Flacăra Iaşului, iulie 1960 (Anul 16, nr. 4300-4326)

1960-07-01 / nr. 4300

0 Azi In toate şcolile medii din ţară, absolvenţi ai cl. XI încep examenul de maturitate, ieri, obiectivul nostru fotografic a surprins pe Cojocaru Mihai, Diaconu Nicolae, Burduja Maria, Miron Dumitru, Savin Virginia, Socolov Mircea şi Rodica Dragan de la şcala medie nr. 1 „Mihail Sadoveanu“ — Iaşi, in biblioteca şcolii, făcînd o ultimă recapitulare a materiei. Foto : L GHEŢIU FESTIVAL ARTISTIC De curînd, în parcul comunei Podul Iloaiei a avut loc un frumos festival artistic, la care şi-au dat concursul căminele culturale din satele comunei. Programul prezentat a cuprins: dansuri, recitări, cîntece şi muzică instrumentală. In mod deosebit s-au evidenţiat echipele de dansuri ale căminelor culturale din satul Budăi şi Podul Iloaiei, taraful din Podul Iloaiei şi alte formaţiuni artistice. Tinerii artişti amatori s-au bucurat de aprecierea publicului spectator. OANTA ALEXANDRU coresp. —oOo— e=PQO,-=* Ieri fruntaşă, azi codaşă Pînă la începutul anului acesta biblioteca raională Paşcani era socotită printre bibliotecile fruntaşe pe ţară. Acum însă, datorită neglijenţei comitetului executiv al sfatului popular raional, care nu s-a îngrijit să numească un bibliotecar principal de atîtea luni de zile, munca cu cartea este inexistentă. Mai mult, cele două bibliotecare, Ana Secară şi Gabriela Ciopraga, care sînt preocupate mai mult de probleme familiare decît de bibliotecă, nu corespund sarcinilor ce le stau în faţă, fapt ce se răsfrînge negativ asupra desfăşurării muncii cu cartea. De pildă, la concursul „Iubiţi cartea" în momentul de faţă sînt înscrişi doar cinci participanţi. Cine sînt aceştia ? Doi activişti ai Casei raionale de cultură şi trei activişti ai Bibliotecii raionale. Măcar ei au avut grijă să se înscrie. Ce părere are tov. şef al secţiei de învăţămînt şi cultură a sfatului popular raional ? Se poate admite un astfel de dezinteres ? E timpul ca această bibliotecă, prin activitatea ei, să devină din nou în rîndul celor fruntaşe. Artiştii amatori tătărăşeni Cînd a căzut cortina peste ultima replică, şi cînd în sală a izbucnit ropot ritmic de aplauzi, în scenă au dat năvală aproape toţi activiştii căminului care urmăreau din culise desfăşurarea spectacolului. — Bravo, băieţi! Reuşită deplină ! Era o bucurie justificată a artiştilor amatori din cartierul Tătăraşi. Din sală se auzeau cuvinte de laudă, strigăte peste ropotul aplauzelor. „Bine, băieţi ! Bravo ! — Nu se aude însă nici un „bis“, se îngrijoră Gheorghe Claus, unul din interpreţii principali. Ceilalţi au rîs cu poftă şi l-au bătutpe umăr. — Cum să se-audă „bis“ la teatru?! Ce, vrei să mai joci odată piesa ? ! Şi iar rîsete. Apoi interpreţii sînt conduşi cu alai afară din scenă. In ziua aceea de duminică, artiştii amatori de la căminul cultural orăşenesc „Ion Creangă“ au sărbătorit reînceperea activităţii cultural-artistice, după o întrerupere de cîteva luni — timp în care căminul nu a avut director. Dar nu s-au culcat pe laurii primului succes. încă în aceeaşi seară au continuat repetiţiile la piesa lor („Casa din livadă“ de Mihail Joldea). — Avem de dat spectacole în deplasare. La căminul cultural „Ilie Pintilie“, la clubul Întreprinderii de panificaţie şi în alte locuri. • — Atunci să ne pregătim. Eu unul sînt chiar îngrijorat — se grăbi să-şi arate neliniştea Gheorghe