Flacăra Sibiului, 1960 (Anul 17, nr. 2292-3094)

1960-01-13 / nr. 2993

Cu privire la sarcinile propagandei de partid în condiţiile actuale — Hotărîrea C.C. al P.C.U.S. — Moscova II (Agerpres). La Moscova a fost dată publicităţii hotărîrea Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice „Cu privire la sarcinile propagandei de partid în condiţiile actuale“. In hotărire se menţionează că în perioada construcţiei desfăşurate a societăţii comuniste în Uniunea Sovietică, munca ideologică a partidului şi îndeosebi domeniul ei hotărâtor, propaganda de partid, capătă o importanţă excepţională. După cum se subliniază în hotărire, înţelegerea profundă a politicii partidului devine o necesitate vitala pentru fiecare om sovietic. In prezent există condiţii deosebit de favorabile pentru desfăşurarea cu succes a muncii ideologice, se dispune în hotărire. Coexistenţa paşnică a statelor cu orînduiri sociale diferite, se menţionează în hotârire, nu duce la slăbirea luptei ideologice. Partidul nostru a dus şi va duce o luptă intransigentă pentru ideologia comunistă — cea mai înaintată şi cu adevărat ştiinţifică ideologie a timpurilor noastre. In hotărire se subliniază că Uniunea Sovietică cunoaşte un nou şi puternic avînt. Viaţa aduce în fiecare zi noi şi noi victorii ale ideologiei comuniste, care a pus astăzi stăpînire pe minţile a sute de milioane de oameni şi a devenit un factor activ în lupta pentru pace, democraţie şi socialism. Adversarii noştri sînt cuprinşi de teamă în faţa uriaşei forţe de atracţie şi de transformare revoluţionară pe care o are ideologia comunistă. In marxism-leninism, în hotărîrile P.C.U.S., ale partidelor comuniste şi muncitoreşti frăţeşti, sînt întruchipate ideile înaintate ale contemporaneităţii. In hotărire se spune că în ultimii ani pe arena mondială s-a produs o schimbare fundamentală în raportul de forţe în favoarea socialismului. Datorită luptei active şi consecvente a Uniunii Sovietice şi a celorlalte ţări socialiste, a tuturor popoarelor iubitoare de pace, s-a conturat o slăbire a încordării internaţionale. Coexistenţa paşnică a statelor cu orînduiri socialeconomice diferite este un fapt real, s-au deschis căi spre o pace trainică pe pămînt. Paralel cu elementele pozitive din munca ideologică, hotărîrea menţionează şi lipsurile existente în propaganda de partid. Hotărîrea trasează măsuri concrete pentru înlăturarea acestor lipsuri. In hotărire se subliniază că rezultatele propagandei de partid vor fi cu atît mai importante, cu cît ea va fi legată mai strins de creaţia poporului, de viaţa sa, de practica construcţiei comuniste. Propaganda de partid are menirea de a educa pe oamenii muncii în spiritul mîndriei pentru marea lor patrie, care păşeşte în avangarda forţelor păcii şi progresului, de a face ca fiecare om sovietic să fie stâpînit de năzuinţa înflăcărată de a întări prin munca sa plină de abnegaţie puterea Uniunii Sovietice şi a întregului lagăr socialist, de a participa activ la măreaţa cauză a întrecerii socialismului cu capitalismul, de a contribui prin toate mijloacele la întărirea cauzei păcii în lumea întreagă. Este necesar să fie demascaţi cu hotărire şi pe viitor adepţii imperialişti ai continuării „războiului rece", toţi acei care urmăresc menţinerea şi agravarea încordării internaţionale şi a cursei înarmărilor. Subliniind că însuşirea ideilor marxism-leninismului, înţelegerea profundă