Flacăra Iaşului, iulie 1969 (Anul 25, nr. 7090-7116)

1969-07-01 / nr. 7090

flACTom mmw PAGINA î Sărbătorirea „Zilei învăţătorului“ (urmare din pag. 1) municipiul Iaşi sărbătoreşte azi ziua învăţătorului Intr-un cadru cu totul deosebit, In climatul de puternic entuziasm creat de anul jubiliar al celei de-a 25-a aniversări a eliberării Romfiniei şi de pregătirea celui de-al X-lea Congres al P.C.R., ce va marca o nouă etapă în înaintarea neabătută a patriei noastre pe drumul progresului şi civilizaţiei. Făcînd apoi un bilanţ al principalelor realizări obţinute de şcoala românească în acest sfert de secol, vorbitorul a conturat şi perspectivele, subliniind îndeosebi rolul şcolii generale cu durata de 10 ani menită să răspundă cerinţelor actuale ale societăţii noastre privind instruirea şi educarea tineretului, aspiraţiilor sale spre cultură, spre ştiinţă, spre continua sa realizare şi depăşire. In îndeplinirea tuturor acestor sarcini, partidul şi sfatul nostru pun mare preţ pe munca educatorului, pe elanul învăţătorilor şi profesorilor. Exprimînd încrederea în multiplele lor posibilităţi, la Conferinţa Naţională a cadrelor didactice, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arăta : „De munca dumneavoastră, tovarăşi, depind pregătirea şi formarea unuitineret cult, temeinic instruit, pătruns de idealurile socialismului, animat de înalte sentimente patriotice, a unei generaţii capabile să ducă mai departe cu succes ştafeta progresului, a socialismului şi comunismului în România". Manifestându-şi recunoştinţa fierbinte faţă de această înaltă apreciere a spus tov. Sterie Rădoiu— cadrele didactice din municipiul Iaşi vor face totul pentru a fi la nivelul misiunii încredinţate şi a preţuirii de care se bucură în îndeplinirea sarcinilor trasate de partid, pentru prosperitatea scume ai noastre patrii, Republica Socialistă Română“. In continuare s-a dat citire listei învăţătorilor, educatorilor şi profesorilor distinşi cu titluri, ordine şi medalii. In numele celor distinşi au luat cuvlntul învăţătoarea emerită Margareta Dimitriu şi profesorii Elena Mocanu, Oltea Maria Cucu şi Al. Cozma care au adus calde mulţumiri partidului pentru condiţiile optime asigurate şi răsplata muncii lor, asigurlnd că-şi vor Intensifica eforturile spre a răspunde şi In viitor cu cinste sarcinilor încredinţate. In încheiere, într-o atmosferă de puternic entuziasm, s-a dat citire textului unei telegrame adresate C. C. 61 P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU personal, în care se spune printre altele : „Ziua învăţătorului reprezintă pentru noi, cadrele didactice din municipiul Iaţi prilejul de a asigura încă odată conducerea partidului că slujitorii şcolii se vor strădui să îmbogăţească minţile şi inimile tinerelor vlăstare cu cunoştinţe temeinice şi cu cele mai alese virtuţi, însufleţiţi de perspectivele luminoase deschise de documentele Congresului al X-lea şi trăind un sentiment de adincă şi legitimă mindrie că suntem fiii acestei ţări înfloritoare, ne exprimăm hotărârea să ne consacrăm capacitatea şi întreaga energie pentru a da viaţă programului ce va fi trasat de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român“. In partea a doua a programului zilei învăţătorului, colectivul Operei de Stat din Iaşi a prezentat spectacolul : „Stejarul din Borzeşti". -prin sala cinematografului din Hîrlău, cadrele didactice din localitate, din comunele şi satele apropiate au sărbătorit