Flacăra Iaşului, ianuarie 1984 (Anul 40, nr. 11581-11605)

1984-01-03 / nr. 11581

Proletari din toate fătatei ^ In pagina a 4-a__________ Organ al Comitetului judeţean laşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Anul XL — Nr. 11 581 Marţi, 3 ianuarie 1984 1 4 pagini — 50 bani esaje c prilejul Anului Nou Pentru pace, împotriva armelor nucleare ! Mitingul de la Santiago de Cuba Situaţia din Liban Lovitură de stat militară în Nigeria MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de un minietME ceauşescu Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste Rontâaia, încheiem anul 1983 cu satisfacţia de a fi realizat noi progrese în dezvoltarea economico-socială a patriei, în mersul său înainte pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Prin munca întregului popor a sporit avuţia socialistă a ţării, România a urcat noi trepte de civilizaţie materială şi spirituală, în industrie, planul a fost îndeplinit în bune condiţii, cu un ritm de creştere de circa 5 la sută, iar în agricultură, deşi am avut un an greu datorită secetei prelungite, am obţinut o recoltă care asigură buna aprovizionare a populaţiei. S-au dezvoltat, de asemenea, şi celelalte sectoare, învăţămîntul, ştiinţa, cultura — factori fundamentali ai edificării noi orinduiri. Aplicînd ferm hotărîrile Conferinţei Naţionale, am reuşit să depăşim unele greutăţi care s-au manifestat în primii doi ani ai cincinalului şi să obţinem, pe ansamblu, realizări importante, care asigură îndeplinirea în bune condiţiuni a întregului cincinal 1981—1985. Pe baza realizărilor obţinute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuţiei reale, precum şi la alte măsuri de perfecţionare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuţie după munca depusă, după contribuţia adusă la sporirea avuţiei naţionale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justeţea politicii partidului, realismul şi caracterul mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forţă creatoare a poporului, care, liber şi stăpîn pe destinele sale, acţionează, în strînsă unitate pentru progresul şi înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenţei şi suveranităţii sale. Acum, cînd încheiem încă un an de muncă şi înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, să adresez eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări şi urări de noi succese în viitor. Dragi tovarăşi şi prieteni, cetăţeni ai României socialiste. Intrăm în Anul Nou, 1984 — cel de-al patrulea an al actualului cincinal —, cu un program de activitate temeinic fundamentat, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democraţiei noastre socialiste, a maselor largi populare — şi adoptat recent de Marea Adunare Naţională. Prevedem o creştere importantă a producţiei industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieţii economice şi sociale, în mod deosebit, în 1984 — odată cu creşterea, în ritmurile stabilite, a producţiei în toate ramurile economiei naţionale — va trebui să acordăm o atenţie prioritară realizării programului energetic şi de dezvoltare a bazei proprii de materii prime, în vederea asigurării, într-un timp cît mai scurt, a independenţei energetice a ţării, a satisfacerii într-o măsură tot mai mare din producţia internă a cerinţelor de materii prime şi materiale. Va trebui, de asemenea, să asigurăm îndeplinirea exemplară a programelor speciale, pe care le-am adoptat, privind ridicarea nivelului tehnic și a ca(continuare în pag. a 2-a) Din adineul inimilor ieşenilor, urare pentru Anul Nou 1984-MAI RODNIC PENTRU ECONOMIA ŞI CULTURA ROMÂNEASCĂ, PENTRU ÎNTĂRIREA PRIETENIE ÎNTRE POPOARE  A trecut un an, anul 1983, şi a sosit un altul, anul 1984, reamintindu-ne vechile tradiţii populare, în care am împletit bilanţul realizărilor economiei socialiste, al oamenilor ei destoinici, conduşi de eroicul partid comunist, în fruntea căruia se află cel mai iubit fiu al acestui colţ de lume, tovarăşul nicolae ceauşescu. adresîndu-se naţiunii, conducătorul partidului şi statului nostru a exprimat în mesajul de Anul Nou o încredere fermă în capacitatea şi hotărîrea poporului de a-şi făuri, în continuare, o viaţă nouă, prosperă şi demnă de munca şi virtuţile sale, de a apăra cu vitejie strămoşească pacea şi liniştea ţării, şi, totodată, pacea şi liniştea Europei şi ale întregii lumi. Cuvintele sale, purtătoare de foc sacru, au fost ascultate şi aprobate cu emoţie şi încredere deplină de toţi locuitorii acestui pămînt, udat adeseori cu lacrimi şi sînge, numit România, şi s-au angajat în forul lor intim să nu precupeţească nimic pentru înfăptuirea idealurilor spre care i-a chemat secretarul general al partidului, preşedintele Republicii. Ca în fiecare an, mulţi dintre oamenii muncii s-au întîlnit să petreacă revelionul în localurile cantinelor, cluburilor, sălilor de sport, caselor de cultură, restaurantelor, dorind să fie împreună, şi de data aceasta, alături de familiile lor, ca semn al unităţii depline dintre ei, al solidarităţii închegate în asprimile şi bucuriile muncii. Sălile care i-au găzduit au fost împodobite cu ghirlande de flori şi tradiţionalul brad — pomul cel de sărbători, împodobit cu măiestrie, simbol al vieţii şi bunei stări. A fost prezent şi „Moş Gerilă“, cu traista lui plină cu daruri şi cu răvaşe pline de haz ; n-au lipsit echipele de urători, care continuă tradiţionalul Pluguşor, pus pe noile coordonate ale vieţii. La toate acestea, mesele îmbelşugate şi muzica veselă s-au adăugat cu naturaleţea cerută de marea sărbătoare. Spaţiul tipografic nu ne permite să descriem fiecare dintre aceste festivităţi de revelion şi de aceea vom insera doar cîteva dintre gîndurile semenilor noştri, chiar şi ale acelora care au petrecut revelionul în familie, pentru că şi familia reprezintă un cadru social tot atît de potrivit unei sărbători, ca şi localurile publice. Pace pe întreg pămîntul! Colectivul vechii citadele industriale ieșene, I. M. „Nicolina“, care a îndeplinit planul pe 1983 încă de la 23 decembrie, ne informează I. Lăcătuşu, secretarul comitetului de partid, a împletit în tradiţionalul Pluguşor realizările lui prestigioase cu un adine omagiu adus preşedintelui ţării : „Măreţ erou între eroi, / Ziditor de vremuri noi, / Luminînd ca o văpaie / Ceauşescu Nicolae, / Vajnic luptător ce face / Totul, ca să fie pace ; / Fără tunuri, baionete, / Fără bombe şi rachete. / Pacea — acesta e cuvîntul, / Pace pe întreg pămîntul !“. De la extremitatea de vest a judeţului, ne vorbeşte ing. Leonard Rusu, directorul Întreprinderii de tricotaje şi perdele „Siretul“ — Paşcani, unitate care, pentru al treilea an consecutiv, a fost fruntaşă pe ramură, după ce în anii precedenţi a fost decorată cu Ordinul Muncii clasa I. — Ce doriţi ţării în noul an, ce vă doriţi dumneavoastră ? — Vă răspund simplu. Anul 1984 să fie un an mai bun decit 1983, să aducă ţării o afirmare mai largă pe piaţa externă, aceasta fiind perfect posibil în condiţii de pace şi bună cooperare între toate statele, aşa cum cer interesele popoarelor, exprimate încă o dată încontinuare in pag. a 3 a) . Combinatul de fibre sintetice. Atmosferă sărbătorească, dans şi voie bună, încredere deplină într-o viaţa libera, fericită şi prosperă, în pace şi colaborare între popoare I