a politicii partidului şi lupta pentru înfăptuirea ei constituie o necesitate vitală nu numai pentru comunişti, dar şi pentru toţi oamenii muncii, hotărîrea indică necesitatea desfăşurării diferenţiale a muncii de propagandă, ţinîndu-se seama de particularităţile diferitelor pături ale populaţiei, de particularităţile lor naţionale. In hotărire se vorbeşte printre altele despre ridicarea rolului ştiinţelor sociale în educaţia comunistă şi în munca de propagandă. Este o datorie de onoare a oamenilor de ştiinţă sovietici să pregătească şi să publice în viitorii citiva ani o istorie a P.C.U.S. în mai multe volume, cercetări comune ale filosofilor, economiştilor şi istoricilor în cele mai importante şi mai actuale probleme ale construcţiei comuniste în U.R.S.S., opere ştiinţifice cu privire la căile construcţiei comuniste, cu privire la legile de dezvoltare a sistemului mondial al socialismului, cu privire la mişcarea muncitorească comunistă şi democratică internaţională. Apropiatele experimentări cosmice sovietice stîrnesc interesul lumii întregi — Declaraţiile prof. F. Ribkin — MOSCOVA 11 (Agerpres). TASS anunţă: Comentînd în cadrul unui interviu acordat ziarului „Komsomolskaia Pravda“ comunicatul agenţiei T.A.S.S. despre apropiatele experienţe sovietice cu rachete cosmice, prof. Fedor Ribkin, doctor în ştiinţe tehnice, a declarat: Apropiatele experienţe se vor desfăşura fără ultima treaptă pe care ulterior o vom trimite în spaţiul cosmic. Aceasta se face pentru a nu se pierde zadarnic ultima treaptă a rachetei destinată zborului cosmic, deoarece această treaptă costă scump, fiind înzestrată cu aparate complicate- In prezent racheta purtătoare a ultimei trepte nu este folosită în cadrul experienţelor pentru că înainte de a se ajunge la viteze foarte mari este necesar să se pună la punct viteza obţinută cu ajutorul primelor trepte şi să se verifice precizia acestei mişcări şi funcţionarea acestor trepte. Pentru a coborî pe Pămînt penultima treaptă este necesar să se găsească pe glob o zonă corespunzătoare-Evident — a subliniat prof. Ribkin ca cea mai potrivită zonă pentru aceasta este suprafaţa unui ocean. Este mai uşor să se elibereze o astfel de zonă de nave şi avioane şi astfel să se asigure securitatea deplină a căderii penultimei trepte a rachetei. Pentru a se stabili o traiectorie a rachetei cosmice care să permită atingerea altor planete, sau pentru a se plasa pe orbită un satelit greu este necesar ca penultima treaptă a rachetei să cadă pe Pămînt în regiunea Ecuatorului. lată de ce a fost aleasă în Oceanul Pacific o zonă care poate fi eliberată mai uşor de navele diferitelor ţări care ar putea să treacă întîmplător pe acolo Guvernul sovietic, a declarat în continuare Ribkin, a adresat tuturor statelor rugămintea de a asigura condiţii de securitate în zona respectivă din Oceanul Pacific- El speră să obţină sprijinul acestor state deoarece acţiunile întreprinse de oamenii de ştiinţă sovietici urmăresc scopuri ştiinţifice paşnice care vor da rezultate ştiinţifice interesante şi vor asigura progresul ştiinţei şi binele întregii omeniri. „Pregatirea pentru zborul în Venus sau Marte“ DJAKARTA 11Ager-blik“. Cele două ziare publică de asemenea ecouri din diferite ţări la comunicatul T.A.S.S. Ziarul „Sin Po“ citează o ştire a corespondentului ziarului „New York Times“, în care se spune că S.U.A. rămîn tot mai mult în urmă