Flacăra Iaşului, octombrie 1982 (Anul 38, nr. 11192-11218)

1982-10-01 / nr. 11192

Preţioasele indicaţii ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu-program concret de lucru pentru oamenii muncii ieşeni întreaga noastră activitate, la noi cote calitative Recenta vizită de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului nostru, în oraşul Tîrgu Frumos constituie un moment de referinţă pentru viaţa şi munca tuturor cetăţenilor localităţii, iar aprecierile şi îndemnurile date cu acest prilej vor reverbera, multă vreme de acum înainte, în inimile şi conştiinţele comuniştilor din Tîrgu Frumos, vor constitui farul călăuzitor al activităţii noastre viitoare. Şi e firesc să fie aşa, de vreme ce dezvoltarea economicosocială a oraşului nostru este strîns legată de activitatea pe care o desfăşoară tovarăşul Nicolae Ceauşescu în fruntea partidului şi statului nostru, de politica sa clarvăzătoare de repartizare raţională a forţelor de producţie pe întreg cuprinsul patriei. Deşi localitatea Tîrgu Frumos numără peste 500 de ani de la atestarea documentară, putem spune, cu deplin temei, că, în cei 17 ani care s-au scurs de la istoricul Congres al IX- lea al P.C.R., în oraşul nostru s-a înfăptuit mult mai mult decât în toate cele 5 secole ale existenţei sale. S-au construit şi au început să producă Fabrica de încălţăminte „Aurora“, secţia întreprinderii de confecţii şi stofe tricotate, secţia de reşapare a întreprinderii de prelucrare a maselor plastice, abatorul de păsări al întreprinderii de stat „Avicola“, mai multe ateliere ale cooperaţiei meşteşugăreşti, iar peste citeva zile va intra în probe tehnologice fabrica de pîine, cu o capacitate zilnică de 30 de tone. Astăzi, detaşamentul clasei muncitoare din oraşul nostru numără 4 350 de lucrători, care realizează, anual, o producţie industrială globală ce depăşeşte 900 de milioane de lei. Numai în intervalul 1970— 1980, în oraşul Tg. Frumos s-au construit peste 2 000 de apartamente, iar în cincinalul 1981—1985, li se vor adăuga alte 1 200 de apartamente, din care 320 in cursul acestui an. S-au dat deja în folosinţă 180 de apartamente, restul fiind într-un stadiu avansat de construcţie. Numai în acest an, investiţiile alocate localităţii noastre totalizează 86,8 milioane de lei, prevăzîndu-se, printre altele, îmbunătăţirea echipării tehnico-edilitare şi dezvoltarea urbanistică a localităţii. Se apropie de final lucrările la rezervorul de apă potabilă al oraşului, cu o capacitate de i î- î 5 000 m.c., se lucrează in- ' — - ■ « ` - **-*-*-*-* . . tens la reţeaua de canalizare şi la staţia de epurare a apelor reziduale, prinde, pe zi ce trece, contur viitorul centru civic al oraşului. Pentru toate aceste înfăptuiri ca şi, dealtfel, pentru întreaga politică internă şi externă a partidului nostru, locuitorii oraşului Tg. Frumos l-au primit cu deosebită căldură şi recunoştinţă pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, iar aprecierile făcute cu NECULAI RATOI secretarul Comitetului orăşenesc de partid, primarul oraşului Tg. Frumos (continuare în pag. a 3-a) DIN CUPRINSUL ZIARULUI : ___ Cum sprijină întreprinderile industriale ieșene dezvoltarea industriei mici ? (II) Cronica lunii septembrie Radar Sesiunea Adunării Generale a O N.U. Situaţia din Liban Mobilizare generală, ritm şi calitate atît la strînsul recoltei, cît şi la semănat — iată ce se cere acum din partea fiecărui agricultor ieşean! Producţia agricolă de toamnă constituie o avuţie a întregului popor şi de aceea trebuie strinsă neintirziat! Pretutindeni în judeţul nostru culturile de toamnă au ajuns la maturitate. Oamenii muncii din agricultură, toţi locuitorii satelor, elevi şi studenţi, muncitori din unele întreprinderi economice sunt prezenţi la strîngerea, transportul şi depozitarea cit mai repede a tuturor produselor cîmpului, grădinilor, livezilor şi podgoriilor. In fruntea bătăliei pentru culesul roadelor toamnei se află zi de zi organizaţiile de partid, comuniştii de la sate. Din datele centralizate la Direcţia agricolă judeţeană privind desfăşurarea de pînă acum a lucrărilor rezultă că se impun în continuare eforturi susţinute pentru strîngerea şi înmagazinarea Intr-un răstimp cît mai scurt a întregii producţii. Este o perioadă cînd, In mod firesc, recoltarea multor culturi s-a suprapus. Nicăieri şi sub nici un motiv nu trebuie admisă tergiversarea strîngerii recoltei pe considerentul că timpul este încă frumos. Desigur că trebuie puse grabnic la adăpost toate culturile, prioritate însă (continuare în pag. a 2-a) _------ —-—- —- ——- In judeţul Iaşi -_______,__ S-a încheiat semănatul orzului Respectînd întocmai indicaţiile conducerii superioare de partid, mecanizatorii ieșeni şi-au întregit eforturile pentru ca întreaga suprafaţă planificată a fi însămînţată cu orz să primească sămînţa la timp, I vinşi fiind că numai semănind în epoca optimă şi respectînd densitatea stabilită de plante la hectar pot ob-ţine recolte bogate. Lucrînd zi şi noapte, acordind o , deosebită atenţie calităţii însăminţărilor, mecanizatorii I din unităţile agricole de stat şi cooperatiste ieşene au raportat încheierea acestei acţiuni pe toate cele 16 90 mi de hectare. In prezent, toate forţele mecanice care au lucrat la semănatul orzului au fost concentrate la grăbirea însărminţării griului. LA ZI : transportul recoltei Să dispară „greierii“ care mai stau printre zecile de mii de „furnici“ harnice de pe cîmpurile judeţului! Transportarea recoltei, operativ şi fără pierderi, reprezintă, neîndoios, una dintre problemele „fierbinţi“ ale acestei campanii, problemă căreia imensa majoritate a celor din agricultură ii acordă importanţa cuvenită şi rezolvarea cea mai bună. Ne-am convins de toate acestea, din nou, zilele trecute, cînd am parcurs cîteva sute de kilometri pe drumurile judeţului tocmai pentru a urmări asemenea aspecte. Cu simţ de răspundere, agricultorii şi cei veniţi in sprijinul lor asigură încărcarea operativă a mijloacelor de transport, iar şoferii şi tractoriştii fac tot ce CONST. PALADUŢA UI. major MIHAI CROITORU (continuare în pag. a 2-a) Imagini din timpul vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţul Iaşi Tineri şi vîrstnici, locuitorii oraşului Tg. Frumos au făcut o primire entuziaşti tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, prezenţi pentru prima dată în această străveche localitate moldavă, întreprinderea mecanică „Nicolina“, în amplul dialog de lucru cu cadrele din conducerea întreprinderii, cu ceilalţi oameni ai muncii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu subliniază datoria colectivului de a diversifica în continuare, gama de maşini şi utilaje, de a ridica necontenit nivelul tehnic și calitativ al producției.