Flacăra Iaşului, ianuarie 1955 (Anul 11, nr. 2599-2622)

1955-01-04 / nr. 2599

POAGARAI A SÜCÜI mtei Paris) au votat [ici acest mod, voinţa fermă de ez, cu ajutorul şi altor para manevră. Aceză a suobhrmachtului majoritate intereselor intensificare împotriva occidentaleire a fost guvernanţi, se impoaniei ocîşi aminhitkriste, ai,noii au călcat inii francu gîndul le cohortei liplomaţiei impună A- mij tocirea vot pentru ţerman. lume sunt hvnerea mi- Inferinţa de fopene pentru trităţii în Butea indestrucgărului păcii, anului. A răsua lume 'Toma lupta cu elea şi întărirea stă zdrobitoare ire ar încerca prior paşnică, rnu poate fi contr acei deputaţi fiica monopoliştilor e naţionale ale rea Nationala franternic cuvîntul deadevăraţii reprelui francez, depuîndu-se cu hotătificării acordurilor ătat că politica „de ţă“ faţă de URSS tă unui eşec indisste credinţa fiecărui cidă, a tuturor oale pace, vă remilitarizării tale, pentru pace, a fază, iar popoarele e să-și aducă conderea și întărirea C. ZOTTA egiuitoare umane Paris IV necesare pentru starea suferinţelor le-au înduratarăi Recepţia oferită de Consiliul de Miniştri al U.R.S.S. şi C.C. al P.C.U.S. cu prilejul Anului Nou MOSCOVA 3 (Agerpres), TASS transmite: La 31 decembrie, Consiliul de Miniştri al Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste şi Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice a oferit o recepţie cu prilejul Anului Nou. In sala Gheorghi din marele Palat al Kremlinului s-au adunat membrii guvernului U.R.S.S., membrii C.C. al P.C.U.S., deputaţi în Sovietele Supreme 21S U.R SS V, P S p ^ ^ -fruntaşi în producţie şi conducători ai întreprinderilor industriale şi de construcţii din Moscova, lucrători din agricultura socialistă, Eroi ai Uniunii Sovietice şi Eroi ai Muncii Socialiste, reprezentanţi de seamă ai armatei, ştiinţei şi culturii sovietice. Participanţii la recepţie au intimpinat cu ovaţii cuvîntarea de Anul Nou rostită de K. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. Asistenţa a primit cu aplauze furtunoase cuvintele de salut rostite de K. E. Voroşilov în cinstea marelui popor sovietic, a înţeleptului Partid Comunist, în cinstea clasei muncitoare şi a ţărănimii colhoznice, pentru alianţa lor de nezdruncinat, în cinstea vitezelor forte armate sovietice, în cinstea politicii de pace a statului sovietic. Participanţii la recepţie au întîmpinat cu căldură cuvintele de salut în cinstea marelui popor chinez prieten, în cinstea oamenilor muncii din ţările de democraţie populară. Recepţia a fost o demonstraţie a unităţii de monolit a partidului, guvernului şi poporului sovietic. In cadrul recepţiei a avut loc un bogat program artistic la care şi-au dat concursul cei mai buni artişti din Moscova, Leningrad și Kiev. Mesajul de salut adresat de Mao Tze-dun şi Ciu En-lai preşedintelui Ho Şi Min şi lui Fam Wan Dong PEKIN 3 (Agerpres).— China Nouă anunţă « Preşedintele R. P. Chineze, Mao Tze» dun şi ministrul Afacerilor Externe Ciu En lai au adresat un mesaj de salut preşedintelui Ho Şi Min, şi vicepreşedintelui Consiliului de Miniştri şi ministru al Afacerilor Externe al R. D. Vietnam, Fam Van Dong, cu prilejul sărbătoririi reîntoarcerii preşedintelui Ho Si Min şi a guvernului vietnamez în capitala Hanoi. In mesaj se spune : „Cu prilejul sărbătoririi reîntoarcerii guvernului R. D. Vietnam la Hanoi, în numele poporului chinez şi al guvernului R. P. Chineze vă adresăm un cald salut Dvs. şi, prin Dumneavoastră poporului vietnamez şi guvernului