Flacăra Iaşului, noiembrie 2002 (Anul 3, nr. 630-655)

2002-11-01 / nr. 630

Jocuri de culise regizate la Teprom • cu ajutorul unui articol din legea privatizării, APAPS a redus numărul investitorilor care se vor înscrie în cursa pentru achiziţionarea pachetului de acţiuni • deşi SIF Moldova are de partea sa o altă lege, va trebui sâ se adreseze justiţiei pentru a-şi recupera drepturile Prima etapă a preselecţiei candidaţilor pentru Tepro a fost făcută în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor (AGA) de săptămâna trecută. Acţionarul majoritar, Autoritatea pentru Privatizare (APAPS), a decis, în ciuda protestelor SIF Moldova, majorarea capitalului social al societăţii. Prin transformarea datoriilor de 70 de miliarde lei către AVAB în acţiuni capitalul social al Tepro a fost mărit de la 134 la 200 de miliarde lei, urmare în pagina 3 Şoferii grevişti au boicotat ancheta directorului RATC 3500 lei - 16 pagini 278.426 Nr. 630 Vineri, 1 noiembrie 2002 Romtelecom îşi rezolvă problemele pe spinarea abonaţilor • începând de astăzi, societatea majorează preţurile pentru mai multe servicii, printre care şi cel al impulsului telefonic • pentru a face faţă viitoarei concurenţe, conducerea Romtelecom a hotărât taxarea în dolari a unor servicii, precum conectarea la internet • aceste probleme cât şi posibilitatea majorării capitalului social al firmei cu 200 de milioane de dolari pare să îi lase fără glas chiar și pe cei din conducerea de la Iași pagina 2 Două boli ciudate strivesc creierul unui copil • un membru al clanului Stânescu s-a născut cu două maladii genetice foarte rare care i-au afectat creierul • una dintre ele i-a găurit substanța cerebrală, iar cealaltă i-a strivit-o de cutia craniană • medicii cred că bolile se datorează obiceiului rromilor de a se căsători între rude Un minor în vârstă de trei luni, N. Stănescu, are o anomalie congenitală numită parencefalie ce se manifestă prin lipsa parţială de substanţă cerebrală. în imaginile realizate la computerel tomograf se pot observa găurile din creierul copilului ce îi dau aspectul de caşcaval Schweitzer. La această anomalie ursitele au adăugat şi hidrocefalia, o altă maladie genetică prin care lichidul cefalorahidian se acumulează în cavităţile creierului fără a se mai drena Astfel cantitatea de lichid creşte zilnic împingând substanţa cenuşie spre pereţii cutiei craniene. Striviţi în permanenţă, neuronii sunt afectaţi iar unii mor atrofiind lobii cerebrali care devin incapabili să coordoneze armonios activitatea psihomotorie a copilului. Acesta nu se va putea dezvolta psihic şi fizic. “Din păcate medicina nu poate face nimic pentru astfel de cazuri care, din start, sunt condamnate la moarte având o speranţă de viaţă foarte scăzută, de doar câţiva ani. Deşi este dureros, tot ce le putem recomanda părinţilor este să-şi facă datoria ca şi în cazul unui copil sănătos adică să-i ofere suport afectiv şi să-l îngrijească”, ne-a spus dr. Gheorghe Stan de la Clinica a IV-a Pediatrie din cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii “Sf. Maria”. Deoarece mama nu consumă băuturi alcoolice şi nici nu fumează iar primii doi copii sunt sănătoşi, medicii cred că o posibilă cauză a apariţiei bolii genetice este consangvinitatea datorată obiceiului rromilor de a se căsători între rude pentru a nu-şi pierde averile. Astfel dacă părinţii sunt rude de sânge, verişori de gradul I sau II, există o mai mare posibilitate de a fi purtători ai aceloraşi gene tarate deşi aceştia sunt perfect sănătoşi. în aceste condiţii există un risc de 50 la sută ca descendenţii să prezinte boala sau anomalia respectivă în comparaţie cu riscul de 25 la sută în cazul unui cuplu în care numai imul dintre părinţi prezintă gena tarată. Astfel un accident genetic poate apare în orice cuplu iar singura modalitate de a-l preveni este realizarea cariotipului (harta genetică) a părinţilor înainte de conceperea copilului sau a fătului în primul trimestru de sarcină. Alina EBRAŞU Eveniment istoric pentru muzica românească Pentru prima dată în istoria muzicală românească cinci trupe sunt nominalizate la categoria Best Romanian Act, în cadrul MTV Europe Music Awards 2002, a anunţat MTV România. Astfel, Animal X, BUG Mafia, Class, Partizan şi Zdob şi Zdub îşi vor disputa premiul pentru Best Romanian Act pe 14 noiembrie, la Palau Sant Jordi din Barcelona, în cadrul celui mai important eveniment muzical european. Telespectatorii își pot vota trupa preferată la ema.mtv.ro/ema2002/nominees.jhtml sau prin SMS la numărul 00 49 172 43 95 444, codurile de votare fiind 14a pentru Partizan, 14b pentru Zdob şi Zdub, 14c pentru Animal X, 14d pentru Class şi 14e pentru BUG Mafia. în cadrul MTV Europe Music Awards 2002 se vor acorda 25 de premii individuale iar printre celebrităţile care vor acorda premii se numără Pierce Brosnan şi Halle Berry, Holly