Claus. Dacă mergem la căminul „Ilie Pintilie“ aioi trebuie să joc în aşa fel ca să-i mulţumesc pe spectatorii de acolo. Colegii nu-i mai întreabă nimic. Ştiu ei de ce Claus e îngrijorat şi hotărît să se pregătească temeinic. Intre spectatorii de la „Ilie Pintilie“ vor fi tovarăşi de-ai lui de la Atelierele de reparat material rulant C.F.R., colegi de la şcoala profesională C.F.R. pe care a absolvit-o acum, sau muncitori şi maiştri alături de care a învăţat meserie şi alături de care va fi încadrat chiar zilele acestea ca muncitor. — N-avea nici o grijă, ne-om pregăti cu toţii ca să-ţi facem cinste, îl asigură Const. Ciofu. Iar ceilalţi interpreţi, Sorin Damian, Mariana Tarhon, Ilona Ionescu, Petreanu Viorel îl aprobară grăbiţi. N-au trecut multe zile şi, într-o duminică, la căminul cultural din cartierul „Ilie Pintilie“ artiştii tătărăşeni au obţinut un nou şi frumos succes. Apoi încă unul pe scena clubului întreprinderii de panificaţie. Dar artiştii amatori, toţi tineri şi dornici de muncă şi de succese, talentaţi şi entuziaşti nu s-au oprit numai la piesa de teatru. In zilele Congresului partidului ei au realizat un montaj literar-muzical intitulat „Partid, iubit părinte“. Cîntece revoluţionare de masă au creat fundalul pe care s-au încrustat versuri recitate de muncitorul Gheorghe Budeanu, de eleva Trifan Doina ş.a. Au fost folosite poezii de Mihai Beniuc, Maria Banuş, Eugen Jebeleanu, Dan Deştiu, Eugen Frunză şi alţii. Pus în scenă ingenios, montajul s-a bucurat de aprecierea unanimă a tătărăşenilor. Avea dreptate tov. Baldac, secretarul organizaţiei de partid: I — Alla aici, băieţi, s-a văzut că sînteţi ci adevărat talentaţi. Nu s-au simţit niciodată mai fericiţi, nici artiştii amatori, nici tovarăşa Ida Gabe, directoarea căminului, ca dupăaceste cuvinte care apreciau munca lor. Fiecare s-a gîndit atunci că au obţinut acest succes numai pentru că au pus inimă, dragoste deosebită şi dorinţa ca în zilele marelui Congres al partidului să prezinte un spectacol de valoare. Acum, după o serie de spectacole prezentate în oraş toţi se gîndesc la deplasări mai mari — în sate, în gospodării colective. Montajul nostru „Partid, iubit părinte“, cu unele reduceri ale decorului, îl putem prezenta oriunde, în mijlocul colectiviştilor, în cămin sau afară, în sat sau în cîmp. Desigur şi acolo artiştii amatori tătărăşeni vor fi tot aşa de bine primiţi ca peste tot unde s-au prezentat. ŞT. O. MUGUR I PLACARA IASOLDI Sărbătorirea „Zilei învăţătorului“ la Iaşi Ieri,, în sala TeatruluiNaţional, a avut loc sărbătorirea intr-un cadru festiv a Zilei învăţătorului. Cu acest prilej a luat cuvîntul tovarăşa Codrescu Felicia, vicepreşedintă a Comitetului Executiv al sfatului popular orăşenesc, care a vorbit despre realizările obţinute de cadrele didactice din şcolile oraşului Iaşi în anul şcolar care s-a încheiat şi despre perspectivele de dezvoltare a şcolii noastre în lumina Documentelor celui de al IlI-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român. Referindu-se la deosebita grijă pe care partidul şi guvernul o acordă învăţămîntului, dezvoltării continue a bazei materiale a acestuia, vorbitoarea a arătat că numai în oraşul Iaşi în anul şcolar 1959—1960 s-au alocat pentru înzestrarea şcolilor 1.185.000 lei, iar pentru mărirea spaţiului de şcolarizare 10.595.000 lei. Datorită acestui fapt, copiii oamenilor muncii din