Evenimentul Zilei, ianuarie 2013 (Anul 22, nr. 6688-6712)

2013-01-28 / nr. 6709

Am un regret mare că nu am inventat elixira tinereții. Eu nu vreau să mor niciodată" Ședință specială la CSM Evenimentele din ultimul timp au determinat Secția de judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, la inițiativa judecătorului Horațius Dumbravă (foto), să organizeze o ședință specială pe tema independenței Justiției. Ședința începe astăzi, de la ora 10:00, analizându-se necesitatea sesizării Inspecției Judiciare pentru a face verificări în vederea apărării independenței sistemului judiciar. Ucis și lăsat pradă câinilor flămânzi Un bărbat de 37 de ani, din Logrești, județul Gorj, a fost asasinat și abandonat câinilor flămânzi din comuna Herești, Giurgiu, unde acesta era muncitor sezonier. Localnicii au găsit cadavrul, sfârtecat de câini, lângă o casă abandonată și au anunțat Poliția. Pe lângă mușcături, cadavrul avea multiple plăgi înjunghiate la gât, torace și abdomen. Suspectul, un tânăr de 18 ani din Herești, cu care victima avusese un conflict spontan, a fost reținut pentru omor calificat. El va fi dus azi la instanță, cu propunerea de arestare pentru 29 de zile. Șeful ANI îi face plângere penală lui Mugur Ciuvică Președintele Agenție Naționale de Integritate (ANI), Horia Georgescu, a anunțat că va înainta o plângere penală împotriva lui Mugur Ciuvică. Invitatul permanent al „Antenei 3” a făcut o sesizare la Comisia de evaluare din cadrul Consiliului Național de Integritate, prin care cerea să fie verificată averea șefului ANI, în urma verificărilor nu s-au găsit nereguli, lucrarea a fost clasată, așa încât Georgescu cere ca angajatul lui Dan Voiculescu să răspundă juridic față de acțiunile sale. Declarația zilei la împlinirea a 11 de ani Actualitate 28.01 Evenimentul zilei: Luni, 28 ianuarie 2013 in O/r o M]MQOW [H)Q]O Æ| ■ După articolele din EVZ, în care au fost relatate neregulile cu privire la modul în care firma Quest Advisors face recrutarea noului manager al companiei, ministrul Finanțelor și-a trimis inspectorii în control George Lăcătuș george,lacatus@evz.ro Inspectorii Corpului de Control de la Ministerul Finanțelor Publice, acționarul unic al Loteriei Naționale, verifică de câteva zile modul în care se derulează procesul de alegere a noului manager al companiei. Potrivit surselor EVZ, principala neregulă constatată deja de către inspectorii ministrului Daniel Chițoiu se referă la faptul că plicuriPlicurile cu candidaturi au fost deschise în trei etape, lucru care ridică suspiciunile pretendenților pentru postul de șef al Loteriei au fost deschise în trei etape, nu în una singură, așa cum se face în astfel de situații. Despre această neregulă, care ridică mari semne de întrebare asupra corectitudinii procesului de selecție, EVZ a scris, în exclusivitate, în ediția sa din 11 ianuarie 2013. Doi membri AGA au demisionat Sursele EVZ susțin că inspectorii Corpului de Control au cerut Casei de avocatură Quest Advisors, care a încheiat un contract cu Loteria pentru recrutarea noului manager, să prezinte urgent un punct de vedere cu privire la legalitatea modalității de deschidere în trei etape a plicurilor candidaților. Ministrul Finanțelor, Daniel Chițoiu, a cerut inspectorilor săi să facă tot posibilul pentru a clarifica procesul de selecție, pentru ca acesta să se încheie până pe 15 februarie, termenul limită când se va face lista scurtă cu posibilii șefi ai Loteriei. Conform informațiilor EVZ, în ultimele zile, doi reprezentanți ai statului în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) Loteriei și-au înaintat demisiile, în semn de protest față de modul în care se face alegerea noului manager al companiei. Plicurile cu dosarele candidaților au fost deschise în trei etape: pe 7 ianuarie 2013 și pe 10 ianuarie, de două ori, la ora 11.00 și la ora 16.00. Deschiderea în mai multe etape a dosarelor poate viola rezultatul corect al selecției. it’ÎA JH H... J'.Jm B ..2' I H.'.B □ Ministrul Finanțelor, Daniel Chițoiu, verifică neregulile la Loterie semnalate de EVZ FOTO. RÂZVAN VĂLCĂNEANȚU pe 35 de pretendenți vor scaunul de șef al Loteriei Naționale. Doi dintre ei au avut legături de afaceri cu firma grecească INTRALOT TRAGEREA LOTO 6/49 din 27.01.2013 Joker m 5/40 ■J Ponta vrea Loteria pe profit Premierul Victor Ponta a declarat, recent, că profitul anual pe care și-l dorește de la Loterie este de 75 de milioane de euro, în condițiile în care, acum, profitul este de doar 10 milioane de euro. Ponta a mai precizat că „firma aceea grecească de la Loterie nu cred că va mai fi”. Contractul dintre Loterie și grupul grecesc INTRALOT a fost parafat în 2003, de către fostul manager Nicolae Cristea, pentru 10 ani. Partea română a acceptat ca, în schimbul aparaturii electronice, să plătească grecilor 80% din încasările brute, în primii trei ani de contract, 75% pentru următorii trei ani, și 70% pentru ultima perioadă de contract; în ultimii trei ani, grecii au încasat 43 de milioane de euro anual. Dacă e să înmulțim această cifră cu perioada contractuală, reiese că a fost vorba de o afacere de aproximativ 430 de milioane de euro.