Flacăra Iaşului, mai 1959 (Anul 15, nr. 3940-3964)

1959-05-03 / nr. 3940

og. C-n ENTUZIASTA DEMONSTRAŢIE DE 1 MAI Cuvîntarea tov. Gheorghe Vasiliu (Urmare din pag. I-a) Pe baza succeselor obţinute In dezvoltarea economiei naţionale, creşte continuu nivelul de trai al oamenilor muncii. Creşterea continuă a consumului populaţiei la principalele produse, creşterea cîştigului mediu al muncitorilor şi al nivelului de trai al ţăranilor muncitori, amploarea fără precedent în ţara noastră a construcţiilor de locuinţe, îmbunătăţirea continuă a ocrotirii sănătăţii populaţiei, toate acestea demonstrează grăitor creşterea bunei stări a poporului nostru muncitor. Succese importante s-au obţinut şi în dezvoltarea ştiinţei, literaturii şi artei, care sunt puse în slujba construirii socialismului. Tovarăşi, Oamenii muncii din regiunea Iaşi au întîmpinat ziua de 1 Mai 1959 muncind cu avînt creator pentru traducerea în viaţă a hotăririlor partidului şi guvernului, aducîndu-şi contribuţia lor la realizarea măreţei opere de construire a socialismului în patria noastră. Colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri din întreprinderile regiunii Iaşi, luptind sub conducerea organizaţiilor de partid pentru traducerea în viaţă a sarcinilor puse de plenara C.C. al P.M.R. din noiembrie 1958, au obţinut succese importante in îndeplinirea sarcinilor de plan pe primul trimestru al anului în curs. Astfel, planul pe primele trei luni ale anului 1959 a fost realizat pe total industrie în regiunea Iaşi în proporţie de 102 la sută laproducţia globală, 101,1 la sută la producţia marfă şi 101,5 la sută la productivitatea muncii. Răspunzînd chemării celor 8 întreprinderi din Capitală, colectivele de muncitori din întreprinderile regiunii noastre au realizat numai pînă la 1 Mai peste 5 milioane lei economii. In fruntea luptei pentru economii peste plan se situează fabrica de rulmenţi Bîrlad, fabrica chimică nr. 2 Iaşi, Depoul CFR Iaşi şi Paşcani, fabrica „Ţesătura“ şi altele. Comitetul regional de partid cheamă pe muncitorii, tehnicienii şi inginerii din întreprinderile regiunii Iaşi să continue lupta pentru îndeplinirea planului de producţie, pentru continua creştere a productivităţii muncii şi reducerea sistematică a preţului de cost Ia Tovarăşi. Succese însemnate au obţinut şi ţăranii muncitori de pe cuprinsul regiunii noastre. Măreaţa sărbătoare de 1 Mai este întîmpinată cu realizări deosebite în lupta pentru sporirea producţiei agricole. Insămlnţările în acest an s-au terminat în timpul optim, iar la principalele culturi suprafeţele au fost depăşite. Un aport deosebit In această campanie l-au adus SMT-urile care şi-au îndeplinit planul de producţie în proporţie de peste 130 la sută. In fruntea luptei pentru obţinerea de recolte sporite se situează Gospodăriile Agricole de Stat care devin tot mai mult exemple de agricultură înaintată, pentru ţărănimea muncitoare. Succese însemnate au fost obţinute în transformarea socialistă a agriculturii. In prezent 7 din cele 9 raioane ale regiunii sunt cooperativizate iar în celelalte procesul de cooperativizare este avansat. Sectorul socialist al agriculturii cuprinde acum peste 80 la sută din numărul total al familiilor, iar din întreaga suprafaţă agricolă peste 72 la sută. In raioanele Murgeni, Huşi, Vaslui şi Bîrlad ritmul de colectivizare este în continuă creştere. Unităţile socialiste se dezvoltă şi se întăresc tot mai mult dovedind superioritatea asupra gospodăriei individuale. Planurile elaborate de Comitetul regional de partid privind creşterea sectorului zootehnic şi