Flacăra, ianuarie-martie 1983 (Anul 32, nr. 1-12)

1983-01-07 / nr. 1

, Flacăra pag. 2 Щ В Nr. 17 ianuarie 1983 . .■ i .V . ч ,v. ÎN PREAJMA ANULUI NOU, ENTUZIASTĂ URARE A TINEREI GENERAŢII Joi, 30 decembrie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, împreună cu ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, au primit tradiţionala şi calda urare de Anul nou a tinerei generaţii. Emoţionantul ceremonial al pluguşorului, al cunoscutelor colinde româneşti, a reunit în faţa sediului Comitetului Central al partidului sute de copii şi adolescenţi din întreaga ţară, în mesajul cărora poporul nostru şi-a contopit sentimentele de dragoste şi recunoştinţă pentru cei ce le călăuzesc cu înţelepciune destinele spre viitor. După datina veche a acestui pămînt, cetele de colindători, în hainele de sărbătoare descinse din folclorul ţării, au exprimat incîntecele şi urările lor mîndria pentru chipul înnoit al României de astăzi, pentru prestigiul ei in lumea contem- porană, pentru perspectivele ei luminoase. La cumpăna dintre ani, căiuţii din Tudora, căluşerii din Răşinari, fluieraşii din Dobroteşti, formaţiile folclorice din Mureş, Alba şi Maramureş, rinduite intr-un carusel policrom şi sărbătoresc, animat de optimismul propriu tinereţii, propriu anilor noştri, au oferit celor omagiaţi un mănunchi de flori alese din grădina florilor poeziei populare româneşti. Cu ocazia împlinirii a 65 de ani de viaţă şi a peste 50 de ani de activitate revoluţionară, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-au fost adresate urări fierbinţi de respect şi ataşament, cu atît mai înălţătoare cu cît s-au rostit în frumoasa metrică populară a vechilor noastre balade . P. MIHAI : Intr-o casă românească, « Soarele s-o vieţuiască, S-a născut, în anu-n care Se-mplinea Unirea Mare » Un copil cu gînd curat De lumină însetat. A plecat in zori de zi Să înfrunte silnicii, Nedreptăţi şi închisoare. Să aducă-n ţară soare. Unde-a fost de-atunci mai greu Ţara l-a chemat mereu Zid puternic să zidească, Drum de glorie românească. Dîrz, viteaz, neîncetat Tinereţea şi-a-nchinat Pentru-a ţării dimineaţă — Cu tovarăşa-i de viaţă. Astăzi, demn şi luminat. Ţara are brav bărbat, Ce veghează cu iubire Pentru-a ţării fericire, înţelept conducător, De partid şi de popor, Comunist de omenie, De întreaga Românie Demn urmat, cutezător, înspre comunism, în zbor. In cuvîntarea sa de răspuns, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a conturat un chip emoţionant al României contemporane, patrie în sinul căreia tînăra generaţie cunoaşte o grijă şi o atenţie deosebite. „...Am continuat să mergem înainte spre zorile luminoase ale comunismului. Patria , noastră — a spus secretarul general al partidului, preşedintele ţării — a devenit mai bogată ; la frumuseţile şi bogăţiile ei s-au adăugat noi unităţi economice şi sociale, noi locuinţe, noi construcţii sociale din diferite domenii. S-a ridicat continuu bunăstarea poporului nostru, s-au dezvoltat învăţămîntul, ştiinţa, cultura. Milioane de tineri ai ţării noastre — de la şoimii patriei pînă la studenţi — au învăţat şi şi-au însuşit minunate cunoştinţe din toate domeniile de activitate, au învăţat să-şi iubească patria, poporul“. Şi tinerii din piaţa sediului Comitetului Central al partidului, investiţi cu o înaltă încredere, au reîntors conducătorului iubit ovaţiile lor frenetice. Tradiţionala întîlnire a conducătorilor de partid şi de stat cu tinăra generaţie a fost o intilnire a ţării cu propriul ei viitor. ________________