Evenimentul Zilei, iunie 2000 (Anul 9, nr. 2416-2441)

2000-06-30 / nr. 2441

Pagina 11 • Nr. 2441 • vineri, 30 iunie 2000 SPORT Andrei Pavel încearcă azi să treacă și de turul trei la Wimbledon . Andrei Pavel este extrem de încrezător în șansele sale de a intra în a doua săptămînă a turneului de Grand Slam de la Wimbledon, performanță pe care nici un jucător român nu a mai reușit-o de la Ilie Năstase încoace. Pavel, care se simte excelent din punct de vedere fizic și psihic, îl va întîlni astăzi pe sud-africanul Wayne Ferreira, învingătorul favoritului numărul 11, olandezul Richard Krajbek, pe care l-a depășit cu 5-7, 6-3, 6-3, 7-6 (3). Cel mai bun jucător român al momentului l-a eliminat în turul secund pe canadianul Daniel Nestor, cu scorul de 7-6 (6), 7-5, 4-6, 6-0. Andrei și-a făcut astfel o imensă bucurie de ziua Sfinților Petre și Pavel, pe care a petrecut-o normal, ieri, între două antrenamente și cu gîndul la meciul de astăzi Sanda și Cătălina, în turul doi la dublu Tot miercuri, Ruxandra Dragomir și Cătălina Cristea s-au calificat în turul doi al competiției de dublu, după ce au cîștigat cu 6-1, 6-4 meciul disputat cu perechea britanică Helen Crook - Victoria Davies. în faza secundă, Sanda și Cătălina se vor întîlni cu primele favorite ale competiției, Lisa Raymond (SUA) și Rennie Stubbs (Australia), misiunea lor fiind îngreunată și de nerecuperarea totală a Ruxandrei Dragomir, care mai simte încă dureri la degetul accidentat în finala turneului de la Den Bosch. Irina Spîrțea și Caroline Vis (Olanda) le-au învins pe Tatiana Garbin (Italia) și Katalin Marosi (Ungaria) cu scorul de 2-6, 7-5 , 6-1. Din competiția feminină de dublu reține atenția calificarea perechii Martina Navratilova / Mariaan De Swardt, învingătoare cu 6-3, 6-7 (4), 6-3 în fața cuplului bulgaro-olandez Lubomira Baceva - Amanda Hopmans. Astfel, revenirea Martinei Navratilova (43 de ani) la Wimbledon, după cinci ani de absență, a fost de bun augur pentru jucătoarea americancă, deținătoarea mai multor recorduri, printre care jucarea celor mai multor finale de simplu din „Era Open“ și cucerirea celor mai multe trofee din istoria tenisului de cîmp Martina Hingis bate tot De asemenea, este de remarcat evoluția bună a elvețiencei Martina Hingis, care a cîștigat miercuri două partide. Mai întîi a eliminat-o cu 6-4, 6-1 pe chinezoaica Jing-Qian Yi în turul doi al probei de simplu, după care, alături de franțuzoaica Mary Pierce, a trecut cu 6-1,6-2 de perechea argentiniano-thailandeză Florencia Sabat - Tamarine Tanasugarn. Martina Hingis este extrem de motivată anul acesta și datorită faptului că organizatorii au acceptat-o în All England Club, acolo unde sînt primiți doar învingătorii la Wimbledon și care sînt recompensați în fiecare an, pe toată viața, cu cîte două bilete la celebrul turneu londonez. Clubul este extrem de restrîns, doar 375 de membri, deoarece organizatorii nu doresc să intre prea adînc în cota de bilete rezervată publicului. Din întrecerea feminină mai trebuie amintit și faptul că rusoaica Anna Kournikova a fost eliminată din turul doi de franțuzoaica Anne- Gaelle Sidot, învingătoare cu 6-3, 6-4. Ratînd șansa de a reedita performanța din 1997, cînd a ajuns în semifinale la prima sa apariție la Wimbledon, frumoasa Kournikova se consolează acum să-i încînte pe englezi doar în competiția de