lei tradiţional« „zi a îniiiţâtor râul*. II« festivitate au luat parte tovarăşii Alexandru Dumitrach», secretar al Comitetului Judeţean Iaşi al P.C.R., Vsstleltar, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular Judeţean, activişti de partid şi de stat, reprezentanţi ai Inspectoratului şcolar judeţean. După cuvântul de deschidere, rostit de Petru Cogălniceanu, secretar al Comitetului orăşenesc Hîrlău al P.C.R., primarul oraşului, a vorbit tov. Gh. Sireteanu, Inspector şcolar, care a subliniat importanţa zilei Învăţătorului. Tovarăşul Alexandru Dumitrache a scos un relief preţuirea, şi atenţia pe care le acordă partidul şi statul nostru problemelor şcolii, pregătirii temeinice a viitorilor constructori ai societăţii comuniste. In faţa slujitorilor şcolii stau sarcini deosebit de importante, sarcini subliniate In documentele partidului nostru. Vorbitorul a felicitat In numele Comitetului Judeţean de partid cadrele didactice pentru succesele obţinute, urlndu-le realizări tot mai importante pe viitor. In sunetele trompetelor şi ale tobelor un grup de pionieri au oferit frumoase buchete de flori. In numele cadrelor didactice prezente la sărbătorire au luat cuvintul tov. Ştefan Alrinsi, directorul Şcolii generale din Hîrlău, şi Olga Cojocaru, Învăţătoare. In aplauzele celor prezenţi, tov. Dumitru Moraru, directorul Liceului din Hîrlău, a dat citire textului unei telegrame adresată Comitetului Central al P. C. R., personal tovarășului Nicolae Ceaușescu. La Institutul politehnic Ieri seara, în sala de consiliu a Institutului politehnic din Iaşi a avut loc adunarea festivă a senatului institutului cu participarea consiliilor profesorale ale facultăţilor, o adunare prilejuită de ziua învăţătorului. La această festivitate a luat parte tovarăşul Gheorghe Cilibiu, secretar al Comitetului Judeţean de partid Iaşi. Cuvintul de deschidere a fost rostit de tov. conf. inginer Aurel Marchiş, prorector al Institutului politehnic. In continuare tov. Gheorghe Cilibiu a adresat cadrelor didactice, In numele Comitetului Judeţean de partid şi al Consiliului popular judeţean, cele mai sincere felicitări cu prilejul acestei festivităţi tradiţionale. Acum, cînd Întregul popor se pregăteşte pentru întimpinarea celui de-al X-lea Congres al P.C.R. şi sărbătorirea unui sfert de veac de la eliberarea patriei — a spus vorbitorul — ziua învăţătorului reprezintă un bilanţ rodnic al activităţii cadrelor didactice, ceea ce determină un profund respect faţă de munca şi personalitatea dv., dindu-ne certitudinea că tineretul din patria noastră este încredinţat unor Intelectuali şi pedagogi capabili să imprime noilor generaţii ataşament faţă de idealurile socialismului şi comunismului. Tezele Comitetului Central al P.C.R. pentru Congresul al X- lea schiţează vastul tablou al dezvoltării României socialiste in anii ce vin şi conturează uriaşul progres al ţării, gîndurile şi elanurile poporului muncitor. Din ele rezultă preocuparea permanentă a partidului pentru dezvoltarea şi perfecţionarea învăţământului, preocupare ce-şi găseşte expresia în iniţierea unui complex de măsuri care vizează descoperirea celor mai adecvate forme de organizare şi stimulare a activităţii didactice şi ştiinţifice, asigurind astfel cadrul necesar desfăşurării tuturor capacităţilor creatoare, pregătirii cadrelor potrivit cu nevoile şi exigenţele progresului social. Arătînd totodată condiţiile optime create pentru îndeplinirea cu succes