Flacăra Iaşului, august 2004 (Anul 5, nr. 1163-1187)

2004-08-02 / nr. 1163

Popa smintit Iaşul sub ape Zeci de kilometri de drum desfundat, peste 500 hectare de culturi agricole calamitate în proporţie de 60 - 100 la sută, peste 50 de case, anexe gospodăreşti şi şcoli distruse, 120 de localităţi fără curent electric. Cele mai afectate localităţi din judeţ sunt Ruginoasa şi Hărmăneşti. Autorităţile judeţului nu cunosc încă dimensiunea reală a pagubelor. IPC Iaşi a constituit două comisii care s-au deplasat la faţa locului. Pagina 2 Jocul cu moartea la volan Pagina 4 Cele mai mici salarii din Europa Inspectoratul Teritorial de Muncă împarte amenzi Pagina 3 rmenuri mioritice pe calea ferată ! Abuzurile tot ale firmei Castelluci Firma administrată de Pica Gruia funcţionează fără drept pe un teren al Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române. Pentru că nimeni nu a dat-o afară, firma şi-a extins activitatea şi în stradă. Amplasamentul Castelluci SRL contravine legislaţiei, fiind în imediata vecinătate a căii ferate. Firma îşi bate joc de administraţia locală, neevacuând terenul şi ascuzându-se în spatele proceselor cu SNCFR şi cu Primăria Iaşi. Pagina 3 LA ORDINEA ZILEI Cooperativa senatorului Solcanu FLORIN ANTOHI După cum sugeram şi în numărul trecut, oricât şi-a schimbat titulatura (dar nu şi apucăturile!), pe parcursul anilor scurşi de la împuşcarea lui Ceauşescu şi până în prezent, formaţiunea moştenitoare a fostului Partid Comunist Român continuă să se afle în contradicţie cu propria-i doctrină. Mai precis, partidul moşit de Ion Iliescu şi păstorit actualmente de Adrian Năstase nu are nimic de-a face cu doctrina social-democrată pe care pretinde că o promovează, ci mai degrabă cu interesele particulare ale unei pături sociale privilegiate, strâns unite în jurul unor relaţii de afaceri. De aici şi percepţia de partid corupt, pe care Năstase nu vrea să o accepte în ruptul capului, dar care pe Iliescu, sărac şi cinstit cum se pretinde, îl scoate efectiv din minţi. Social-democraţia promovată de PSD a încetat demult să mai fie un scop în sine, cât mai degrabă un mijloc pervers de parvenire a unor şmecheri, iar singura protecţie socială asigurată cetăţeanului se rezumă doar la nişte măsuri cu caracter populist, adoptate de guvern în lunile dinaintea alegerilor pentru un nou mandat. PSD a rămas un partid care îşi conservă liderii şi nomenclatura, iar printre aceşti lideri, se numără şi senatorul Ion Solcanu. Cum a fost posibil ca profesorul Solcanu să se menţină atât de mult la conducerea filialei ieşene a acestui partid? Simplu! Prin sistemul de relaţii, sau mai degrabă de obligaţii, pe care şi l-a pus la punct. Departe de a fi un politician providenţial (spun asta pentru că nu-mi amintesc să se afle la originea vreunei legi anume) profesorul de istoria artei, Ion Solcanu, a ştiut să investească într-o gaşcă de lingăi din eşalonul secund şi terţ al filialei locale. Iar aceşti lingăi au cotizat la rândul lor gras, atât cu bani, cât şi cu voturile lor în partid, pentru ca tătucul să rămână mai departe în vârful piramidei, urmare în pagina 2 Şi-a cumpărat casă şi stă în stradă O ieșeancă a dat 170 de milioane de lei pe o cameră de cămin şi nu i se permite accesul în ea. Pagina 4 VREMEA ... MRR CURS VALUTAR L _ __________________________________________________________________________________________________________________________________________ . . 1 USD 1 gAUR 34.104 lei 427.250 lei cerul va fi mai mult noros şi pe arii relativ extinse vor cădea averse de ploaie însoţite de descărcări electrice. Vântul va sufla slab până la moderat. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 18 şi 28 de grade. 18°C28 °C Mocofani îşi boceşte imunităţile. Parlamentare şi cu bozonar de popă Bănuiam noi de mai multă vreme că prin ograda sinatorului cu cioc şi bozonar de popă se coc nişte dizidente pe motiv de poziţii gheboase pe lista cu imunităţi, da’ nici nu ne-am gândit să fie tulburarea aşa de mare. De vină ar fi ultima dumă dată de Bonbonei, cum că la pesedeu popom se alege cu calculatori şi de aice o întreagă harababură. Unii, care o cotizat la greu la bozonaru de popă al sinatorului, nu mai este la fel de siguri că se face parlamentari la toamnă, iară altzii îşi pune bază în nişte hehări să-i scoată la liman. Cel mai trist, dumpe cum am strâns un lighean de lăcrimi de pe urma lui, videm că-i un sinator lazăr şi chelbos, din Târgu Mişto, pe nume Vasîli Mocofanu, poriclit printre parlamentari şi Leana Pârţag. Că de asta-i curg lăcrimi şi-i tremură bucile fesiere, de frică să nu-i popească cei pe care i-o juchit ca pe iepuri, un mandat întreg, când se bucura de imunitate, atât parlamentară, cât şi de la bozonarul de popă la care era abonat... Nelu Văpsitorelu cotizează la dimocratzi. Cu un ton de fax Avem noi un pretin tânăr şi simpatic, una din eminenţele negre (de cumpărare - n.b. «nota bărboasă!») ale dimocratzilor, ce-i atârnă viitoml în faţă, dumpecum şi locul pe liste cu imunităţzi. E vorba de Petrică Muilă, conţilor în cambodza cu badanale a lui Nelu Văpsitorelu. Mai nou, lui Văpsitorelu îi vin nişte facturi gheboase la filifon, pe motiv că Petrică Muilă l-a făcut cotizant (făr să ştie) la dimocratzii pleşcăi, trimiţând faxuri cu comunicaturi şi invitătzii de presă din cambodza conexă. Acuma, ca bărboasă soţialistă ce sunt, stau şi mă întreb dacă nea Nelu Văpsitorelu n-ar avea şi pentru blana mea un loc de dipotată, mai ales că-s la fel de frumoasă și calică...