Flacăra Iaşului, iulie 1984 (Anul 40, nr. 11735-11760)

1984-07-01 / nr. 11735

Anul XL — Nr. 11 733 Duminică, 1 iulie 1984 4 pagini — 50 bani La Palatul Sporturilor şi Culturii din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a participat la manifestarea jubiliară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor" In prezenţa tovarâsului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, sâmbăta dimineaţa a avut , joc, la Palatul Sporturilor şi Culturii din Capitală, o grandioasă manifestare jubiliară prilejuită de cea de-a du-a aniversare a Organizaţiei pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor“.Această sărbătoare, la care au participat mii şi mii de pionieri, şcolari şi şoimi ai patriei, tineri şi oameni ai muncii din Capitală, s-a constituit într-un vibrant omagiu adus patriei şi partidului, secretarului său general, într-o mărturie emoţionantă a dragostei şi recunoştinţei tinerei generaţii faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, pentru grija deosebită pe care le-o poarta, pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură ce le-au fost create. Acum, la aniversarea creării organizaţiei revoluţionare de masă a copiilor, în preajma marii noastre sărbători naţionale şi a Congresului al XIII-lea al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este înconjurat de tânăra generaţie, de întregul nostru popor cu nemărginită dragoste şi aleasă stimă, cu încrederea nestrămutată în triumful idealurilor socialismului şi comunismului, cu hotărîrea fermă de a urma neabătut exemplul luminos de patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent al secretarului general al partidului de a asigura înflorirea continuă a României socialiste. n aceste momente solemne, purtătorii cravatelor roşii cu tricolor adresează, cu toată căldura şi ardoarea inimii lor, cele mai profunde mulţumiri pentru Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresat pionierilor, şoimilor patriei, şcolarilorşi tuturor copiilor ţării, cu prilejul împlinirii a 35 de ani de la înfiinţarea Organizaţiei pionierilor din România, exprimând întreaga lor gratitudine şi hotărîrea de a urma neabătut îndemnurile mobilizatoare ale conducătorului partidului şi statului nostru, de a acţiona cu toată dăruirea revoluţionară şi tot entuziasmul pentru a servi poporul, cauza bunăstării şi fericirii sale, independenţa şi suveranitatea patriei. Copiii ţării s-au angajat solemn în faţa secretarului general al partidului de a munci cu pasiune şi dăruire pentru a deveni demni şi cutezători constructori ai socialismului şi comunismului, răspunzind astfel mobilizatoarelor chemări din Mesajul ce le-a fost adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a învăţa cu pasiune, de a-şi însuşi cele mai noi cunoştinţe din domeniile ştiinţei şi tehnicii, de a se pregăti permanent pentru muncă şi viaţă, de a face totul pentru gloria poporului şi înflorirea patriei. Ora 11. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu soseşte, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la Palatul Sporturilor şi Culturii. Miile de participanţi la manifestările prilejuite de aniversarea Organizaţiei pionierilor din ţara noastră fac secretarului general al partidului "o primire însufleţită, emoţionantă, plină de bucurie. In vastul parc ce înconjoară Sala Sporturilor şi Culturii răsună puternice aplauze şi male. Este aclamat cu putere, într-o îmbinare simbolică, numele partidului nostru comunist şi al secretarului său general, al patriei noastre socialiste. Pe esplanada din faţa sălii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost intimpinaţi cu deosebit respect şi multă căldură de tovarăşii Nicu Ceauşescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., Poliana Cristescu, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, şi Tudor Mohora, preşedintele Consiliului U.A.S.C.R. Pionieri şi şoimi ai patriei oferă frumoase buchete de flori. In continuare, are loc ceremonia înmînarii tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu a Diplomei de onoare, a insignei jubiliare şi plachetei omagiale instituite cu prilejul aniversării a trei decenii şi jumătate de la constituiri a primelor detnshtinuride pionieri. Preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor invită, apoi, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, să viziteze expoziţia „35 de ani de la crearea Organizaţiei pionierilor“. Prin imagini, cărţi, documente de epocă, sunt puse în evidenţă tradiţiile mişcării de copii din România, momentul constituirii prin grija partidului a Organizaţiei pionierilor. Sunt ilustrate sugestiv principalele momente din activitatea şi lupta tineretului român, a copiilor, în anii imediat următori creării Organizaţiei pionierilor, în procesul de înnoire şi înflorire (continuare în pag. a 2-a) în hala mecano-sudură de la Combinatul de utilaj greu, formaţia de sudori şi lăcătuşi condusă de maistrul Gheorghe Stoian lucrează la un tronson dintr-o conductă gigant pentru export Foto : L. STRATULAT In pagina a 3-a La Iaşi, ca în întreaga ţară, deplină aprobare şi profundă satisfacţie faţă de hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R., cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului Telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu Ieri, a avut loc Sesiunea Consiliului popular al judeţului Iaşi în atmosfera de muzică intensă şi emulaţie creatoare, cu care întregul nostru popor se pregăteşte să întîmpine cele două mari evenimente din viaţa ţării — cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi cel de-al XIII-lea Congres al P.G.R. , ieri s-au desfăşurat la Iaşi lucrările celei de-a 19-a sesiuni ordinare a Consiliului popular judeţean. La sesiune au luat parte, ca invitaţi, activişti de partid şi de stat, conducători de întreprinderi şi instituţii, cadre