dublu. De cînd a intrat în circuitul profesionist, Anna Kournikova (locul 19 în WTA) a jucat în 68 de turnee, dar nu a reușit să cîștige pînă acum vreun trofeu Magnus Norman, liderul ATP, a fost eliminat de un puști de 19 ani Revenind la competiția masculină, meciurile de miercuri, din turul doi, au adus și cea mai mare surpriză la Wimbledon: eliminarea unuia dintre primii trei capi de serie în a doua rundă. Suedezul Magnus Norman (favorit numărul 3 și lider în clasamentul ATP) s-a înclinat în fața tînărului belgian de 19 ani, Olivier Rochus, care l-a bătut în cinci seturi, 6-4, 2-6, 6-4, 6-7 (4), 6-1. După victoria istorică pentru el, la prima sa participare într-un turneu de Grand Slam, belgianul Olivier Rochus și-a încurajat ieri fratele, Christophe, care l-a întîlnit în turul doi pe olandezul Steng Schalken Sampras s-a calificat si a ajuns la spitaf Evenimentul care a captat interesul asistenței a fost accidentarea principalului favorit, americanul Pete Sampras, deținătorul a șase trofee la Wimbledon. La finalul setului trei, Sampras a solicitat medicului să-i maseze glezna stîngă, care i se imflamase. După ce a revenit pe teren și a terminat învingător, cu scorul de 7-6 (9), 3-6, 6-3, 6-4, partida contra slovacului Karol Kucera, Sampras s-a dus la spital. Acolo i s-a făcut o rezonanță magnetică și a stat sub tratament toată seara de miercuri. RĂZVAN JELESNEAC Liderul ATP a cedat nervos Rivaldo a salvat aniversarea a 50 de ani de la inaugurarea stadionului Maracana Echipa națională de fotbal a Braziliei a terminat la egalitate, 1-1 (0-1), meciul cu Uruguay contînd pentru preliminariile Campionatului Mondial din 2002. Scorul a fost deschis de oaspeți în minutul 6, prin Dario Silva, golul egalizator pentru vicecampionii mondiali fiind înscris de Șivaldo, din penalty, în minutul .Partida s-a disputat,pe celebrul stadion Maracana, constituind o reeditare a finalei Campionatului Mondial din 1950, cînd s-a inaugurat de altfel cea mai mare arenă din Brazilia și din lume. La fel ca acum jumătate de secol, fotbaliștii „cariocas“ n-au reușit să se impună în fața uruguayenilor, care atunci le-au stricat sărbătoarea, luîndu-le titlul mondial, după o victorie cu 2-1, iar acum le-au umbrit aniversarea semicentenarului acelui eveniment. De fapt, a fost o sărbătoare pentru Uruguay, care a celebrat prin egalul obținut cucerirea trofeului suprem în urmă cu 50 de ani. într-un alt meci din preliminariile Americii de Sud. Venezuela a întrecut, pe teren propriu, Bolivia cu 4-2 (2-0). (R.J.) Tinerii poloiști se luptă pentru Cupa „Net Consulting" Astăzi, la bazinul Dinamo, începe cea de-a doua ediție a Cupei „Net Consulting" la polo, concurs rezervat în exclusivitate copiilor. După ce competiția de anul trecut s-a bucurat de un real succes, iată că firma „Net Consulting“ își ține promisiunea de a face din această întrecere a tinerilor poloiști un eveniment de tradiție. Cele patru echipe care își dispută trofeul sînt: Dinamo A (copii născuți în 1986), Dinamo B (1987), CSȘ 6 și CSȘ 1. Bugetul total al concursului este de 20 milioane de lei, iar premiile oferite tuturor participanților vor consta în echipament sportiv ELLE Xavier Laurent l'.u .