cartierele Tătăraşi şi C. I. Partion, vor învăţa, începînd cu noul an şcolar, în şcoli noi, moderne, înzestrate cu mobilier adecvat, cu material didactic bogat şi variat, cu laboratoare, ateliere dotate cu utilaj complet pentru practica elevilor, etc. Cadrele didactice răspund acestei griji a partidului printr-o continuă ridicare a nivelului ştiinţific şi ideologic al lecţiilor. Condiţiile de viaţă şi de muncă ale cadrelor didactice s-au îmbunătăţit permanent şi continuă să se îmbunătăţească. Preţuirea de care se bucură cadrele didactice a fost pe larg arătată de Plenara C.G. al PMR din 13—14 iulie 1959 care a asigurat mărirea salariilor acestora cu un procent cuprins între 24 şi 34 la sută. In acelaşi timp, în scopul ridicării nivelului profesional şi al perfecţionării continue a profesorilor şi învăţătorilor s-au instituit gradele didactice. Tovarăşul Teodor Căluşer, secretar al Comitetului orăşenesc de partid, a transmis cadrelor didactice prezente la adunarea festivă urarea călduroasă a Comitetului orăşenesc de partid, de noi succese în munca valoroasă şi entuziastă pe care o desfăşoară pentru educarea tinerei generaţii, pentru răspîndirea în mase a ştiinţei şi culturii, pentru înfăptuirea politicii partidului. In continuare vorbitorul a arătat sarcinile de deosebită importanţă care revin cadrelor didactice în realizarea măreţelor perspective de dezvoltare a economiei şi culturii patriei noastre în următorii ani. Au mai luat cuvîntul la această adunare tovarăşii: Ana Goia, directoarea şcolii medii nr. 2, Olimpia Lazăr, directoare adjunctă a şcolii medii nr. 6, Mateiciuc Petru, învăţător, Procopenco Eufrosina, educatoare şi alţii. După şedinţa festivă, Opera de Stat a prezentat un spectacol. *** Adunări asemănătoare de sărbătorire a Zilei învăţătorului au avut loc în toate raioanele regiunii Iaşi. Sfatul pomicultorului Pentru producţii bogate şi de calitate, aplicaţi la timp stropirile la meri Condiţiile climatice din ultimele zile au favorizat infecţiunicu ciuperca care provoacă rapănul mărului Această boală, apare pe frunze, pe fructe şi uneori pe lăstari. Frunzele atacate sînt acoperite de pete brune-negricioase, catifelate. Frunzele atacate se usucă, cad de timpuriu și reduc posibilitatea de hrănire a pomului. Fructele atacate prezintă pete brune negricioase, catifelate, din cauza cărora rămîn mici, se deformează și crapă. Aceste fructe sînt de calitate inferioară şi nu se pot păstra. Pentru a preveni îmbolnăvirea frunzelor şi a fructelor, trebuie să se aplice stropiri cu zeamă bordeleză în concentraţie de 0,5%. O altă boală care este aproape tot atît de păgubitoare ca şi precedenta, este făinarea. Pentru combaterea acestei boli se recomandă să se aplice stropit cu sulf colodial (sulf mutabil) în concentraţie 0,4 p/n sau zeamă sulfo-calcică (28° Be) în concentraţie de 2%. In lipsa acestora se pot aplica prăfuiri cu sulf pulbere (pucioasă). Deoarece pomii sînt atacaţi şi de făinare şi de rapăn pentru a le combate concomitent pe amîndouă, recomandăm ca la 100 1. zeamă bordeleză să se introducă 400 grame sulf mutabil — întrucît zemurile sînt compatibile. Tratamentele se vor aplica atît la pomii pe rod cît şi în plantaţiile tinere şi pepinierele pomicole. In cazul cînd unele plantaţii nu prezintă atac de făinare, ci au afide (păduchi de frunze) atunci în loc de sulf muiabil se poate introduce DDT — emulsie în cantitate de 500 grame la 100 l. zeamă bordeleză. Stropitul va începe imediat şi se va termina în 5—6 zile. Ing. GALUŞINSCHI A. CUMPĂRAŢI ŢESĂTURI DE IN pentru îmbrăcăminte ..........................Junona, Călin, Alpinist, Matador, Palas EEEEEE Pentru mobile şi tapiţerie Romanţa (huse mobilă) Daria şi Dalila precum şi ţesături pentru: feţe de mese, prosoape, perdele de soare, lanfere, ştergare vase. . ............. Sînt rezistente, decorative, practice.