faţă de Uniunea Sovietică în domeniul construcţiilor de rachete, preş). Ziarele „Republik“ şi „Sin Po“ publică în primele pagini şi sub titluri mari, comunicatul T.A.S.S. cu privire la apropiata experimentare a unei noi rachete puternice cosmice sovietice. „Aceste experimentări vor constitui o pregătire pentru zborul în Venus sau Marte“, scrie în titlu ziarul „Repu „L’Humanité“, elementele ultracolonialiste din Algeria îşi intensifică activitatea PARIS 11 (Agerpres). Ziarul „l’Humanité“ anunţă că elementele ultracolonialiste din Algeria îşi intensifică activitatea îndemnînd la organizarea unui „nou 13 Mai“ (la 13 Mai 1958 in Algeria a fost organizată o lovitură de stat militaro-fascistă, n.r.). La 10 ianuarie a avut loc în Algeria o adunare a aşa numitelor „grupuri de şoc“. R. Martel, preşedintele grupării politice „Mişcarea populară din 13 Mai“, care a luat cuvîntul la adunare, a declarat că a sosit timpul să se pună mîna pe arme şi să pregătească „un nou 13 Mai“. El a cerut de asemenea să se constituie o „miliţie" care să fie pregătită pentru ziua cînd va avea loc referendumul. Martel a comunicat adepţilor săi că în metropolă au şi fost create „grupuri de şoc“ speciale. Opinia publică şi presa indiană manifestă un viu interes faţă de posibila vizită în India a lui N. S. HRUŞCIOV DELHI 11 (Agerpres). TASS anunţă: Opinia publică şi presa din India manifestă un viu interes faţă de posibila vizită în India a lui N.S. Hruşciov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S. în timpul călătoriei sale spre Indonezia. „Hruşciov a vizitat India în anul 1955, scrie ziarul „Naze Bharat Tintes" intr-un articol de fond. Se ştie prea bine că această vizită a exercitat o influenţă binefăcătoare asupra relaţiilor indianosovietice- Relaţiile dintre India şi Uniunea Sovietică sunt bune dar şi în acest caz asemenea vizite sunt extrem de folositoare pentru consolidarea relaţiilor reciproce- Aşteptata vizită a lui Hruşciov va fi utilă pentru întărirea încrederii reciproce şi a bunăvoinţei... Rusia şi India sunt prietene Cu toată deosebirea în ideologie şi sisteme administrative, ele au aceleaşi concepţii asupra coexistenţei şi păcii“. Ziarul „Hindustan“ scrie într-un articol de fond: „Acum 4 ani Hruşciov a vizitat India şi calităţile lui personale precum şi sentimentele lui de prietenie faţă de India au produs o puternică impresie asupra indienilor. Eforturile depuse de primul ministru sovietic în decursul acestor ani pentru slăbirea încordării internaţionale şi lărgirea zonei păcii, stîrnesc admiraţie în ţara noastră“. Adenauer ridică noi piedici în calea normalizării situaţiei în Berlinul occidental BERLIN 11 (Agerpres). — TASS anunţă: La 11 ianuarie a sosit în Berlinul occidental, într-o vizită de două zile, cancelarul vestgerman Adenauer. Prin sosirea demonstrativă a lui Adenauer în Berlinul occidental, care n-a aparţinut niciodată şi nu aparţine Republicii Federale Germane şi se află în centrul Republicii Democrate Germane, s-a urmărit agravarea situaţiei şi ridicarea unor noi piedici în calea normalizării situaţiei în Berlinul occidental. Acest lucru este dovedit de discursul rostit de Adenauer la sesiunea extraordinară a municipalităţii Berlinului occidental. Adenauer s-a pronunţat pentru menţinerea statutului de ocupaţie al Berlinului occidental. Discursul lui dovedeşte că guvernul de la Bonn nu este interesat în apropiata conferinţă