului său, astăzi amândoi înregimentați în partidul liberal, își fac de cap cu deplina autorizare a d-lui Brătianu in acest nudeț nenorocit. In lupta electorală care e în totdeauna, resping liste, fură buletine de vot și profitând de faptul că Maramureșul, ca și o parte mare a Transilvaniei, e în zona legei marțiale, amestecă armata în matrapaslâcurile lor politice și degradează ofițerii a căror menire e apărarea țării, la rolul de simple instalmente ale politicei nefaste care jefuește țara de 4 ani de zile. In comunele din Maramureș bătăile alegătorilor pe fin lanț. Agenții poliției, ai Jandarmeriei țin satele in cea ma cumplită teroare. Oamenii de încredere ai Partidului National, cari toți sunt fruntașii cei mai de seamă ai vieței românești din aceste fiun tari, sunt arestați și brutalități spre marea indignare a populației care nu poate pricepe cum intr’un stat român, bărbații care au muncit viața lor întreagă pentru românism, pot fi supuși unor atari maltratări. Am arătat că încă din zilele trecute d-nul Vasile Filipciuc, a fost arestat de către autorități și împiedicat de a mai circula în județ. Toate intervențiile pentru punerea lui in libertate, toate protestele pentru readucerea autorităților la calea legală, au rămas fără efect. Intr-o telegramă se anumță astăzi o nouă ticăloșie săvârșită de către conducerea pașalâcului Mihali Peter. Alături de d-nul Vasile Filipciuc au fost arestați «tatii ellie Lazăr, Dr. Gh. Bârlea, d-nul Eugeniu Ecker și d-l Dezideriu Fried, conducători ai opoziției unite. Imediat acești cinci arestați au fost escortați la Consiliul de Război din Cluj, îndepărtându-i astfel din mijlocul populației maramureșene. * C^ncitura aceasta a stârnit în întreg Maramureșul o profundă indignare. Candidații opoziției unite sunt arestați și amenințați cu bătăi și cu fel de fel de pedepse pe cari numai mintea sadică a acestor conducători liberali le poate născoci. In fața acestei situații, pentru a nu mai expune pe oamenii vrednici ai satelor noastre la șicanele și nemaipomenitele brutalități ale jandarmeriei și autorităților liberale și în aceiași vreme pentru a împiedeca o eventuală izbucnire a mulțimei care ar putea avea ca urmare chiar vărsări de sânge, conducerea opoziției unite din Maramureș, a hotărât să retragă candidaturiile opoziției unite pe întraga linie. Astfel în Maramureș d-nub Guță Tătărăscu cu vrednicii săi tovarăși, renegații Mihali, își vor stinge pe deplin scopul: in Maramureș guvernul liberal își va declara alese listele sale. Maramureșul va rămâne și pe mai departe în mâna fostelor slugi ungurești, a samsarilor și a contrabandiștilor cari pentru ași ascunde turpitudinile și a nu face cunoștința pușcăriilor, fac astăzi garda partidului liberal în acest județ al lui Dragoș-Vodă. Conducătorii locali ai Partidului Național, în repetite rânduri s-au văzut siliți să potolească poporul și să împiedice îndreptățitele lui izbucniri. Acum se conving în sfârșit cu toții, că legalitatea sub domnia partidului liberal este o ordinară minciună și că nu este altă cale pentru a înfrânge apucăturile păcătoase ale liberalilor, decât că forței și violenței să li se opună forță și violență. Ambasadorul Germaniei la d. Briand PARIS, 18. (Rador). — Ambasadorul german von Hoesch a vizitat eri pe d. Briand, discutând problemele ce interesează ambele puteri și mai ales chestiunile legate de intrarea Germaniei in Liga Națiunilor. D. von Hoesch pleacă astăzi la Berlin pentru a se consulta cu guvernul său. Naufragiul unui