---- - ■ Pentru lingerie de pat întrecerea in la inul mai înalt! (Urmare din pag. l-a)făşurată o acţiune combativă, pe baza dezvoltării unei opinii de masă serioase, largi. întrecerea socialistă poate şi trebuie să ducă la lichidarea unor asemenea lipsuri prin extinderea metodelor bune de lucru ale fruntaşilor, procedîndu-se la organizarea unor schimburi de experienţă şi demonstraţii practice, în scopul aducerii celor rămaşi în urmă la nivelul realizărilor medii ale celor mai buni muncitori. Importanţa acestui stil de muncă este neglijată mai ales de către organizaţiile de partid şi sindicate din construcţii, sector căruia îi revine sarcina deosebit de importantă de a construi apartamente pentru oamenii muncii şi obiective social culturale într-un termen mai scurt şi la un preţ de cost redus. Cu toate că s-au obţinut unele succese mai bune în acest an, pe unele şantiere, în special în construcţia de locuinţe, la unele materiale au fost depăşite consumurile specifice şi cheltuielile aferente utilajelor. Organizarea muncii pe şantiere nu este încă făcută la un nivel satisfăcător. Nu se lucrează în mai multe schimburi pe şantierele care au asigurate condiţii, front de lucru ; graficele de producţie nu sînt respectate şi nici nu se procedează la o analiză temeinică a lipsurilor pentru care ritmul de execuţie a lucrărilor este încă lent pe linele şantiere. (Blocul de 5 etaje din străpungerea Ştefan cel Mare, de exemplu). Intre lucrările de construcţie şi instalaţii nu există o raţională corelaţie a producţiei din care cauză pe şantierul din cvartalul „23 August" de exemplu s-au făcut săpături în ziduri, după terminarea construcţiei, s-a procedat la remedierea unor lucrări ceea ce are o serioasă influenţă negativă asupra reducerii preţului de cost. Şi în întreprinderi fruntaşe cum ar fi fabrica de rulmenţi din Bîrlad, de pildă, alături de muncitori cu o înaltă calificare profesională există încă muncitori — ce-i drept puţini la număr — care obţin rezultate mult mai slabe decît tovarăşii lor de muncă, aflaţi la doi paşi de ei. O lipsă destul de serioasă în organizarea şi desfăşurarea întrecerii socialiste în unele întreprinderi o constituie insuficienta muncă politică de agitaţie care să fie legată de întrecerea socialistă, de obiectivele acesteia. Metoda de muncă a comitetului de sindicat de la Atelierele CFR Paşcani, care îndrumat de comitetul de partid şi sprijinit de conducerea tehnico-administrativă a întreprinderii, acordă o mare atenţie popularizării angajamentelor şi rezultatelor obţinute în întrecerea socialistă prin panouri şi grafice de producţie, gazete de perete, în consfătuirile de producţie, asigurînd o evistenţă operativă, zilnică a rezultatelor, trebuie însuşită şi extinsă şi în alte întreprinderi. Ţinind seama de sarcinile concrete şi deosebit de importante trasate de Congresul al ll-lea al P.M.R., întrecerea socialistă trebuie să reflecte