a acestor obiective precum şi realizările obţinute in aceşti 26 ani în învăţămînt şi ştiinţă, vorbitorul a spus : Avind convingerea că în cuprinzătorul bilanţ al sfertului de veac marcat de a XXV-a aniversare a eliberării, realizările învăţămîntului universitar ieşean se înscriu pregnant în relieful impunător al peisajului spiritual al României socialiste, permiteţi-mi ca de ziua dumneavoastră, ziua învăţătorului, să vă urez succese tot mai mari în activitatea de viitor, multă sănătate şi bucurie în viaţa personală, spre binele şi fericirea tineretului studios, spre folosul întregului nostru popor. Despre semnificaţia zilei învăţătorului a vorbit şi conf. ing. Aurel Popovici, preşedintele Comitetului de sindicat din cadrul institutului, care, subliniind înalta apreciere pe care o dă partidul şi întregul popor slujitorilor şcolii, a trecut în revistă măsurile adoptate în ultimul timp pentru modernizarea învăţămîntului în pas cu cerinţele actuale ale dezvoltării economiei şi culturii noastre precum şi îmbunătăţirile substanţiale aduse condiţiilor de muncă şi de viaţă ale cadrelor didactice. Toate acestea au dus la obţinterea unor rezultate din ce în ce mai bune în procesul de învăţămînt, în munca educativă şi în cercetarea ştiinţifică. Proiectul de Directive, a spus vorbitorul, prevede pentru perioada 1971—1975 continua modernizare a învăţămîntului, un accent deosebit punîndu-se pe dezvoltarea învăţămîntului superior tehnic, pe pregătirea în domeniul nuclear, electronic, automatică etc., şi pe perfecţionarea pregătirii subinginerilor. Conştienţi de importanţa sarcinilor ce ne stau în faţă, a spus în încheiere conf. ing. Aurel Popovici, ne exprimăm recunoştinţa pentru preţuirea acordată celor ce muncesc în învăţămînt şi în acelaşi timp adeziunea profundă la politica internă şi externă a F.C.R., angajîndu-ne să luptăm cu toată fermitatea pentru traducerea în viaţă a sarcinilor ce ne revin. Au lUgat apoi cuvîntul prof. dr. docent Mihai Dima, conf. dr. Tudor Silion, şefii de lucrări Constantin Preda şi Ion Grigoriu, care au mulţumit din inimă partidului pentru înalta apreciere pe care o acordă corpului profesoral şi grija pentru formarea tinerei generaţii. S-a dat apoi citire listei cadrelor didactice distinse cu titluri, ordine şi medalii. In încheierea adunării festive într-o atmosferă sărbătorească s-a dat citire unei telegrame adresate C.C. al P.C.R., personal tovarăşului Nicolae Ceauşescu. ‘Tot în cursul zilei de ieri au avut loc adunări festive consacrate zilei învăţătorului şi în celelalte institute de învăţămînt superior din centrul nostru universitar. In ziarul de mîine vom publica lista cadrelor didactice din Iaşi distinse cu titluri, ordine și medalii. Drumul autto-forestier „Gheorghițoaia", din cadrul sectorului de exploatare Podu Iloaiei. Foto: L. Stratulat — coresp. ul Bojdeucii“ din Ţicău Duminică a avut loc sărbătoarea „Bojdeucii" lui Ion Creangă, care a devenit o manifestare tradiţională a oraşului nostru. Numeroşi oameni de cultură, ştiinţă şi artă, muncitori, studenţi şi elevi au adus prin participarea lor un puternic omagiu memoriei marelui nostru povestitor, de la a cărui moarte se împlinesc anul acesta 80 de ani. Manifestarea, organizată de Complexul muzeistic de la Palatul culturii din Iași, a debutat cu un pelerinaj la vestita bojdeucămuzeu. Apoi, pe o estradă amenajată în apropiere, a avut loc un bogat program artistic. In cadrul programului actorul