vapor 30 PERSOANE ÎNECATE LONDRA, 18 (Radar). Din Rangoon se anunță că o trombă marină a provocat naufragiul unui vapor transportând 80 persoane. Din acestea, numai 30 au putut fi salvate. Conferința de căi ferate româno-bulgară SOFIA, 17. (Rador). — Inginerul Sgoureff, șeful serviciului mișcărea din direcțiunea căilor ferate a plecat la București pentru a asista la conferința ce se va ține lu acel oraș în vederea creării unor legături între căile ferate române și cele bulgare pe linia Sofia-Vidin,Calafat-Craiova- București. Această legătură ar scurta într-un mod considerabil că lateria între ambele capitale. time I AFACEREA FOKKER o mausuri mizerabili a guvernului Restabilirea adevărului in arestarea D-lui Jurgea- Scrisoarea d-lui Const. R. Sturdza. Ce prin provocarea intenționată a acestui Banda Știrbey-Boxshall in culisele manevrei Negrile și s’a urmărit scandal. Bănuind din primul moment că prin arestarea d-lui Jurgea Negrilești și scandalul pe care de data aceasta însăși guvernul îl provoca în junii comandei de avioane de la coasa „FOKKER", se urmărește o lovitură de ordin politic. „Epoca" a păstrat în primele doua zile o prudentă rezervă în această chestiune. Acum insă, când după toate investigațiunile necesare, am pus mâna pe toate firele diabolicei manevre de ultimă oră a guvernului Brătianu, ziarul nostru crede absolut necesar să ia pozițiune hotărâtă în această chestiune, demascând toată ticăloșia de care șeful guvernului este capabil pentru a încerca o salvare din dezastrul către care nu l-a târât nimeni, dar către care a mers singur. In primul loc trebuie restabilit adevărul în jurul motivelor arestării reprezentantului casei „Fok* ker“, dezbrăcând toate corportațiile făcute până acum în jurul acestei afaceri de insimmațiunile celor interesați și aceasta o facem publicând în primul rând următoarea scrisoare pe care ne-o trimite d. advocat CONSTANTIN R. STURDZA : DOMNULE DIRECTOR. Mai multe ziare din Capitală, printre care și ziarul dv., au înregistrat o versiune cu totul străină de adevăr cu privire la arestarea clientuliii meu domnul Alexandru Jurgea-Negrilești. Această versiune provenind sau din imaginația rocambolică a unui reporter rămas sub influența romanelor lui Gaborian, sau sugestiunea tendențioase a unor persoane ce au interes dareia o anumită atmosferă în opinia publică,, mă simt obligat, pentru restabilirea adevărului și lămurirea oamenilor de bună credință să vă rog a da în coloanele ziarului dr. ospitiaitatea următoarelor deslușiri. Povestea telegramei prin care care s’ar fi mis de Cassa Fokker, 12.000.000 la dispozițiunea domnului Alexandru Jurgea-Negrilești este o pură inventiiune. Nu a existat și nu există o asemenea telegrame și astfel pe oricine a mă desminți. Toată acuzațiinea adusă de autoritățile militare contra d-lui Alexandru Jurgea-Negrilești nu se întemeiază decât pe patru telegrame găsite de ele la Poștă. Aceste telegrame sunt adresate Casei Rockker la Amsterdam de către d. Jurgea-Negrilești, reprezentantul in țară al Casei Fokker și ele cuprind în textul lor câteva cuvinte convenționale, după cum se obicinuește în corespondența comercială a întreprinderilor industriale sau financiare, pentru a nu desvălui concurenței secretul operațiunilor lor. Autoritățile militare au cerut domnuului Jurgea traducerea acestor cuvinte. Aceste telegrame datând însă din ialie 1925 Și domnul Jurgea ne mai având la el cheia cuvintelor convenționale jd-sa nu a putut să-și reamintească sensul câtorva dintre