Flacăra Iaşului, iunie 2008 (Anul 8, nr. 2321-2345)

2008-06-02 / nr. 2321

LUNI, 2 iunie 2008 UTILE Cele mai importante nereguli de la primul tur al alegerilor locale La Golăieşti, poliţiştii au dat o amendă de 300 de lei preşedintelui secţiei de votare pentru că nu a lăsat un candidat să asiste la procesul de votare, deşi legea îi permitea acest lucru. Membrii unei secţii de votare din comuna Moţca au alertat Biroul Electoral Judeţean (BEJ) pentru că a dispărut o ştampilă de vot. După câteva minute de căutare, ştampila a fost găsită în buzunarul unei observatoare. Lipsa unor ştampile a fost semnalată şi la Voineşti, Vlădeni şi Ciorteşti. Gabriela Boca, candidatul PNG la Primăria Iaşi, a sesizat BEM şi BEJ Iaşi asupra faptului că, în trei secţii de votare din Iaşi, pe buletinele de vot nu era prezentă lista de candidaţi a PNG pentru Consiliului Local şi pentru Consiliul Judeţean. "Am sesizat BEM şi la BEJ ca la Secţia 98 de la Liceul Racoviţă, la Secţia 34 de la Agronomie şi la o secţie din Păcurari, de pe buletinele pentru CJ şi CL lipsea foaia cu lista PNG şi a unui alt partid", a declarat Gabriela Boca. Reprezentanţii BEJ au precizat că doar într-o singură secţie au fost găsite trei buletine fără o pagină. "Este vorba despre o singură secţie de votare la care am fost sesizaţi că, din trei buletine de vot, lipsea câte o pagină. Buletinele au fost anulate, iar votanţilor li s-a dat câte un buletin valid", a spus purtătorul de cuvânt al BEJ Iaşi. Fraga Stănescu, consoarta unui bulibaşă din localitatea Zanea, comuna Ciurea, spune că a primit de la senatorul Dan Cârlan, candidat PD-L la şefia Consiliului Judeţean, promisiunea că fiul ei va fi scos din închisoare, dacă va face campanie pentru PD-L, la uşa secţiei de votare. Reprezentanţii PNL din Ciurea au sesizat organele de poliţie pentru a aplica măsurile legale care se impun. PNL a sesizat faptul că Dumitru Neagu, un cetăţean din municipiul Paşcani, împărţea pe stradă buletine de vot prin care le exemplifica votanţilor unde să plaseze ştampila "VOTAT". Neagu era postat în imediata apropiere a secţiilor de votare 3, 12 şi 13 şi le dădea celor care trec pe stradă buletine care au ştampila pusă în căsuţa cu sigla PSD. Dumitru Neagu îşi motivează gestul spunând ca are "treabă importantă de la şeful Pantazi". Acţiunea sa a fost filmată, iar înregistrarea a fost postată pe internet. PSD a sesizat faptul că la Miteşti, Iulian Bogza, candidat la CL din partea PDL, împărţea alegătorilor câte 10 lei, cerându-le să-l voteze. Biroul de presa al PIN Paşcani a comunicat că în municipiul Paşcani, la secţia de votare nr. 15, Şcoala nr. 4 Miron Costin, a fost surprins un alegător care încerca să introducă în urna pentru primar două buletine de vot. Un ieşean din cartierul Mircea cel Bătrân s-a prezentat la BEJ pentru a anunţa că a primit şapte buletine de vot în loc de patru, câte unul în plus pentru Consiliul Judeţean, Consiliul Local şi pentru primar. După ce a votat’, a luat celelalte trei şi, fără să anunţe membrii comisiei electorale, a venit la BEJ pentru a face plângere. Ieșeanul se va alege cu un dosar penal pentru sustragerea buletinelor. • (M.P.) FLACARA LAȘULUI 2 Vârstnicii, cei mai conştiincioşi alegători • în municipiul Iaşi, vârstnicii au fost cei mai conştiincioşi electori • la orele dimineţii, la multe din secţiile de votare