Constantin Sava a citit un fragment din „Amintiri din copilărie", operă fundamentală a literaturii române, iar actorul Costel Popa a recitat „Sala pe deal", poezie scrisă de Eminescu in tinda Bojdeucii din Jicău. Alte fragmente din operele lui Creangă au fost interpretate de actorii Puiu Vasiliu, Petru Ciubotaru, Aurora Roman, Dionisie Vitcu, precum şi de elevul Vasile Irimia din Juţora. La reuşita programului artistic şi-a dat concursul orchestra de muzică populară „Doina Moldovei", dirijată de Ionel Gotescu, soliştii vocali Maria Bararu, Elena Macarov, Geta Mărăşescu, Camelia Iacob, Vasile Lică şi soliştii instrumentişti D. Potoroacă şi I. Chiriac. Seara, după programul susţinut de corul „Gavriil Musicescu" al Filarmonicii de Stat „Moldova" a fost proiectat filmul „Amintiri din copilărie". Fotbal C. F. R. Paşcani — Victoria Roman 3-2 (0-2) Cu o formaţie complet remaniată, C.F.R. Paşcani a obţinut cea de-a doua victorie Sn .Cupa de vară" cu 3—2, după ce la pauză a fost condusă cu 2—0 de către Victoria Roman prin golurile marcate de Apostol In minutele 23 şi 27. Golurile învingătorilor au fost marcate de Ciupa (min. 71), Oblincescu (min. 77) şi Zăluga autogol (min. 71). Victoria echipei gazdă este pe deplin meritată cu atît mai mult cu cit ea a fost obţinută de o echipă în componenţa căreia au evoluat 6 juniori. Bun arbitrajul prestat de I. Ciolan (Iaşi), CENEA coresp. Box Juniorii de la Nicolina au obţinut în cea de-a V-a etapă aCupei Muscelul",, la box a cincea victorie Consecutivă, clasîndu-se pe primul loc după terminarea turului. Sîmbătă seara, pe ringul instalat în sala .Voinţa", tinerii pugilişti ieşeni au întîlnit echipa boxerilor de la Asociaţia sportivă P.A.L. Brăila pe care au învins-o cu 2015. Dovedind o pregătire tehnică şi fizică mai bună tinerii boxeri de la Clubul sportiv ,Nicolina" au obţinut trei victorii înainte de limită. Dăm mai jos rezultatele acestei gale. In ordinea categoriilor : I. Stanciuc (I) p.p. la S. Cutov (B); C. Goldio (I) p.p. la V. Tudor (B) ; C. Agrigoroaie (1) b.p. O. Constantin (B) ; Gh. Racoviţă (1) p.p. la Gh. Ciochină (B) ; I. Agopi (1) b.k.p. N. N. Artenie (B) ; I. Radu (I) b.k.p. I. V. Stroie (B); A. Ceaikovski (I) şi V. Ionel (B) — descalificaţi ; M. Boureanu (I) cîştigă fără adversar ; F. Costinescu (1) meci nul E. Mirres (B) • P. Tănase (I) b.k.p. I. I. Parfenie (B). Gala de box de la sala „Voinţa" a cuprins şi două meciuri amicale intre pugiliştii seniori de la Clubul sportiv „Nicolina" şi Asociaţia sportivă P.A.L. Brăila: I. Nicolau (I) b.p. F. Momoiu (B), D. Cănilă (I), b.p. I. Popîndău (B), V. VlNĂTORU coresp. Juniorii „Nicolinei*8 pe locul I după terminarea turului Echipa naţională de sabie în faţa unor mari confruntări Interviu cu prof. Nicolae Nicolau, antrenor al lotului naţional de sabie După cum s-a mai anunţat, lotul naţional de sabie se antrenează la Iaşi. Am profitat de acest prilej spre a-i adresa cîteva întrebări prof. NICOLAE NICOLAU, antrenorul acestui lot. — O primă întrebare se referă la scopul acestor antrenamente. — Ele se integrează în ciclul de pregătiri în vederea participării la campionatele mondiale ce se vor desfăşura în octombrie, la Havana. — Ce v-a determinat să alegeţi Iaşul ca primă etapă a pregătirilor ? „ Din lotul nostru fac parte doi studenţi ieşeni, Irimiciuc şi Popescu, aflaţi in plină sesiune de examene. Amcaptat astfel să armonizăm obiectivele lor cu cele ale noastre. Apoi, prezenţa, lotului in