Femeia, 1978 (Anul 31, nr. 1-12)

1978-01-01 / nr. 1

HOTARIRILE CONFERINŢEI NATIONALE A PARTIDULUI, ÎNDEMNURILE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, PROGRAMUL ------------Telegramă-------------Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului * NICOLAE CEAUSESCU 9 In numele milioanelor de femei din patria noastră, participantele la plenara Consiliului Naţional al Femeilor îşi exprimă deplina lor adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, la hotărîrile de o deosebită însemnătate adoptate de Conferinţa Naţională a partidului, care jalonează cu clarviziune ştiinţifică dezvoltarea mai rapidă şi la un nivel calitativ superior a întregii noastre vieţi economico-sociale, în vederea realizării cu succes a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, adoptat de Congresul al XI-lea al P.C.R. Raportul strălucit pe care dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, l-aţi prezentat Conferinţei Naţionale a partidului constituie şi pentru masele de femei un înalt model de abordare creatoare a problemelor fundamentale ale dezvoltării societăţii româneşti, o călăuză permanentă în munca şi viaţa lor de fiecare zi. Puternic însufleţite de hotărîrile mobilizatoare ale Conferinţei Naţionale a partidului, femeile — muncitoare, ţărance, intelectuale, fără deosebire de naţionalitate — îşi vor dedica întreaga lor putere de munca şi capacitate creatoare înfăptuirii exemplare a prevederilor cincinalului şi ale Programului suplimentar de dezvoltare economicosocială a ţării pînă în 1980, temelia sigură a creşterii bogăţiei naţionale, a ridicării bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor. Pe deplin conştiente de necesitatea dezvoltării economiei noastre naţionale în ritmurile prevăzute în Programul suplimentar, femeile din toate domeniile de activitate îşi vor îndeplini cu răspundere comunistă sarcinile ce le revin la locul de muncă, îndatoririle obşteşti, acţionînd cu fermitate pentru întărirea ordinii şi disciplinei, pentru respectarea legilor şi a normelor de convieţuire socială, pentru promovarea în munca şi viaţa de fiecare zi a principiilor eticii şi echităţii socialiste, pentru adîncirea democraţiei socialiste, muncitoreşti în toate domeniile vieţii economico-sociale, răspunzînd astfel chemării pe care dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, le-aţi adresat-o de la înalta tribună a Conferinţei Naţionale a partidului. Participantele la plenara Consiliului Naţional al Femeilor exprimă recunoştinţa lor profundă faţă de hotărîrile Conferinţei Naţionale a partidului privind Programul de creştere a nivelului de trai în anii 1976—1980 şi Programul de reducere a duratei săptămînii de lucru, în primul rând, în ramurile şi sectoarele în care lucrează un număr însemnat de femei, precum şi în cele cu condiţii grele sau vătămătoare de muncă. Femeile văd în aceste măsuri o nouă şi elocventă manifestare a preocupării permanente a conducerii de partid şi de stat, personal a dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru ridicarea bunăstării întregului popor, pentru crearea acelor condiţii care să le permită să îmbine în mod armonios rolul de participante active la făurirea bunurilor materiale şi spirituale, la conducerea societăţii, cu acela de mame şi soţii, de educatoare ale tinerei generaţii în spiritul muncii, al dragostei faţă de patrie, al recunoştinţei şi devotamentului faţă de partid, împreună cu întregul popor, femeile acordă o înaltă apreciere activităţii rodnice, neobosite pe care dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, o desfăşuraţi pentru promovarea cu fermitate în viaţa politică internaţională, în relaţiile dintre state, a principiilor respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, deplinei egalităţi în drepturi, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu folosirea forţei, pentru instaurarea unei noi ordini economice şi politice mondiale, pentru realizarea dezarmării generale şi, în primul rînd, a celei nucleare, pentru o pace trainică într-o lume mai dreaptă şi mai bună Cu prilejul apropiatei aniversări a zilei dumneavoastră de naştere, milioanele de femei din patria noastră vă urează din toată inima multă sănătate, putere de muncă, ani îndelungaţi de viaţă, spre binele şi fericirea poporului român, pentru prosperitatea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. Neobosita