Flacăra Iaşului, ianuarie 1987 (Anul 43, nr. 12510-12534)

1987-01-03 / nr. 12510

I Anul XLIII — Nr. 12 510 Sîmbătă, 3 ianuarie 1987 | 4 pagini — 50 bani  „Fie ca anul 1987 să reprezinte pentru poporul nostru uaman de noi şi tot mai bogate realizări, de mari victorii în înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIX-lea, a măreţelor obiective ale edificării socialismului şi comunismului pe pămintul României ! ” fie ca anul 1987 să aducă tuturor popoarelor lumii împlîţnirea năzuinţelor şi aspiraţiilor lor legitime de a trăi şi munci într-un climat de înţelegere şi largă colaborare in internaţională, deplină securitate şi pace." I NICOLAE CEAIŞESCU " MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor,la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU " DRAGI TOVARĂŞI ŞI PRIETENI, CETĂŢENI ai republicii SOCIALISTE ROMANIA, Am deosebita plăcere ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi Guvernului, precum şi al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări şi cele mai bune urări, încheiem anul 1986 cu satisfacţia unor noi realizări pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei, a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului pe pămîntul românesc. In condiţiile economice internaţionale grele, am reuşit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creştere a producţiei industriale de peste 7 la sută faţă de anul trecut, să obţinem progrese însemnate în sporirea productivităţii muncii şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, în creşterea eficienţei economice şi a venitului naţional. In agricultură, am obţinut cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţării , de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte invăţămîntul, ştiinţa, cultura, întreaga viaţă economică şi socială a ţării. Toate aceste realizări evidenţiază , cu putere justeţea politicii generale a partidului nostru, care, apuicînd în mod creator adevărurile şi legităţile obiective la realităţile şi condiţiile concrete din România, îşi îndeplineşte cu cinste misiurea istorică de a conduce naţiunea română pe calea socialismului şi comunismului, a independenţei, bunăstării şi fericirii. " Privind retrospectiv activitatea desfăşurată în acest an, putem aprecia că 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conştient al socialismului, şi-a demonstrat încă o dată, prin fapte, voinţa şi capacitatea sa de a învinge bricae greutăţi şi de a asigura mersul neabătut înainte al societăţii noastre pe calea dezvoltării sale materiale şi spirituale, a civilizaţiei socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului şi înfloririi patriei socialiste. DRAGI TOVARĂŞI ŞI PRIETENI, începem cel de-al doilea an al aciu.Tiutili iincinai ‘cti un program de largă perspectivă, temeinic fundamentat, de muncă şi acţiune revoluţionară. In vederea realizării în cele mai bune condiţiuni a importantelor obiective cuprinse în planul şi programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentuarea puternicăa laturilor calitative ale activităţii economice, promovarea în producţie a celor mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice, creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei în toate sectoarele. Sînt necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinii şi disciplinei, creşterea răspunderii şi spiritului revoluţionar in vederea înfăptuirii programelor de perfecţionare a organizării muncii şi de modernizare a producţiei, de ridicare a nivelului tehnic şi calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti. Trebuie să perfecţionăm în continuare şi să folosim şi mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea şi conducerea producţiei, a intregii vieţi economico-sociale, a tuturor oamenilor muncii în calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari direcţi a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea în cele mai bune condiţiuni a producţiei de export, dezvoltarea ■ jt --------. . .seniol şi cooperare economică internaţională, a colaborării în C.A.E.R, pe baza Programului complex al progresului tehnicoştiinţific, pînă în anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condiţiuni a tuturor obiectivelor şi prevederilor înscrise în planul de dezvoltare economică şi socială a ţării pe 1987. Să luăm toate măsurile pentru a se asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară a tuturor acestor prevederi! Să ne angajăm în modul cel mai hotărît în lupta pentru ridicarea la un nivel superior de calitate şi eficienţă a întregii activităţi din industrie, agricultură, din întreaga economie! Să desfăşurăm larg noua revoluţie tehnico-ştiinţifică, noua revoluţie agrară, noua revoluţie de dezvoltare a societăţii noastre socialiste . Să facem astfel incit anul 1987 să marcheze, prin realizările ce le vom obţine în toate domeniile vieţii economice şi sociale, o etapă importantă pe calea înfăptuirii obiectivelor stabilite de Congresul al XIIl-lea al partidului privind trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare — cel de ţară socialistă mediu dezvoltată —, realizarea unei noi calităţi a muncii şi vieţii întregului nostru popor ! (continuare în pag. a 4 - a)  Revelionsub semnul importantelor izbânzi în construcţia paşnică a ţării, al încrederii depline într-un an nou fericit şi mai bogat în împliniri! Cel mai mare lingou CU.G. Revelion muncitoresc 1987. La Iaşi, ca pe întreg cuprinsul ţării, oameni în haine de sărbătoare, dar şi oameni în haine de lucru. Cei mai mulţi, în sălile cu mese pline, cu muzică şi dans, dar şi alţii, în halele de producţie, acolo unde „focul" nu se stinge niciodată, i-a unit insă pe toţi bucuria de a fi încheiat un an cu multe realizări şi cu hotărîrea de a începe un altul, mai bogat, ca răspuns la chemarea secretarului general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, de a înfăptui exemplar obiectivele stabilite de Congresul al Xlll-lea, pentru progresul neîntrerupt al patriei noastre socialiste şi apărarea păcii în lume. Urările pentru conducătorul partidului şi statului nostru n-au lipsit nicăieri. Iată cîteva versuri din tradiţionalul Pluguşor, rostit la revelionul electroniştilor ieşeni : „Noi, cei de la „Tehnoton“, / Să urăm pe acelaşi ton, / Cu aleasă bucurie, / Patriotică mîndrie / Pe ai ţării conducător, / Sursă limpede, izvor ! De adîncă înţelepciune / Pentru drumul spre mai bine. / Să trăiască-n veşnicie / Strămoşeasca noastră glie, / Munca, pacea, omenia, / Ceauşescu, România !“. de orez Muncitorii şi specialiştii de la Comba,tui de utilaj greu au început acest an cu încă o premieră tehnică. S-a elaborat oţel pentru turnarea celui mai mare lingou obţinut aici,cîntărind 120 de tone. Succese în derularea producţiei au fost obţinute şi în celelalte sectoare Colectivul A.E.I. Podu Iloaiei şi-a realizat sarcinile de pian pe 1986 în proporţie de 115 la sută la producţia de ouă şi de 121 la sută la cea de carne. Toţi lucrătorii, în frunte cu Filiza Mămăligă, Lucian Slivinschi, V. Iacob, M. Prisăcaru, au fost şi la cumpăna dintre ani la datorie, hotărîţi să concorde ale combinatului,care au lucrat în plin şi în noaptea anului nou. In turnătoria de fontă, de pildă, s-au turnat peste prevederile de plan 2 cilindri cu crustă dură, destinaţi laminoarelor, iar forța a lucrat, de asemenea, la întreaga capacitate, timeseria succeselor de pînă acum. Această hotărîre are acoperire în fapte dacă ne gindim că, după cum ne informează medicul veterinar M. Chirnoagă, directorul unităţii, în zilele de 1 şi 2 ianuarie a.c. s-a realizat o producţie cu 20 000 de ouă superioară celei din aceeaşi perioadă a anului trecut. M A A:^1: podu nomei 1)In primele zile, producţie sporită întreprinderea de antibiotice, predare şi primire a schimbului, la cumpăna dintre ani