viti-pomicol vor duce la dezvoltarea multilaterală a unităţilor socialiste din agricultură, asigurînd astfel un nivel de trai din ce în ce mai ridicat oamenilor muncii din oraşele şi satele noastre. Tovarăşi, Oamenii muncii din regiunea noastră întimpină 1 Mai 1959 cu noi realizări pe plan socialcultural pentru ridicarea continuă a nivelului de trai. Harnicii constructori au terminat şi dat în folosinţă oamenilor muncii din regiunea Iaşi, pe lingă cele 656 apartamente terminate în anii precedenţi, încă 100 apartamente anul acesta. S-au obţinut importante realizări pe linia industriei locale. In cinstea zilei de 1 Mai a fost terminată construcţia şi utilarea fabricii de acid carbonic de la Iaşi, precum şi darea în folosinţă a unui nou magazin universal la Iaşi. De asemenea, sunt în construcţie fabrica de mobilă de la Iaşi, Palatul administrativ de la Vaslui, cinematografele de la Bîrlad şi Hîrlău, etc. Pe linia cooperaţiei meşteşugăreşti au luat fiinţă 23 noi secţii de deservire a populaţiei. In oraşele şi satele regiunii vor lua şi o mai mare amploare construcţiile şi amenajările prin muncă voluntară, expresia avîntului patriotic al oamenilor muncii pentru înfrumuseţarea şi înflorirea patriei socialiste. Intelectualitatea din regiunea noastră munceşte cu abnegaţie şi îşi aduce contribuţia valoroasă la opera construcţiei socialiste. Oamenii muncii din regiunea Iaşi îşi manifestă cu prilejul zilei de 1 Mai hotărîrea lor unanimă de a strînge şi mai mult rîndurile în jurul partidului, a Comitetului său Central în frunte cu tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, de a păşi neabătut pe calea arătată de partid, calea construcţiei socialismului. Tovarăşi. Sărbătorim 1 Mai 1959 sub semnul luptei pentru pace şi securitate internaţională. Uriaşele forţe mondiale ale păcii se ridică acum cu hotărîre împotriva activităţii agresive a pactului Nord-Atlantic, a cursei înarmărilor, a reînvierii militarismului german, pentru interzicerea armelor nucleare şi încetarea grabnică a experimentării lor, pentru Încetarea „războiului rece“ şi dezvoltarea colaborării internaţionaleDatorită iniţiativelor de pace luate de URSS şi celelalte ţări socialiste, larg sprijinite de opinia publică mondială, s-au conturat noi posibilităţi pentru reglementarea problemelor in- ■ ternaţionale litigioase pe calea tratativelor. La 11 mai va începe la Geneva conferinţa miniştrilor afacerilor externe, destiinată să examineze propunerile cu privire la tratatul de pace cu Germania şi la problema Berlinului, conferinţă căreia trebuie să-i urmeze o întîlnire a şefilor de guverne, aşa cum a propus Uniunea Sovietică. Comunicatul cu privire la conferi:.., miniştrilor afacerilor externe ai ţărilor participante la Tratatul de la Varşovia şi al R.P. Chineze, dat publicităţii zilele trecute, arată că ţările participante susţin în unanimitate propunerile Uniunii Sovietice privind încheierea tratatului de pace cu Germania şi lichidarea regimului de ocupaţie din Berlinul occidental. Acest comunicat constituie o importantă contribuţie la cauza păcii generale. In prezent, forţele care apără pacea sunt mult mai puternice decit adepţii agresiunii şi războiului. Teza Congresului al XXI-lea al PCUS care arată că datorită sporirii considerabile a puterii economice a Uniunii Sovietice şi a tuturor ţărilor lagărului socialist, în anii septenalului va apărea posibilitatea ca încă înainte de victoria socialismului în lume, războiul mondial să fie exclus din viaţa societăţii, a stîrnit o puternică însufleţire în rîndurile tuturor popoarelor lumii. Faptul însă