Evenimentul Zilei, mai 2019 (Anul 28, nr. 8480-8502)

2019-05-13 / nr. 8488

SPP a instituit măsuri de securitate In urma problemelor de sănătate ale Primarului General, Gabriela Firea, purtătorul de cuvânt al PSD Lia Olguța Vasilescu a spus, într-o emisiune la un post de televiziune, că se atentează în diverse moduri la adresa oamenilor politici și a dat exemplul unui fost ministru care a demisionat din motive de boală și care a fost otrăvit. Poate că informația ar fi trecut neobservată, chiar dacă Doina Pană a fost singurul ministru care a demisionat din acest motiv, dacă un site de știri nu ar fi descoperit, săptămâna trecută, într-o publicație online obscură din nordul țării, informații de acum un an despre Doina Pană. Era un scenariu ca un delir mistic. Se scria că Doina Pană ar fi descoperit că este otrăvită după ce a vizitat un preot cu viziuni. Abia în acel moment, fostul ministru a decis să spună și despre otrăvire și despre plângerea la Poliție. Făcută pe baza unor documente medicale, nu pe viziuni în legătură cu evoluția anchetei, Doina Pană spune că nu poate da detalii, că speră că autorii vor fi identificați și că îi bănuiește pe cei din industria lemnului. Legat de modalitatea prin care aceștia au avut acces la ea, pentru a-i pune mercurul în mâncare sau băutură în mod constant, nu-și poate explica. Fostul ministru a vorbit despre perioada în care SPP a instituit măsuri de securitate în cazul ei, deoarece din 2014 a început ofensiva împotriva mafiei lemnului, dar nu- și explică și nici nu poate învinui pe cineva apropiat că i-ar fi ajutat pe cei care-i voiau răul. „Eram ministrul Pădurilor și încă din 2014 am luat mai multe măsuri succesive împotriva defrișărilor masive. S-a ajuns de la 89 de milioane de metri cubi de lemn pe an tăiați ilegal la 0,4 milioane de metri cubi pe an. Le-am adus imense prejudicii financiare. Nu pot să spun că sunt sigură, încă nu am dovezile, dar este evident că de acolo pleacă”, crede fostul ministru. Ea a adăugat că a avut perioade în care a fost denigrată și s-a încercat compromiterea ei, dar nu s-ar fi gândit niciodată că se va recurge la asta; în ceea ce privește modalitatea, ea nu știe dacă a fost otrăvită acasă, la birou sau la mesele la care participa în calitate oficială. „Eu mâncam, la mesele la care participam, bufet suedez. Nu știu ce să spun, simt convinsă că nu a fost o singură doză, a fost ceva programat în timp“, a afirmat ea. Deși a trecut mai bine de un an de când a depus plângerea, Doina Pană spune că, deși nu are foarte multe informații știe că ancheta nu stagnează. □ Radarul pădurilor în iulie 2014, fostul ministrul Doina Pană declara că implementarea HG nr. 470/2014 pentru aprobarea Normelor referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase va fi un pas extrem de important în combaterea tăierilor ilegale, apreciind că doar 5 la sută din furturile de lemn se fac fără acte, în timp ce, în majoritatea cazurilor, se fac mai multe transporturi de lemn cu același aviz de însoțire. Practic se implementa „Radarul pădurilor” în cadrul unui sistem informatic care conținea datele fiecărui transport de lemn, urmărit astfel, în timp real până la beneficiarul final. Referitor la acest aspect, după apariția scandalului legat de intoxicarea cu mercur, fostul ministru a spus că a luat măsuri drastice împotriva tăierilor ilegale „care au făcut ca unii să piardă sume uriașe de bani”. Fostul ministru a precizat că așteaptă să fie finalizată ancheta, dar „au încercat să mă denigreze în toate felurile”. „Eu am început în 2014 cu primele măsuri, atunci am lansat radarul, pe urmă în 2015 - noul cod silvic. Apoi legea contravențiilor silvice pe problema lemnelor de foc, toate au făcut să piardă unii sume uriașe de bani și nu mai puteau fura”, a declarat Doina Pană. Evenimentul zilei, luni, 13 mai 2019 Eveniment Actualitate I 5 □ Moartea primului lider comunist al României Gheorghe Gheorghiu-Dej a murit pe 19 martie 1965 de