R. D. Vietnam. Reîntoarcerea guvernului vietnamez la Hanoi este rezultatul strălucitei victorii repurtate de eroicul popor vietnamez în cei opt ani de război crîncen dus sub conducerea Partidului celor ce muncesc din Vietnam și a preşedintelui Ho Si Min. Ea este de asemenea rezultatul politicii de pace, urmată consecvent de guvernul R. D. Vietnam. Urăm poporului vietnamez ca în noul an să dobîndească noi succese în lupta pentru consolidarea păcii, să înfăptuiască unificarea şi independenţa naţională şi să refacă economia naţională a ţării. Presa indiană salută invitarea Chinei la conferinţa ţărilor din Asia şi Africa ^îslEW»DELHI 3 (Agerpres) China Nouă anunţă Hotărîrea de a invita China la apropiata conferinţă a ţărilor din Asia şi Africa este aprobată de majoritatea ziarelor indiene. Astfel, ziarul „Assam Tribune“, care apare în limba engleză, scrie la 30 decembrie că vestea invitării Chinei la conferinţa africano-asiatică a fost primită cu căldură de popoarele iubitoare de pace din întreaga lume China este azi - intate ţări din este ţara cu ce de pe glob. Ziarul R. P. la sau mai tîrziu cererea cu privire la restabilirea drepturilor legitime ale Chinei în O.N.U. „va deveni irezistibilă“. Referindu-se la apropiata conferinţă a ţărilor din Asia şi Africa, ziarul subliniază că ea va fi o tribună de la care îşi vor expune părerile reprezentanţii ţărilor Asiei şi Africii, indiferent de deosebirile ideologice. Ziarul subliniază că la această conferinţă nu se va pune chestiunea credării unui bloc bazat pe obligaţii cu : Nr. 2599 deschiderea Congresului , întreaga Indie pentru pace şi solidaritate asiatică ELHI 2 (Agerpres). — La 30 *•„ cetrie s-a deschis la Madras Corgrul pe Întreaga Indie pentru pace şiolidaritate asiatică, convocat de Caibul păcii din intreaga Indie.upă cum anunţă agenţia Press Trtt of Indian, la lucrările congresului participă peste 1.000 de activişti ai iscării partizanilor păcii, care repfeintă diferite partide şi organizaţi din ţară. Ca invitaţi participă memrii Consiliului Mondial al Păcii proftorul John Bernal şi dr. Andrea Andren şi reprezentanţi ai partizanilor păcii din Australia, Franţa şi Ceyli. Prledintele congresului, dr. Saifuddil Kitchîew, a relevat în cuvîntarea a că congresul s-a întrunit intr-un moment cînd o mare parte a opiniei publice mondiale sprijină cele cincirincipii ale coexistenţei, proclamat de primii miniştri ai Indiei şi Chili. Dr. Mitchlew a relevat că situaţia din Externul Orient şi Îndeosebi transfonarea Taiwanului într-o bază militară americană reprezintă o ameninţae serioasă pentru pace. Pactul milar încheiat între S.U.A. şi gornind înşii creează o situaţie care poate dte la un război mondial. Excliderea din partidul socialist francez a deputaului Max Lejeure PARIS 2 (Agerpres). — Conducerea partidului socialist a hotărit joi seara excliderea din partid a deputatului Max Lejeune, care a votat împotriva ratificării acordurilor de la Paris. De asenenea, conducerea partidului socialist a hotărit suspendarea activităţii parlamentare a celorlalţi 17 deputaţi socialişti, între care şi fostul ministru Naegelen, care s-au pronunţat împotriva ratificării acordurilor de la Paris cu privire la reinarmarea Germaniei occidentale. —O— —O— Comunicatul agenţiei Tanjug BELGRAD 2, (Agerpres). Agenţia Tanjug anunţă că la propunerea procurorului din Belgrad, tribunalul regiorial Belgrad a hotărit intentarea unui proces penal lui Milovan Djilas şi lui Vladmir Dedijer pentru propaganda lor calomioasă şi T