ele. Domnul Jurgea a telegrafiei însă imediat — chiar în fața autorităților militare care anchetau — la Amsterdam pentru a cere să i se trimeată sensul cuvintelor rămase nedescifrate. Aceasta dovedește bumeredibtă a domnului Jurgen și înlătură afirmațiunea fantezistă sau răuvoitoare ce s'a făcut că d-sa ar fi refuzat să dea traducerea acestor cuvinte. Iată textul celor patru telegrame. Am subliniat cuvintele rămase netraduse și am dat în paranteză traducerea acelora a căror sens a putut fi identificat. TELEGRAMA No. 1“. Fokexport . Amsterdam Prima plată s’a efectuat după dorință prin Banca Dresda. Sper și a doua promisiune, însă nimic Wittiwtdhwired Jurgen .Este vorba de plata primei rate din prețul avioanelor, efectuate de ministerul de Război după recenzionaera lor la Amsterdam de către Comisiunea de recepție românească). TELEGRAMA II. Fokexport Amsterdam Deși convins nu ar fi trebuit să lăsați să cadă contractul din cauza lipsei de wory (acreditiv). — Reușit wory desieb (acreditiv Dresdnerbank).—Confirmarea azi.—Beiza vine acolo pentru interese personale fără rest pentru o săptămână. Reconchimba grec de crintat însă nu renunț. — Cu regret plec foarte întârziat.— Sper că la sine sunteți mulțumiți căci mulțumită lui Dumnezeu totul a reușit după dorință. Ași dori dacă e posibil, insă nu cu tot dinadinsul, să întâlnesc și pe Kograraga (Foker Rasch) wity witsed wired, ^ ^ ss) Prianul Aleea Kiselef 41 TELEGRAMA III. Fokexport . Azi Balda a încheiat non contraea Kograkabimba (Foker bombardament de zi). Telegrafia# imediat urgent dacă poate dispune de nou contract. Gaperea (procente). — Beaza acolo, țineți rezervat până la sosirea mea.— Este priva (provision) deja la Desane (Lobel și Gutman). —Incraiere, reușita atârnă de ea. — In fine am dori să auzim că sunteți mulțumiți, căci după telegrama Dvs. către Banca Dresda, deși necrezut, păreți încă neliniștiți. — Pentru liniștea Dvs. vă comunic că toată maria este deja asigurată de Ministerul de Război la Societatea de transport. — Prin grija Dvs. nefondată îmi faceți mari dificultăți care fac impresie nefavorabilă. JURGEA TELEGRAMA IV. Fokexport Amsterdam Perengriva (provision, procente) foarte mic. — Nu trebue riscat totul pentru lucruri mici. — Chemat urgent la Piarn (Paris) care cere răspuns hotărâtor. Telegrafiați așadar urgent. Piann, geiser eix (Paris Geneva). — A întâlni Voragra. — Din cauza unei economii nepricepute s’ar putea pierde Celnalrefi (fabricațiune avioane fără motor). Important însă a anunța Desib. (Dresdnerbank). JURGER După cum vedeți nu este vorbă nicăeri de cele douăsprezece milioane arătate în senzaționalul reportaj reprodus de ziarul dv. și afirm încă odată că aceste, patru telegrame sunt singurele acte, pe care se întemeiază acuzațimea autorităților militare și arestarea de către ele a domnului Alexandru Jurgea Negrilești. In ceia ce privește cuvintele a căror sens nu s’a putut încă desluși rugăm să fie traduse prin orice nume propriu, orice substantiv sau orice cuvânt și dacă, din textul astfel reconstituit va putea reuși vreun indicii de vinovăție contra semnatarului telegramelor, sau vreunn temei legal de a-l priva de libertate, (Ionind Alexandru Jurgea Negrilești este gata a aproba toate măsurile ce s’au luat contra d-scile precum și acelea ce s’ar mai putea lua de azi încânte. Este atât de adevărat că, cu tot interesul ce pare a exista de a-l scoate vinovat, nu s’a putut găsi nicio învinuire serioasă contra d-sale, încât motivul arestărei sale pe care ii dau