la nivel înalt. Cancelarul n-a lăsat nici o îndoială asupra faptului că guvernul R.F.G. va face tot ce-i va sta în putinţă pentru a torpila discutarea concretă a problemei Berlinului occidental la apropiata conferinţă la nivel înalt. Nimic nu ar fi mai greşit, a subliniat Adenauer, decît să se înceapă tratative în problema Berlinului de la punctul la care s-au încheiat la Geneva. La Geneva, a declarat cancelarul, propunerile ţărilor occidentale în problema Berlinului au ajuns la „limita concesiilor acceptabile pentru ele". Chemînd ţările occidentale să se menţină pe o „poziţie fermă", cancelarul de la Bonn s-a dedat la ameninţări provocatoare grosolane şi faţă de Uniunea Sovietică. în încheiere, Adenauer s-a solidarizat întrutotul cu programul primarului din Berlinul occidental, Brandt, în care Berlinul occidental este considerat o parte a R.F. Germane și în care se formulează sarcina de a lega mai strîns această parte a orașului de Germania occidentală. -E Ştiri şi rezultate sportive VOLEI. In cadrul campionatului R-P.R de calificare în etapa de duminică, 10 ianuarie a.c., s-au înregistrat următoarele rezultate tehnice: (masculin) Dinamo - C.S. Voinţa (II) 3-0; AS.A (III) - Libertatea 3-0. In cadrul pregătirilor pentru reluarea campionatului republican de volei masculin (categ- B) C-S. Voinţa a început antrenamentele săptămîna trecutăIntr-un joc de verificare, susţinut duminică în sala C.S.M.S., cooperatorii au întrecut pe AS A. (I) cu scorul de 3-0. HANDBAL: In etapa a IV-a a „Cupei Sportul popular“ la handbal în 1, desfăşurată duminică dupăamiază în sala CS MS., s-au înregistrat următoarele rezultate tehnice: Păltiniş Răşinari - C.S.MS. II (f) 1-24; Şcoala sportivă de elevi I - Voinţa I (m) 1-19; Energia II-Textila Cisnădie (m) 11-33; Şc. sportivă elevi IV - Sc sportivă elevi II (f) 6-0; Sc- sportivă elevi I-Şc- sportivă elevi III (f) 6-0; Progres şcolar-Ştiinţa (m) 25-19; Voinţa II-Inainte (m) 10-10 şi Avîntul tineresc 11-Energia I (m) 6-0. In campionatul regional de handbal în 7, desfăşurat duminică la Oraşul Stalin, echipa feminină CS-M. Sibiu, întrecînd în primul meci formaţia Luceafărul Oraşul Stalin cu 12-7 şi în a doua întîlnire pe Gloria Sighişoara cu 14-9 a terminat campionatul pe locul 1, calificîndu-se pentru faza finală de la Bucureşti care se va desfăşura în luna februarie a.c. C-S- Voinţa întîlnind sîmbătă, 1 9 ianuarie 1960, echipa Tractorul din Oraşul Stalin, a întrecut-o cu 21-19, in faza campionatului regional de handbal în 7. Duminică, întîlnind Chimia Făgăraş, a cedat surprinzător cu scorul de 16-17. M. Vlădoianu şi C. Pitariu, coresp. INFORMAŢII Comisia locală de box de pe lîngă U.C.F.S. oraş Sibiu organizează începînd cu data de 20 ianuarie 1960, un curs de oficiali (arbitri, judecători-arbitri, crainici, cronometroni). Cursul are o durată de două luni de zile. Tovarășii care doresc să urmeze acest curs se vor înscrie la U.C.F.S. oraș Sibiu, telefon 2567, zilnic de la orele 9—11. O.C.L. Produsa industriale Sibiu anunţă publicul consumator că vinzarea mărfurilor in rate continuă Redacţia: Sibiu, Str Octombrie Roşu nr. 2. Telefon nr. 2810, 1822 — Administraţia: Str. Octombrie Roşu nr. 2. Telefon nr. 2810, — Tiparul întreprinderii Poligrafice Sibiu. Taxa poştală plătită în numerar conform aprobării Direcţiunii Generale P.T.T. nr. 1/1945. — Cont B.R.P.R. nr. 070.413 — Abonamente: lei 5.25 pe trei luni.