Flacăra, octombrie-decembrie 1953 (Anul 2, nr. 12-17)

1953-10-01 / nr. 12

Scutul credincios al cuceririlor poporului ca şi în alţi ani, şi în anul acesta, la 2 octombrie, poporul nostru muncitor a sărbătorit pe bravii săi ostaşi, în cadrul tradiţionalei Zile a Forţelor Armate ale R.P.R. Această zi coincide, anul acesta, cu împlinirea a zece ani de la înfiinţarea primelor unităţi ale Armatei noastre Populare, unităţile diviziei „Tudor Vladimirescu“. Această divizie a fost constituită la 2 octombrie 1943, pe teritoriul Uniunii Sovietice, cu sprijinul şi aprobarea Guvernului Sovietic, din rândurile prizonierilor români care şi-au manifestat dorinţa să lupte pentru eliberarea României de sub jugul ocupaţiei fasciste. Divizia de voluntari „Tudor Vladimirescu“ este prima unitate militară românească pusă în slujba poporului Făurirea ei este rodul sprijinului frăţesc, internaţionalist, acordat de către guvernul şi poporul sovietic poporului nostru şi al muncii organizatorice şi educative desfăşurate de Partidul Comunist Român în rândurile prizonierilor de război aflaţi în U.R.S.S. Luptând în cadrul frontului II ucrainean, ostaşii diviziei „Tudor Vladimirescu“ şi ai celorlalte 14 divizii româneşti care au participat la războiul antihitlerist au adus o contribuţie preţioasă la sfărâmarea maşinii de război hitleriste, luând parte la 383 bătălii şi lupte şi capturând peste 100.000 prizonieri. In aceste lupte s’a reînodat firul secularelor legături ale prieteniei de arme dintre poporul român şi cel rus şi s-a cimentat frăţia de arme româno-sovietică. Lupta Partidului Comunist Român pentru organizarea diviziei „Tudor Vladimirescu“, prima unitate a Armatei noastre Populare, pentru organizarea şi înarmarea gărzilor patriotice muncitorești şi pentru mobilizarea armatei române la războiul antihitlerist, constitue o etapă importantă în activitatea de făurire a armatei de tip nou a Republicii noastre Populare. Armata noastră Populară, făurită după exemplul glorioasei Armate Sovietice, are nobila misiune de a sluji cauza apărării libertăţii şi independenţei poporului nostru muncitor. încrederea fără margini a poporului muncitor în armata sa îşi trage rădăcinile din faptul că această armată a fost creată şi educată de partid. Cei ce muncesc ştiu că Armata noastră Populară este constituită şi comandată de fii ai poporului muncitor, legaţi prin toate fibrele de popor şi capabili oricând să-şi jertfească şi viaţa, dacă va fi nevoie, pentru a-şi apăra patria. Armata Populară Română este pentru ostaşii săi o adevărată şcoală a patriotismului proletar şi a frăţiei internaţionaliste a celor ce muncesc. Ea este în acelaş timp o şcoală a educaţiei cetăţeneşti a militarilor, care în patria noastră se bucură de cele mai depline drepturi politice. Armata noastră Populară este o armată creată nu pentru scopuri de agresiune şi cotropire, aşa cum sunt create şi educate armatele statelor burgheze, ci pentru apărarea patriei, a libertăţii şi păcii poporului. Ea este un instrument de pace, făurit şi călit de popor, capabil să pună stavilă poftelor de cotropire ale celor ce râvnesc la bogăţiile patriei noastre. Tocmai de aceea, fiecare om al muncii din ţara noastră iubeşte cu dragoste fierbinte Armata noastră Populară şi consideră ca fiind o mare cinste să facă parte din cadrele ei. 1« Trebue să-ţi cunoşti bine tunul şi să ştii să-l mânueşti la perfecţie. Artileriştii noştri îşi desăvârşesc zi de zi măestria militară. 2. Ca să devii un bun luptător, pregătirea militară trebue să fie împletită cu cea politică. In umbra copacilor pădurii din apropierea taberei, a început ora de studiu a lecţiei politice. Lectura e interesantă şi atrăgătoare, iar ostaşii ascultă cu mult interes. 3. Repaos în unitate. După o zi de muncă, ostaşii îşi petrec în mod plăcut şi instructiv timpul liber, jocul de şah oferă momente emoţionante, cântecele acordeonului te fac mai vesel, iar ziarul îşi aduce veşti din activitatea tovarăşilor de arme şi din tot ceea ce se petrece în ţară şi peste hotare.