de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, preşedinţi ai birourilor executive ale consiliilor populare comunale şi orăşeneşti, deputaţi din judeţul nostru în M.A.N., ziarişti. Din însărcinarea prezidiului ales, lucrările sesiunii au fost conduse de tovarăşul Leonard Constantin, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Iaşi. Deschizînd lucrările, tovarăşul Leonard Constantin a subliniat că sesiunea Consiliului popular judeţean se desfăşoară la scurt timp după ce Plenara C.C. al P.C.R. — dînd o expresie voinţei unanime a tuturor comuniştilor, a întregii noastre naţiuni — a propus realegerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, "cel mai iubit fiu al poporului nostru, eminentă personalitate politică, ctitorul României moderne, în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român. Asemenea tuturor locuitorilor ţării, a subliniat vorbitorul, cetăţenii judeţului nostru văd in această realegere garanţia sigură a înfăptuirii complexelor sarcini care ne revin pentru ultimii doi ani ai cincinalului 1981—1985, a materializării măreţelor obiective economice şi sociale pe care ni le propunem pentru viitorul cincinal. Ca o expresie elocventă a patriotismului fierbinte cu care ieşenii susţin această propunere, a voinţei lor de a munci, în continuare, cu abnegaţie şi pasiune sub conducerea partidului, a secretarului său general, pentru ridicarea patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, tovarăşul Leonard Constantin a propus sesiunii să adopte textul unei telegrame adresate C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Tovarăşul deputat Alecu Floareş, vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, dă citire textului telegramei. în picioare, participanţii aplaudă îndelung dînd, astfel, expresie înaltelor sentimente de mîndrie şi simţire patriotică ce-i stăpînesc. Sesiunea a analizat proiectul de hotărîre privind realizarea programului de îmbunătăţire şi exploatare a pajiştilor naturale din judeţul nostru şi raportul privind modul de îndeplinire a Hotărîrii nr. * din 4 iulie 1989 a Consiliului popular al judeţului Iaşi privind asigurarea stării de sănătate a populaţiei. Tovarăşul deputat Leonard Constantin, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Iaşi, a prezentat expunerea la primul proiect de hotărîre înscris pe ordinea de zi. Tovarăşul deputat Alexandru Lazăr, preşedintele Comisiei permanente pentru agricultură şi silvicultură, a expus, apoi, raportul de avizare al comisiei la acest proiect de hotărîre. La dezbateri au luat parte tovarăşii Mihai Dobre, preşedintele C.U.A.S.C. Podu Iioaiei, Nicolae Pieptu, inginerul şef al întreprinderii pentru îmbunătăţirea şi exploatarea pajiştilor, Florin Gidea, primarul comunei Ruginoasa, Nicolae Dumitrescu, cercetător la S.C.A. Podu Iloaiei, Gh. Costurile, preşedintele C.A.P. Scobinţi, « Iulian Creţi», preşedintele C.U.A.S.C. Holboca, Vasile Hriţcu, director adjunct al Direcţiei pentru agricultură şi industrie alimentară. Expunerea prezentată şi participanţii la discuţii, deputaţi şi invitaţi, au conturat realizările obţinute în ultimii ani de organele locale ale puterii şi administraţiei de stat, unităţile agricole de stat şi cooperatiste, întreprinderea de specialitate în activitatea de îmbunătăţire şi ridicare a calităţii păşunilor naturale, în exploatarea şi întreţinerea acestora, în vederea obţinerii unor producţii tot mai mari pe unitatea de suprafaţă. (continuare în pag. a 3-a) In anul 40 ai marilor noastre victorii sub conducerea partidului Omagiu celor care slujesc tehnica de vârf Astăzi — Ziua constructorilor de maşini ! A intrat in tradiţia societăţii noastre socialiste, tradiţie care pune la bază respectul pentru munca omului, ca în prima duminică din luna iulie să sărbătorim pe constructorii de maşini, acest muncos detaşament al clasei muncitoare care slujeşte tehnica de vîrf, purtătoare de progres tehnic, detaşament chemat ca, prin etuinurile sale, să înzestreze şi celelalte ramuri ale economiei naţionale cu cele mai perfecţionate maşini, utilaje şi instalaţii de producţie. Politica economică a partidului nostru acordă o deosebită însemnătate dezvoltării industriei constructoare de maşini, ponderea acestei ramuri în totalul industriei sporind de zece ori faţă de 1938. Este o dovadă concludentă a faptului că socialismul a dus nu numai la simpla dezvoltare a industriei, ci şi la modernizarea ei, la crearea unor structuri care să-i asigure o creştere cît mai independentă faţă de importuri, în judeţul Iaşi industria constructoare de maşini, ca de altfel în Întreaga ţară, a luat un mare avînt după Congresul al IX-lea al partidului. Dacă în 1965, această importantă ramură industrială avea în judeţul Iaşi o pondere de 17,1 la sută, acum ea se ridică la 25 la sută, pe fondul creşterii producţiei industriale totale de peşti, nouă ori în ultimul timp, judeţul Iaşi se mîndreşte cu una dintre cele mai mari şi mai importante unităţi industriale din construcţia de maşini . Combinatul de utilaj greu, dar pentru avîntul economiei prezintă o importanţă deosebită şi celelalte întreprinderi. Ar mai fi de remarcat şi faptul că la Iaşi a cunoscut o intensă dezvoltare sub ramura mecanică fină, electronica şi electrotehnica (I.M.A.M.U.S., „T e h n o t o n“, I.T.R.D. şi I.S.A.S. Paşcani), care îndeplinesc şi ele un rol tot mai de seamă în dezvoltarea economiei naţionale. „Pentru industria constructoare de maşini» sublinia tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, pe primul plan se pune realizarea unei producţii de înalt nivel tehnic şi calitativ, competitive cu cele mai bune produse similare pe plan internaţional“ Această sarcină deosebit de importantă este privită cu răspundere de colectivele de muncitori si specialişti care, sub conducerea organizaţiilor de partid, depun V. GHEORGHIU (continuare in pag. a 3-a)