că cercurile imperialiste occidentale interesate în cursa înarmărilor fac totul pentru a împiedica realizarea unei destinderi în situaţia internaţională, cere din partea popoarelor cea mai mare vigilenţă. Se ştie că acei care sfidînd raţiunea şi voinţa de pace a popoarelor vor dezlănţui un nou război mondial nu vor face decit să accelereze pieirea sistemului capitalist. Viitorul aparţine comunismului! „După cum razele soarelui Împrăştie întunericul nopţii şi totul se luminează — a spus N.S. Hruşcov — tot aşa şi ideile comunismului pătrund tot mai mult in conştiinţa şi inimile oamenilor. După cum soarele răsare în fiecare zi de la răsărit, tot aşa şi comunismul se răspîndeşte nestăvilit pe pămînt“. Tovarăşi, Republica Populară Romînă duce o politică activă de pace şi colaborare internaţională pe baza principiilor leniniste ale coexistenţei paşnice, ceea ce face să crească permanent prestigiul ei pe arena internaţională. 1 Mai 1959 găseşte pe toţi oamenii muncii din ţara noastră strins uniţi sub steagul partidului, care călăuzit de învăţătura hiarxist-leninistă conduce cu fermitate poporul român spre noi şi măreţe victorii. Indestructibila unitate dintre partid, guvern şi popor, constituie izvorul veşnic viu al succeselor obţinute şi totodată chezăşia succeselor viitoare în opera măreaţă de construire a socialismului în patria noastră. Trăiască 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei popoarelor din lumea întreagă! Trăiască Partidul Muncitoresc Român, organizatorul şi făuritorul tuturor victoriilor noastre! Trăiască CC al PMR în frunte cu tovarăşul Gh. Gheorghiu- Dej! Trăiască Uniunea Sovietică, bastionul păcii şi libertăţii popoarelor ! Sosesc pionerii — primăvara patriei Etniii Mai. Luminos şi darnic se bolteşte cerul primăverii peste oraşul nostru drag Iată, vin pionierii, primăvara Republicii. 6500 pionieri din oraşul Iaşi şi alţi1.500 din regiune participă la demonstraţie. Anul acesta, la 30 aprilie s-a împlinit un deceniu de activitate a organizaţiei de pionieri din patria noastră. Zece ani de activitate vie, creatoare, intensă, a organizaţiei pionierilor. Semnificaţia adîncă a acestui eveniment justifică bucuria şi însufleţirea cu care sînt intîmpinaţi tinerii demonstranţi. Un pionier păşind in ritmul cadenţat al fanfarei se opreşte in dreptul tribunei. Prin semnalele fanioanelor roşii deschide demonstraţiaO uriaşă coloană a tinerelor vlăstare înaintează în cintec şi voioşie. Pe o mare carte deschisă, purtată de către pionieri, se poate citi „Organizaţia regională a pionierilorIaşi” şi pe altă Mă îndemnul marelui învăţător al Proletariatului mondial V.I. Lenin — „învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi’’. Apare apoi un grup masiv ce poartă pe umeri Stema Republicii, steaguri şi drapelele unităţilor de pionieri. Trec trompetiştii, după care urmează un car alegoric ce simbolizează frăţia tuturor oamenilor de pe întregul glob. Rină pe lină trec grupuri compacte de pionieri ce exprimă realizările lor, ale celor ce poartă cu ei notele 9 şi 10, ale tinerilor constructori de aeromodele şi nave modele, ale cercurilor de radio amatori, ale micilor păpuşari, ale naturaliştilor, etc. Din coloana pionierilor se înalţă zeci şi zeci de porumbei albi şi baloane multicolore, un cintec, joc şi voie bună, fluturînă din batistele roşii, galbene şi albastre trec pionierii îmbrăcaţi în haine de sărbătoare şi în diferite costume ce simbolizează scene din basme, flori, Păsări, etc. Defilează Prin faţa tribunelor pionieri din satele raioanelor, regiunii care vor participa şi la cel de