Femeia, 1984 (Anul 37, nr. 1-12)

1984-01-01 / nr. 1

femeia 1984, UN AN AL HĂRNICIEI ŞI MUNCII RODNICE, Închinate PATRIEI SOCIALISTE ! „Să facem astfel ca, în anul 1984, poporul nostru, acţionînd în deplină unitate, cu spirit de înaltă răspundere, ordine şi disciplină, să-şi asigure o viaţă tot mai bună, ca patria noastră să cunoască o continuă înflorire pe calea socialismului şi comunismului!“ 1Începem un nou an, bogat in evenimente de rezonanţă istorică, deschidem o nouă filă în cronica contemporană a patriei, in care vom înscrie fapte de muncă eroică, menite să dea viaţă programelor de dezvoltare economico-socială, care vor încrusta noi şi memorabile împliniri în columna marilor realizări ale României socialiste. Am intrat în noul an purtînd cu emoţie în gînd şi în inimă îndemnurile înflăcărate ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele republicii, din Mesajul adresat întregului popor român cu prilejul Anului Nou. Intîile sale gînduri la hotarul dintre ani au fost către slăvită noastră patrie, spre înflorirea ei continuă, spre bunăstarea poporului român, spre o lume a păcii, a raţiunii, a înţelegerii şi colaborării internaţionale. Iată de ce urările sale de mai bine, chemările sale mobilizatoare, la o activitate tot mai eficientă, au avut un puternic ecou în conştiinţa tuturor oamenilor muncii de la oraşe şi sate. Mesajul de Anul Nou al conducătorului mult stimat şi iubit al partidului şi statului nostru reprezintă pentru noi toţi un imbold de a munci mai bine, în conţinutul său regăsind propriile noastre gînduri şi hotărîri de a consolida realizările dobîndite, de a acţiona cu înaltă competenţă şi spirit revoluţionar, de a face tot ceea ce depinde de noi, de fiecare bărbat sau femeie, tînăr sau vîrstnic, la locurile noastre de muncă, pentru a atinge inaltul ţel ca ţara noastră să păşească într-un stadiu nou, superior de dezvoltare. Această simbioză perfectă între obiectivele stabilite de partid, aprobate de forurile naţionale ale democraţiei noastre socialiste, şi idealurile poporului, unitatea de neclintit a întregii naţiuni în jurul Partidului Comunist Român, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, reprezintă forţa orînduirii noastre, certitudinea mersului ferm înainte, spre edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre zorii comunismului. Firesc şi cald, din adîncul inimilor au pornit — ca un imens buchet al celor mai frumoase şi trainice sentimente de aleasă stimă, dragoste şi preţuire — urările tuturor locuitorilor pămîntului românesc către secretarul general al partidului, preşedintele republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel care de aproape douăzeci de ani conduce cu înţelepciune, din victorie în victorie, destinele poporului român. De la colindătorii care, în faţa sediului Comitetului Central al partidului, au adresat urări după datina străbună tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat, la gîndurile bune rostite în fiecare colectiv de oameni ai muncii, în fiecare familie de la oraşe şi sate — care, toate laolaltă, formează marea familie a naţiunii române unite şi puternice —, toate au exprimat în străvechea şi dulcea limbă românească urarea „La mulţi ani cu sănătate, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu. La mulţi ani cu sănătate, mult stimată şi iubită tovarăşă Elena Ceauşescu !" Prima lună a anului începe sub buni auguri, sub semnul aniversarii a peste 50 de ani de activitate revoluţionară şi a zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu sărbătoare scumpă naţiunii române, în care întreg poporul omagiază pe marele erou naţional, reînnoindu-şi legămîntul de a-l urma în tot ceea ce întreprinde pentru binele şi prosperitatea României socialiste, pentru eforturile sale neobosite de a salva omenirea de pericolul unei catastrofe nucleare. In aceste zile, de început de an, poporul nostru omagiază, de asemenea, cu profunda dragoste şi respect, îndelungata activitate revoluţionară şi ziua de naştere a tovarăşei Elena Ceauşescu, militant de seamă in conducerea partidului şi statului, savant de reputaţie mondială, luptătoare consecventă pentru ca ştiinţa, cuceririle sale să slujească in exclusivitate cauzei păcii, progresului omenirii. Aşa cum se sublinia în Mesajul de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, am încheiat anul 1983 cu satisfacţia de a fi realizat noi progrese în dezvoltarea economico-socială a patriei. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinţei Naţionale, am reuşit să depăşim unele greutăţi care s-au manifestat în primii doi ani ai cincinalului şi, pe baza realizărilor obţinute, avem toate condiţiile să îndeplinim prevederile integrale ale cincinalului 1981 —1985. Pentru atingerea acestui obiectiv, anul 1984 este un an hotârîtor; avem un program de activitate ştiinţific elaborat, pe baza căruia se prevede o creştere importantă a producţiei industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieţii economice şi sociale, a tuturor ramurilor economiei naţionale, întregul popor este mobilizat să dea viaţă realizării programului energetic şi de dezvoltare a bazei de materii prime, elaborat din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, în vederea asigurării într-un timp cît mai scurt a independenţei energetice a ţării. Prezente in toate ramurile economiei naţionale, femeile sînt puternic implicate în a da viaţă sarcinilor prioritare ale acestui an, acţionînd cu răspundere pentru îndeplinirea planului la toţi indicatorii, în condiţiile creşterii nivelului tehnic şi a calităţii produselor, a productivităţii muncii, pen (Continuare în pag. 14) NICOLAI CEAUŞESCU