Flacăra Sibiului, 1962 (Anul 19, nr. 3199-3303)

1962-09-08 / nr. 3270

DE PESTE HOTARE Pentru normalizarea situaţiei din Berlinul occidental Nota guvernului sovietic adresată guvernelor S.U.A., Marii Britanii şi Franței MOSCOVA 6 (Agerpres), — TASS transmite: Intr-o notă adresată guvernelor S.U.A., Marii Britanii şi Franţei, guvernul sovietic îşi reafirmă hotărîrea „de a încheia un acord in orice moment cu guvernele S.U.A., Marii Britanii şi Franţei cu privire la normalizarea situaţiei în Berlinul occidental pe baza reglementării paşnice a problemei germane“. In notă se subliniază că acum este necesar nu „să se discute incidentele", aşa cum propun guvernele american, englez şi francez, ci „sa se însănătoşească radical situaţia, prin încheierea tratatului de pace german şi normalizarea pe această bază a situaţiei in Berlinul occidental“. In nota sovietică se spune: „Ultimele evenimente din Berlinul occidental confirmă că regimul de ocupaţie in acest oraş a devenit un paravan pentru revanşarzi şi militarişti, pentru organizatorii activităţii subversive de tot felul împotriva U.R.S.S. şi altor state iubitoare de pace“. „Evoluţia situaţiei in Berlinul occidental şi in R.F.G., se arată în nota guvernului sovietic, merge de fapt pe acelaşi făgaş ca şi in Germania hitlerista in perioada pregătirii ei pentru agresiune. Dacă aceasta ar depinde astăzi numai de militariştii vest-germani, dornici de revanşă, omenirea ar fi fost deja atrasă intr-un nou război sîngeros. Dar in zilele noastre există forţe capabile să împiedice orice intenţii agresive ale militariştilor vest-germani şi ale complicilor lor. Aceste forţe nu vor permite să se acumuleze material inflamabil pentru aventuri războinice şi folosirea Berlinului occidental in aceste scopuri". In legătură cu notele guvernului american din 24 si 27 august 1962, guvernul sovietic constată că, guvernul S.U.A., la fel ca şi guvernele Angliei şi Franţei, „recunoscind în vorbe pericolul situaţiei actuale in Berlinul occidental, încearcă să-şi decline răspunderea pentru evenimentele care au avut loc aici in ultima vreme“. In nota sovietică se spune: „Guvernul S.U.A., ii acoperă pe provocatorii vest-berlinezi şi aproape că ameninţă cu noi „urmări“ dacă nu vor fi satisfăcute cererile revanşarzilor de la Bonn şi din Berlinul occidental cu privire la desfiinţarea măsurilor de apărare luate de autorităţile R.D.G. la frontiera sa“. „Guvernul sovietic, se subliniază in notă, consideră această poziţie a S.U.A. ca o încurajare făţişă şi directă a elementelor fascizante din R.F.G. şi Berlinul occidental pentru noi acte criminale şi avertizează că in cazul unor astfel de provocări vor fi luate măsurile necesare pentru asigurarea securităţii reprezentanţilor şi militarilor sovietici“. Ajutorul Uniunii Sovietice este primit cu entuziasm în Cuba HAVANA 6 (Agerpres) — Corespondentul Agenţiei TASS, M. Buzivski, transmite: Colectivul uzinei metalurgice „Jose Marti“ a primit cu mare satisfacţie şi bucurie ştirea despre ajutorul pe care Uniunea Sovietică il acordă Cubei la construirea combinatului metalurgic, reconstruirea a 3 întreprinderi metalurgice, aflate acum în funcţiune, la dezvoltarea agriculturii şi despre ajutorul specialiştilor tehnici pentru militarii din Cuba. Uzina metalurgică „Jose Marti“ este una din cele mai mari întreprinderi din Cuba şi face parte din întreprinderile care vor fi reconstruite cu ajutorul U.R.S.S. Directorul uzinei, Andres Fernandez, fost muncitor, care a lucrat mulţi ani la întreprinderile metalurgice particulare, a declarat: Anul acesta uzina noastră a produs 80.000 tone de oţel. Această cantitate de oţel nu este însă suficientă pentru ţara noastră. Tinara noastră republică socialistă are nevoie de metal. De aceea, paralel cu construcţia unui mare combinat metalurgic, s-a hotărît să fie reconstruită şi uzina noastră. După reconstrucţie ea va produce anual 350.000 tone de oţel. Toate acestea, a subliniat el, au devenit cu putinţă numai datorită uriaşului ajutor pe care ni-l acordă in permanenţă Uniunea