al doilea festival al pionierilor şi şcolarilor Zeci de pionieri se îndreaptă către tribună şi oferă frumoase buchete de flori conducătorilor organelor locale de partid şi de stat Este un semn al recunoştinţei Profunde faţă de partid şi statul nostru democrat-popular. începe «demonstraţia oamenilor muncii începe demonstraţia oamenilor muncii. Ca în fiecare an, ea este deschisă de harnicii muncitori ai Atelierelor CFR, unde a muncit şi luptat pentru cauza clasei muncitoare neuitatul Ilie Pintilie. Cu pancarde, care reprezintă realizările lor în cinstea zilei de 1 Mai, purtînd portretele conducătorilor partidului şi guvernului, portretele conducătorilor partidelor comuniste şi muncitoreşti frăţeşti, scandînd lozinci înaripate, tineri şi virstnici, bravii feroviari trec Prin faţa tribunelor cu un sentiment de bucurie năvalnică Şi mîndrie patriotică. E înfunat. Ziua Solidarităţii Internaţionale a celor ce muncesc. In cinstea acestei măreţe sărbători, la Atelierele CFR „Ilie Pintilie” au fost terminate şi date în exploatare 4 poduri rulante in hala nouă de vagoane, s-au executat instalaţia electrică şi aparatele de mecanizare şi s-a dat in exploatare un strung pentru strunjit bandaje la roţi de vagoane şi locomotive. Ceferiştii au obţinut o serie de succese privind economisirea materialelor, creşterea productivităţii muncii, îndeplinirea planului de Producţie. Coloanele de ceferişti de la Direcţia Regională CFR străbat Piaţa Unirii scandînd lozinci, purtînd pancarte şi grafice care ilustrează frumoasele realizări obţinute în cinstea sărbătorii muncitoreşti. Călăuziţi de măreţele sarcini trasate de plenara CC al PMR din noiembrie 1988, muncitorii, tehnicienii şi inginerii din cadrul Direcţiei Regionale CFR Iaşi şi-au îndeplinit angajamentele luate în întîmpinarea miei de 1 Mai. Astfel, numai in trimestrul I 1959 tonajul brut pe trenmarfă a fost sporit cu 3,40 la sută, ca urmare a reducerii timpului de staţionare la incărcare-descărcare cu 2,89 la sută, a reducerii rulajului vagoanelor de marfă cu 8,20 la sută. In această perioadă a f°st obţinută o economie de combustibil ce se ridică la valoarea de 1.235.414 lei. Şi muncitorii, tehnicienii şi inginerii depoului CFR Iaşi care trec prin faţa tribunelor au raportat că, de la 1 aprilie şi pînă in prezent productivitatea muncii a crescut cu 1 la sută. Preţul de cost a scăzut cu 0,5 la sută, iar valoarea combustibilului specific economisit atinge cifra de 44.000 lei. In remorcarea trenurilor cu supratoni, de exemplu, în perioada de la 1 aprilie şi pînă acum s-au obţinut realizări de seamă. S-au remorcat 15 trenuri marfă cu supratonaj, iar parcursul mediu zilnic la trenuri de marfă a crescut cu 5,2 la sută şi la trenurile de călători cu 1,7 la sută Demonstraţia oamenilor muncii din Piaţa Unirii continuă. Prin faţa tribunelor trec muncitorii, inginerii şi funcţionarii de la IRAD, IRTA şi ICET. Astăzi, datorită grijii continue a partidului şi guvernului, oraşul Iaşi este alimentat cu energie electrică de la termocentrala Borzeşti. Nenumărate sunt înfăptuirile care s-au realizat şi în oraşul nostru în anii puterii populare■ Mîndri de realizările lor, demonstranţii îşi manifestă entuziast hotărîrea de a merge, sub conducerea partidului, pe drumul unor noi succese în lupta pentru construirea socialismului. Şirul muncitorilor textilişti care defilează prin faţa tribunelor este deschis de coloana harnicului colectiv al fabricii „Ţesătura”, întreprindere fruntaşă pe ţară. Un car alegoric cu macheta întreprinderii din magazia căreia un mare sul de pliză colorată se resfiră