întru totul preocuparea şi eforturile celor ce muncesc pentru îndeplinirea lor. Obiectivele întrecerii trebuie axate tocmai pe sarcinile trasate de partid în privinţa reducerii preţului de cost, creşterii productivităţii muncii, şi îmbunătăţirea calităţii producţiei. Îndrumarea şi conducerea politică a activităţii tehnico-economice de către organele şi organizaţiile de partid, trebuie să asigure un caracter de masă luptei oamenilor muncii pentru descoperirea şi valorificarea a noi rezerve interne necesare în lupta pentru reducerea preţului de cost, creşterea productivităţii muncii, pentru dezbaterea largă a problemelor tehnicii noi legate de sarcinile care ne stau în faţă în etapa actuală. Pentru îndeplinirea sarcinilor ce decurg din Documentele Congresului să ridicăm la un nivel şi mai înalt întrecerea socialistă astfel ca fiecare participant la întrecere să fie un exemplu în producţie şi în viaţa socială, să dea dovadă de o înaltă conştiinţă muncitorească, luptînd cu dîrzenie şi înflăcărare pentru îndeplinirea angajamentelor luate, a sarcinilor trasate de Congres, pentru înflorirea continuă a economiei ţării noastre şi creşterea neîncetată a nivelului de trai al poporului muncitor. Cinci ore la un ghişeul Dacă aţi avut ocazia să vă mutaţi de pe o stradă pe alta, atunci cunoaşteţi cazul. Dacă nu, să vă spunem cum procedează orice cetăţean în această situaţie. Totul ar decurge în cel mai scurt timp, dacă tovarăşii care lucrează în cadrul Secţiei gospodăriei locative a sfatului popular orăşenesc şi-ar da mai mult interes. In fond e vorba de o simplă hîrtiuţă, scrisă la maşină, care urmează să fie completată cu două trei cuvintele, o semnătură şi o ştampilă. Pentru asta se scoală cetăţeanul disde-dimineaţă, ca să poată prinde loc bun la ghişeu. Apoi... aşteaptă. Aşteaptă ore întregi pentru hîrtiuţă cu pricina. Dar iată un caz concret petrecut zilele trecute la secţia amintită. Era ora 12 şi în faţa ghişeului se aflau încă numeroşi cetăţeni, care aşteptau „mutaţia“. Neam adresat tov. Mihai Baraş, salariat al TBC. — Aşteptaţi de mult, la ghişeu ? —De dimineaţă, de la şapte. Tovarăşul ne spune NOTE că a fost trecut pe lista care se întocmeşte în fiecare dimineaţă aici, dar pînă acum n-a fost strigat. Aşteptăm împreună — redeschiderea ghişeului (mutaţiile se rezolvă în etape). După cîteva minute îl aud strigat şi pe tovarăşul Baraş. — In sfîrşit ! respiră uşurat acesta. In timp ce primeşte adeverinţa respectivă el se adresează tovarăşilor de la ghişeu. — De ce atîtea ore pentru o simplă adeverinţă ? — Aşa-i la noi ! Am aflat ulterior că răspunsul fusese dat de către tovarăşul inspector Olaru, care lucra atunci la ghişeu. Punem întrebarea tovarăşilor de la această secţie: dacă pentru un lucru mărunt ca acesta se irosesc cu atîta uşurinţă ore întregi, atunci pentru rezolvarea celorlalte probleme, de primă importanţă, cît timp se pierde ? E cazul să se pună capăt aici unor practici birocratice, ce mai dăinuie şi să se muncească cu mai multă seriozitate pentru deservirea promptă a cetăţenilor. VAL. GORIAN Cetăţeni, Utemişti, Pionieri, Strîngeţi toate deşeurile de metale vechi şi predaţi-le contra cost LA DEPOZITELE ICM din localitatea Dvs. Prin această acţiune pe lîngă avantajele băneşti, contribuiţi la dezvoltarea industriei noastre grele. Reparaţii curente şi capitale, lucrări de întreţinere a imobilelor, instalaţii