Flacăra, octombrie-decembrie 1953 (Anul 2, nr. 12-17)

1953-10-01 / nr. 12

IN ÎNTÂMPINAREA alegerilor Decretul cu privire la alegerea deputaţilor în Sfaturile Populare şi vestea fixării datei alegerilor la 20 Decembrie au umplut de bucurie inimile oamenilor muncii din patria noastră. Bucuria celor ce muncesc izvorîşte din conştiinţa faptului că — stăpâni pe soarta lor— ei pot astăzi să-şi rostească deschis cuvântul în conducerea treburilor obşteşti şi să participe ei înşişi, nemijlocit, la aceasta. Ea izvorîşte din hotărîrea cetăţenilor de a face ca în Sfaturile Populare să fie trimişi cei mai vrednici oameni ai muncii din oraşe şi sate, oameni devotaţi până la capăt cauzei scumpe poporului muncitor, construirea socialismului şi apărarea păcii, oameni care să contribue din toate puterile lor la realizarea scopului esenţial al politicii Partidului Muncitoresc Român, ridicarea necontenită a nivelului de trai material şi cultural al masselor, încă din ziua apariţiei Decretului, oamenii muncii au prins să-l citească şi să-l discute cu viu interes. In secţia table a uzinelor „Boleslaw Bierut“ din Bucureşti, vestea apariţiei în presă a acestui decret a fost adusă de stahanovistul Gheorghe Tănase (fotografia din dreapta sus). „In ultimele alegeri, tovarăşii din uzina noastră au ales doi oameni vrednici de cinste. Să ne pregătim ca şi acum să alegem dintre noi pe cei mai merituoşi. Şi să întâmpinăm alegerile, dând patriei produse tot mai bune, tot mai ieftine şi mai multe !“ — a spus el tovarăşilor săi de muncă. Libertatea propagandei electorale este pe deplin asigurată cetăţenilor Republicii noastre. Presa, radio-ul, sălile de întrunire sunt astăzi bunuri ale întregului popor. Cetăţenii folosesc din plin libertăţile şi drepturile garantate prin Constituţie. Ei au şi început să se adune — în întreprinderi, la punctele de agitaţie şi în întruniri cetăţeneşti în cartiere şi sate, — pentru a discuta cuprinsul Decretului. Fotografia din medalion reprezintă un grup de agitatori, muncitori şi tehnicieni de la uzinele „23 August“ din Capitală, care, după terminarea orelor de muncă, merg la punctul de agitaţie Nr. 14 din şoseaua Mihai Bravu. De aci, agitatorii se răspândesc apoi în străzile cartierului, pentru a citi cetăţenilor Decretul şi a-i explica prevederile. Iată, mai departe, în fotografia din dreapta jos, un grup de muncitori, funcţionari şi gospodine din strada Mieilor, ascultând explicaţiile pe care agitatorul Constantin Stănescu, tehnolog la uzinele „23 August“, le dă cu privire la conţinutul Decretului. In fotografia din stânga jos, putem vedea un alt grup de cetăţeni, de astă dată salariaţi de la „Energotrust“ Nr. 1, precum şi pensionari din raionul Griviţa Roşie, discutând la punctul de agitaţie Nr. 61 din bulevardul 1 Mai. Pentru cei ce muncesc, aceste adunări constitue nu numai un prilej de discutare şi de adâncă înţelegere a caracterului profund şi consecvent democratic al puterii noastre de stat, dar şi un prilej de manifestare a dragostei şi recunoştinţei faţă de Partid, sub conducerea căruia ei şi-au cucerit libertăţile, un prilej de a-şi lua noi angajamente în munca lor, pentru a întâmpina şi cinsti, aşa cum se cuvine, marea sărbătoare a întregului popor, ce se va desfăşura la 20 Decembrie.