Femeia, 1966 (Anul 19, nr. 1-12)

1966-01-01 / nr. 1

REVISTĂ SOCIAL-POLITICĂ ŞI CULTURALĂ EDITATĂ DE CONSILIUL NAŢIONAL AL FEMEILOR DIN REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMANIA IANUARIE 1966 Redacţia şi administraţia: Bucureşti, Piaţa Scînteii nr. 1, Telefon 17.60.10. Int. 11.39 CE NE VA ADUCE ’66? Este o întrebare pe care fiecare dintre noi şi-a pus-o la cumpăna anilor şi care, poate, mai corect ar trebui formulată. Ce vom aduce noi anului 1966? Pentru că răspunsul îl aflăm in contururile pe care noi inşine le-am dat viitorului. Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român a stabilit aceste contururi, liniile directoare ale continuării pe o treaptă mai înaltă a procesului de desăvirşire a construcţiei socialiste vi ţara noastră, plenarele Comitetului Central al partidului din noiembrie şi decembrie, sesiunea Marii Adunări Naţionale au adoptat măsurile necesare pentru atingerea obiectivelor stabilite de congres, astfel incit din primele zile ale anului 1966 să se poată trece la îndeplinirea sarcinilor noii etape in care am intrat Anul 1966, primul an al cincinalului, preia elementele esenţiale care s-au dovedit a fi factorii determinanţi in crearea şi susţinerea dinamismului economiei noastre naţionale. Harta României, imaginea familiară a scumpe noastre patrii, se va imbogăţi cu noi fabrici şi combinate moderne. Blocuri noi de locuinţe, şcoli, aşezăminte de cultură vor spori in frumuseţe oraşele ţării. Angajamentele însufleţite pe care colectivele din întreprinderi şi le-au luat in această perioadă in întrecerea socialistă arată hotărirea oamenilor muncii de a înfăptui cu cinste aceste importante obiective stabilite de partid şi guvern. Experienţa acumulată in unităţile agricole socialiste, hărnicia oamenilor şi bogăţia pămintului, folosirea metodelor moderne de exploatare a solului mecanizarea şi irigarea, planificarea şi organizarea tot mai bună a acestor activităţi vor determina sporuri mai mari in producţia agricolă. Chezăşie in această direcţie stă şi larga aprobare pe care le-au avut, în rindul oamenilor muncii de la sate, recentele măsuri luate de partid cu privire la îmbunătăţirea conducerii şi planificării agriculturii. Exprimind cerinţele obiective ale epocii noastre, planurile elaborate de partid pun la loc de frunte progresul tehnic, creşterea rolului ştiinţei, dezvoltarea invăţămintului şi ridicarea nivelului de calificare şi cultură al oamenilor muncii. Pornind de la ideea că cercetarea ştiinţifică este unul din principalele domenii de manifestare a geniului fiecărui popor, a gindirii şi experienţei sale creatoare, partidul a subliniat necesitatea dezvoltării prin toate mijloacele a cercetării ştiinţifice proprii, in vederea valorificării inteligenţei şi talentulu poporului nostru şi a elaborat un sistem de măsuri practice in acest scop Anul acesta oamenii muncii de la oraşe şi sate vor sărbători cu însufleţire un important eveniment. Partidul Comunist Român împlineşte 45 de ani de viaţă şi luptă plină de abnegaţie pentru libertatea şi fericirea poporului, pentru independenţa ţării, pentru construirea societăţii socialiste In acest cadru general, in coordonatele istorice ale anului, fiecare dintre noi — bărbat sau femeie — ne trăim, integrată in viata tării, viaţa noastra părticică din marele destin al patriei. Munca şi priceperea noastră, talentu organizatoric şi experienţa gospodărească sunt chemate şi ele să-şi aduca aportul la înfăptuirea planului de stat pe anul 1966 primul pas in efortul general in vederea realizării obiectivelor Congresului al IX-lea al partidului