sanitare, electrice şi tinichigerie pentru întreprinderi, instituţii şi populaţie execută întreprinderea „MUNCITORUL“ din Iaşi, str. Dobrogeanu Gherea nr. 15. Pentru salariaţi se execută lucrări cu plata în rate. COOPERATIVA IGIENA execută ireproşabil coafuri permanente moderne, vopsitul părului şi manichiură cu lac de sidef în secţia coafură nr. 7 din str. Filimon Sîrbu nr. 13. întreprinderea Regională Auto- Transport Autobaza Iaşi aduce la cunoştinţa tinerilor cu stagiul militar satisfăcut că se fac înscrieri pentru şcoala de conducători auto care va funcţiona în oraşul Iaşi. Informaţii suplimentare se pot lua la Autobază — str. Aurel Vlaicu nr. SA Veterea 16661 Intre orele 20 15, STAPL IAŞI recrutează tineri absolvenţi a 7 clase elementare, pentru Şcoala Profesională Comercială, şcoală care pregăteşte cadre în specialităţile : — bucătari — cofetari — ospătari Cei interesaţi se vor adresa la Serviciul Cadre al TAPL Iaşi, Piaţa Unirii nr. 1. PUBLICITATE Folosiţi taximetrele din Iaşi pentru a vă deplasa rapid confortabil şi economic în oraş şi exterior. Staţii importante: Gară — Piaţa Unirii — Tg. Cucului. COOPERATIVA ,UNIREA MEŞTEŞUGARILOR“ VASLUI Execută pentru deservirea populaţiei: confecţii de croitorie după comandă pentru femei, bărbaţi şî copîî, încălţăminte de comandă, încăputări şi reparaţiuni, lucrări de artă fotografică reparaţiuni radio şi televiziune, reparaţiuni ceasornice frizerie-coafură-manechiură. MAGAZINUL „ARTA POPULARA“ IAŞI str. Ştefan cel Mare 12 VINDE pentru salariaţi COVOARE DIN LUNA CU PLATA IN RATE Informaţii suplimentare se dau în cadrul magazinului. INTREPR. ECONOMICA „PROLETARUL“ - IAŞI STR. CLOŞCA nr. 28 Execută: reparaţii frigidere, radio, aragaze, maşini scris şi calculat de orice tip, tăieri de lemne la domiciliu, vulcanizare. Deasemeni putem livra pentru gospodăriile colective şi GAS, cantităţi de făină de carne şi oase necesare dezvoltării sectorului zootehnic. Adresaţi-vă relef. nr. 1863 şi 2566. MOBILA DE COMANDA GARNITURI CAMERE STUDIO SUFRAGERII A MOBILIER DE BIROU cu plata în rate pentru salariaţi, la Cooperativa „TEHNOLEMN“ din Iaşi COMENZILE SE PRIMESC LA SEDIUL COOPERATIVEI, DIN STR. BUL. T. VLADIMIRESCU NR. 53. încălţăminte de comandă de damă şi bărbătească orice fel de modele execută COOPERATIVA ..ION IACOMI“ din Bîrlad str. Republicii nr. 4 Se pot executa comenzi şi prin corespondenţă după măsura şi modelul trimis împreună cu un avans de 50 la sută din valoarea comenzii. COOPERATIVA .,TEHNICA CONFECŢIEI'’ execută cu materialul clientului covoare din lină de orice model, în secţia de covoare din str. Uzinei Nr. 78 OCL PRODUSE INDUSTRIALE IAŞI anunţă că angajează tineri în vederea şcolarizării prin şcolile profesionale, pentru funcţia de vînzători. Condiţii de angajare : — Să aibă virsta de minimum 14 ani şi maximum 16 ani împliniţi la 15 septembrie 1960. — Să aibă domiciliul stabil în oraşul Iaşi. — Să fie absolvent a 7 clase elementare. — Să corespundă din punct de vedere medical. * De asemenea angajează tinerii. vederea şcolarizării prin şcoala tehnică de muncitori calificaţi pentru funcţia de vînzători. Condiţii de angajare: — Să fie absolvent al şcolii medii de cultură generală cu examen de maturitate: — Să aibă vîrsta de 1o — 25 ani împliniţi: — Să aibă domiciliul în oraşul Iaşi: — Să corespundă din punct de vedere medical, înscrierile se fac la