Flacăra, ianuarie-martie 1983 (Anul 32, nr. 1-12)

1983-01-07 / nr. 1

. Ж щш Wk Pămîntul rămtne bunul nostru cel mai de preţ (pag. 6-7) • Mircea Diaconu : „Filmul ca viaţă ţi viaţă ca scenariu" (pag. 9) • 750 de revelioane cu Cenaclul Flacăra (pag. 11 -12) • „PRIMUL OM CU INIMA DE PLASTIC" ■i (pag. 23) e înalţătoare si lucidă chemare la înflorirea României si la pace în lume MESAJUL DE ANUL NOU AL PREŞEDINTELUI NICOLAE CEAUŞESCU * I .Dispunem, dragi tovarăşi şi prieteni, de tot ce este necesar pentru realizarea ■programului de înflorire continuUţi patriei noastre socialiste... Să facem totul ca anul 1983 să asigure depăşirea unor greutăţi vremelnice, să ducă la realizarea in cele mai bune condiţii a planului de dezvoltare economico-socială, de ridicare a hanorarii materiale ,şi spirituli poporului, de înaintare mai fermă a patriei noastre spre piscurile tot mai înalte ale civilizației comuniste“. eeF styfp] In prag de An nou, celor ce au sub înaltă şi statornică veghe destinele noastre, o fierbinte şi tradiţională urare: sä trăiţi, sä înfloriţi, ca merii, ca perii, în folosul ţârii! Cu încredere în puterea muncii Un an nou e şl lin chip de a te naşte Intru speranţă , de pace In lume, de tihnă in casă, de ordine şi prosperitate în lume. Este speranţa dintotdeauna a gospodarului, care ştie că nimic nu începe şi nu se termină cil el şl că există mereu un loc pentru mai bine : ca Dacca să fie întreagă şi pentru toţi, ca tihna muncii să fie şi spornică iar ordinea şi prosperitatea să nu fie stingherite, în cursul desăvîrşirii lor, de nimeni, nici dinăuntru, nici din afară. La români, Revelionul a fost şi rămîne una dintre cele mai urmane sărbători ei noaptea dintre ani un timp al regăsirii de sine. Fiecare om de bună-credinţă are îndemn sufletesc să se întrebe cum a lucrat şi a trăit el în anul ce se încheie şi cum va trăi de acum înainte. Nu există om cu gînduri sănătoase care să nu facă la Revelion un legămînt de mai frumos şi mai bogat, care să nu-şi mărturisească familiei şi prietenilor nevoia de dragoste şi existenţă rodnică. Să fim sănătoşi ! Să ne trăiască pruncii ! Să fie masa plină întotdeauna ! Să înflorească mai departe ţara ! Să fie pace pe planetă ! Starea de spirit a patriei române a fost spusă cu strălucire şi înţelepciune de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Mesajul adresat întregului nostru popor de Anul nou şi cuvintele de temelie ale acestui Mesaj al tuturor marilor năzuinţi şi speranţe au fost ascultate de naţiune cu sufletul deschis : „Intrăm în noul an 1983 cu un program clar de muncă privind dezvoltarea armonioasă economico-socială a ţării, în vederea înfăptuirii neabătute a hotăririior Congresului al XII-lea, a programelor şi hotăririior Conferinţei Naţionale a partidului, în centrul activităţii din anul viitor se află realizarea obiectivului strategic, economic şi politic, de trecere a patriei noastre la un nou stadiu de dezvoltare, de realizare a unei noi calităţi a muncii şi vieţii in toate domeniile“. Dacă există o clipă care desparte un an de altul, există în schimb atîtea altele, ce leagă anii. Incit obiceiul de a închina prima urare şi primul pahar cu vin celor ce veghează la flacăra nestinsă a unor mari vetre industriale se cheamă, de fapt, recunoştinţă. Am petrecut Revelionul '83 cu lumină şi căldură în casă şi pentru aceasta trebuie să ne amintim ei la Porţile de Fier s-a muncit ca-n zilele obişnuite ale anului că Termocentrala Mintia-Deva a funcţionat cu cinci grupuri energetice în plin. Vetrele otelului de la Galaţi, Hunedoara, Tulcea, Cîmpia Turzii revin in toate toasturile adresate oţelurilor şi jurnaliştilor şi e un act de mindrie şi necesitate să ne aducem aminte acum şi astfel că numărul vetrelor cu foc continuu în România e mult, mult mai mare decît ştim ori credem că ştim. Temeiul speranţei este şi numărul oraşelor şi orăşelelor unde se lucrează, la foc veşnic, metalul. Urîndu-le sănătate şi braţe vînjoase jurnaliştilor, trebuie să băgăm încă o dată de seamă că suntem sănătoşi, intre altele, şi pentru că ne veghează o armată a sănătăţii publice, că ni se nasc copii şi la cumpăna anilor, că antibioticele se fabrică în proces neîntrerupt, asemănător în multe privinţe aceluia al oţelului, închinînd primul pahar muncii în uzine, ne-am simţit datori, sublimă datorie, să-l închinăm pe al doilea ţăranului, omului gospodar care şi un ceas de sărbătoare e cu gindul la brazda şi la grajdul vitelor. „Dispunem, dragi tovarăşi şi prieteni — a spus în Mesajul către popor preşedintele Republicii Socialiste România de tot ce este necesar pentru realizarea programului de înflorire continuă a patriei noastre socialiste. Acum hotărîtoare sînt activitatea organizatorică, întărirea ordinii și disciplinei, creșterea răspunderii in îndeplinirea sarcinilor în toate domeniile. Să facem totul ca anul 1983 să asigure depăşirea unor greutăţi vremelnice, să ducă şi realizarea în cele mai bune condiţii a planului de dezvoltare economico-socială, de ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a poporului, de înaintare mai fermă a patriei noastre spre piscurile tot mai înalte ale civilizaţiei comuniste“. Este îndemnul şi năzuinţa noastră supremă : bunăstarea ţării ! TUDOR OCTAVIAN a