autoritățile militare este acuzarea de spionaj și trădare pentru că si-a permis în timp de „stare de asediu” să întrebuințeze cuvinte convenționale în corespondența sa comercială cu Cassa pe care o reprezenta. Nu s’a formulat contra d-sale nici un alt cap de acuzare, după cum reiese din insinuațiunile răutăcioase ale rportajului reprodus de ziarul dv. Iar în ce privește acuzațiunea de spionaj și trădare, întemeiată pe telegramele reproduse mai sus, nici un om cuminte și fără patimă nu poate să-i dea crezare chiar dacă el nu ar cunoaște pe Alexandru Jurgea-Negrilești și nu i-ar ști cinstea intransigentă, onorabilitatea neștirbită în decursul unei vieți de a 11 ani și iubirea nemărginită de țată, pentru care cu toată vârsta lui înmuiată a luptat la front în primele lunii în tot timpul războiului. Nimeni nu poate să nu-și dea seama de ridicolul unei asemenea acuzațiuni născocite pentru a motiva o arestare ilegală și sălbatecă, a cărei cauză este cu totul străină de faptele imputate domnului Jurgea și clar de persoana d-sale și a cărui fundament este atât de slab încât acei ce au operat-o simt, nevoiți a o sprijini cu insinuări nelămurite, menite a induce în eroare opinia publică. Care este adevăratul motiv al acestei arestări și care sunt persoanele ce au avut interesul de a o face se. va vedea mai târziu când domnul Jurgen scos de la secretul pivnițelor Consiliului de Război va putea să-și apere onoarea la lumina zilei. Multummnău-vă, domnule Director, anticipat pentru ospitalitatea ce sunt convins că ved da acestor rânduri în coloanele ziarului dv. vă rog sa primiți asigurarea sentimentelor mele cele mai distinse. D. R. STURDZA, avocat Strada Caragea Vodă No. 1 1 ș București ^TIMPUL« S. A. R. Institut de Arte Grafice și Editură. Str. Sărindar No. l SITUAȚIA s-au încurcat grozav, și nu mai este în măsură ițele guvernamentale nimeni în tabăra liberală să le descurce. Nu este un secret pentru nimeni astăzi, că Regie a făcut cunoscut d-lui Brătianu, că reforma electorală va trebui să fie votată înainte, de 1 Martie, oricâte ședințe pe zi ar ține Camerile. Pentru a eși din încurcătură d. Brătianu, hotărâse să nu mai deschidă parlamentul după alegerile comunale. Astfel alegerile legislative s’ar fi făcut după vechea lege, cu proporționala integrală ceea ce convenea perfect d-lui Brătianu, odată convins că nu mai poate camufla guvernul de mâine. Pe de altă parte însă, nevotându-se reforma electorală prevăzută de Constituție, d. Brătianu se teme că toată opera sa legislativă să fie zădărnicită de acest 1*2*8. încurcătura guvernamentală s’a accentuat 2*rin agravarea bolii președintelui Consiliului. Miniștrii se întrunesc zilnic la d. Alexandru Constantinescu, fără a putea lua vre o hotărâre. Ministrul domeniilor, care a trăiat vremurile de la 88, știe ce așteaptă guvernul în Dealul Mitropoliei trei zile după aceste alegeri. D-sa nu ignorează că lupta funrlamentară va fi însoțită de puternice manifestații populare în jurul Camerei. In tabăra guvernamentală, toată lumea aruncă vina în momentul de față, asupra d-lui Vintilă Brătianu, care a „adus partidul aci“. Dar nimeni nu este în stare să găsească o soluție. Mizerabila manevră Prin urmare se înlătură în primul rând din discuție chestiunea comisionului de 12 milioane, de care nu se pomenește nimic în nici una din telegramele încriminate, chestiune care a fost prezintată în primul moment de guvern ca principalul mobil al arestărei pentru descoperirea traficului de influentă. Dar din conținutul