peste un uriaş glob pămîntesc, simbolizează faptul că produsele acestei fabricii sunt exportate în multe colţuri ale lumii. Un ropot de aplauze izbucneşte in întreaga Piaţă■ Textilistele fabricii „Ţesătura”, iscusitele ţesătoare, muncitori şi ingineri sunt întimpinaţi cu bucurie, in cinstea lui Matei au obţinut importante realizări în producţie, depăşindu-şi angajamentele luate cu peste 160.000 m.p. ţesături şi peste 37.000 kg. fire. Trec prin faţa tribunelor manifestind cu entuziasm, muncitorii fabricilor „Textila Roşie" şi ai fabricii de tricotaje „Moldova", muncitorii fabricii de ţigarete, care a fost distinsă cu drapelul roşu pe ţară, în ramura respectivă, pentru succesele obţinute în semestrul II 1958. Muncitorii fabricii de tricotaje „Moldova” poartă un mare grafic care reliefează succesele lor obţinute in cinstea lui 1 Mai. Harnicul colectiv al acestei întreprinderi lucrează In contul zilei de 8 mai. El a dat peste plan 31.674 tricotaje Lozinci şi urale pentru partid, pentru politica lui înţeleaptă. Oamenii muncii prezenţi în această zi în Piaţa Unirii îşi manifestă încă odată dragostea faţă de partid, hotărîrea de a păşi cu elan pe drumul făuririi unui viitor fericit. Dinspre str. Casa Vodă îşi fac apariţia m uralele mulţimii, muncitorii şi tehnicienii fabricii de antibiotice, una din realizările remarcabile ale regimului de democraţie populară. Produsele acestei fabrici construită cu ajutorul neprecupeţit al Uniunii Sovietice, au devenit cunoscute în toate colţurile lumii in continentul african şi asiatic sau în ţările Europei. In faţa coloanelor muncitorilor acestei fabrici înaintează un car alegoric care reprezintă aspecte interesante din procesul de fabricaţie al antibioticelor. In cinstea zilei de 1 Mai, tânărul, priceputul şi harnicul colectiv al acestei intreprinderi a dobîndit o seamă de frumoase succese. Numai în luna aprilie el a realizat peste 170.000 lei economii. In aceeaşi perioadă el a obţinut şarje de penicilină cu activitate ce depăşeşte cu 618 unităţi internaţionale pe centimetru cub, media activităţilor realizate pe primul trimestru al anului acesta, lucru care reprezintă un adevărat record. In rîndul coloanei ce vine din str. ştefan cel Mare trec profesorii şi elevii şcolilor medii şi elementare, compozitori, artişti plastici, artişti ai scenei noastre lirice, ai Teatrului Naţional, TES, cu toţii fiind intimpinaţi cu căldură. Trec lucrătorii din cooperaţia meşteşugărească, muncitori şi salariaţi din întreprinderile industriei locale, muncitorii şi funcţionarii din sindicatul lucrătorilor sfaturi şi finanţe, din cooperaţia de consum. Cu multă căldură sunt întîmpinaţi şi harnicii muncitori constructor ieşeni care numai în acest an au dat in folosinţă peste 30 obiective importante. Ei îşi manifestă cu prilejul zilei de 1 Mai hotărtrea fermă de a traduce în viaţă sarcina trasată de partid de a construi pentru oamenii muncii apartamente confortabile, al căror preţ de cost să nu depăşească 30—40.000 lei. Este ora 11,30, dar şirul entuziast al demonstranţilor care defilează prin faţa tribunelor continuă. Prin Piaţă trec oameni de ştiinţă, miile de studenţi şi cadrele didactice din invăţămintul superior. Profesorii şi studenţii îşi manifestă recunoştinţa lor faţă de partid şi guvern pentru condiţiile de studiu care le-au fost create în anii puterii populare. Ca de la cer la pămînt se deosebesc condiţiile de viaţă şi de studiu pe care le au azi studenţii faţă de condiţiile vitrige din timpul regimului burghezo-moşieresc. Dacă in trecut, în căminele studenţeşti din Iaşi numărul