Femeia, 1972 (Anul 25, nr. 1-12)

1972-01-01 / nr. 1

ÎNDEMN PENTRU 1972 An cu roade bogate, an de creaţie ţi pace, aşa ni-l dorim, aţa sîntem hotărîţi a-l împlini pînă la ultima clipă a trecerii sale, anul 1972 îţi găseşte în noi, de pe acum — ca într-o mirifică matrice —, ţi izvoarele ţi consecinţele. Noi femeile ştim mai bine decît oricine că dacă vrem să avem o casă îngrijită ţi o masă bine pregătită trebuie să le gospodărim cu pricepere ţi hărnicie; ţi cunoaştem, de asemenea, marea bucurie cînd familia sau oaspeţii laudă gospodăria sau bucatele oferite, marea satisfacţie a lucrului realizat cu munca noastră. în acelaşi fel, gospodăria noastră comună, patria socialistă, pe care o vrem mereu mai frumoasă, mai bogată, mai bine îngrijită, cere din partea noastră eforturi sporite, înaltă responsabilitate cetăţenească. Hotărîtor pentru înfăptuirea cu succes a cincinalului cu care am intrat în etapa făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, anul 1972 are un program precis conturat, care deschide orizonturi largi de măreţe înfăptuiri pe calea dezvoltării economice, sociale ţi culturale a României, pe calea îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă materiale ţi spirituale ale tuturor celor ce muncesc. Pentru toate acestea este nevoie de munca susţinută a întregului popor, deci ţi de munca noastră a femeilor. Ni se cere mai multă pricepere ţi iniţiativă, să învăţăm pentru a ne însuşi o calificare cît mai înaltă, să desfăşurăm o activitate disciplinată şi organizată, corespunzătoare cerinţelor producţiei moderne. Spiritul nostru gospodăresc este solicitat pentru a face ca oraşele, cartierele să fie cît mai frumoase, cît mai bine întreţinute; recentele măsuri legislative adoptate de Marea Adunare Naţională tind să stimuleze participarea tot mai largă a tuturor cetăţenilor la acţiunile de gospodărire a localităţilor, de realizare a unor obiective de interes obştesc. Avem aici un cîmp larg pentru iniţiativa şi munca femeilor, rezultatele acţiunilor pe care le vom întreprinde se vor vedea în viaţa de fiecare zi a familiilor noastre, a copiilor noştri. Vom construi fabrici, vom mînui maşini moderne şi vom face, în acelaşi timp, un pas important înainte în perfecţionarea conştiinţei noastre de constructori ai socialismului. Dubla calitate de producător şi proprietar, concepţia noastră comunistă despre viaţă, spiritul de dreptate ce ne animă ne vor determina să acţionăm şi mai hotărît împotriva mentalităţilor retrograde ce se mai manifestă — furturi, sustrageri sau pur şi simplu proasta gospodărire a bunurilor societăţii, indiferenţă faţă de avutul obştesc etc. Chemarea adresată de către partid milioanelor de femei — în ultimul timp, de repetate ori, prin cuvîntul secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — a găsit un puternic ecou în inimile noastre. Conştiinţa aportului nostru social generează îmbogăţirea continuă a aspiraţiilor, trăind sentimentul tonic că aparţinem acestei minunate familii — România socialistă, că destinul fiecăreia dintre noi este strîns legat de destinul întregului popor, că fiecare succes al societăţii se reflectă asupra noastră şi-l putem spori. Avem toate condiţiile pentru a ne manifesta personalitatea şi capacităţile creatoare, astfel încît la sfîrşitul anului, cu satisfacţia datoriei împlinite, să ne putem mîndri cu gospodăria noastră, cu patria noastră în plin progres pe drumul civilizaţiei socialiste. De aceea, acum, la început de an, alături de cele mai călduroase urări de sănătate şi fericire personală, ne adresăm tuturor cititoarelor noastre cu îndemnul de a obţine noi succese în muncă, noi realizări care să confirme, încă o dată, înaltele virtuţi şi calităţi care caracterizează femeile României.