Femeia, 1983 (Anul 36, nr. 1-12)

1983-01-01 / nr. 1

.Trecerea în noul an găseşte femeile şi barbaţii patriei noastre hotărîţi, într-o superba unanimitate de gîrtd şi voinţa, sa acţioneze cu dăruire şi deplină angajare revoluţionara pentru înfăptuirea hotariilor şi programelor adoptate de Conferinţa Naţională a partidului, sa răspundă prin fapte de muncă şi realizări superioare luminoaselor idei de progres, însufleţitoarelor orientări şi indicaţii ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu intr-o perspectivă amplă, care se întemeiază pe interesele fundamentale ale poporului, Conferinţa Naţională, secretarul general al partidului, trasează tabloul vast care configurează cerinţele şi năzuinţele viitoare, semnul sub care se însumează eforturile pentru a spori eficienţa în toate domeniile, înarmînd partidul, întreaga naţiune, cu teze şi idei de o mare îndrăzneală şi de o incontestabilă originalitate, cu un program de muncă multilateral şi stimulator, adecvat etapei istorice pe care o traversăm. Luminind puternic, într-o viziune cutezătoare, realistă, această vastă perspectivă, Raportul — document de excepţională forţă mobilizatoare — prezentat Conferinţei de către secretarul general al partidului se impune prin însuşi spiritul său revoluţionar şi prin dimensiunea sa filozofică, teoretică, formativă, ca un înflăcărat program de conştientizare la scara întregii naţiuni, a tuturor acţiunilor noastre, ca un reînnoit apel spre perfecţionare şi eficienţă in absolut toate sectoarele vieţii de partid şi de stat. Prin orientările, ideile, tezele de mare amplitudine novatoare pe care le cuprind, Raportul, cuvintarea rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la încheierea Conferinţei, celelalte hotârîri şi programe asigură orizonturi largi şi primenitoare procesului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, pentru înfăptuiri vizînd trecerea României într-un nou stadiu de progres şi civilizaţie, pentru edificarea unei lumi a păcii, mai bune şi mai drepte. Ceea ce a relevat, pe bună dreptate şi cu mîndrie, Conferinţa este faptul că în elaborarea teoretică şi practică a tuturor acestor documente se resimte aportul substanţial al secretarului general al partidului, contribuţia sa fiind hotăritoare în întregul proces al dezvoltării patriei. Modul însuşi al dezbaterii, al dialogului, care caracterizează dinamica vieţii noastre politice şi sociale, îi aparţine prin excelenţa, ca stil al conducerii şi organizării, al sporirii eficienţei oricărei iniţiative care priveşte îmbunătăţirea bunului mers al treburilor, stil care, aşa după cum este bine ştiut, a fost promovat şi încetăţenit în întregul partid, în întreaga societate, de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Conferinţa Naţională a dovedit încă o data că partidul a fost şi râmine exponentul fidel al năzuinţelor supreme ale clasei muncitoare, ale întregului popor, un partid alcătuit din oameni şi din ideile lor, din cerinţele şi idealurile lor, că prin întreaga s sa politică răsfringe spre centrul tuturor preocupărilor şi activităţilor sale aceasta programatică idee: totul pentru om, pentru bunăstarea sa materială şi spirituală. Fenomenul cel mai semnificativ pentru atmosfera care a dominat covîrşitor starea de spirit, atît a delegaţilor la înaltul forum al comuniştilor, cît şi a întregii naţiuni, l-a constituit manifestarea deosebit de puternică a unităţii de monolit a poporului în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Şuvoiul neîntrerupt al miilor de telegrame, de pe întregul cuprins al patriei, prin care se dă glas hotărîrii oamenilor muncii de a traduce neintîrziat în viaţă hotăririle adoptate, au întregit imaginea adeziunii plenare a naţiunii la politica internă şi externă clarvăzătoare şi realistă a partidului nostru. O expresie concreta, vie, inalţatoare, a acestei stări de spirit, a acestei adeziuni o constituie hotărîrea cu care s-a trecut la înfăptuirea programelor adoptate de Conferinţă, a direcţiilor de dezvoltare economico-socială stabilite pentru anul 1983 şi pentru întregul