• Prezintă kT/rzü Nn AuMaa Anfim METROPOLITAN OP MODEL 2000/,* Joi 6 iulie ora 21.00 la t venin inter^nnient Je ET/QU/siTE MODUS in celobenne eu .Mbifdei ui AfWth ii \\i(ie/ini\ h’nnh inlenuitinno in Seien/briez«*<v SPONSORI G v J Ÿr \ S.T.P.P Homo T,-e Moldovan la Galatasaray, cu acte în regulă Internaționalul român Viorel Moldovan a semnat ieri la Istanbul un contract cu Galatasaray formație antrenată de Mircea Lucescu. înțelegerea se intinde pe o perioadă de trei ani, cu opțiune pentru încă unul. Moldovan este al cincilea român din cadrul clubului, după tehnicieni Mircea Lucescu și Gavrilă Pele Balint și jucătorii Gheorghe Hagi și Gheorghe Popescu. Nu este exclus ca legiunea română de la Istanbul să se îmbogățească cu un alt compatriot, Adrian Mutu fiind și el curtat de către deținătoarea Cupei UEFA. (D.N.) Emil Săndoi a căpătat Electroputere, via Craiova Emil Săndoi va fi, de azi, noul antrenor al divizionarei B, Electroputere Craiova. El a fost destituit de noua conducere a celuilalt club din Bănie, Universitatea, la finele campionatului trecut. Săndoi a semnat un contract pe durata unui an com pefjtloha. Acest acord reprezintă un prim pas făcut de Universitatea spre realizarea unui parteneriat care ar fi în favoarea ambelor cluburi. Contractul lui Săndoi va fi plătit tot de „Știința“, acesta fiind de fapt detașat la divizionara B cu scopul de a transforma echipa Electroputere într-un satelit al „alb-albaștrilor“. (M.M.) Gușet, al doilea la Atena Atletul român Gheorghe Gușet s-a clasat al doilea în proba de aruncare a greutății, cu o performanță de 20,41 metri. Rezultatul a fost obținut ieri, în cadrul concursului de la Atena contînd pentru Marele Premiu al IAAF. Pe primul loc s-a situat John Godina (SUA) cu 20,82 metri iar poziția a treia a fost ocupată de cehul Miroslav Mene (20,34 metri) Pensionar la prima tinerețe Nu știm alții ce simt, dar noi, cînd ne uităm la meciurile de fotbal transmise de TVR, la care comentator este Cristian Țopescu, ne vine să mutăm, repede repede, pe Eurosport. Tot respectul pentru cel care ne-a delectat mulți ani cu frazele sale documentate, jos pălăria pentru momentele frumoase pe care le-am petrecut în fața televizorului ascultîndu-i comentariul însuflețit, însă considerăm că a venit vremea ca mereu tînărul Cristian Țopescu să se retragă. S-a zvonit că reîntoarcerea sa la postul național, pentru EURO 2000, a fost posibilă grație intervenției unor fotbaliști de la echipa națională, care au crezut că Țopescu le va purta noroc dacă se va afla în fața microfonului la meciurile „tricolorilor“. Nu ne interesează cine sau ce a făcut ca Țopescu să-și dea cu părerea pe micul ecran, important este că veteranul comentator nu mai are nimic în comun cu sportul-rege. Avînd impresia că fotbalul s-a oprit la Dobay, Ozon, Pele sau Eusebio, Țopescu ne-a asasinat, în tot acest timp, cu părerile sale peste care s-a așezat praful decrepitudinii și monotonia repetițiilor fără limită. Mai mult, venerabilul nu pricepe că regulamentul s-a mai schimbat și mingea nu mai are șiret. Penalty-urile se acordă chiar dacă nu „sare sînge“, hențul se penalizează și atunci cînd distinsul comentator nu-l observă, iar ofsaidul nu se fluieră dacă jucătorul „în culpă" nu participă la fază. Dacă modelele sale sînt, în continuare, sportivii ajunși la vîrsta senectuții, atunci să le ia exemplul și să-și aștepte cuminte, acasă, talonul de pensie Instantaneu ax Agfa Nomterm pentru fiecare tour f Jttye curvfprintes AGFA Noi am iiver FILM Filmul color