cancer la plămâni. Este unul dintre cele mai bine păstrate secrete ale arhivelor comuniste. Mai precis, despre presupusa asasinare a acestuia prin iradiere. O posibilă „crimă comunistă cu circuit închis”, la cel mai înalt nivel. Au existat numeroase zvonuri cu privire la o iradiere intenționată a liderului comunist în timpul ultimei sale vizite la Varșovia, ca urmare a politicii sale tot mai independente. Ion Mihai Pacepa aducea un argument în favoarea teoriei iradierii lui Dej, reproducând afirmațiile lui Nicolae Ceaușescu, care îl informase despre cei „zece lideri internaționali pe care Kremlinul i-a ucis sau a încercat să-i ucidă”: Laszlo Rajk și Imre Nagy din Ungaria, Lucrețiu Pătrășcanu și Gheorghiu-Dej din România, Rudolf Slánsky și Jan Masaryk din Cehoslovacia, șahinșahul Iranului, liderul Palmiro Togliatti din Italia, președintele american John Fitzgerald Kennedy și liderul chinez Mao Zedong. Dej a avut, după o vizită la Moscova, în 1963, o intervenție chirurgicală (polipi la vezica urinară) urmată de un verdict de „pacient sănătos” și de o medicamentație diametral opusă bolii de cancer. Conform relatărilor șefului de cabinet Paul Sfetcu, în toamna anului 1956, Miron Constantinescu i-ar fi dăruit lui Dej o casetă cu uraniu extras de societatea „Sovromquartit” Plângere penală împotriva „mafiei transpartinice” în luna iulie a anului 2017, ministrul Apelor și Pădurilor Doina Pană, a anunțat că a depus o plângere la Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție pentru clarificarea situației legate de tăierile ilegale de pădure și ieșirea dintr-un blocaj instituțional ce împiedică punerea în aplicare a Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) din iunie 2015. Fostul ministru susținea că Hotărârea CSAT făcea referire la defrișările ilegale ale fondului forestier național, iar pe baza acestuia s-a dispus o serie de măsuri: dezvoltarea sistemului informatic de urmărire a materialelor lemnoase SUMAL, operaționalizarea sistemului informatic FMIMS și dezvoltarea sistemului Radarul Pădurilor de alertarea a instituțiilor cu responsabilități in materie, în urma hotărârii CSAT, în septembrie 2015, la rectificarea bugetară Guvernul PSD a alocat suma de 1,2 milioane euro pentru implementarea acesteia în următorii trei ani, a precizat Doina Pană, citată de agerpres.ro. Afaceri de milioane de euro pe bani publici Tăierile ilegale de arbori reprezentau un fenomen ajuns la cote alarmante în România Aceasta a adaugat ca tot in 2014 s-a demarat procesul de implementare a FMIMS destinat supervizării și controlului sectorul forestier. Sistemul, finalizat în 2008 a costat statul român circa 2 milioane dolari, bani proveniți printr-un împrumut de la BIRD (Banca Internațională de Reconstrucție și Dezvoltare), iar potrivit ministrului acesta a fost ascuns din 2009 până în 2014 și docuîn 2015, noul Cod Silvic a creat o avalanșă de presiuni la cel mai înalt nivel DOINA PANĂ, deputat mentațiile aferente au disparut .In 2015 PSD a inițiat în parlament un nou Cod Silvic. Inițiativa a creat o avalanșă de presiuni la cel mai înalt nivel pentru stoparea adoptării sale. Un raport al Curții de Conturi a relevat la acea vreme că pagubele provocate de lemnul tăiat ilegal în România ultimilor 20 de ani se ridicau la circa 5 miliarde de euro. Reacția populației a determinat abordarea problemei în cadrul CSAT și a dus la adoptarea unei hotărâri specifice în iunie 2015”, a subliniat ministrul Apelor și Pădurilor . De doua ori ministru al Pădurilor Doina Pană este membru PSD de când a intrat în politică. Din 2012 este deputat în Parlamentul României. Din 21 decembrie 2012 până în 3 martie 2014 a fost ministru delegat pentru Dialog Social, în perioada 26.02.14-03.03.14 a fost ministru interimar al Muncii, iar în perioada 3 martie 2014-14 decembrie 2014 a fost ministru delegat pentru Ape, Păduri și Piscicultură. în 29 iunie 2017 a preluat portofoliul Apelor și Pădurilor până în 29 ianuarie 2018.