sediul OCL Produse Industriale Iaşi, str. Ştefan cel Mare nr. 2 bis, la serv. cadre: întreprinderea de Gospodărie Orăşenească Vaslui Sediul Central: Str. Lazăr Gutemberg nr. 7 Execută: pentru întreprinderi şi populaţie instalaţii electrice interioare şi exterioare zugrăveli—vopsitorie—tinichigerie încărcări de acumulatori reparaţiuni construcţii bobinate instalaţii sanitare Pentru salariaţi se execută şi cu plata în rate. Folosiţi în deplasările dvs. în oraş şi în exterior taximetrele I.G.O.V. C. L D. C. comunică: Pentru a înlesni tuturor oamenilor muncii procurarea de cărţi necesare activităţii lor, Centrul de librării şi difuzare a cărţii organizează acţiuni de difuzare în rate a „bibliotecilor personale“, cu premii, în cărţi, care se vor acorda cumpărătorilor prin tragere la sorţi. Fiecare bibliotecă este alcătuită din lucrări pe specialităţi: literatură politică, tehnico-ştiinţifică, beletristică, muzică, artă, sport şi la alegere, în valoare de 100 şi 200 lei. Bibliotecile se difuzează tuturor salariaţilor, prin librăriile din Iaşi şi raioane. Pentru lămuriri suplimentare adresaţi-vă librăriilor, precum şi difuzorilor de cărţi de la standurile din instituţii şi întreprinderi. —OQO Nr. •1310 SPORT CSMS-Selecţionata divizionară B a regiunii Iaşi: 5-2 (3-1) Timpul ideal, un public entuziast au constituit cadrul în care s-a desfăşurat partida amicală de fotbal dintre liderul seriei 1 a categoriei B şi Selecţionata divizionară B a regiunii Iaşi. Partida nu s-a ridicat la un nivel tehnic deosebit. S-a jucat lent, cu multe combinaţii sterile, lateral. Doar golurile, toate înscrise spectaculos, au zmuls ropote de aplauze. Chiar în minutul 3 Voica deschide scorul, reluînd cu capul de la 16 m, o centrare a lui Cruţiu. Acelaşi Voica înscrie un al doilea gol în min. 22 de la 3 metri. Două minute mai tîrziu, tabela de marcaj indică 3—0 pentru CSMS. Unguroiu înscrie pe jos în urma unei greșeli a lui Moțoc. Gică reduce din handicap în min. 30, înscriind cu capul în urma unei centrări a lui Căruntu. In repriza a doua au mai înscris: Dram (min. 67), după o cursă spectaculoasă, Gică (min. 79), în urma unei combinații Atanasiu — Cojocaru — Gică, Cruțiu (min. 81), R. C. 0~>«KKMMHM»'<MMMH»0<HMM»«HMMKM»OOOOOOOOaO<»000000<>00000000000«»0<H»000000000000000»00000«MHM»«»0«M»000«»«>000»00 «»«»0«»«»0«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»0«»0000<[ »<>00<i!>000000t I.I.S. TERMOTEHNICA BUCUREȘTI RAIONUL I. V. STALIN Calea Floreasca 159 „ EXECUTĂ ȘI LIVREAZĂ DIN STOC — Milivoltmetru Fer - Constantan de la 20—600° C — Milivoltmetri Ni Cr Ni de la 20—900° C — Milivoltmetri Cromel-Alumel de la 20—1100° C — Termocuple Fer Constantan și Cromel-Alumel în lungimi de 750 și 1000 mm — Logometri indicatoare de la 0—150° C şi 0—550° C — Termorezistenţe de cupru — Truse greutăţi analitice — Plăcuţe de duritate etalon Rokewell şi Brinell — Recipienţi de gaze — Tuburi Pittot — Mărci tensometrice — Micromanometre cu braţ înclinabil — Autotransformatori variabili de 8 A —• Autotransformatori cu coloană de 18 A — Stabilizatori ferorezonanţi de 50 W, 100 W şi 300 W. — Redresori stabilizaţi electronici 0-400 W — Execută prompt diferite piese de turnătorie din fontă şi aluminiuri de greutate mică şi medie. — Vinde din stoc supranormativ, fără repartiţie. Piese de schimb pentru autocamioane şi autoturisme, mărci sovietice şi cehoslovace.