din oraş, 90% dintre alegători erau vârstnicii • faţă de cel de la periferia oraşului, electoratul din centrul oraşului a fost mai conştiincios în judeţul şi municipiul Iaşi, persoanele de vârsta a treia au fost cele mai conştiincioase în aşi exercita dreptul la vot. Aceştia s-au grăbit spre secţiile de votare încă de la primele ore ale dimineţii. ''Până la ora 12, aproape 90% dintre cei care şi-au exprimat dreptul de vot la secţia nr. 11, de la Şcoala Elena Cuza, din Păcurari, au fost persoane de vârsta a treia. Mai mult, un bătrân a aşteptat deschiderea secţiilor de votare încă de la ora 6.00, a precizat Constantin Amarandei, preşedintele secţiei de votare nr. 11 din Păcurari. Şi în cartierul Dacia, mulţi votanţi au fost persoane de vârsta a treia. "Cei mai mulţi votanţi până la ora 17 au fost pensionari, dar s-au prezentat la urne şi cetăţeni între două vârste, precum şi câţiva adolescenţi. Pensionarii au fost cei mai conştiincioşi, ei venind să-şi exercite dreptul de a vota încă de la primele ore ale dimineţii", a spus şi Alina Macoviciuc, preşedintele secţiei de votare nr. 204 din cadrul Şcolii "Alexandru Vlahuţă", din cartierul Dacia. La secţiile de votare din cadrul Colegiului Naţional "Costache Negruzzi", conform preşedinţilor acestora, prezenţa la vot pe categorii de vârstă a fost echilibrată. "La secţia noastră, prezenţa la vot pe categorii de vârstă a fost oarecum echilibrată", a afirmat Alina Mihaela Luchian, preşedintele secţiei e votare nr. 31. Prezenţa la vot în cursul dimineaţă de ieri a fost destul de slabibă, în primele ore ale zilei venind la urne doar câteva zeci de persoane. "în primele ore ale dimineţii, am avut numai 40 de votanţi, dar, începând cu ora 12, situaţia s-a ameliorat, alegătorii sosind practic încontinuu. Numărul acestora a crescut începând cu ora 17, când am înregistrat o prezenţă la urne de circa 22%", a adăugat Constantin Amarandei, preşedintele secţiei de votare nr. 211 din Păcurari. Aceeaşi situaţie s-a înregistrat şi la secţia de votare nr. 204 din cartierul Dacia. "La ora 17.30, procentul celor sosiţi să voteze era de circa 29%. Dimineaţă s-a înregistrat un aflux scăzut de votanţi, dar după ora 12 au început să vină tot mai mulţi", a precizat Alina Macoveciuc, preşedintele secţiei de votare din Iacia. La secţiile de votare de la Colegiul Naţional "Costache Negruzzi", s-a înregistrat un flux constant de votanţi, pe toată durata zilei. "La ora’18, procentul celor care au votat s-a situat la o valoare de 38%, în cursul zilei s-a constatat un aflux constant de alegători, cu o uşoară creştere odată cu trecerea orelor", a declarat Alina Mihaela Luchian, preşedintele secţiei de votare 3L Andrei DÎSCA în centru, votanţi mai conştiincioşi decât la periferie Declaraţii la ieşirea de la urne 9 . La ieşirea de la urne, principalii candidaţi la funcţia de primar al Iaşului, cât şi la cea de preşedinte al Consiliului Judean Iaşi,s-au rezumat la scurte declaraţii electorale. "Ma gândesc la Iaşi ca la un oraş european, capabil să acceseze fonduri cum n-au existat în istoria României. De asemenea, mă gândesc la copiii noştri şi la cei în vârstă, care sunt victimele plecării celor cu braţe puternice în străinătate. Ieşenilor le transmit un gând curat, un gând frumos şi înţelepciune. Este singura zi în care într-adevăr sunt cei mai puternici", a spus