studenţilor căminişti era de 240, astăzi sunt găzduiţi inconfortabile şi elegante cămine peste 3.200 de studenţi. Numărul burselor a crescut de la 400 cit era în trecut, la 3.500. Pentru socialism şi pace ovaţionează îndelung cei prezenţi la marea demonstraţie din Piaţa Unirii. Viitorului luminos, pentru pace şi construirea socialismului îşi consacră toate forţele oamenii muncii din Iaşi, alături de cei din întreaga ţară. lată de ce, atunci cină din minţle demonstranţiilor porneau spre înaltul cerului porumbei albi, simbol al păcii şi frăţiei între popoare, întreaga Piaţă scanda într-un singur glas: „Trăiască pacea in lumea întreagă! Trăiască unitatea indestructibilă a ţărilor lagărului socialist, în frunte cu Uniunea Sovietică, bastionul păcii în lume“. La demonstraţie au participat şi coloanele muncitorilor din sindicatul agricol. Numeroase sunt succesele obţinute în regiunea Iaşi în ultimii 10 ani pe linia dezvoltării agriculturii. Ne mînărim astăzi că în regiunea noastră peste 70 la sută din suprafaţa agricolă se află cuprinsă în sectorul socialist-cooperatist. Iată-i pe harnicii muncitori ai gospodăriilor de stat din raionul Iaşi. Produsele expuse de el tit carul alegoric dovedesc superioritatea categorică a sectorului socialist din agricultură. Mecanizatori ca Mihai şandru, Gheorghe Beaca, C. Teodorescu, Alexandru Cracotă, Gheorghe spătaru Şi-au adus şi ei, din plin contribuţia la termina- rea lucrărilor din campania a gricolă de primăvară, depăşin* du-şi cu mult sarcinile planificate. Tractoriştii SMT-ului Holboca ce au defilat prin faţa tribunei, şi-au realizat şi ei planul în campania de primăvară cu 129 la sută. Coloanele muncitorilor din sindicatul agricol, muncitori ai Centrului mecanic, ai Direcţiei regionale silvice, coloana colectiviştilor şi întovărăşiţilor din raionul Iaşi manifestă entuziast cu prilejul zilei de 1 Mai. Defilează sportivii In Piaţa Unirii e linişte. Apoi, în acordurile vioaie şi afii de bine cunoscute ale marşului sportivilor de Dunaevski, apar, sportivii ieşeni. Coloane drepte, multicolore prin variaţia steagurilor şi echipamentelor, tineri căliţi pe stadioane, păşesc zvelţi prin faţa tribunelor. Defilează membrii consiliilor regional şi orăşenesc UCFS, după care trec, prin faţa tribuneilor formaţiile divizionare de fotbal, de volei, precum şi alte echipe ale clubului CSMS. In anii puterii populare au fost create condiţii tot mai bune pentru practicarea culturii fizice şi a sportului. In patria noastră, sportul a căpătat un profund caracter de masă. Şi sportivii din regiunea Iaşi au dobîndit frumoase succese pe dru- mul cuceririi măiestriei ‘spor- tive. Trec prin faţa tribunelor, în pas cadenţat, sportivii asociaţei „Unirea“. Cu vii aplauze sunt întimpinaţi fotbaliştii care, în actualul campionat al categoriei secunde de fotbal,au o comportare remarcabilă. Elevii şcolii de ucenici CFR Depou care trec prin faţa tribunelor, execută frumoase exerciţii de gimnastică, mult aplaudate de cei prezenţi. Un frumos car alegoric, format din tineri atleţi şi gimnaşti, deschide coloana sportivilor de la asociaţia „Ţesătura“. Urmează, întrun ritm tineresc, sportivii asociaţiilor „Penicilina“, „Constructorul“, „Dinamo“, „Tehnica“, precum şi cei mai buni sportivi din rîndul studenţilor şi şcolarilor ieşeni. Sportivii înscriu cu stere vii marea sărbătoare a oamenilor muncii de pretutindeni: 1 Mai. Trec apoi cicliştii din Iaşi. O frumoasă impresie au produs elevii şcolii de tineret de echitaţie, membrii asociaţiei vinătorilor şi pescarilor sportivi, precum şi sportivii de la