Iaşi, Yâr.hCe propagandă pentru sabie - probă care manifestă carenţe în ceea ce priveşte numărul de trăgători. Şi, în sfîrşit, clima sănătoasă. — Ce comportare speraţi să aibă echipa română la C.M. ? •— Eu acord un credit mare echipei pe care o antrenez împreuna cu D-tru Mustaţă. Remarc faptul că reprezentativa nu a avut nici o înfrîngere în Rezultatele concursului Pronosport din 29 iunie Foresta Fălticeni — Minerul G. Humor 1 Autobuzul Buc. — T.U.G. Bucureşti — Ceahlăul — Chimia Gh. Gheorghiu-Dej 1 Petrolul Moineşti — Textila Buhuşi X Ancora Gl. — Gloria C.F.R. Gl. 2 Progresul Bl. — Otelul Gl. 1 Portul C-ta — Electrica C-ta 1 Marina Mangalia — Cimentul Medg. 1 Tehnometal Buc. — S. N. Olteniţa 2 Metalul Buc. — Voinţa Buc. 1 I.R.A. Cîmpina — Flacăra Moreni — Caraimanul Buşteni — Prahova Pl. 1 Carpaţi Sinaia — Poiana Cîmpina 1 acest an, obţinînd rezultate valoroase : 9—7 cu R.F.G. la Koblenz, 9—7 cu Bulgaria la Bucureşti, 9—3 cu R.D.G. la Eisenach. I — Fiindcă aţi amintit de acest rezultat cu R.D.G., cum s-au comportat sabrerii noştri acolo ? — Concursul pe echipe ne-a dat posibilitatea unei veritiesi reciproce. Trăgătorii români au căpătat încredere în potentele lor, au avut o bună orientare tactică şi şi-au pregătit bine atacurile. Vreau să-i remarc aici, pentru comportarea avută, pe Krimiciuc şi Nicolae, la echipe, şi pe acelaşi Krimiciuc şi Vintilă, la individual. A dat o satisfacţie deplină juniorul Androne, elevul antrenorului Mustaţă. — l-aţi urmărit pe Irimiciuc TU uluita tuitliuittttit Inliutgé^i internaţionale. Cum îl caracterizaţi ? — Noi il apreciem pe Dan datorită calităţilor sale excepţionale pentru scrimă ! intuieşte intenţia adversarilor, are o viteză de recepţie şi reacţie mult peste aceea a trăgătorilor consacraţi, are o gîndire tactică destul de matură. Este unul dintre cei mai buni subreri din generaţia tinără pe plan mondial. Doresc ca pe această cale să adresez felicitări celui care l-a descoperit, prof. Nicolae Pufnei. Lui Krimiciuc îi lipseşte însă acea acurateţe de procedee. El va trebui, de asemenea, să-şi completeze bagajul de acţiuni prin atacuri compuse. — Ce ne puteţi spune despre valoarea actuală a săbiei ieşene ? — Sabia ieşeană s-a afirmat uluitor de repede pe plan naţional, avind iniţial un trio ambiţios şi cu valoare tehnică satisfăcătoare — Irimiciuc, Popescu, Vornicu. In prezent, echipa nu mai este omogenă, Vornicu pierzînd pasul cu ceilalţi doi, deşi posibilităţile sale sunt egale cu ale lor. — Cum s-a încheiat această etapă de pregătire de la Iaşi ? — Actuala etapă s-a încheiat prin participarea la un concurs organizat de Clubul sportiv municipal, dotat cu „Cupa municipiului Iaşi”. Aici s-au regăsit cele mai bune săbii ale țării la această oră : multiplul campion național Octav Vintilă, vicecampionul mondial Dan Irimiciuc, campionul naţional de juniori Dan Popescu, maeştrii sportului : Gh. Culcea, C-tin Nicolae, Gh. Alexe (toţi de la Steaua), o speranţă, tînărul Adrian Androne, şi un foarte tinăr cunoscut Radu Grosu de la C.S.M. Am avut plăcerea să asist la o veritabilă finală naţională în care clasamentul a indicat ordinea exactă a valorilor actuale. — Care sunt confruntările la care participă echipa română de sabie în această a doua jumătate a anului ? — „Turneul ţărilor socialiste (iulie, Kiev), campionatele mondiale de care am amintit, Balcaniada. SERGIU BANU coresp. P.S. Iată clasamentul final la „Cupa municipiului Iași" : 1. Octavian