telegramelor date la lumină de d. avocat Const. Sturdza cade si al doilea motiv scos ulterior la iveală de guvern, chestiunea trădărei, căci toate cele patru telegrame n’au alt obiect decât afacerea comercială dintre casa Fokker și reprezentantul său și ori cu ce cuvinte s’ar înlocui termenii convenționali nu se poate ajunge la reconstituirea unor documente care să divulge secretele apărărei naționale sau să compromită siguranța Statului. Nu rămâne prin urmare în picioare decât motivul foarte discutabil al întrebuințării în corespondența telegrafică a limbagiului convențional care este un lucru curent în corespondența comercială deschisă, acuzatiune pentru agravarea căreia se exploatează starea de asediu, o stare de asediu izvorâtă dintr’um abuz de ordin politic și care nu are nimic atace cu starea de război. Din acest mic motiv nu legitimează cu nimic arestarea d-lui Jurgea-Negrilești în condițiile brutale în care s’a produs, cu intențiunea vădită a celor ce au provocat-o, de a pune opinia publică în fata unui scandal. Și atunci ne rămâne nouă să dăm la iveală adevăratele motive pentru cari guvernul Brătianu a provocat acest scandal cu bună Mențiune, și în puține zile opinia publică va avea confirmarea depend a spuselor noastre. In primul rând guvernul a urmărit să creeze o diversiune în scandalul Barbu Știrbey care tine Încordată opinia publica. In al doilea rând s’a căutat printr’un act de timorare să seorteze anularea contractului cu casa „Fokker“, anulare la care de 5 luni lucrează banda Știrbey-Boxshall a cărui monopol la ministerul de războiu a fost încălcat prin urgenta cu care s’a făcut comanda avioanelor Fokker, determinată de necesitățile momentului prin stuațiunea de la Nistru. Al treilea și cel mai principal motiv a fost deschiderea pe această cale a întregei chestiuni a comandelor pentru aviația militară, pentru ca în scandalul provocat ca marila Știrbey-Brătianu să amestece «din nou nume»le pricipelui Carol, pentru a împiedeca sfărâmarea tuturor planurilor diabolice ale familiei Brătianu care s’au văzut grav amenințate prin scrisoarea de reconciliere a principelui Carol cu Familia Regală. « Iată adevăratele motive cari au făcut din provocarea acestui scanal o necesitate inexorabilă pentru salvarea politicei liberale. Opinia publică va avea cât de curând cea mai deplină confirmare a ceior destăinuite de noi. * Noi scandaluri în Adunarea națională maghiară OPOZIȚIA I-A CERUT LUI BETHLEN DEMISIA BUDAPESTA 18 (Rador). — In mijlocul unui tumult îngrozitor, Adunarea Națională a ascultat aseară interpelările adresate de opoziție cu privire la demonstrațiunile proectateentru Duminică. Interpelatoră au arătat că scopul demonstrațiunilor este: să întărească prestigiul guvernului, voind să arate țărilor streine că poporul unngar aprobă falsificările de bancnote. Primul ministru Bethlen a răspuns, întrerupt necontenit de deputații opoziției care strigau: Demisia !”. Bethlen a declarat că guvernul nu ar permite demonstrațrni nici in favoarea, nici împotriva regimului. Altfel se pune însă chestiunea când bate flitul acuzațiSe extrem de grave al căror obiect este Șeful statului, populația intenționează să aducă un omagiu regentului Horthy. Bethlen, în mijlocul tumultului întreținut de stânga, a reproșat socialiștilor că nu au făcut să înceteze aceste atacuri în presa străină, deși aveau putința să o facă cu ușurință. Această declarație a primului ministru a provocat din nou un Scandal formidabil. Deputații din dreapta și stânga au ajuns până aproae să se îneaere. 