Sovietică. Fiecare muncitor, fiecare funcţionar de la uzina noastră, locuitorii din localităţile învecinate, sînt interesaţi vital în dezvoltarea întreprinderii noastre, lată de ce ei au primit cu atîta bucurie hotărîrea guvernului sovietic de a acorda ţării noastre ajutor economic şi militar. Ştirea cu privire la hotărîrea guvernului sovietic de a acorda Cubei ajutor economic şi militar, a spus Felix Nevot, secretar pentru problemele organizatorice al comitetului sindical de uzină, a stîrnit in rîndurile colectivului nostru un nou avînt în muncă şi politic. întrecerea socialistă desfăşurată în uzină a intrat într-o nouă etapă. Poporul nostru este hotărît să dea ripostă oricărei agresiuni și să apere cuceririle revoluției. . C.S.M.S. campioana republicana de primavara la handbal în 7 Formaţia feminină de handbal in 7 a C.S.M. Sibiu, care activează în prima categorie a ţării, a adus în acest an oraşului nostru o deosebită satisfacţie: titlul de campioană de primăvară a R. P. RDupă ce s-a clasat pe primul loc în seria a II-a, a învins in finală pe cîştigâtoarea din prima serie, Tractorul Braşov. Componentele echipei sibiene, pe lingă cupa ce le-a fost îmninată au primit şi tricourile de campioane. In afară de acest succes, C.S.M.S. a susţinut în acest an în afara campionatului o serie de partide din cadrul turneelor organizate la nivelul unor regiuni, sau cu formaţii din alte ţări. Astfel, formaţia sibiană a cîştigat cupa regiunii Mureş-Autonomă Maghiară, apoi a regiunii Oltenia. De asemenea, turneul internaţional disputat la Braşov a fost cîştigat tot de sibience. In localitate susţinînd partida cu reprezentativa Japoniei şi-a adjudecat victoria cu 13-12. Doar ultimul joc internaţional susţinut în localitate cu Spartak Brno din R. S. Cehoslovacă cu o lună în urmă, cînd C.S.M.S. se afla în faza de început a pregătirilor pentru reluarea campionatului, a fost pierdut la limită (14-13). Iată lotul echipei: lise Hofbauer (căpitana echipei), Hermine Bloos, Smaild Kieltsch, Erica Theil, Helga Dandler, Renate Adorian şi Brigite Nicolaus, toate muncitoare la fabrica „Steaua roşie“, Sanda Tănăsoiu — elevă la Şcoala medie nr. 3, Linde Reihl — muncitoare la „Mătasea roşie“ Cisnădie, Gundula Birthelmer — muncitoare la Iprofil „Republica“ şi Sara Schmidt — de la cooperativa „Textila“. Mîine începe o nouă ediţie a campionatului republican feminin. Echipele participante la campionat, în număr de 16, sunt împărţite în două serii. C.S.M.S. face parte din seria II-d în care îşi va disputa intîietatea alături de Ştiinţa, C. S. Ş. Banatul şi Constructorul, toate din Timişoara, Ş. S. E. Petroşani, Favorit Oradea, C. S. Mureşul Tg. Mureş şi Vestitorul Bucureşti. In prima etapă C.S.M.S. întîlneşte mîine in localitate, teren „Luceafărul“ ora 9, pe S.S.E. Petroşeni. Celelalte 6 partide din tur le vor susţine 3 în deplasare (la Oradea cu Favorit şi la Timişoara cu C.S.Ş. Banatul şi Ştiinţa) şi 3 pe teren propriu (cu Mureşul Tg. Mureş, Constructorul Timişoara şi cu Vestitorul Bucureşti). Formaţia sibiană, sub conducerea antrenorului Francisc Monis, s-a pregătit cu asiduitate. Rezultatele obţinute pînă acum, stadiul de pregătire al formaţiei, interesul ce şi-i dau jucătoarele, ne fac să sperăm că C.S.M.S. va avea o bună comportare in noul campionat. Dorim ca la sfîrşitul actualei ediţii a campionatului ce începe mîine, formaţia sibiană reprezentînd cu cinste oraşul nostru, să îmbrace din nou tricourile de campioane. In clişeu: Lotul echipei C.S.M.S. după ciştigarea campionatului de primăvară al R.P.R. purtind tricourile de campioane. Joc internaţional de fotbal Mîine, stadionul „Metalul“ din localitate va găzdui o interesantă partidă internaţională dintre C.S.M.S. şi Omonia din Nicosia Cipru. Partida va începe la ora 17. Sibienii vor folosi formaţia de duminică din prima etapă a campionatului. Echipa oaspete vă folosi formația: Elefteriadis (1) — Takis (2), Antonis (5), Akis (3) — Jhipolitos (4), Essos (6) — Kabullis (7), Pakkos (10), Antinachi (8), Kristis (11), Drassos (9). Numerele din paranteză