Vintilă (Steaua) 7 victorii I 2. Dan Irimiciuc (Politehnica) 6 victorii I 3. Gh. Alexe (Steaua) 5 victorii; 4. C-tin Nicolae (Steaua) 4 victorii ; 5. Gh. Culcea (Steaua) 3 victorii; 6. Pan Popescu (Pont Punica) 2 victorii; 1. Adrian Androne (Steaua) 6 victorie 11 8. Radu Grosu (C.S.M.) o victorie. Arbitraj excelent prestat de antrenorul emerit Vasile Chelaru. Piatra Neamţ. Hotelul „Ceahlăul" »pwearn. în pregătirea campaniei de recoltare (Armări din pag. 1) guba de scoica şi această situaţie trebie şi poate fi evitată dacă vom fi exigenţi în pregatirea ei. Intr-o dicuţie avută cu tov. C. Sălceanu, directorul I.V.C. a judeţulu nostru, ni s-a demonstrat un lucru ce trebuie să dea mai răjit de gîndit conducerilor de U.A.P. Este vorba de practica fosită de o serie de unităţi care înţeleg să-şi onoreze în fiecae an contractele in produse secondiţionate, aşa cum le-au preluat de laţurile batozelor s combinelor. Din această caiză, cerealele conţin îndeobşte un mare procent de corpuri strane fapt ce influenţează negativ şi baremul de umiditate şi greutate hectolitrică a produsului. Desigur că unităţile respective primesc preţuri reduse la o astfel de calitate şi în plus fac „cadou" I.V.C.-ului, mari cartitaţi de subproduse care prin condiţionare ar putea fi reţinute pentru furajarea animalelor. Este necesar de aceea ca întreaga cantitate de griu să fie livrată bazelor de recepţie bine condiţionată, cu ajutorul trioarelor şi selectoarelor ce există în fiecare C.A.P. sau la platformele special amenajate in incinta unităţilor I.V.C. Să ne pregătim deci cit mai temeinic pentru strîngerea recoltei de vară în cele mai bune condiţii, şi în cel mai scurt timp, pentru a nu pierde din recoltă nici imboli. In aceste zile ce preced Congresul al X-lea al partidului şi cea de-a 25-a aniversare al eliberării patriei, una din principalele sarcini ce revin unităților agricole este de a lua toate măsurile pentru a asigura succesul campaniei de vară care se anunță la orizont. Pentru turişti Intr-un splendid peisaj montan, la Mestecărişul de la Reci, localitate situată în apropiere de kilometrul 34 al drumului naţional 11, care leaga Braşovul de Bacău, trecînd prin pasul Oituz, s-a dat în folosinţă cel de-al doilea camping de pe acest traseu. Noul obiectiv turistic este format din 12 , căsuţe cu 2—4 locuri, moderne utilate, prevăzute cu apă curentă, lumină electrică, loc de parcare. (tampingurile de la Sfîntul Gheorghe şi Oituz, date de curănd în folosinţă, precum şi ■celfe aflate în construcţie la Balanyos, Covasna şi pe Dealul Dalnic, vor însuma o capacitate de cazare de 250 locuri. O joia abfliţit: itii ceslte meleaguri este restaurantul în stil secuiesc din Sf. Gheorghe dat recent în exploatare. (Agerpres) La periferia moralei Seara tragică Era o seară care nu se deosebea cu nimic de oricare alta. Copiii intraseră in casă, in unele locuinţe sătenii din Lungani stăteau la masă, unii elevi Îşi mai făceau lecţiile, şi la bufetul din comună ciiva intîrziaţi se pregăteau să-şi isprăvească taifasul. Seara era liniştită şi nimeni nu se aştepta să fie sfişiată de un strigăt tragic. Se făcuse ora 9, cind Vasile Moldoveanu se întorsese şi el acasă, li rămăsese ca un cui In minte o discuţie cu un vecin de-al său, Gh. Sinescu, mult mai in vîrstă decit el, şi cu care ar fi vrut să se aibă bine, cu atît mai mult cu cit erau şi oleacă de cimotie. Şi nu-şi găsea liniştea, li spusese nevestei că se duce să se mai