AVSAP, planorişti, aeromodelişti, paraşutişti, radiofonişti. Demonstraţia sportivilor ieşeni a constituit o revărsare de tinereţe, vigoare şi optimism. in piaţa Unirii răsună Internaţionala ; imnul nemuritor al clasei muncitoare din lumea întreagă se înalţă, impetuos, in această sărbătorească zi — de 1 Mai — ziua solidarităţii inter-* naţionale a celor ce muncesc. O echipă de dansuri formată din pionieri, s-a produs in fața tribunei. Purtînd grafice care reprezintă realizările lor, trec muncitorii de la „Textila Roșie". Trec gărzile muncitoreşti Se aud acordurile marşului partizanilor. Dinspre str■ Cuza Vodă vin spre Piaţa Unirii, intr-o perfectă aliniere, un pas cadenţat, gărzile muncitoreşti înarmate. Se simbolizează eroicele tradiţii de luptă ale formaţiilor patriotice organizate de partid in zilele lui august 1944. Aplauze entuziaste. Ropote de aplauze, semn al dragostei şi mîndriei faţă de forţa înarmată a clasei muncitoare, însoţesc defilarea impecabilă a gărzilor muncitoreşti, apărătoare de nădejde ale cuceririlor Poporului nostru Trec prin faţa tribunelor in şiruri compacte, Inovaţiile celor Prezenţi, gărzile muncitoreşti, ele exprimînd forţa de neînvins a clasei muncitoare. Mecanizatorii din SM- uri și GAS-uri au adus și ei salutul lor fierbinte- FEACSRÄ JÄ$VLE&] L Rr. 3945 Cîntece şi jocuri la marea sarbatorie Bucuriile se cer întotdeauna spuse, cîntate, exteriorizate, lată de ce în ziua de întîi Mai, dupa-amiază, oraşul a cunoscut iar entuziasmul de dimineaţă de la demonstraţie. De data aceasta marea de oameni care a inundat Piaţa Unirii, Parcul Expoziţiei şi piaţa din faţa Palatului Culturii, fremăta în veselia cîntecului şi jocului, la Piaţa Unirii, pe scena special amenajată, a răsunat la început, cu o chemare, cîntecul fanfarei, apoi s-au desfăşurat marşuri cadenţate şi hotărite. Echipele artistice din întreprinderi şi instituţii care au prezentat programe, au slăvit măreaţa sărbătoare de 1 Mai - ziua frăţiei celor ce nencesc din lumea întreagă („Rîde iarăşi primăvara/ Peste cîmpuri, peste pici,/ Veselia umple ţara/ C-a sosit şi 1 Mai"), au cîntat solidaritatea întregii lumi mulcitoare în lupta pentru pace („Glasurile lumii toate/ Cinte azi cu noi in cor/ Noi vrem pace şi dreptate"), au slăvit marea forţă a omului, constructor al lumii noi şi încrederea lui în viitorul de aur al omenirii („Noi cu puterea tinnereţii/ Ne avîntăm spre viitor"). Frumos a cîntat corul Direcţiei Regionale CFR Iaşi. Artiştii amatori ceferişti au închnat măreţei sărbători, odată cu succesele lor în muncă, veselia, cîntecul şi jocul, expresie a fericirii şi încrederii în viitor. „Slăvim o viaţă nouă" de Ion Kirescu, „Patria iubită" de M. Neagu, „1 Mai" de Ciprian Porumbescu au fost cîntecele cele mai mult aplaudate de publicul numeros, în mijlocul căruia am recunoscut muncitori fruntaşi, studenţi care, cu citeva ore mai înainte la parada oamenilor muncii, putau steaguri roşii şi tricolore, desfăşurate în vîntul primăverii. Şi la Parcul Expoziţiei a fost mare animaţie. Verdele crud al primăverii inundase grădina şi copacii. Pe acest fond proaspăt, steaguri fluturau ca aripile porumbeilor păcii. Parcul , plin de oameni. De jos din oraş, au urcat oamenii muncii să petreacă ceasuri plăcute, să soarbă în piept aerul proaspăt al Copoului şi sa asculte cîntecele artiştilor amatori de la „Textila Roşie", întreprinderea de construcţii, fabrica de ţigarete etc. Iar cind înserarea a dat primele semne, oamenii au coborît în tramvaiele cele noi pînă în centrul oraşului şi mai departe pînă la capătul străzii noi, dr. C. I. Parhon. V