corespund cu cele ce le vor purta jucătorii pe tricouri. Programul pe stadionul „Metalul“ începe la ora 14,45 cu un joc de pitici, urmează apoi o partidă de juniori, iar de la ora 16,30 se vor desfăşura demonstraţii de gimnastică şi atletism. Programul întrecerilor sportive FOTBAL. Astăzi, începînd cu ora 17, pe terenul „Voinţa“ din localitate se întîlnesc în cadrul celei de-a patra etape a campionatului regional formaţiile sibiene A.S.A. şi Elastic. Partida se anunţă interesantă ţinînd cont de valoarea celor două formaţii şi dorinţa fiecăreia de a acumula puncte pentru a se menţine în plutonul fruntaş din clasament. In cadrul Cupei R.P.R. sunt programate mîine partidele: Sticla Avrig — Firul roşu Tălmaci, Carpaţi Mirşa — Textila Cisnădie, Progresul Orlat — Păltiniş Răşinari şi Forestierul Tălmaci— Recolta Șelimbăr. Primele formații sunt organizatoare. Partidele încep la ora 16. M. LUPUȚIU, coresp. TURISM Agenţia O.N.T. „Carpaţi" Sibiu organizează săptămîna viitoare excursii la Păltiniş, cu camionul, cu plecarea în dimineaţa zilei de 14 septembrie, iar înapoierea în seara aceleiaşi zile, precum şi la cabana Gîtul Berbecului, tot cu camionul, cu plecarea in după-amiaza zilei de 15 septembrie şi înapoierea în seara celei de-a doua zi. In data de 20 septembrie se organizează cu autocarul o excursie la Cluj. Tot la aceeaşi dată va avea loc şi plecarea în excursia ce se organizează cu autocarul la Bucureşti — Eforie Nord, cu înapoierea în seara zilei de 24 septembrie. La Bicaz — Lacul Roşu cu autocarul se organizează o excursie cu plecarea în ziua de 22 septembrie şi înapoierea în 24 septembrie. Pentru cei care doresc să-şi petreacă plăcut concediul de odihnă agenţia anunţă că are locuri în seria care începe la data de 22 septembrie în staţiunile de odihnă şi tratament: Buşteni, Borsec, Predeal, Păltiniş, Sinaia, Sovata, Timiş şi Tuşnad. In străinătate sînteţi invitaţi la excursii în R.P. Bulgaria, pe itinerariul Russe — Tîrnovo — Plovdiv — Sofia — Flevna, cu plecările la datele de 23 octombrie şi 8 decembrie a.c., altele la Sofia, cu plecările la 26 octombrie, 6 şi 24 noiembrie şi 13 decembrie şi pe itinerariul Russe — Tîrnovo — Plevna, cu plecările la datele de 27 octombrie, 29 noiembrie şi 15 decembrie 1962. Abonaţi-vă din timp pentru anul 1963 la revista „Uniunea Sovietică“, ediţia în limba romînă a revistei „Sovetechi Soiuz“, precum şi la ediţiile franceză, engleză, germană, maghiară, sîrbă şi în alte limbi ale acestei reviste. Abonamentele se primesc la oficiile şi factorii poştali, difuzorii de presă din întreprinderi şi instituţii. OAMENI AI MUNCII DIN AGRICULTURA! AGRONOMI, ZOOTEHNICIENI ! Abonaţi-vă din timp pentru 1963 la revistele agricole sovietice „Zemledelie“, „Kukuruza“, „Jivotnovodstvo“, „Svinovodstvo“ şi celelalte publicaţii de specialitate agricole. Abonamentele se primesc la oficiile şi factorii, poştali, difuzorii de presă din întreprinderi şi instituţii. PUBLICITATE I. C. M. P. 7 Secţia Cristian Sibiu angajează ca mecanic şef tehnician I sau II cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi vechime în cîmpul muncii. Informaţii se dau la telefon 5 Cristian. Concert extraordinar Joi, 13 septembrie ora 20, în sala Teatrului de stat din localitate, O.S.T.A. prezintă un concert extraordinar, dat de orchestra simfonică a pionierilor din Sofia, sub bagheta dirijorului Vladi Borisov Simeonov, laureat al premiului „Dimitrov“, în program: Gluck — Uvertura la „Ifigenia in Aulida“; I. S. Bach — Concertul brandemburgic nr. 3; F. Schubert — Simfonia a VIH-a; P. Stainov — „Paidusko“ şi „Ruceniţa“ (din suita „Dansuri trace"); P. Vladigherov — Dans simfonic nr. 7 (din „7 dansuri simfonice bulgare" op. 23); R. Wagner — Uvertura la „Maeştrii cântăreţi din Nürnberg“; H. Berlioz — Marş ungar. REDACŢIA SI ADMINISTRAŢIA: Sibiu Str. Octombrie Roşu nr. 2. Telefon nr. 2810 şi 1822 — ABONAMENTELE: lei 5,25 pe trei luni, se fac la oficiile poştale, factorii poştali şi difuzorii voluntari din Întreprinderi şi instituţii. — — Tiparul: ÎNTREPRINDEREA POLIGRAFICA SIBIU.