Dumitru Oprea, candidatul PD-L la Primăria Iaşi. Gheorghe Nichita, candidatul PSD la funcţia de primar, a afirmat că "am votat pentru bunăstarea şi prosperitatea Iaşului. Aştept ca proiectele pentru judeţul Iaşi, pentru întreaga Regiune de Naord-Est, să ducă la dezvoltarea întregii regiuni, pentru ca, într-un final, Iaşul să devină un pol de creştere economică. De la primarul Iaşului se aşteaptă foarte mult în viitorul mandat, pentru următorii 4 ani de zile". Cristian Adomniţei, candidatul PNL la Primărie, a spus că a optat pentru schimbare. "Am votat pentru schimbare în oraşul nostru, am votat să transformăm oraşul nostru într-o capitală, aşa cum merită. Este evident că îmi doresc să iasă la vot cât mai mulţi ieşeni, pentru ca numai aşa îşi pot exprima o dată la patru ani opţiunea", a spus acesta. La rândul lor, candidaţii la preşedinţia Consiliului Judeţean Iaşi au fost reţinuţi în declaraţii. "Sper că electoratul va discerne adevărul de minciună şi prin urmare va vota aşa cum’ este normal să voteze'’, a spus Constantin Simirad, candidatul PSD la conducerea administraţiei judeţene. Dan Cârlan, candidat PD-L la preşedinţia Consiliului Judeţean a fost foarte tranşant: "Eu vreau să vă spun că am votat pentru trei lucruri. Prima dată am ales un viitor pentru generaţia copilului meu, a doua oară am ales ca generaţia mea şi a domnului Oprea să fie cea care deschide Iaşul, iar în al treilea rând am ales ca timpul celor care neau chinuit, neau torţionat şi neau schilodit generaţia părinţilor şi a bunicilor, să se oprească". (A.D.) Plângeri înregistrate la BEM La Biroul Electoral Municipal (BEM) Iași, s-au depus ieri patru plângeri! Una dintre acestea a fost formulată de către PSD împotriva postului de televiziune Tele M, care, într-o emisiune de știri din cursul zilei de 1 iunie, zi de alegeri, a adus critici la adresa candidatului PSD la Primărie, Gheorghe Nichita. O altă plângere a fost înaintată împotriva unui site de ştiri, care a publicat la aceeaşi data un sondaj de opinie în legătură cu candidaţii la Primărie, fapt care este ilegal. PNL a fost vizat şi el în plângerile adresate BEM, pe motiv că prin oraş circula un autoturism care purta însemnele electorale ale PNL, cu portretul candidatului PNL la Primărie, în speţă Cristian Adomniţei. O ultimă plângere a fost îndreptată împotriva Irinei Schrotter, care, însoţită de un afiş al candidatului PD-L la Primărie, Dumitru Oprea, încerca să mobilizeze studenţii din campusul Tudor Vladimirescu să îl voteze pe acesta. "Aceste plângeri urmează să fie analizate în cadrul Biroului Electoral Municipal, care va dispune admiterea sau respingerea lor", a declarat Tudor Tudose, reprezentant al BEM. (N.P.) Secţii de votare pentru studenţii ieşeni . Secţiile unde studenţii au putut să-şi exercite dreptul la vot au fost amplasate aproape de campusurile universitare. Astfel, în Copou, studenţii au putut vota la secţia 31, de la Colegiul "CostacheNegruzzi", secţia 34, de la Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară "Ion Ionescu de la Brad", secţia 35, de la Liceul de Informatica, şi secţiile 37 şi 38 de la Liceul "Garabet Ibrăileanu". în ce-i priveşte pe studenţii din CampusulTudor Vladimirescu, aceştia s-au putut prezenta la sediile 61,62,63,64, 65, 66, 72, 74, 76, 77 şi 78, amplasate toate în Sala Sporturilor Grădinari. (C.T.)