Valance, Sűgababes, Nick Carter şi Tiziano Ferro. România, interzisă la Târgul International de la Bagdad pagina 7 Sutien de 10 milioane de dolari în catalogul cu oferte pentru Crăciun O firmă britanică de lenjerie a inclus un sutien care costă nici mai mult, nici mai puţin decât 10 milioane de dolari. Piesa de lenjerie are în centru un diamant de 60 de carate şi e încrustată cu 1.150 de rubine, tăiate în formă de trandafiri și 1.600 de smaralde, în formă de frunze. Concurs de frumuseţe pentru travestiţi Poliţia malaysiană a arestat 80 de persoane care participau la un concurs de frumuseţe pentru travestiţi intr-un oraş din sudul statului Johor. Ziarul “The Star” a publicat fotografii ale câtorva concurenţi, cu părul coafat, purtând pantofi cu tocuri înalte şi mişcându-se lasciv în rochii de seară. Travestiţii vor fi acuzaţi de autorităţi de comportament indecent în public şi vor primi o pedeapsă de şase luni de închisoare şi o amendă în valoare de 263 euro. PSG a curmat visul Naţionalului . FC Naţional a fost învinsă aseară cu scorul de 2-0 (1-0) de echipa franceză Paris Saint-Germain, într-un meci din prima manşă a turului 2 al Cupei UEFA. “Bancarii” lui Walter Zenga se vor deplasa astfel pe “Parc des Princes” cu şanse egale cu zero de a mai întoarce soarta calificării. Partida a început cu un moment de reculegere ţinut pentru decesul tatălui lui Daniel Prodan survenit în cursul zilei de ieri într-un accident rutier. Oaspeţii au început jocul în forţă şi au deschis scorul încă din minutul 6, când Laurent Leroy a reluat imparabil cu capul mingea centrată în mijlocul careului de nigerianul Ogbeche. Gazdele au replicat pe măsură, însă lipsa de inspiraţie a vârfurilor Sabin Ilie şi Sergiu Radu au împiedicat restabilirea egalităţii, în multe momente defensiva lui Luis Ferendez fiind depăşită. Cea mai mare ocazie de 1-1 a avut-o Gigel Coman, al cărui şut de la mare distanţă a ţintit bara din dreapta lui Letizi (min. 40). Jocul a scăzut în intensitate în repriza a doua, vedeta braziliană Ronaldinho urmărind de pe banca de rezerve cum coechipierii săi îşi conservă avantajul fără prea mare efort. în minutul 62, Jerome Leroy este eliminat pentru lovirea intenţionată a lui Gigel Coman, însă cei care reuşesc să înscrie sunt tot parizienii, Moreira transformând la colţul scurt, pe sub zid, o lovitură liberă lateral dreapta (min. 69). • FC Naţional: Vintilă - Reca, Curt, Nemțanu (V. Iacob ‘74), P. Marin, D. Petrescu, Ov. Petre, Caramarin (Dure ‘80), G. Coman, S. Ilie, Sg. Radu (M. Nae ‘83). * PSG: Letizi - Heinze, Llacer, Potillon, Andre Luiz, Dehu (Benachour ‘59), J. Leroy, Teixeira, Aloisio (Nyarko ‘66), L. Leroy, Ogbeche (El Karkouri ‘59). Daniel TEODORESCU Nemţanu urmăreşte o minge care aseară i-a ascultat numai pe francezi Meduze uriaşe au invadat coastele Japoniei Meduze de peste 100 de kilograme fiecare au invadat coastele Japoniei, dăunând pescuitului comercial. Meduzele au diametrul de aproape un metru și cântăresc peste 100 de kilograme fiecare. Cel mai mare număr de meduze prinse într-un singur năvod a fost de o mie. Această explozie a populaţiei de meduze se datorează creşterii temperaturii mării, afirmă responsabilii japonezi. Salariu de 1 $ Un candidat democrat pentru parlamentul statului California se oferă să lucreze pentru o remuneraţie de un dolar. Tom Hallinan a declarat că, în cazul în care va fi ales, îşi va dona tot salariul - 99.000 dolari - din primul an, păstrând numai un dolar, ceea ce-i va permite să obţină asigurarea de sănătate, a declarat Doug White, purtătorul de cuvânt al lui Hallinan. Giorgio Armani cucereşte Hong Kong Acum două zile s-a deschis în Hong Kong cel mai mare magazin marca Giorgio Armani, după cel din Milan. în imagine apare un gigantic poster ce face reclamă la produsele cosmetice a binecunoscutei case de modă italiene. Compania a declarat că are de gând să investească mult mai mult pe piețele din Hong Kong şi China pe care intenţionează să le cucerească cu produsele sale. Mormonii vor haine care să acopere buricul Mormonii din Arizona au depus o cerere la un magazin pentru ca acesta să ofere şi haine mai decente decât cele care se vând în mod obişnuit, pentru adolescenţi. Ziarul “The Arizona Republic” susţine că 1.500 de elevi de liceu au semnat cererea adresată unui lanţ de magazine din Phoenix. Ei solicitau magazinului să înceapă să pună în vânzare şi “haine care să acopere buricul, bustul, spatele, picioarele până la genunchi, haine care să arate respect faţă de corpul uman”. Solicitanţii spun că nu intenţionează să cenzureze pe nimeni dar doresc să existe magazine care să le dea posibilitatea de alegere, doleanţă pe care o împărtăşesc şi unele familii din exteriorul comunităţii mormone. Câștigătorul ultimei etape a concursului "liga Campionilor" este Nina Todireasa, care va intra în posesia unei borsete originale marca DAO PROD SPORT