răcorească pulin înainte de a se culca şi ieşi pe poartă. Ion Rotaru, socrul lui Vasile Moldoveanu, povesteşte : — Eu mai trebăluiam prin curte cind l-am auzit pe vecin, pe Gh. Seneseu, că iese la poartă şi întreabă scurt: — Ce vrei!, şi după aceea am auzit un tropăit de paşi şi un om care se împiedica şi sufla greu. Şi l-am auzit pe Vasile (Moldoveanu — n.n.) că mă strigă : „Tălăică" şi atunci m-am dus repede spre el crezind că i s-a făcut rău. Pină am ajuns eu lingă el, el a căzut jos. M-am aplecat şi am incercat sibd'Cfidic, .'-am'spus : măi băiete, SCoSfiti dar cind m-am uitat la iniinile mele erau pline de singe şi el mort ca toţi morţii. Am strigat, au venit vecinii de la toate casele din jur, nu , mai Sinescu si făcea cd doar-/ me. Felicia Moldoveanu, soţia victimei, incercind să-şi stăvilească valul de lacrimi şi amărăciune care o podideşte, adaugă : — Şi n-am avut niciodată vreo vorbă sau vreo ceartă cu el. Sinescu venea noaptea, citeodată, şi-i cerea lui bărbatu-meu cite-o ţigară, şi acum să-l omoare, aşa de pomană! De o săptămînă iacă, nu mi s-au mai uscat ochii. Si cine mă ţine pe mine cu doi copii mici acum, unul are abia o lună şi celălalt aproape doi ani. Mare jale mi-a făcut. Gh. Sinescu a prelins mult timp că el nu ştie nimic, că dormea, insă cîteva pete de singe, scurse de pe cuţitul cu care venise în mină la poartă să-l întrebe pe Vasile Moldoveanu ce vrea, si alta pe ce de singe pe haine (singe apartinind victimei) au fost probe in fata cărora îndărătnicia lui Gh. Sinescu a trebuit să cedeze și să recunoască fără echivoc că in seara respectivă l-a lovit pe vecinul soli, cu care n-avea nimic de impărţit de altfel, şi că apoi a ascuns cuţitul in stulul unui şopron şi apoi s-a făcut că doarme vii. Sinescu era cunoscut drept unul dintre cei mai turbulenţi cetateni ai comunei, un om impulsiv şi periculos. Plutonierul major Ioan Petrilor, şeful postului de miliţie comunal, precizează : — Ne-a dat buită bătaie de cai omul acesta. A ieşit o dată cu furca in mină ameninţâid nişte trecători şi pentru alte fapte de genul acestaa fost scos din funcţia de paznic pe care o avea la C.A.P. A provocat dese scandaluri la bulei, a ameninţat oamenii, i-a insultat. Noi l-am chemat de nenumărate ori şi l-am avertizat. N-a vrut să înţeleagă. Acum două luni a intrat cu un tesler in mină in birourile C.A.P. şi a ameninţat şi a insultat nişte funcţionari obligindu-i să părăsească biroul, apoi a ameninţat cu moartea pe preşedintele si inginerul C.A.P. care sosiseră intre timp. Noi i-am făcut dosar pentru trimitere in judecată dar . . . "..dar Procuratura locală Pastalmf a făcut cunoscut C.A.P. Lungani că s-a dispus scoaterea de sub urmărire peștală a lui Gh. Sinescu intrucit nu s-a constatat existenţa infracţiunii prevăzute de art. 321. Acest act regretabil de clemenţă, din partea Procuraturii Paşcani, cum era de aşteptat, n-a avut un efect salutar asupra lui Gh. Sinescu, cari s-a văzut îndreptăţit să iasă cu resteiul In mijlocul drumului sau să intre cu el in locuri publice — fiindcă birourui C.A.P. sunt loc public — să insulte pe cine vrea ciid are chei, și din păcate de chei nu ducea lipsă. Nu intrăm In amănuntele care privesc refuzarea acestui dosar, lâsind. Procuratura județeană să analizeze temeinicia acestei hotăriri. De asemenea, nu vrem să reedităm acel prezumtivdacă .. Credem insă că această crimă ar fi putut fi prevenită, ca şi consecinţele tragice care au decurs din acest