Flacăra, octombrie-decembrie 1982 (Anul 31, nr. 39-52)

1982-10-01 / nr. 39

I Flacăra pag. 25. PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREȘEDINTELUI ЁЗ Nr. 39-1 octombrie 1982 in atmosfera de emulaţie generată de apropiata Conferinţă Naţională a partidului VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ŞI în judeţele Vaslui, Iaşi şi Covasna dialogul de lucru al tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu colectivele de muncitori, cu lucrătorii unor reprezentative unităţi agricole cooperatiste şi de stat, cu reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat, cu cadre de conducere şi specialişti din economie a prilejuit o cuprinzătoare analiză a modului in care se îndeplinesc prevederile privind creşterea producţiei fizice şi a producţiei nete, realizarea exportului şi a celorlalţi indicatori de bază ai planului pe anul în curs, ai întregului cincinal. Totodată, în centrul atenţiei s-a aflat stabilirea măsurilor corespunzătoare în vederea înfăptuirii în cele mai bune condiţii a obiectivelor stabilite de cel de-al XII-lea Congres al partidului. Atit în timpul întilnirilor cu oamenii muncii din unităţile vizitate, la care au participat tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Iosif Banc, Emil Bobu, Gheorghe Oprea si Petru Enache, cit şi in cuvîntările rostite la marile adunări populare organizate cu prilejul vizitelor, secretarul general al partidului a scos în evidenţă cele maiimportante sarcini in momentul de faţă. O atenţie deosebită a fost acordată, şi în cadrul acestor intîlniri, necesităţii valorificării depline, la un înalt nivel, a capacităţilor de producţie create, a investiţiilor. „Trebuie — a arătat tovarăşul Nicolae Ceauşescu — să înţelegem că acumularea puternică pe care am făcut-o în industrie şi in agricultură, marile investiţii realizate, mai cu seamă in ultimii 15 ani, trebuie să se transforme acum într-o producţie de înaltă calitate şi de o valoare superioară. Să obţinem, pe această bază, creşterea puternică a venitului naţional, a bogăţiei naţionale, singura cale pentru a asigura dezvoltarea în continuare a patriei noastre socialiste, ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului“. Dar o valorificare la cel mai înalt nivel a capacităţilor de producţie presupune cadre calificate, bine pregătite. De aceea, ţinînd seama de noile întreprinderi moderne care s-au construit, este necesar să se acorde pretutindeni o mare atenţie ridicării niveluluide cunoştinţe profesionale şi tehnice al oamenilor muncii, al muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor, al cadrelor de conducere din toate sectoarele de activitate. „Trebuie să înţelegem — se spune in cuvîntarea rostită la marea adunare populară din municipiul Vaslui — că esenţialul îl reprezintă acum asigurarea tuturor condiţiilor pentru a putea mînui la perfecţie utilajele de înaltă tehnicitate şi pentru a realiza produse şi utilaje competitive cu cele mai bune existente pe plan mondial. Aceasta este una din problemele vitale pentru asigurarea înfăptuirii Programului partidului, a hotărîrilor Congresului al XII-lea privind noua calitate ! O nouă calitate înseamnă o calitate nouă a muncii, un nivel înalt de pregătire profesională, tehnică, ştiinţifică — şi este necesar să facem totul, dragi tovarăşi, pentru a vă însuşi la perfecţie cele mai noi cunoştinţe, pentru a stăpini şi conduce maşinile cu rezultate cit mai bune ! Să deveniţi buni muncitori, buni ingineri, buni comunişti, buni revoluţionari, constructori ai socialismului şi comunismului !“. A fost din nou evidenţiată necesitatea de a se acţiona cu toată fermitatea în direcţia reducerii consumurilor materiale, a energiei şi combustibilului, pentru recuperarea şi refolosirea materialelor, cale importantă de sporire a producţiei nete, de creştere a beneficiilor, de asigurare a bunei aprovizionări a activităţii economice, de înfăptuire a hotărîrilor Congresului al XII-lea privind asigurarea independenţei energetice a ţării noastre şi dezvoltarea mai puternică a bazei ei de materii prime. Printre problemele care au stat în centrul dialogului cu oamenii muncii din judeţele Vaslui, Iaşi şi Covasna a fost şi ridicarea continuă a nivelului tehnic şi calitativ al producţiei in toate sectoarele de activitate, pentru ca produsele româneşti să poată fi competitive pe plan internaţional. Legat de Primire cu piine şi sare, după datina străbună, la Hirlău Calde strîngeri de mină din partea muncitoarelor de la „MoMetex" Huşi La întreprinderea de tricotaje şi perdele ,,Şiretul" din Paşcani. In lanul de porumb al cooperativei agricole din Heleşteni