dumneavoastră activitate, spiritul muncitoresc, revoluţionar, patriotismul înflăcărat constituie pentru fiecare femeie — muncitoare, ţărancă, intelectuală, fără deosebire de naţionalitate —, pentru activistele mişcării de femei un pilduitor exemplu de a se angaja cu toate forţele în vasta activitate desfăşurată de poporul nostru pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea şi ale Conferinţei Naţionale a partidului, pentru ridicarea patriei noastre pe noi culmi ale civilizaţiei socialiste şi comuniste. PLENARA CONSILIULUI NATIONAL AL FEMEILOR Angajare fermă, revoluţionara d ecent a avut loc plenara Consiliului National al Femeilor, care a dezbătut sarcinile ce revin Consiliului National, comitetelor si comisiilor femeilor in activitatea pentru înfăptuirea hotăririlor Conferinţei Nationale a Partidului Comunist Român din 7—9 decembrie 1977, contribuţia şi sarcinile mişcării din femei la traducerea in viată a Programului de măsuri pentru aplicarea hotăririlor Congresului al Xl-lea al partidului , ale Congresului educaţiei politice şi culturii socialiste In domeniul muncii ideologice, politice si cultural-educative. A fost analizată, de asemenea, activitatea de relaţii internaţionale a Consiliului Naţional al Femeilor pe anul 1977. In cadrul plenarei şi-a desfăşurat lucrările simpozionul pe tema «Concepţia Partidului Comunist Român cu privire la rolul familiei in societatea noastră socialistă». Referatele, dezbătute in cadrul discuţiilor generale, au fost prezentate de tovarăşele Lina Ciobanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedinta Consiliului National al Femeilor, Maria Bobu, membră a Biroului Consiliului National al Femeilor, Suzana Gădea, ministrul educaţiei şi invăţămintului, Tamara Dobrin, vicepreşedintă a Consiliului National al Frontului Unităţii Socialiste, vicepreşedintă a Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste, Olimpia Solomonescu, secretar de stat la Ministerul Sănătăţii, Cristina Luca, secretar al C.C. a U.T.C Dezbătînd sarcinile ce revin Consiliului Naţional, comitetelor şi comisiilor femeilor în activitatea pentru înfăptuirea hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului, participantele la plenară au subliniat însemnătatea istorică a programelor privind dezvoltarea accelerată a economiei naţionale, ridicarea calitativă a întregii activităţi economico-sociale, perfecţionarea organizării şi conducerii societăţii, creşterea mai accentuată a nivelului de trai al poporului. Exprimînd, într-o deplină unanimitate, în consens cu gîndurile şi sentimentele întregului popor, angajamentul ferm al maselor de femei de a milita cu toate forţele pentru traducerea in viaţă a hotărîrilor Conferinţei Naţionale, participantele la plenară au evidenţiat rolul determinant al secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, revoluţionar înflăcărat, conducător clarvăzător şi luptător neobosit pentru progresul şi înflorirea naţiunii noastre socialiste, în elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a României, în conducerea întregii activităţi a partidului şi statului nostru. In cuvintul lor, participantele la plenară au subliniat sprijinul permanent al tovarăşei Elena Ceauşescu, îndrumările sale preţioase în orientarea muncii desfăşurate de Consiliul Naţional, comitetele şi comisiile femeilor în vederea creşterii contribuţiei maselor de femei la dezvoltarea economico-socială a ţării, în lumina hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului, s-au stabilit sarcinile ce revin Consiliului Naţional, comitetelor şi comisiilor femeilor pentru mobilizarea maselor de femei din industrie şi agricultură la realizarea exemplară a tuturor prevederilor planului cincinal şi ale programului suplimentar de dezvoltare economico-socială a ţării pînă în 1980, în cadrul efortului general pentru ridicarea nivelului calitativ al producţiei, muncitoarele, tehnicienele, inginerele, toate femeile din întreprinderile industriale trebuie să dovedească o înaltă exigenţă comunistă şi o solidă pregătire profesională, spirit de iniţiativă şi gospodăresc, asigurînd ca nici un produs să nu părăsească locul de muncă, întreprinderea, fără să corespundă cerinţelor de calitate in acelaşi timp, femeile trebuie să se preocupe permanent de gospodărirea raţională a combustibililor şi energiei, de