act. N. Aldin 24 ore Radio laşi Brusta de prînz (1 iulie) ; 12.00 Revista presei; 12.10 Melodii-club, reluare; 13.00 Buletin de ştiri; 13.30 Actualitatea plastică ; 13.40 Mari violonişti : Ruggiero Ricci. Programul de seară: 16.00 Buletin de ştiri; 16.10 Muzică populară; 16.15 Pe teme ecortomice; 16.45 Teatru la microfon; 18.00 Un măreţ eveniment în viaţa partidului şi poporului nostru : Congresul al X-lea al P.C.R. ; 18.30 Radiojurnal şi buletin meteorologic; 18.45 Recital de muzică uşoară. Programul de dimineaţă (2 iulie) ; 5.30 Buletin de ştiri; 5.40 Formaţii de muzică uşoară ; 6.00 Cronica agrară; 8.15 Cîntece populare româneşti ; 7.10 Vă invităm să notaţi în agenda dv. Televiziune 17.30 Buletin de ştiri ; 17.30 Năzdrăvăniile lui Pată Albă — emisiune pentru copil ; 17.50 Limba engleză (reluare) ; 18.15 Vă place muzica ! ; 18.45 Flori de cimp — cîntece şi jocuri populare româneşti ; 19.00 Din lumea ştiinţei ; 19.30 Telejurnalul de seară. Buletin meteorologic ; 19.45 Con- gresul al X-lea al P.C.R. Cu carul de reportaj în ţară. Aveţi legătura cu... Iaşi ; 20.13 Seară de teatru : „Hoţii" de Fr. Schiller ; 21.55 Prim plan. Acad. Raluca Ripan. Emisiune de Ion Stlva; 22.15 Criterii. Pe teme muzicale. 22.45 Telejurnalul de noapte ; 22.55 Publicitate. Buletin meteorologic. Cinematografe VICTORIA: „Neîmblînzită Angelica", orele : 9; 11; 15; 17; 19; 21.10. REPUBLICA : „Paradisul îndrăgostiţilor", producţie a studiourilor din R. F. a Germaniei. Regia: Kurt Hoffmann. Orele : 9 ; 11.15 ; 15.15 ; 17.15 ; 19.15 ; 21.15 şi la grădina „Ripa galbenă", ora 20.30. ARTA : „vrabiun truducţie a studiourilor din Republica Socialistă Cehoslovacia. Orele : 9.15; 11.15; 15. 17; 19.21. TÂTARAŞI : „Astă seară mă distrez", orele : 18; 18;10; 20.10. NICOLINA : „Un delict aproape perfect", orele : 16; 18; 20. GRĂDINA „POMUL VERDE": „Pentru încă puţin dolari", ora 20. TG. FRUMOS : „Subteranul“. PAŞCANI: „Paşa“. HIRLAU: „Pe urmele Şoimului". PODUILOAIEI : „Ziua In care vin peştii". Teatrul de vară TEATRUL SATIRIC MUZICAL „C. TANASE“ — BUCUREŞTI, prezintă la ora 20.00, spectacolul: „CAFEAUA CU LAPTE DE ADIO. .In rolurile principale : Radu Zaharescu, Horia Căciulescu, Didi Ionescu, Nicu Constantin. Cîntă formaţia feminină de chitare electrice „Venus 1". Casa de cultură a tineretului şi studenţilor La ora 20.00, la Clubul artelor de la Casa de cultură a tineretului şi studenţilor va fi prezentată EXPUNEREA : „FIGURA LUI NICOLAE BALCESCU OGLINDITA IN LITERATURA NOASTRĂ ACTUALĂ". Prezintă prof. Anca Citirigă. Casa de cultură a sindicatelor La ora 18.00, în organizarea bibliotecii Casei de cultură a sindicatelor şi a Bibliotecii municipale — Iaşi, va fi prezentat un montaj literar-muzical intitulat: „omagiu partidului". Prezintă prof. Doina Negruş şi prof. Gabriela Acostoaiei. Va urma un film artistic. Telefoane utile 14418 — Agenţia de bilete pentru teatru; 14308 — Magazinul Unic, serviciul de comenzi la domiciliu; 11935— Magazinul de flori din str. Lăpuşneanu şi 15436 — Magazinul de flori din Piaţa Unirii ; 14840 — Consiliul popular al municipiului Iaşi; 11887 — Autogara D. R. T. A. (str. Zugravi). Impui probabil Vremea se menţine relativ frumoasă, cu cerul variabil la temporar noros. Local se vor produce averse de ploaie însoţite de descărcări electrice, vînt slab la potrivit din sectorul vestic. Temperatura aerului uşor variabilă ; minimele vor oscila între 12 și 13 grade, iar maximele între 3d St la grade.