Femeia, 1966 (Anul 19, nr. 1-12)

1966-01-01 / nr. 1

Coroana, sceptrul, deci şi titlul de «Mis Univers» a rămas şi in acest an in Anglia. Alegerea, discutabilă (se enunţă ideea despre o anumită subiectivitate a juriului pentru englezoaice), a căzut pe Lesley Langley, o tinără manechină in virstă de 21 de ani. La 10 ani, Judit Levenberg a fost eroina centrală a unei conferinţe de presă organizată la Moscova Conferinţa era consacrată creaţiei sale artistice. Tablourile tinerei pictoriţe, elevă din oraşul Ujgorod, au fost expuse în 16 ţări ale lumii. Faima porţilor din comuna Vadu (regiunea Maramureş) s-a întins în tot raionul Sighetul Marmaţiei, iar meşterul lor, Gh. Borodi, a devenit renumit pentru arta cu care încrustează lemnul. Păpuşi şi miniaturi inspirate din viaţa cotidiană, din paginile romanelor, eroi caricaturali confecţionaţi din... capete de frînghie, tuburi de pastă de dinţi, foi de ceapă, miez de pîine. Cecilia Silviana din Galaţi a creat în ultimii 15 ani o întreagă galerie de tipuri şi fizionomii. Anne Othelie şi Ole Vollan din Verdal (Norvegia) şi-au sărbătorit, în mijlocul celor 18 copii ai lor, cea de-a 60-a aniversare a căsătoriei. Veche pasiune, dorinţa de a cunoaşte globul şi oamenii lui este încercată mereu de alte generaţii. Patru tineri parizieni au pornit intr-un ocol al lumii. O grupă se îndreaptă spre vest, iar cealaltă spre est. Se vor întilni după 16 luni în capitala Franţei. Are 16 ani şi cînţi de peste 9 ani. Talent excepţional, violonista Cornelia Vasile din Timişoara interpretează cu temperament şi virtuozitate lucrări de Beethoven, Mozart, Ceaikovski, Lalo. Din 1956 a luat an de an premiul I la toate festivalurile republicane ţinute în Capitală.