cincinal. îndeplinirea exemplară a prevederilor planului din acest an hotărîtor pentru întregul cincinal are drept orientări de temelie lărgirea bazei proprii de materii prime şi energie economisirea şi buna gospodărire a resurselor, recuperarea şi introducerea integrală în circuitul economic a materiilor şi materialelor refolosibile, dezvoltarea prioritară a ramurilor de înaltă eficienţă, creşterea necontenită a productivităţii muncii, a calităţii produselor, promovarea neabătută a progresului tehnic, aşezarea întregii activităţi pe principiile autoconducerii şi autogestiunii, stabilirea rentabilităţii la fiecare produs, a unei maxime eficiente economice, realizarea ireproşabila a sarcinilor de export, îndeplinirea acestor deziderate economice, calitativ superioare, implică o dinamizare fără precedent a angajării noastre politice, o înțelegere profundă a condiţionărilor imediate, concrete, ale etapei pe care o parcurgem, realizarea, în fapt, a unei noi calităţi, atît a muncii cît şi a vieţii. A unei calităţi condiţionate plenar, aşa cum a subliniat secretarul general al partidului, de creşterea rolului ştiinţei, de introducerea noilor tehnologii, de promovarea creaţiei originale, de dezvoltarea învăţământului şi a culturii, de punerea în valoare, la toate nivelurile, a competenţei, a profesionalizării neîntrerupte, a spiritului novator constructiv, revoluţionar. Se cere, de asemenea, să se acţioneze cu consecvenţă pentru înfăptuirea obiectivelor revoluţiei agrare, pentru realizarea neabătută a programului de autoconducere şi autoaprovizionare teritorială. Printre preocupările prioritare se înscriu mai buna conservare şi gospodărire a fondului funciar, dezvoltarea climatului de răspundere pentru cultivarea cu randament sporit a fiecărei palme de pămînt, dezvoltarea zootehniei şi sporirea efectivului de animale in fiecare gospodărie ţărănească, exercitarea întregului volum de lucrări de îmbunătăţiri funciare şi fertilizarea terenurilor, pentru aplicarea strictă a tehnologiilor stabilite şi participarea la muncă a tuturor celor care trăiesc la sate. Se înţelege că aspectele fundamentale ale economiei noastre, ca şi amplul set de probleme, de excepţională importanţă teoretică şi practică, privind analizarea şi căile soluţionării unor contradicţii, realizării unei concordanţe cît mai depline între forţele de producţie şi relaţiile sociale, participarea tot mai amplă a tuturor oamenilor muncii, inclusiv a maselor de femei, fără deosebire de naţionalitate, la conducerea societăţii, în cadrul statului democraţiei muncitoreşti, revoluţionare, intensificarea activităţii ideologice şi politico-educative, întărirea şi consolidarea caracteristicilor noi ale naţiunii noastre socialiste, afirmarea tot mai puternică a rolului conducător al partidului constituie sarcini de o deosebită importanţă, adevărate idei-forţă pentru întregul partid, pentru întregul popor. Am păşit, de cîteva zile, într-un nou an. Trecem bariera spre un nou timp al vieţii şi al istoriei, cu sentimentul tonic că ţara noastră, deşi puternic afectată de furtuna economică mondială, deşi este obligată să întîmpine mari greutăţi, nu se opreşte pe loc, ci, aşa cum sublinia recent secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Mesajul de Anul Nou adresat naţiunii, ţara noastră păşeşte consecvent înainte pe drumul progresului şi bunăstării sale, deţine acele forţe interioare în stare s-o facă să meargă mereu în urcuş pe scara devenirii socialiste şi comuniste, însufleţite de luminoasele perspective de viitor ale patriei, puternic mobilizate de orientările şi indicaţiile secretarului general al partidului, femeile se angajează solemn, în faţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, să muncească fără preget, cu pasiune şi devotament, pentru a traduce în fapte demne de muncă şi creaţie hotăririle şi programele Conferinţei Naţionale, spre a-şi aduce o contribuţie deplină la ridicarea pe trepte tot mai înalte a scumpei noastre patrii. femeia OMAGIUL NOSTRU DIN INIMI LUMINOASE PERSPECTIVE ALE DEZVOLTĂRII PATRIEI