lichidarea oricărei risipe, de valorificarea în grad mai înalt a materiilor prime şi materialelor, de reducerea cheltuielilor materiale, ele aducîndu-şi o contribuţie tot mai importantă la acţiunile menite să determine creşterea hotărîtă a productivităţii muncii, în scopul cunoaşterii temeinice de către femei a acestor importante obiective, a sarcinilor concrete care revin fiecărei întreprinderi, comitetele judeţene, municipale şi orăşeneşti ale femeilor, în colaborare cu comisiile şi comitetele sindicatelor, vor organiza instruirea comisiilor de femei din întreprinderi şi le vor îndruma în desfăşurarea unei activităţi politico-educative eficiente. Ţinind seama că materialele secundare şi deşeurile trebuie să acopere în mare măsură necesarul de materii prime şi materiale, se va intensifica munca de colectare şi valorificare a deşeurilor metalice, textile, hîrtie, sticlă etc. Comitetele judeţene ale femeilor vor acorda o atenţie deosebită îmbunătăţirii muncii politico-educative şi organizatorice în rîndul femeilor de la sate, in vederea mobilizării lor la dezvoltarea intensivă şi cu un înalt randament a agriculturii, prin utilizarea raţională şi eficientă a întregului potenţial de muncă de la sate, îmbunătăţirea organizării muncii, introducerea tehnicii avansate, buna gospodărire a fondului funciar. Comitetele comunale şi comisiile femeilor de la sate vor desfăşura o activitate mai susţinută pentru a atrage un număr mai mare de femei în sectorul zootehniei; va creşte contribuţia organizaţiilor de femei la realizarea programului de dezvoltare a sericiculturii. Vor fi sprijinite, in continuare, acţiunile întreprinse de consiliile populare şi consiliile de conducere ale C.A.P. în vederea folosirii chibzuite a loturilor ajutătoare ale cooperatorilor şi a terenurilor de pe lîngă casă, se va insista pentru dezvoltarea unei activităţi industriale şi de prestări de servicii atît în unităţile agricole cit şi in cadrul cooperaţiei de consum pentru asigurarea de noi locuri de muncă femeilor de la sate şi în cursul iernii. Avînd în vedere însemnătatea deosebită a măsurii elaborate la iniţiativa secretarului general al partidului, de asigurare a participării într-o mai mare măsură, în diferite organisme de stat şi obşteşti, a oamenilor muncii care lucrează direct în producţie, ţinînd seama că a sporit în mod simţitor numărul muncitoarelor şi al altor categorii de femei în consiliile oamenilor muncii şi în alte organisme colective de conducere, comitetele şi comisiile femeilor trebuie să le ajute să-şi îndeplinească exemplar sarcinile ce le revin; se va acorda, de asemenea, un sprijin permanent deputatelor în consiliile populare, care reprezintă aproape 35 la sută din totalul celor aleşi la 20 noiembrie 1977. Organizaţiile de femei, în colaborare cu celelalte organizaţii de masă şi obşteşti, vor desfăşura o mai intensă activitate politico-educativă în vederea creşterii răspunderii femeilor în respectarea legilor ţării, a normelor de convieţuire socială, a ordinii şi disciplinei, acţionînd pentru prevenirea unor abateri, iar atunci cînd acestea se petrec, pentru a ajuta pe cei vinovaţi să se îndrepte. Un rol deosebit revine organizaţiilor de femei în reeducarea minorilor încredinţaţi familiei, şcolilor sau colectivelor de muncă, în sprijinirea activităţii organelor de judecată care se vor crea pe lîngă unităţile economico-sociale şi consiliile populare. Sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, comitetele şi comisiile femeilor vor acorda o atenţie sporită perfecţionării stilului şi metodelor de muncă, activul mişcării de femei desfăşurînd o muncă concretă, directă, în mijlocul maselor de femei. Se va pune un accent mai mare pe întărirea spiritului combativ, intransigent faţă de abateri, pe dezvoltarea criticii şi autocriticii. In încheierea Plenarei, tovarăşa Lina Ciobanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedinta Consiliului Naţional al Femeilor, a subliniat datoria de onoare a fiecărei activiste a mişcării de femei să răspundă chemării secretarului general al partidului prin fapte de muncă, printr-o activitate tot mai intensă, străbătută de spirit revoluţionar şi înaltă conştiinţă patriotică, pentru înfăptuirea neabătută a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, pentru a transpune în viaţă hotărîrile Conferinţei Naţionale a partidului.