333 I ȘTIRI POLITICE ", Grigore Filiposeus face cunoscut guvernului că fiind în posesia" listei complecte a persoanelor cărora li s’a escrocat cartea de alegător*a dispozițiile cuvenite luai sistemul de la Bej ca să funcționeze la prima fraudă pusă la cale de agenț fii săi. Un ministru din cei influenți a spus or unui prieten al nostru. „Nu pricepem patima pe care o pune opoziția în aceste alegeri, când fruntașii ■ eî știu în mod „oficial“ acum că noi plecăm a doua zi după înfăptuirea lor“. Bacă ’îViitorul“ va cere numele mitenste’ului unefeestses sisntem eșata să comunicăm. In toate cercurile politice a făcut o adâncă impresie, declarația d-lui Mihalache că acordul între partidul țărănesc și cel național poate fi considerat ca încheiat. * D. luiiu Maniu a sosit astăzi dimineață venind din Cluj. Printre magistrații care s’au distins în aceste alegeri prin zelul lor trebuie să cităm de pe acum pe d-nfi Robescuși Cipilan. Acestuia a trebuit să-i facă observații cei după amiază de primpreședinte Davidoglu, care a constatat că la ocolul V d-sa luase dispoziții să nu se distribue cărțile de alegător decât un singur ceas pe zi, pentru a asigura guvernului un teanc cât mai mare de umplutură. * Toți alegătorii care au fost escrocați de dreptul lor de vot, sunt convocați mâine Vineri la ora 6, la birourile de vot respective. O La judecătoria Clemența s’a prezentat eri d. Grigore Ștefănescu, consilier la Curtea de casație pentru a-și ridica cartea de alegător.■ Cu oarecare jenă a trebuit să-i comunice magistratului însărcinat cu distribuirea certificatelor că cartea d-sa le lipsește. Guvernul a împins nerușinarea până la a încerca să substitue și voturile consilierilor de la Curtea de casație. I. * 1 Au fost puși în libertate 24 de studenți dintre cei arestați cu ocazia recentelor tulburări Restul de 10 arestați, între cari 4 pretinși studenți, ar fi menținuți în această știre până la judecarea procesului. | Ora 12 Scandalul Fokker provocat pentru a lovi in principele Carol O întorsătură senzațională a afacerei Fokker depune: In altă parte a ziarului nostru am arătat că principalul motiv pentru care s’a provocat izbucnirea scandalului cu coriseri zile de aeroplane prin arestarea d-lui Jürgea-Negrilești este noua ofensivă pornită de banda Brătiani Știrbey împotriva principelui Carol I pentru a preveni consecințele eventuale ale reconcilierei principelui cu Familia Regală. Suntem acum în măsură să dăm în această privință noi și senzaționale amănunte menite să demaște întreaga intrigă infamă țesută de familia Brătianu. v * înainte de arestarea sa, s’au făcut asustra d»S«a Jurgea Megrilești insistente și repetate presiuni pentru a-l convinge să insinueze că în comanda avioanelor Fokker a fost direct amestecat și principele Carol. D. Jurgea Negrilești a refuzat cu hotărâre să se preteze acestei manopere mizerabile, cu toate amenințările cu rea sa. Văzând că nu-și pot atince scopul cu d. Jurgea liber, au recurs la ultima presiune aceia a arestatărei. Descoperirea acestei noi și infameraturi va face ca această afacere să ia o turnură senzațională. Regele, informat asupra loviturei, a cerut să fie ținut complect in curent cu întreaga desfășurare a scandalului provocat de primul ministru- D-l I. irătianu bolnav de pneumonie Starea sănătății Prâsmu lui Ministru s’a înrăutățit. Astăzi dimineața a avut loc un consult la domeciîiul bolnavului. Temperatura se menține ridicată. Doctorii au diagnosticat o pneumonia t